Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-03, 21:51   #1
Administrator
 
admins avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 2 198
Sharp$: 15232
Standard

Spela på Betfair med Sharps, diskussionstråden


Betfair är världens största spelbörs. Just att betfair är en spelbörs istället för en vanlig bookmaker gör att oddsen i genomsnitt är 15% högre än hos andra sidor. Att det är en spelbörs kanske låter komplicerat men för genomsnittsspelaren som är van vid att spela på vanliga bookmakers är det egentligen ingen skillnad förutom att man får högre odds och därmed får större vinster vilket definitivt kan göra stor skillnad i längden.

Därför rekommenderar vi betfair
+ 15% Högre odds - 15% större vinster
+ Säkra dina spel med Bokning - minimera förluster
+ Gigantiskt utbud av marknader
+ Live-betting på nästan allt
+ Rörliga odds, sätt egna oddskrav
+ Licens i EU - ingen skatt på vinster
+ Insättning/Uttag till svenska bankkonton
+ Klicka på bannern nedan och använd våran bonuskod när du gör din första insättning för 0 kr i bonus.
+ Via denna länk med bonuskoden får du dessutom 40% rakeback om du spelar poker hos betfair!
Denna rakeback hade du inte fått i vanliga fall om du registrerat ett konto utan att använda vår banner.


Använd bonuskod SHARPS när du gör din första insättning för 0 kr i bonus!
Koden fylls i automatiskt med bannern.

Du kan hämta ditt gratisspel på 0SEK genom att registrera dig hos Betfair med koden SHARPS.
Gör en insättning med med valfri metod förutom moneybookers (minst 0SEK) och spela (matchat) sedan för minst 0SEK.
Ditt konto kommer att krediteras 0SEK inom 24 timmar.



Så här fungerar det
Om man däremot vill utnyttja det faktum att betfair är en spelbörs till fullo så bör man först förstå hur en spelbörs samt bookmaker fungerar. På en spelbörs styr alla spelare själva oddsen på så sätt att spelarna erbjuder varandra odds. Det kanske låter invecklat men med betfairs teknologi blir det enkelt och automatiserat.

Om vi tar exemplet nedan och vill spela på Valencia i matchen mot Valladolid så ser vi att vi direkt kan lägga ett spel med oddset 1.38. Men om vi t.ex. kräver ett högre odds, säg 1.40 så kan vi justera vårat odds till detta genom att först klicka på 1.38 och sedan när vi skriver in summan vi vill satsa ändra oddset till 1.4 istället. Vår summa kommer då att läggas till hos 1.4 på den rosa sidan Boka i bilden. Vårat spel kommer att ligga där omatchat fram tills dess att någon är beredd att erbjuda 1.4 i odds eller vi själva väljer att ta bort spelet eller sänka våra oddskrav.



Vad menas då med Boka? Boka är kort sagt att spela på motsatsen. Om vi i detta fallet väljer att Boka Valencia genom att trycka på den rosa rutan med 1.39 så satsar vi istället på att Valencia inte vinner matchen - vi spelar alltså på X2. Föjande dyker upp till höger när vi klickar på ett odds:



När man Bokar ett odds så spelar vi som sagt omvänt. Det betyder att vi erbjuder oddset 1.39 till någon som vill satsa på en rak etta - att Valencia vinner. Summan vi skriver in här är alltså vad vi vill vinna motsatt mot vad vi vill satsa som när vi Spelar som vanligt på ett lag. I detta exemplet vill vi vinna 100, vi riskerar då 39. (När spelet matchas kommer ju en annan spelare att gå in med 100 för att vinna 39).

Våran Bokning här motsvarar alltså att vi bettar på X2 med oddset 3.564 (Du kan beräkna detta oddset automatiskt genom att skriva in ditt Bokningsodds i ditt spreadsheet och trycka på knappen Inv.) Precis som när man lägger ett vanligt Spel så kan man när man Bokar själv skriva in ett lägre odds att erbjuda. Om vi t.ex. inte vill ge mer än 1.38 i odds på matchen så ändrar vi oddset till detta och våran Bokning läggs till i summan för 1.38.

