Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-06-17, 19:18   #1
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

188bet.com - sunk


Hej bettare,
Vill kort dela med mig av mina erfarenheter gällande detta bolaget. Det här är nog det värsta bolaget jag någonsin använt, och jag kommer aldrig sätta min fot där igen. Jag är en minispelare även om jag spelade för ett par hundralappar varje natt förut.

Satte in 300 kronor på detta bolaget i Februari, vann ett bet så dessa blev 700 kronor. Satte från början in på grund av en bonus, 30 € free bet. Nu började det roliga, deras försök att hindra folk från att ta ut. De kallar det "security", det är självklart inte säkerhet, det handlar om att folk ska bli förbannade och ge upp med sina uttag och spela bort pengarna istället.

Jag skickade in bilder på mitt pass och mina kreditkort. Det räckte inte, var tvungen att ringa min bank och be de skicka ett brev med mina uttag och fota detta, och skicka in. Var dessutom tvungen att skapa Moneybookerskonto då det inte gick att sätta in direkt till kontokortet man satte in pengarna med, så med Moneybookers fick jag vänta tre veckor på verifikationsmail med någon kod.

Skickade in bilder på brevet från min bank, som de inte svarade på såklart. Efter att jag skällt på supporten så verifierade de mina dokument. Jag tänkte "Yes, nu kan jag ta ut pengarna!", vilket jag kunde glömma. Fick mail om att det var dags för verifiering igen, allting självklart för min egen säkerhet.

Nu vill de att jag ska ta printscreen från mitt Moneybookersaccount och skicka in i ett worddokument. Dessutom vill de ha bilder på mina kreditkort igen, samt bilder på mina bankdokument igen. Kreditkorten har jag skickat in (bilder) förut alltså och fått verifierade, bankdokumenten fick jag alltså verifierade för 4 dagar sedan när jag påpekar detta säger de "We have not received this information" trots att jag fan har mail som säger att jag är "bekräftad".

188bet är det sämsta fittbolaget jag någonsin stött på och jag hoppas de går i konkurs. Är glad att det bara gäller 700 kronor, hade blivit tokig om det var stora pengar. Men för mig som gymnasiestudent så är 700 kronor mycket pengar.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-17, 19:20   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Sätt in pengar via moneybookers så slipper du tramset.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-17, 19:25   #3
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Sätt in pengar via moneybookers så slipper du tramset.
Har aldrig stött på någonting liknande förut, och jag har alltid använt kortet på i alla fall 10 andra bookmakers.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-17, 19:38   #4
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

vad för kort?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-17, 19:54   #5
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
vad för kort?
Vanligt visakort.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-17, 20:17   #6
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

ja det är konstigt.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-17, 20:21   #7
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Har själv använt 188bet endel. Dock gjorde jag både insättning och uttag via neteller.
Funkade finfint och hade mina pengar på kontot ungefär 10-12 timmar efter begärt uttag, utan att ens behöva skicka in bild på id-kort eller något sådant.

Har dock hört liknande historier om 188bet när folk satt in via visakort.
Så kan vara rekomenderat att använda neteller/moneybookers där.
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-20, 15:04   #8
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Geezer Visa inlägg
Har själv använt 188bet endel. Dock gjorde jag både insättning och uttag via neteller.
Funkade finfint och hade mina pengar på kontot ungefär 10-12 timmar efter begärt uttag, utan att ens behöva skicka in bild på id-kort eller något sådant.

Har dock hört liknande historier om 188bet när folk satt in via visakort.
Så kan vara rekomenderat att använda neteller/moneybookers där.
Precis, både Neteller & MB är det bästa alternativet, enbart en verifiering behövs genom dem så är man grönad på samtliga sidor.
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-23, 11:17   #9
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Försöker fortfarande ta ut mina pengar. SÅ JÄVLA LARVIGA JAG BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD. De ber mig om nytt skit HELA TIDEN, blir bara larvigare och larvigare. Nu ville de ha en screenshot på min onlinebank hos Nordea, vilket jag skickade in. De ville se mitt namn, URL i webbläsaren samt mitt kontonummer på en och samma sida. Allt fanns, men de påstår att de inte kan se mitt namn. Sedan kräver de nu i efterhand att man skall kunna se Nordeas logo samtidigt också. Jävla skojare.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-23, 13:19   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 32
Sharp$: 510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Warg Visa inlägg
Försöker fortfarande ta ut mina pengar. SÅ JÄVLA LARVIGA JAG BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD. De ber mig om nytt skit HELA TIDEN, blir bara larvigare och larvigare. Nu ville de ha en screenshot på min onlinebank hos Nordea, vilket jag skickade in. De ville se mitt namn, URL i webbläsaren samt mitt kontonummer på en och samma sida. Allt fanns, men de påstår att de inte kan se mitt namn. Sedan kräver de nu i efterhand att man skall kunna se Nordeas logo samtidigt också. Jävla skojare.
Jag hör dig Wargen.

