Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-10-25, 12:28   #46
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 4
Sharp$: 29
Standard

Ni som spelar via Sportmarket.com. Hur gör ni? Då det råder delade meningar om det faktiskt är skattepliktigt.
jlocktang är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-25, 12:40   #47
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 127
Sharp$: 513
Standard

Hmm. Nån som är skicklig på juridik eller är smart i allmänhet kanske kan försöka tolka detta:

"Efter en dom har EG-domstolen förklarat att EG-rätten hindrar EU-länder att beskatta inkomster på vinster i andra EU-länder".

https://www.skatteverket.se/privat/s...328000675.html

Å ena sidan är bolaget Sportmarket.com inom EU. Å andra sidan skickas spelen till Asien (Sbo, IBC, etc). Så frågan som följer är då, när man spelar hos/genom Sportmarket, gör man då sin vinst inom eller utanför EU?

Se även mitt inlägg från kl 11.13

Senast redigerad av zonwoz den 2016-10-25 klockan 12:42.
zonwoz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-25, 12:51   #48
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 4
Sharp$: 29
Standard

Det är och förblir en gråzon tills något domstolsavgörande antar jag, just gällande "turspel" / "oddsspel". Sportmarket har inte spellicens (EU) om jag förstår det rätt, vilket inte spelar någon roll för att dom endast agerar mäklare och placerar dina bet.

Svårt att tolka Skatteverket tyvärr. Förslagsvis gör man sig redo på att deklarera vid uttag av vinst, då det endast är då (samma år) du eventuellt blir skattepliktig, om jag förstod det rätt.

Men jag vet inte... för luddigt.
jlocktang är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-25, 15:26   #49
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 4
Sharp$: 29
Standard

Det som vore intressant att veta är om någon ställt frågan efter man faktiskt använt sig av Sportmarket, det vill säga gjort en notering i deklarationen att man inte uppgivit den vinsten för man inte anser att den skall beskattas osv.
jlocktang är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-25, 15:54   #50
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 127
Sharp$: 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jlocktang Visa inlägg
Det som vore intressant att veta är om någon ställt frågan efter man faktiskt använt sig av Sportmarket, det vill säga gjort en notering i deklarationen att man inte uppgivit den vinsten för man inte anser att den skall beskattas osv.
Möjligt att någon gjort så och sluppit skatta. Men samtidigt bevisar det ju ingenting. Handläggaren på skatteverket kanske bara inte hade tid att gå in på djupet med ett sådant typ av lågprioriterat ärende. Den gången, vill säga.....
zonwoz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-26, 07:22   #51
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 4
Sharp$: 29
Standard

Nej, men de måste ge sitt utlåtande, vilket innebär du inte kan få retroaktiv skatt eller straffskatt. Så att minimera riskerna för det är ju prio 1.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zonwoz (+5)
jlocktang är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-08, 16:14   #52
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 158
Sharp$: 533
Standard

Vad är Per Hildebrands roll i Sportmarket?
bandyfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-18, 11:58   #53
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 42
Sharp$: 1564
Standard

Finns kravet på minimiomsättning per månad kvar? Hittar inget om det på sajten nu.
Norrland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-18, 13:34   #54
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Per Hildebrand är stor aktieägare bland annat i Sportmarket.
Minimiinsättning 250€ första gången, samt minimiinsats 50€ .
Detta kommer förändras framåt sommaren till lägre summor.
Sportmarket har licens på Malta.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-17, 10:08   #55
 
Namnams avatar
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 30
Sharp$: 117
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jlocktang Visa inlägg
Det är och förblir en gråzon tills något domstolsavgörande antar jag, just gällande "turspel" / "oddsspel". Sportmarket har inte spellicens (EU) om jag förstår det rätt, vilket inte spelar någon roll för att dom endast agerar mäklare och placerar dina bet.

Svårt att tolka Skatteverket tyvärr. Förslagsvis gör man sig redo på att deklarera vid uttag av vinst, då det endast är då (samma år) du eventuellt blir skattepliktig, om jag förstod det rätt.

Men jag vet inte... för luddigt.
Jag är nybliven medlem på Sportmarket, men har inte ännu vågat börja använda deras system. De svarade dock så här angående beskattning av vinster när jag ställde frågan till deras support:


"Hi Namnam,

Our company - Sportmarket Ltd - is based in Malta.

We do not hold a gaming license in Malta as it is not possible for this type of business but we have met with MGA (Malta Gaming Authority) and they didn't see any problem with our business being operated from Malta as we do not take part in any bets.

We do hold a gaming license in another jurisdiction (outside EU) but we don't use that one at Sportmarket since we are not laying any parts of any bets and we also want to be doing everything from within EU.

As for the tax situation we believe (naturally we cannot guarantee anything but still) that winnings through our service would be tax-free in most EU-jurisdictions as you have your relation with us and don't have any relation with the bookmakers we work with that are based outside EU. Also, some of our partners are licensed within EU so bets can be placed with EU-based bookmakers as well.

Hope this clarifies the situation.

Should you have any additional questions, feel free to contact us.

Best regards,

Sportmarket"
Namnam är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-05, 10:12   #56
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Minimuminsats sänkt från 500 SEK till 250 SEK.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-20, 21:31   #57
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 174
Sharp$: 2844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Norrland Visa inlägg
Finns kravet på minimiomsättning per månad kvar? Hittar inget om det på sajten nu.
Nån som har koll hur det är ?
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td