Hur kan man då utnyttja detta?
Ja förutom att vi alltid kan spela på 1X, X2 och 12 så är detta utmärkt på så sätt att vi kan följa oddsutvecklingen och säkra upp matcher. Om vi t.ex. satsar 100 kr på Valencia och får oddset 1.4 och matchen sen startar och i andra halvlek leder Valencia med 1-0 så kommer ju oddset på Valencia ha sjunkit drastiskt och ligger antagligen på under 1.1 vid det här laget. Det kostar oss alltså bara 10 kr att säkra vår insats på 100 kr. Satsar vi dessutom några kronor mer så kommer vi att gå med vinst oavsett hur matchen slutar. På så sätt slipper vi alltså att gå med förlust vid ett sent kvitteringsmål. Vi säkrar upp (dvs bokar matchen så att vi vinner 120 om valencia inte vinner) med 12 kr och vi kommer då ha följande utångar:

Valencia vinner matchen: Vi vinner 100 * 1.4(Ursprungsbettet) - 12(Bokningen) = 40 - 12 = +28 kr
Valencia vinner inte: Vi vinner 120(Bokningen) - 100(Ursprungsbettet) = +20kr

Detta är framförallt fördelaktigt i jämna matcher med få måls ledning i sluthalvan av matchen. Så här kan man spela på samtliga marknader Betfair erbjuder, det vill säga även Över/Under mål, målskyttar osv. Vi kan alltså säkra våra Spel före matchen är slut!

En vanlig bookmaker gör sin vinst på spelarnas förluster och förlorar när spelarna vinner. På Betfair är det ju spelarna som både vinner och förlorar - hur tjänar då Betfair något på detta? Betfair tar 5% av dina nettovinster på en marknad, om vi tar exemplet ovan igen och Valencia vinner matchen och vi alltså får en nettovinst på 28 kr, då tar betfair 1,40 kr (5% av 28). Den avgiften har du dock redan tjänat in och mer därtill genom att du fått ett högre odds än du annars fått hos en vanlig bookmaker. Med andra ord så tjänar Betfair på att du vinner i motsats till en bookmaker som tjänar på att du förlorar.

Hur mycket påverkar 5% avgift på nettovinst om vi räknar odds? Inte mycket - se exempel:
100 kronor satsade på 1.39 ger 39 kr - 1,95 kr vilket innebär att vårat reella odds är 1.3705
100 kronor satsade på 1.80 ger 80 kr - 4 kr vilket innebär att vårat reella odds är 1.760
Om vi då hade satsat på Valencia till oddset 1.39 vilket motsvarar 1.3705 med avgiften på vinst avdragen så hade vi fortfarande haft ett betydligt bättre odds än på en vanlig bookmaker där det bästa vi kunde hitta låg på 1.33
Använd Betfair-funktionen i spreadsheetet efter att ha skrivit in odds så räknas det faktiska oddset (efter kommission) ut!

Det enda negativa vi känner till med Betfair är att det ej går att lägga Parlays, det vill säga dubblar, tripplar osv. Detta är naturligt i och med hur betfair fungerar som vi beskrivit ovan eftersom i en parlay multiplicerar man oddsen med varandra. Vill man spela på parlays så kan man ju alltid göra detta hos en vanlig bookmaker men det är ett faktum att bland de spelare som är vinnande i längden är det att spela på Singlar som gäller.
admin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-04, 15:44   #2
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Har aldrig provat en spelbörs förut. Kul om man satsar stort i en match och ska säkra upp den men blir inte matchad, som att äta bajs med matsked. Är dock sjukt sugen att prova detta. Kanske min nu pausade arbitraging skulle fungera bättre med Betfair? Ska undersöka detta. Kul att ni får dessa avtal med spelsidorna och premiera sharps!
__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-04, 16:11   #3
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ludd3emm Visa inlägg
Har aldrig provat en spelbörs förut. Kul om man satsar stort i en match och ska säkra upp den men blir inte matchad, som att äta bajs med matsked. Är dock sjukt sugen att prova detta. Kanske min nu pausade arbitraging skulle fungera bättre med Betfair? Ska undersöka detta. Kul att ni får dessa avtal med spelsidorna och premiera sharps!
Matchad blir du om du accepterar oddset marknaden erbjuder. Gapar du efter för mycket år du problem.