Jag har flera gånger varit på väg att skriva ett inlägg om hur oresonliga 188BET är men skitit i det då det skulle tagit veckor att få med allt de har utsatt mig för.

Jag fick ett genombrott i mitt fall när jag påpekade att jag varit trevlig mot dem och ännu inte hotat med att kontakta sbr eller Gambling commission of Isle of Man som kontrollerar deras spellicens.

I mitt fall handlade det också om en utbetalning. På lördagen fick jag ett mail där det stod att mitt konto inaktiveras om jag inte kunde verifiera att mitt VISA är kopplat till det kontonummer jag ville ha pengarna till inom 48 h. Tidsgränsen gick ut kl 06 på måndag morgon, många banker som är öppna då. Till slut fick jag förlängd tidsfrist och kunde tjata sönder bankpersonalen till den grad att jag fick låna deras fax kl 10.15 direkt efter öppning.

Älskar hur de alltid försöker linda in ett dåligt besked i sympatiska termer, bifogar ett litet utdrag ur chatten, jag är Jacob:

Jamie: If you are quick, you may make it on time. If not however, I would raise this information with [email protected].

Jamie: It would be unfortunate for you to lose your winnings.

Jacob: Quick? According to my statement, the time period ends at six o clock in the morning. Which banks are open then?

Jamie: None.
jacjacjac är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-23, 14:01   #11
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jacjacjac Visa inlägg
Jag hör dig Wargen.

Jag har flera gånger varit på väg att skriva ett inlägg om hur oresonliga 188BET är men skitit i det då det skulle tagit veckor att få med allt de har utsatt mig för.

Jag fick ett genombrott i mitt fall när jag påpekade att jag varit trevlig mot dem och ännu inte hotat med att kontakta sbr eller Gambling commission of Isle of Man som kontrollerar deras spellicens.

I mitt fall handlade det också om en utbetalning. På lördagen fick jag ett mail där det stod att mitt konto inaktiveras om jag inte kunde verifiera att mitt VISA är kopplat till det kontonummer jag ville ha pengarna till inom 48 h. Tidsgränsen gick ut kl 06 på måndag morgon, många banker som är öppna då. Till slut fick jag förlängd tidsfrist och kunde tjata sönder bankpersonalen till den grad att jag fick låna deras fax kl 10.15 direkt efter öppning.

Älskar hur de alltid försöker linda in ett dåligt besked i sympatiska termer, bifogar ett litet utdrag ur chatten, jag är Jacob:

Jamie: If you are quick, you may make it on time. If not however, I would raise this information with [email protected].

Jamie: It would be unfortunate for you to lose your winnings.

Jacob: Quick? According to my statement, the time period ends at six o clock in the morning. Which banks are open then?

Jamie: None.
Fick du ut dina pengar då?

Jag fick med "fucking up your reputation" och nämnde Sharps idag, nu blev jag verifierad. Då fick deras värdelösa support med deras monotona datoriserade svar eld i röven tydligen. Hoppas bara pengarna kommer, annars får väl jag också hota med spellicenser och annat.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-23, 14:30   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 32
Sharp$: 510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Warg Visa inlägg
Fick du ut dina pengar då?

Jag fick med "fucking up your reputation" och nämnde Sharps idag, nu blev jag verifierad. Då fick deras värdelösa support med deras monotona datoriserade svar eld i röven tydligen. Hoppas bara pengarna kommer, annars får väl jag också hota med spellicenser och annat.
Jag fick mina pengar. Samtidigt som jag stod på banken den där morgonen blev jag uppringd av supporten på Filippinerna som verifierade allt med sex-sju enkla frågor. Så om de vill så går det snabbt. Men som sagt, det var efter att jag natten innan hade börjat droppa sbr och gambling commission i flertalet mail.
jacjacjac är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-23, 14:54   #13
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Ja det är ju jävligt tråkigt när det händer MEN som det har sagts tidigare så kör Moneybookers eller motsvarande så slipper man detta.

Senast jag hade strul innan MB var på Bwin som slutade med att dom stängde mitt kontot utan att meddela mig och det var typ tre månader efter att jag fått ut mina pengar.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-24, 12:45   #14
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Fick mina pengar nu in på moneybookers. Det jag undrar över är varför jag fick in 867 SEK när jag skulle fått in 921 SEK? Tar Moneybookers en avgift? (Är inte insatt i det) Vafan, sedan kostar det 19 SEK att verifiera mitt kort och 30 SEK eller något att ta ut pengarna. Grymt system ..

EDIT: Fel av mig, räknat fel på euron.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2010-06-24 klockan 13:04.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-28, 00:13   #15
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Är spelvinster på 188bet skattefria?
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td