Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-09-15, 16:15   #1
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 19
Sharp$: 695

Dailys Picks
Stats: 223 - 249 - 5
ROI: 118.36%
Vinstprocent: 47.25%

Standard

Betfair tvist


Lade ett LIVE spel på Napoli igår när ställningen fortfarande var 0-0 och mitt under när spelet skulle gå igenom. Så gjorde Chievo mål och mitt vad automatiskt matchades. Spelet stängdes aldrig under vadets gång och vanligtvis så brukar all spel anulleras. Men inte denna gång.


Enligt betfair så stängdes spelet, nåt som jag ALDRIG såg att det händes när lade spelet och var i tron att det fortfarande stod 0-0. Om mitt vad matchades till oddset 1.57 och Chievo gjorde ml 1 sek efter vadet gått igenom. Då är det bara bita i det sura äpplet, men i detta fall så matchades mitt vad automatiskt till högre odds och förmodligen efter Chievo gjort mål.

Vad finns det att göra i sånt fall?
Addic3t är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-16, 02:23   #2
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ser onekligen mysko ut. Men vad skickade du för vad? Att få spela 10k till 1.57? Men varför matchades det i så fall delvis till odds över 2?
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-16, 12:12   #3
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 19
Sharp$: 695

Dailys Picks
Stats: 223 - 249 - 5
ROI: 118.36%
Vinstprocent: 47.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Ser onekligen mysko ut. Men vad skickade du för vad? Att få spela 10k till 1.57? Men varför matchades det i så fall delvis till odds över 2?
Det här svaret är vad jag fick:
"Tack för ditt email.

När du placerade vadet så hade det redan blivit mål tyvärr.

Vi stängde marknaden vid 15:10:46 för mål, öppnade den på nytt 15:10:54 och du lade ditt spel 15:10:58 och vart matchad vid 15:11:06.

Det som hände var nog att du följde matchen via en långsammare livefeed än vad vi har, vilket gör att vi har informationen tidigare och hinner ändra matchen precis innan du lägger spelet. Tyvärr så finns det inget vi kan göra vid det här tillfället och det är ditt ansvar som spelare att veta vad du spelar på, beklagar händelsen och det är aldrig kul när det händer."

Om dom verkligen stängde marknaden vid (svensk tid) 16:10:46 och öppnades på nytt 16:10:54. Hur kommer det sig att det fortfarande stod 0-0, när jag skulle lägga spelet till oddset 1.57 för Napoli vinst och oddset borde vara runt över 2 i odds. Enligt dom så lade jag spelet vid 16:10:58, efter när dom återigen hade öppnat marknaden för spel.
Detta är bara riktigt bullshit, isåfall skulle mitt vad på Napoli vinst vara över 2 i odds efter Chievo gjort mål och inte 1.57.

1. Det stod fortfarande 0-0, när jag skulle lägga spelet och som bilden visar det tydligt.
2. Mitt under nedräkningen när spelet håller på gå igenom, såg jag ALDRIG att marknaden pausades och bara visade det att Chievo gjort mål när spelet håller på att gå igenom.


Som bilden visar tydligt att jag spelade när det stod fortfarande 0-0 och inte efter att Napoli ligger under med 0-1.

Detta har hänt mig flertals gånger tidigare, att mina spel anulleras, när laget jag skulle satsa på gör mål mitt under nedräkningen och tydligen så fungerar det bara om laget man ska satsa på gör mål. Men funkar inte när laget motståndaren gör mål.
Addic3t är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-16, 12:47   #4
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Citat:
Detta har hänt mig flertals gånger tidigare, att mina spel anulleras, när laget jag skulle satsa på gör mål mitt under nedräkningen och tydligen så fungerar det bara om laget man ska satsa på gör mål. Men funkar inte när laget motståndaren gör mål.
Man kommer alltid vara i underläge gentemot dom som har möjlighet att agera sekundsnabbt. Dom rensar bordet på godsaker på bråkdelen av en sekund och plockar lika snabbt bort sina egna positioner.

Finns ju fortfarande dom som lever i tron att alla agerar på samma villkor. Räcker ju att se ett game i slutskedet på en oviss tennismatch för att nyktra till. Så fort en förstaserve går i nät ändras oddsen på ett ögonblick. Inget som gemene man kan bidra till med dom förutsättningar som bjuds.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-16, 13:06   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Addic3t Visa inlägg
Det här svaret är vad jag fick:
"Tack för ditt email.