Lägg ned ditt ARB och satsa på trade istället.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-04, 16:12   #4
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Drog ett getöga på sidan. Sinnessjuka odds på oavgjort i fotbollen! :O Räknade dessutom ut att på de flesta oddsen kunde man arba rakt av på sidan, vet dock inte riktigt hur man kan räkna ut alla odds med provision... Hur ser man hur stora pengar man kan satsa på varje match, alltså hur mycket pengar ett odds är bokat för?
__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-04, 16:13   #5
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Matchad blir du om du accepterar oddset marknaden erbjuder. Gapar du efter för mycket år du problem.

Lägg ned ditt ARB och satsa på trade istället.
Matchad blir jag om någon satsar på det jag bokat?

Arbitraging är fullt dugligt via detta ffs!
__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-04, 16:15   #6
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ludd3emm Visa inlägg
Har aldrig provat en spelbörs förut. Kul om man satsar stort i en match och ska säkra upp den men blir inte matchad, som att äta bajs med matsked. Är dock sjukt sugen att prova detta. Kanske min nu pausade arbitraging skulle fungera bättre med Betfair? Ska undersöka detta. Kul att ni får dessa avtal med spelsidorna och premiera sharps!
Hehe well, det finns alltid (mer eller mindre) något odds som erbjuds så att generellt bli det ju matchat direkt, men klart om man vill få ett odds som inte erbjuds eller om någon annan hinner ta hela summan som erbjuds så blir det omatchat - men det är inte värre än att du kan canclea/ändra omatchade spel när som helst.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-04, 16:45   #7
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

MLB-oddsen känns underliga... Spelar ingen MLB med Betfair?

Edit: Rookiemisstag, ignorera.
__________________
Gällivare

Senast redigerad av ludd3emm den 2010-08-04 klockan 16:56.
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-04, 19:36   #8
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ludd3emm Visa inlägg
Drog ett getöga på sidan. Sinnessjuka odds på oavgjort i fotbollen! :O Räknade dessutom ut att på de flesta oddsen kunde man arba rakt av på sidan, vet dock inte riktigt hur man kan räkna ut alla odds med provision... Hur ser man hur stora pengar man kan satsa på varje match, alltså hur mycket pengar ett odds är bokat för?
Citat:
Ursprungligen postat av ludd3emm Visa inlägg
Matchad blir jag om någon satsar på det jag bokat?

Arbitraging är fullt dugligt via detta ffs!
Om du tittar på denna bild:



så är siffrorna under oddsen det som erbjuds till det oddset, i detta fallet kan man matcha 25103 till 1.38 i odds, vill man betta mer än det så får man nöja sig med 1.37 i odds på den summan som överstiger osv..

Likadant med bokning, du kan boka 1.39 upp till 4843 sen måste resterande bokas till 1.40.

Provisionen räknas på nettovinsten för en marknad, dvs om du bettar och bokar fram å tillbaka så betalar du bara provision på det du till slut går plus, (alla totala vinster - alla totala förluster).
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 09:02   #9
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har själv upptäckt betfair tack vare en polare som var på besök för några veckor sedan.

Det är en helt ny värld som har öppnats för mig där den traditionella bettingen har hamnat i skymundan för tillfället.

Just det här med trading gör spelandet otroligt kul även om vinsterna inte blir lika stora som på vanlig betting. Största förändringen för mig är att jag har aldrig kollat på så mycket streams på matcher sedan jag började trada. Allt man spelare på vill man följa live och se händelseförloppet för att kunna förutse matchutvecklingen. Innan la man sina matcher och kunde oftast göra annat medans matcherna gjorde sitt. Får väl säga att detta är det enda negativa för MIG då jag som nybliven far inte har den tiden att sitta framför datorn och glo alltför länge i sträck. Men när man väl får det så är det mumma.

