Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-05-05, 15:32   #1
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 54
Sharp$: 899
Standard

Hur fungerar det med limiteringar?


Som många andra på forumet är jag också limiterad på de flesta sidor.

Men tänkte kolla om någon vet hur det exakt fungerar med limiteringar från bolagens sida. Någon med info från "insidan" så att säga.

Ett exempel som jag tycker är lite märkligt.
Spelat lite hos ett av de största bolagen i Sverige. Försöker spela 1000 kr på en division 2 match till 2.50. Får spela 200 ca, resten skickas iväg för förfrågan på 800kr.
Blir nekad, oddset sänks till 2.30, försöker spela 800, får igenom 200kr.
Oddsen sänks till 2.15, försöker spela 600kr, får igenom 200kr. Oddset sänks till 2 gånger. Försöker spela 400, men blir nekad, kan inte skicka iväg förfrågan för 400 kr ens.

Undrar bara, värderar dem mina ynka 600kr så pass mkt att dem är villiga att sänka sina startodds 50 punkter? Eller hur tänker dem?

Detta har hänt minst 5 gånger på den här sidan.
Nysläppta odds i superettan, sänkte oddset 50 punkter för 1000kr, fick lägga 3 spel för att få igenom hela beloppet på 1000 kr, på samma sätt som nämnt ovan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Comandini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-05, 18:43   #2
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Hur mycket du får sätta beror på hur mycket du satt tidigare och nuvarande odds. Desto lägre odds desto högre insats. Om spelen börjar gå till manuell granskning sen är det såklart en människa som avgör om oddsen är tillräckligt skarpa eller om det är bäst att inte låta dig spela alls.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-05, 18:52   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1430
Standard

Agent


Ett tips är att gå via ngn agent så är problemet delvis löst.
Själv använder jag prosportmarket och har då tillgång till en mängd olika
bookies via ett konto och jag får alltid (nästan) marknadshögsta odds.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-05, 19:50   #4
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 54
Sharp$: 899
Standard

Jag använder också prosportmarket. Men jag tänker inte på asiatiska marknaden nu, då dem vad jag inte limiterar.(?) Jag är ganska insatt varför man limiteringar, att det går snabbare på mindre marknader, osv.

Men t.ex. Bet365 har jag också haft ett konto på. Kunde lägga ett maxspel på ca 50 kr i en u21 match som dem sänkte oddset x antal punkter direkt. Oddsen sänktes i princip varje gång tillslut. Undrar bara hur dem gör sin värdering med sänkningarna. Sen kan man spela 1000 kr från en polares kontot utan att oddset sänks nånting på en liknande match i u21.

Undrar bara hur bolagen kan sänka oddsen för några hundra kronor, verkar vara per automatik. En div 2 match borde ändå omsätta bra mycket mer än några hundralappar...

Någon som vet vad en svensk div 2 match normalt omsätter på tex Bet365?
Eller en folksam u21 på bet365?
Comandini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-05, 20:04   #5
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Ett tips är att gå via ngn agent så är problemet delvis löst.
Själv använder jag prosportmarket och har då tillgång till en mängd olika
bookies via ett konto och jag får alltid (nästan) marknadshögsta odds.
Vad betalar du då för avgift per vinst?
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-05, 20:05   #6
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Jag skulle råda dig till att inte skicka det på granskning alls. Det är som att be om limitering.

Vore kul om nån som jobbat med detta kan ge ett svar men jag skulle nog säga att det sker från fall till fall. Eftersom alla limiteringar sker manuellt mig veterligen så är det alltid olika utfall.
Jag har själv åkt dit efter endast några spel men på andra sidor kört i år.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-05, 20:09   #7
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Fast börjar man spela till 2,50 och fyller på ända ner till 2,00 så ligger man inte i farozonen direkt...
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-05, 20:18   #8
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 54
Sharp$: 899
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Fast börjar man spela till 2,50 och fyller på ända ner till 2,00 så ligger man inte i farozonen direkt...
I farozonen för vadå?
Om matchen slutar i 1.50 vid matchstart?
Comandini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-05, 20:24   #9
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Comandini Visa inlägg
I farozonen för vadå?
Om matchen slutar i 1.50 vid matchstart?
Limiteringar.
Hur ofta har det hänt?

Sen en annan fråga. Du börjar på 2.50 och fyller på till 50 punkter lägre odds. Det är inte möjligen så att någon annan kan toppa dom där 2,00? Ja menar det är rätt ovanligt (läs omöjligt) nu för tiden att hitta 2,50 om dom andra inte ens når upp till 2 ggr.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-05, 20:30   #10
dny
 
dnys avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 334
Sharp$: 1177


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

http://www.theoverrule.blogspot.se/2...ieve-hype.html

där står lite grann om det, skrivet av en som jobbat som trader på själva bookien
dny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-05, 20:55   #11
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 54
Sharp$: 899
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Limiteringar.
Hur ofta har det hänt?

