Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-13, 03:44   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Edsbyn
Inlägg: 8
Sharp$: 106
Question

Vilket spelbolag bör jag välja?


Hej!

Jag är helt färsk när det gäller detta och har inte en aning vilket spelbolag jag ska vända mig till. Jag tänker försöka följa Boone's rekar så gott det går, men kommer givetvis slänga in en och annan bett på andra användares rekar.

Är absolut inte mogen att spela efter eget huvud från början, men det kommer antagligen med tiden!

Så varför ska jag välja bolag x istället för bolag y?
Beror det på vad jag ska spela på för sporter?

Välj gärna helt och hållet åt mig!

/ T
Infected är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-13, 03:46   #2
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

bet 365 är det bolaget du letar efter, kanske pinnacle?
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-13, 04:06   #3
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Bet365 är en bra start och grund att stå på. Har bra bonus för nya spelare, 100% upp till 1000kr. Stort utbud av spel, samt att man kan köpa poäng på amerikanska sporter. Vilket är viktigt om du ska ta rygg på Boone mfl. Bäst på livespel också.
__________________
Hard work takes the gamble out of gambling.
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-13, 12:48   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1
Sharp$: 0
Standard

Expekt är bra.
gosif är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-13, 13:54   #5
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av gosif Visa inlägg
Expekt är bra.
Kan man köpa extra hcp och total spel där?
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-13, 14:07   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 70
Sharp$: 1800


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Måste bara fråga angående Pinnacle. Om jag fattat saken rätt så får man skatta för vinsten? Hur resonerar ni kring det? Oddsen är ju många gånger bättre men är det helt enkelt så att det är skitsamma med skatt så länge det inte rör sig om stora belopp?
KungK2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-13, 16:35   #7
 
Exaktes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 74
Sharp$: 307
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KungK2 Visa inlägg
Måste bara fråga angående Pinnacle. Om jag fattat saken rätt så får man skatta för vinsten? Hur resonerar ni kring det? Oddsen är ju många gånger bättre men är det helt enkelt så att det är skitsamma med skatt så länge det inte rör sig om stora belopp?
Det är skitsamma. Chansen att bli granskad för småsummor är minimal. Sen finns det ju metoder för att kringgå skatten även när man spelar för stora summor. Det är ju till exempel inte så att vår kära Boone planerar att betala skatt på sina vinster på Pinnacle
Exakte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-13, 18:14   #8
 
Betongbarns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Skåne!
Inlägg: 486
Sharp$: -1
Standard

Någon sa att Bet365 var bäst på livespel, det stämmer kanske, vill dock varna för en sak som hände mig idag...

Tittade på en Badminton match där en av spelarna hela tiden ledde med 4 poängs marginal, i mitten på andra Set stod det 15-12, då spelade jag på att han som ledde matchen skulle vinna 2:a set. En sekund efter att min kupong gått igenom så hoppar resultatet från 15-12 till 15-15. Det var den ansvarige för livespelet som skrivit fel siffror.

Jag kontaktade supporten och de sa att jag fick skylla mig själv då de aldrig garanterar att det står rätt poäng, det är bara en "riktlinje".

Efter mycket tjat så kompenserade de mig med en bonus istället, vilket väl var okej.
Men hela poängen med inlägget är att när det gäller livespel (speciellt i sporter med mycket poäng och snabba vändningar, basket, badminton, volleyboll) etc. så LITE INTE PÅ vad som står på din bookmaker, kolla upp en extern källa för att få det bekräftat!

Nu menar jag inte att slänga massa skit på Bet365, samma sak hade säkert hänt oavsett var jag spelat...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
REVENGE!
Betongbarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-13, 18:30   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Edsbyn
Inlägg: 8
Sharp$: 106
Standard

Tack för alla svar, jag börjar med 365!

iCash: Vad är hcp och totalspel?
Infected är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-13, 18:42   #10
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Infected Visa inlägg
Tack för alla svar, jag börjar med 365!

iCash: Vad är hcp och totalspel?
hcp = Handikappspel, du kan t.ex. spela att ett lag ska börja en match med -7 poäng (Spurs -7 t,ex.), alltså måste Spurs vinna matchen med 8 poäng för att ditt spel ska sitta.
Givetvis får du bättre odds då än om du bara skulle spelat vinst på dom.

Ett totalspel är att du ska spela över/under ett visst resultat i matchen, t.ex. i basket där du kan lira under 202 pts, blir det då sammanlagt 201 poäng eller mindre i matchen sätter du ditt spel.

Dessa spel finns även i fotboll, hockey m.m. Självklart är det mindre poäng det handlar om då.
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-13, 23:47   #11
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Ska tilläggas att vid handikappspel får man insatsen tillbaka om summan blir exakt det man spelat på. Kallas "push".

--> T ex om du spelar Spurs-7 och så blir det 107-100 till dem.
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-13, 23:58   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Bet365 tycker jag också är bra, gillar du att spela på lägre divisioner i norden så är ju Nordicbet det bolag som gäller.
Mvh mikaels.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 16:14   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 21
Sharp$: 101
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Infected Visa inlägg
Tack för alla svar, jag börjar med 365!

iCash: Vad är hcp och totalspel?


Varför inte läsa den eminenta spelskolan, nu när det finns..

https://www.sharps.se/forums/cmps_ind...eid=spelskolan
dacer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-17, 23:59   #14
 
Vinnaroddss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Jönköping
Inlägg: 19
Sharp$: 0
Standard

För nybörjare skulle jag rekommendera som många andra här över:
- Bet365 (På grund av 100% upp till 1000kr. Tänk bara på att de förhållandevis nyligen gjort om bonusen lite. De har gjort en fuling och höjt kravet på oddset för omsättning från 1.50 till 2.00. Bara viktigt att tänka på.)

- Expekt (På grund av 100% upp till 1000kr. Här har de fortfarande 1.5 som krav mycket bättre för nybörjare därför enligt mig.)

- Nordicbet ( Nu äntligen med en 1000kr bonus med så helt klart ett alternativ de med nu. När det gäller nybörjare alltså)

Tips till dig nybörjaren. Bonushora dessa sajter för att få ihop ett bra kapital först. Därefter kan du spela efter rekare och på så sätt spela in ett större kapital.


*Bonushora= Spela klart bonusen och plocka ut pengarna och fortsätt så.
Vinnarodds är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-21, 01:21   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 18
Sharp$: 29
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vinnarodds Visa inlägg
För nybörjare skulle jag rekommendera som många andra här över:
- Bet365 (På grund av 100% upp till 1000kr. Tänk bara på att de förhållandevis nyligen gjort om bonusen lite. De har gjort en fuling och höjt kravet på oddset för omsättning från 1.50 till 2.00. Bara viktigt att tänka på.)

Nä, dom har fortfarande 1.50 som minimum.

Jag började just spela på bet365 och måste säga att jag är nöjd hittills. Det jag saknar är en sökfunktion, men när det gäller utbudet på olika typer av spel så går det inte att klaga.
Roler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td