En sak som har funkat fantastiskt bra för mig är att spela emot krysset i förutspått målrika matcher för att sedan "gröna" ut när målet kommer.

T.ex. min första match jag lirade var Odense-Randers. Jag kom hem när det var halvlek och 0-0. Andra halvlek börjar och matchen är totalöppen medans oddset på emot krysset kan läggas för ca2.80. Jag köper för 60kr, vid förlust förlorar jag 110. Blir det inte oavgjort vinner jag någons 60kr.
I 74 minuten målar Odense som var förhandsfavorit och krysset skjuter upp till 7ggr pengarna. Jag går in och bettar och tar krysset för 30kr till oddset på 7.20.

Då har jag grönat ut. Beroende på utfall blir det...
Kryss : 182 - (110) = +72
Inget kryss: 60 - 30 = +30
minus 5% på komissionen då.

Och matchen då? Jo Randers kvitterar och det står sig. +72 på mitt första lir och min hjärna exploderar i möjligheterna jag har genom Betfair.

Och där var jag fast i betfair. Jag la in 200kr för skojs skull och har fortsatt i den banan. Nu har kassan ökat till 650kr

Problemet med att spela mot krysset är att man alltid nån gång kommer lyckas ha oturen att hitta en 0-0 match. Då gäller det att läsa den så tidigt så möjligt för att minska förlusten. En gång lyckades jag hitta den enda 0-0 matchen utav 45 på den dagen. Makalöst.
Likadant om man spelar på en match med en stor favorit där dogen gör mål, droppar oddset på kryss ännu mer och oddset för krysset höjs först mot slutet av matchen om resultatet står sig. Det blir mycket svårare att gröna ut då känner jag.


Ja, det var mina tankar om Betfair.

BOL
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 09:51   #10
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimzelen Visa inlägg
Jag har själv upptäckt betfair tack vare en polare som var på besök för några veckor sedan.

Det är en helt ny värld som har öppnats för mig där den traditionella bettingen har hamnat i skymundan för tillfället.

Just det här med trading gör spelandet otroligt kul även om vinsterna inte blir lika stora som på vanlig betting. Största förändringen för mig är att jag har aldrig kollat på så mycket streams på matcher sedan jag började trada. Allt man spelare på vill man följa live och se händelseförloppet för att kunna förutse matchutvecklingen. Innan la man sina matcher och kunde oftast göra annat medans matcherna gjorde sitt. Får väl säga att detta är det enda negativa för MIG då jag som nybliven far inte har den tiden att sitta framför datorn och glo alltför länge i sträck. Men när man väl får det så är det mumma.

En sak som har funkat fantastiskt bra för mig är att spela emot krysset i förutspått målrika matcher för att sedan "gröna" ut när målet kommer.

T.ex. min första match jag lirade var Odense-Randers. Jag kom hem när det var halvlek och 0-0. Andra halvlek börjar och matchen är totalöppen medans oddset på emot krysset kan läggas för ca2.80. Jag köper för 60kr, vid förlust förlorar jag 110. Blir det inte oavgjort vinner jag någons 60kr.
I 74 minuten målar Odense som var förhandsfavorit och krysset skjuter upp till 7ggr pengarna. Jag går in och bettar och tar krysset för 30kr till oddset på 7.20.

Då har jag grönat ut. Beroende på utfall blir det...
Kryss : 182 - (110) = +72
Inget kryss: 60 - 30 = +30
minus 5% på komissionen då.

Och matchen då? Jo Randers kvitterar och det står sig. +72 på mitt första lir och min hjärna exploderar i möjligheterna jag har genom Betfair.