Sen en annan fråga. Du börjar på 2.50 och fyller på till 50 punkter lägre odds. Det är inte möjligen så att någon annan kan toppa dom där 2,00? Ja menar det är rätt ovanligt (läs omöjligt) nu för tiden att hitta 2,50 om dom andra inte ens når upp till 2 ggr.
Okej, att jag spelat för 50 punkter lägre har hänt den gången jag skriver om ovan, vad jag minns iaf.
Fanns säkert sidor som kunde erbjuda odds över 2 gånger för just det spelet men inget av dem jag hade konto eller möjlighet att spela på. Orkar inte jaga bästa oddsen på div 2 marknaden, gör det däremot i asien i form av sportmarketpro.

Har hänt många gånger att jag fyllt på till sämre odds efter att det sänkts. 15+ gånger är nog en bra gissning. 20-30 punkter är inte ovanligt. Men ingen limitering har hävts pga det.


Spelade t.ex. Jönköping Södra idag till 4.50, ville spela 1000 kr. Får igenom 200 kr, sen sänker dem direkt till 4.25. Försöker få in 800, får igenom 300. Sänker dem till 4.0 så kliver jag.
Vet inte vilket startodds asiaterna kom ut med men den sjönk till 3.65 ganska snabbt efter att dem släppte sina odds.

Blev lite off topic, men alltid intressant. Menar du att sidan jag spelade Jönköping på, inte vill/ska limitera mig pga att jag vill fylla på till ett odds 25 punkter lägre än mitt ursprungsspel? När det kanske visar sig vara 60 punkters övervärde? Om vi utgår från att 3.65 är rätt odds.
Comandini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-05, 21:59   #12
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Vad skulle jag in i den här tråden för. Rött kort till mig själv.

Men först. Imponerande att du kan bli limiterad så snabbt då du verkar vara komplett novis inom flera områden.

https://www.sharps.se/forums/193015-post33.html

https://www.sharps.se/forums/267846-post9.html

https://www.sharps.se/forums/219380-post22.html

https://www.sharps.se/forums/332472-post1.html
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-05, 22:30   #13
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 54
Sharp$: 899
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Vad skulle jag in i den här tråden för. Rött kort till mig själv.

Men först. Imponerande att du kan bli limiterad så snabbt då du verkar vara komplett novis inom flera områden.

https://www.sharps.se/forums/193015-post33.html

https://www.sharps.se/forums/267846-post9.html

https://www.sharps.se/forums/219380-post22.html

https://www.sharps.se/forums/332472-post1.html
Haha jag är en fisk. Vill du diskutera det mer och posta fler gamla trådar kan vi ta det i PM om du vill.
Du har fortf inte svarat på några av mina frågor...
Jag frågar inte saker för att vara dryg, utan för att lära mig saker. Ber om ursäkt om du tog illa upp?
Jag vet vad som gäller vid en strykning på DD nu tex 👍

Sitter någon på mer info om hur bolagen tänker/agerar vid limiteringar så får ni gärna skriva..
Comandini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-05, 22:38   #14
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 54
Sharp$: 899
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dny Visa inlägg
http://www.theoverrule.blogspot.se/2...ieve-hype.html

där står lite grann om det, skrivet av en som jobbat som trader på själva bookien
Tack!
Intressant länk.

"Every market has a max bet limit, a max win limit and a max liability limit. When you open an account with a bookmaker, unless you are in a part of the world such as Eastern Europe whose accounts are usually restricted to begin with until further monitored, you will usually be a stake factor 1.0/2.0. This means you can bet 1x the max bet limit for that selection, which may be from anywhere from £25 to a few thousand, it would depend on the sport and market involved."

"When you read about massive sums of money being bet on sports events with bookmakers be assured that the customer is most likely a losing long term customer who is more than welcome to place his bets with that bookmaker. I have taken a few bets of over £50,000 during my trading days (maybe around 20 in a near 4 year span that covered over 3000 traded events in football and tennis), the most was £140,000 on Ana Ivanovic to beat Vavara Lepchenko at 10/11 in-play in Beijing in 2012 during the second set. Ivanovic would go on to win in three after saving a match point or two if memory serves me well.

The reason this bet was allowed was because the customer in question had a stake factor of 50.0. Meaning he would be allowed as much as up to 50 times the max bet allowed on that selection. Why would he be allowed such a huge bet? He was a long term losing customer who the company knew would eventually be beat in the long run on the basis of his betting patterns and his lack of price sensitivity. He won that day, but he lost on others, you win some, you lose some."


Kan det vara så att dem justerar oddset lika mycket för ett maxbet av en spelare med limit 1.0 som en i det här fallet 50.0?

Alltså att hans 140k £ flyttar oddset lika mycket som en annan spelares (1.0 limit) 2.8 k £?
Comandini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-06, 15:59   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1430
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Vad betalar du då för avgift per vinst?
Omsättningskrav på 5000 euro/månad annars en månadsavgift på 25 euro.
Sedan får prosportmarket betalt av respektive bookie med några promille på omsättningen. Självklart är det jag som kund som står för fiolerna i slutändan
men det odds man spelar till får man ut korrekt vinst på.
Använder numera bara prosportmarket och Betfair (trots avgiftshöjning).
Prosportmarket har ett begränsat antal alternativ men är enligt mig en helt överlägsen produkt jämfört med att själv registrera mig hos en massa olika bookies.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td