När du placerade vadet så hade det redan blivit mål tyvärr.

Vi stängde marknaden vid 15:10:46 för mål, öppnade den på nytt 15:10:54 och du lade ditt spel 15:10:58 och vart matchad vid 15:11:06.

Det som hände var nog att du följde matchen via en långsammare livefeed än vad vi har, vilket gör att vi har informationen tidigare och hinner ändra matchen precis innan du lägger spelet. Tyvärr så finns det inget vi kan göra vid det här tillfället och det är ditt ansvar som spelare att veta vad du spelar på, beklagar händelsen och det är aldrig kul när det händer."

Om dom verkligen stängde marknaden vid (svensk tid) 16:10:46 och öppnades på nytt 16:10:54. Hur kommer det sig att det fortfarande stod 0-0, när jag skulle lägga spelet till oddset 1.57 för Napoli vinst och oddset borde vara runt över 2 i odds. Enligt dom så lade jag spelet vid 16:10:58, efter när dom återigen hade öppnat marknaden för spel.
Detta är bara riktigt bullshit, isåfall skulle mitt vad på Napoli vinst vara över 2 i odds efter Chievo gjort mål och inte 1.57.

1. Det stod fortfarande 0-0, när jag skulle lägga spelet och som bilden visar det tydligt.
2. Mitt under nedräkningen när spelet håller på gå igenom, såg jag ALDRIG att marknaden pausades och bara visade det att Chievo gjort mål när spelet håller på att gå igenom.


Som bilden visar tydligt att jag spelade när det stod fortfarande 0-0 och inte efter att Napoli ligger under med 0-1.

Detta har hänt mig flertals gånger tidigare, att mina spel anulleras, när laget jag skulle satsa på gör mål mitt under nedräkningen och tydligen så fungerar det bara om laget man ska satsa på gör mål. Men funkar inte när laget motståndaren gör mål.
Behöver inte vara bullshit, jag gjorde själv en riktigt skön grej igår (igen)

Hull-West Ham
Står 1-0 Hull handlas i 1.41-1.42
West Ham kvitterar, marknaden öppnar upp och vips fladdrar det upp att man kan boka Hull till 1.44 naiv som vanligt försöker jag slänga mig på det, vips det är borta och jag skickar iväg en bokning @1100 till oddset 10x

Helvete, helvete var dock bara 300-ish kronor som ville backa @10 sveper musen i panik över skärmarna, tappar givetvis bort muspilen, hehehe, sekunderna ticar iväg, bara att hålla tummarna på att pengar har hunnit komma in till mer korrekt odds...

Runt 20sek senare har jag fått koll på grejerna, lyckats boka till 8.95
Korrekt odds var runt 3x

Bara att gilla läget, vem försöker man lura i en PL match dessutom
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-16, 14:05   #6
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Man får lägga livebets i pauser så står man på samma startpunkt som de andra
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10)
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-19, 21:32   #7
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Man kommer alltid vara i underläge gentemot dom som har möjlighet att agera sekundsnabbt. Dom rensar bordet på godsaker på bråkdelen av en sekund och plockar lika snabbt bort sina egna positioner.

Finns ju fortfarande dom som lever i tron att alla agerar på samma villkor. Räcker ju att se ett game i slutskedet på en oviss tennismatch för att nyktra till. Så fort en förstaserve går i nät ändras oddsen på ett ögonblick. Inget som gemene man kan bidra till med dom förutsättningar som bjuds.
Fast i tennis vet man att man måste se till att hitta snabbast tänkbara scoreupdate och att matchen inte stängs förrän den är över.

I Serie A tycker jag man kan förvänta sig att Betfair stänger i tid när det blir mål. Du hade inte fått så mycket matchat till odds över 2 ggr om Betfair skött sig.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-24, 14:58   #8
 
Reg.datum: apr 2014
Inlägg: 4
Sharp$: 42
Standard

Om det blir ett mål i en match så brukar det väl ta ett tag innan oddset hinner stabilisera sig till t.ex. 2,66 som det gjorde i det här fallet.

På tiderna verkar det som att du la spelet 4 sekunder efter marknaden öppnades och att det blev matchat direkt. Det brukar ju ta 8 sekunder innan spelet läggs ut från det att man trycker iväg det.

Låter dock konstigt att du inte såg att marknaden just varit stängd och att det stod 0-0 när du la spelet.
dolle39 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td