Och där var jag fast i betfair. Jag la in 200kr för skojs skull och har fortsatt i den banan. Nu har kassan ökat till 650kr

Problemet med att spela mot krysset är att man alltid nån gång kommer lyckas ha oturen att hitta en 0-0 match. Då gäller det att läsa den så tidigt så möjligt för att minska förlusten. En gång lyckades jag hitta den enda 0-0 matchen utav 45 på den dagen. Makalöst.
Likadant om man spelar på en match med en stor favorit där dogen gör mål, droppar oddset på kryss ännu mer och oddset för krysset höjs först mot slutet av matchen om resultatet står sig. Det blir mycket svårare att gröna ut då känner jag.


Ja, det var mina tankar om Betfair.

BOL
Som du säger är exit viktigt vid 0-0 eller dogens mål. Oftast lönt att gå ut redan i HT då. Alternativt sälja av delar av risken och hoppas på att läget förändras tidigt i matchen.

Ibland trejdar jag så att två utfall är gröna och ett är rött om det känns osannolikt.

Över/under är ofta bra att lira oxå. I en match där man tror på få mål, kommer ett tidigt mål så spela under för marknaden överreagerar oftast. Sen bokar man under efter ett tag när set satt sig.

På samma sätt kan man göra med över, i en match där det förväntas flera mål. Vänta ett tag in i matchen innan du backar över, när första målet kommer så bokar du över och går ur.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 09:59   #11
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ludd3emm Visa inlägg
MLB-oddsen känns underliga... Spelar ingen MLB med Betfair?

Edit: Rookiemisstag, ignorera.
Totalerna brukar vara way-off, inte så stora pengar på det, men nog för att betala hyran
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 11:12   #12
 
Nians avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Hemma
Inlägg: 211
Sharp$: 1094
Standard

Är inte helt hemma på detta, men hur vet man hur mycket man ska satsa när man ska gröna ut som det så vackert heter.
Nian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 14:03   #13
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Trevligt att ni fått upp ögonen för den här underbara börsen.
Kör själv Betfair på heltid och det finns mkt pengar att tjäna om man kan läsa marknaden och har mkt tid.

Ett litet tips: vad ni än läser om Boka x, spela x - Glöm det! det funkar inte längre.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 14:29   #14
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bftrader Visa inlägg
Trevligt att ni fått upp ögonen för den här underbara börsen.
Kör själv Betfair på heltid och det finns mkt pengar att tjäna om man kan läsa marknaden och har mkt tid.

Ett litet tips: vad ni än läser om Boka x, spela x - Glöm det! det funkar inte längre.
Varför inte? Bortsett från sista veckorna fungerade det för mig. Små summor dock!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 14:53   #15
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har börjat med att boka x. Jag har inte hunnit sätta mig in i något annat än.
Förslag?
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 15:00   #16
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Det var väl "guldspel" som började med att sälja en tjänst å tjänsten var kort sagt att boka x å sen säkra..

Saken är väl inte att det absolut inte fungerar utan snarare att man kan inte göra det blint på matcher vilket var mer eller mindre vad guldspel menade (kanske funkade på den tiden dock? flera år sen) utan man måste såklart fortfarande vara bra insatt och gjort en grundlig analys av matchen likt när man bettar vanligt.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 15:11   #17
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 70
Sharp$: 1800


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tycker trading är ett spännande och intressant alternativ. Kör dock bara med små pengar då jag allt jämnt försöker lära mig. Disciplinen har jag märkt är otroligt viktig. Att verkligen se till att gröna ut när läget ges och inte sitta och vänta på lite odssrörelser osv. Har blivit förbannad mer än en gång när ett mål kommit och sabbat mitt spel
KungK2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 15:17   #18
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nian Visa inlägg
Är inte helt hemma på detta, men hur vet man hur mycket man ska satsa när man ska gröna ut som det så vackert heter.
Det finns INGET facit, du kan få tips, råd och många fina idéer men du måste pröva dig fram och träna på grejer som passar dig. Gör det INTE för komplicerat, testa dig fram med småpengar, bokför etc.
Jag har tradat i en hel del år men har ännu inte "hittat hem än".
Alla har något att lära.

Det finns vissa program som hjälper dig att trada på Betfair.
Evolution och Betangel.
Jag föredrar Betangel, eftersom jag tycker de e mer professionella och de har en GREENINGfunktion.
Du behöver inte kunna räkna ut vad du ska satsa.
Om du tränar på Betfairsiten kan du ställa in så det syns hur mycket du har grönt på alla sidor. Om du klickar på spela eller boka och skriver in en summa kommer det upp hur mycket rött och grönt det blir.


galopp, tennis, UNDER/ÖVER 2,5 fotboll, NBA e något som e störst omsättning på och mycket action.
Jag rekommenderar dig att se videon med Johannes och även lessons 1-7.
Även om man tradat en del, ger de mycket aha-uuplevelser!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 15:22   #19
 
calahans avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 950
Sharp$: 724
Standard

Har också börjat så nätt
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 16:08   #20
 
snoozes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 582
Sharp$: 3415


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

offtopic, ni borde sätta upp lite google ads, som man kan klicka på! ni kan säkert tjäna en del på det!
__________________
Jules: I want you to go in that bag, and find my wallet.
Pumpkin: Which one is it?
Jules: It's the one that says Bad Motherfucker
snooze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 16:10   #21
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av timadolf Visa inlägg
Jag kan hålla med om att Pinnacle och Betfair e helt klart en av de mest nödvändiga bolagen.
Förstår inte var du vill komma Timadolf, men tack för kudos

Citat:
Ursprungligen postat av timadolf Visa inlägg
Nu spelade jag på ROPS i Ykonnen från Pacman till 1,87 istället för 1,80 Pinnacle och 1,83 Betfair.
Spelades i chatten på pinny @ 2.17, testar 1u
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 16:12   #22
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av snooze Visa inlägg
offtopic, ni borde sätta upp lite google ads, som man kan klicka på! ni kan säkert tjäna en del på det!
Tveksamt
Vi har inte som mål att gå plus med sidan. Utan nöjer oss med +- 0. Vi är trots allt 4st som driver denna. Vad ska man få ut, någon tusenlapp extra per skalle i månaden och ha ett hem man själv inte vill besöka där man sitter med F5 knappen 4h/dag? nejtack.

Väl offtopic nu och tycker vi borde återgå till vad tråden handlar om. Nämligen diskutera betfair som bolag och inte hur sidan ska generera pengar.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 16:28   #23
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

man får inte ha google ads på sidor med betting enligt en initerad källa.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 16:53   #24
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Jag ska inte diskutera mer, det leder ingen vart. Ni tycker att Betfair har bäst odds ofta INNAN matchen börjar, det tycker jag e helt felaktigt. Sedan om man vill ha mindre bolag och spela till sämre odds, e det helt okej.
Eller inte kunna lägga spelet alls eftersom spelet inte finns hos Betfair eller Pinnacle.
Det jag vill säga e att Betfair e framförallt till trading, INTE betting.
Om sharps får procent på mina vinster blir jag bara glad, om det leder till att denna site kan upprätthållas.

Det viktiga vi ska diskutera angående Betfair e hur vi kan tjäna pengar på trading.
KP och jag har fått bollen i rullning...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 19:38   #25
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1436
Thumbs up

Trading


Som tidigare nämnts har oddsutvecklingen på boka x etc. försämrats avsevärt.
Dock finns det många möjligheter att trada in fina pengar på Betfair.
Själv använder jag mig av metoden spela på ett resultat alt ö/u för att sedan
boka några minuter senare. Gäller att ha koll på statistiken samt veta vilka perioder i en match man kan gå in på. Siktar på en långsiktig vinst runt 7-8 %.
Vore väldigt trevligt om vi kunde få igång en diskussionstråd om trading med tips och info.
Tack för en av få sevärda siter om betting.
Kisumu
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 20:54   #26
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Vad man också kan använda betfair till förutom bonushoreri är även att undvika att bli limiterad på övriga sidor som erbjuder de marknader du vill åt. Tex svensk trav h2h som endast erbjuds av ett fåtal sidor.

Du vill medvetet förlora dina pengar från din bookie för att få dom att tro att du är en förlorare. Du spelar emot dig själv på en match sedan på betfair för att "säkra" upp. Du kan om du är duktig göra en vinst på det aka surebet men kan även i vissa marknader få ut 99%. Dvs du betalar 1% från sidan du inte vill bli limiterad på. Ett pris som håller ditt konto vid liv, vilket kan vara värt. Finns flertalet mindre marknader där detta behövs. Tex nordicbet's lägre divisioner om du nu har insyn i något lag.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 23:29   #27
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Finland
Inlägg: 98
Sharp$: 823
Standard

Gällande in-play trading, så finns det ett intressant uttryck som efarna traders ofta kör enlig ; expect the unexpected!

Ett exempel är om det kommer ett tidigt mål så förväntar sig oftast spelarna(marknaden) att det skall trilla in massor med mål i matchen. Då är det läge att spela mot detta och sedan "greena" ut efter en tid om inget mål har kommit. Detta bara ett exempel från över/under marknaden....
Blixt Gordon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 23:31   #28
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Blixt Gordon Visa inlägg
Gällande in-play trading, så finns det ett intressant uttryck som efarna traders ofta kör enlig ; expect the unexpected!

Ett exempel är om det kommer ett tidigt mål så förväntar sig oftast spelarna(marknaden) att det skall trilla in massor med mål i matchen. Då är det läge att spela mot detta och sedan "greena" ut efter en tid om inget mål har kommit. Detta bara ett exempel från över/under marknaden....
Använder mig av det vid över/under trade.

Vid matcher där man väntar sig få mål så hoppas man på ett tidigt ledningsmål och går in och backar under direkt. Sedan väntar man ett tag och grönar ut.

Eller motsatt, man väntar sig många mål men det dröjer 20-25 minuter innan det första kommer och då har oddset hunnit stiga så backar man över och förhoppningsvis kommer det ett mål innan paus och man kan gröna ut.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-06, 09:35   #29
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1436
Standard

Man bör dock undvika ord som "förhoppningsvis kommer det ett mål" alt "hoppas på att det inte blir några mål" etc. etc. Vid framgångsrik trading vet man att vissa scenarior inträffar enligt gällande procentsatser. Exempelvis att det blir
mål i 12.89 % av alla italienska matcher i serie A matchminut 1-10 minuter och utifrån den statistiken hitta värdespel. Jobbigt och tidsödande men ett skapligt extraknäck.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-06, 10:01   #30
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Man bör dock undvika ord som "förhoppningsvis kommer det ett mål" alt "hoppas på att det inte blir några mål" etc. etc. Vid framgångsrik trading vet man att vissa scenarior inträffar enligt gällande procentsatser. Exempelvis att det blir
mål i 12.89 % av alla italienska matcher i serie A matchminut 1-10 minuter och utifrån den statistiken hitta värdespel. Jobbigt och tidsödande men ett skapligt extraknäck.
Givetvis ligger det ju analyser bakom, dåligt uttryckt av mig. Men oavsett om statistiken säger att det blir mål så är bollen rund. Det var så jag menade.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-06, 11:31   #31
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Blixt Gordon Visa inlägg
Gällande in-play trading, så finns det ett intressant uttryck som efarna traders ofta kör enlig ; expect the unexpected!

Ett exempel är om det kommer ett tidigt mål så förväntar sig oftast spelarna(marknaden) att det skall trilla in massor med mål i matchen. Då är det läge att spela mot detta och sedan "greena" ut efter en tid om inget mål har kommit. Detta bara ett exempel från över/under marknaden....
Följande exempel hade resulterat i väldigt många röda siffror i matchen mellan BP-Helsingborg där målen kom efter varandra i en match som många förutspådde skulle sluta målsnålt.
BP på hemmaplan släpper in under 1mål/match tex. När BP tar ledningen i matchen så är det otroligt sällan de förlorar.

Självklart finns det undantag i allt men jag undrar om undantagen inte är väl många i detta?

Är väldigt ofta man även ser matcher där det sprutar in mål de sista 15minutrarna.

Har inga siffror eller statistik utan talar enbart från mina upplevelser från när jag tittar på matcher.

Häromdagen hände en till liknande mellan astonvilla och feyenord. Där astonvilla pumpade in 3 mål på en kort period.

Elfsborg spelade hemma mot ett soplag när de vann med 5-0 max 1 vecka sedan, från en målsnål 1a halvlek till en sprutglad andra där målen slutade komma efter 70e minuten istället.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-06, 11:44   #32
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Finland
Inlägg: 98
Sharp$: 823
Standard

Det stämmer bra gällande de matcherna. Det finns alltid undantag och det är ingen 100 %:ig taktik. Det gäller att testa sig fram och ha x antal ticks som mål och då greenar man ut. Även exit strategin måste vara klargjord innan man börjar trada. Målet med detta är att hitta värdeodds eftersom marknaden oftast reagerar för starkt då ett mål kommer. T.ex. om ett lag leder med 2 mål i paus tror många nog att de gör minst 2 till i andra halvlek, vilket vi alla vet att så är ofta inte fallet.

Som med bettingen så gäller samma saker med tradingen gällande moneymanagement, statistik, hantering av förluster och sist men inte minst disciplin. Dessa saker kan EJ poängteras för många gånger.
Blixt Gordon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-06, 11:59   #33
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1436
Standard

Det är helt korrekt att det görs fler mål sista 15 minuter om man jämför med övriga 15 minuters perioder under en match.
I tyska ligan är det närmare 40 % sannolikhet att det blir mål sista kvarten.
Premier league ligger på ca 28% sannolikhet för mål.
En sak man måste vara observant på är tilläggstiden som man aldrig vet förrän i 90:e minuten. Visst kan man kalkylera själv men domaren bestämmer.
Väldigt många spelar på att det inte ska bli ngt mål i slutet så där brukar det definitivt finnas värdespel.
Om man delar upp en match i 10 minutersperioder kan man se att perioden 40-50 minuten är klart underrepresenterad i antalet mål av självklara orsaker.
Här finns ofta guldodds att spela i den 40:e minuten och sedan boka runt 50 minuten.
Man bör sträva efter 17-18% avkastning för att det ska löna sig.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-09, 15:09   #34
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Använder mig av det vid över/under trade.

Vid matcher där man väntar sig få mål så hoppas man på ett tidigt ledningsmål och går in och backar under direkt. Sedan väntar man ett tag och grönar ut.

Eller motsatt, man väntar sig många mål men det dröjer 20-25 minuter innan det första kommer och då har oddset hunnit stiga så backar man över och förhoppningsvis kommer det ett mål innan paus och man kan gröna ut.
Väljer du matcher med omsorg kommer du plussa en hel del pengar Robin!

Det e galet, hur mycket oddset sänks 10-15 minuter efter ett mål.
Ofta sänks oddset från 2,40 ner till 1,90 väldigt snabbt!

Jag ska också prova att backa ÖVER efter ca 20-25 minuter av matchen om det e en en trolig övermatch. Marknaden överdriver oddsänkningen vid mål och man kan sälja till ca 1,35 från ca 2,40.


Vi borde samarbeta i chatten när det e många matcher igång, 16:00 lördagar, 15:00 och 17:00 söndagar...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-09, 15:24   #35
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av timadolf Visa inlägg
Väljer du matcher med omsorg kommer du plussa en hel del pengar Robin!

Det e galet, hur mycket oddset sänks 10-15 minuter efter ett mål.
Ofta sänks oddset från 2,40 ner till 1,90 väldigt snabbt!

Jag ska också prova att backa ÖVER efter ca 20-25 minuter av matchen om det e en en trolig övermatch. Marknaden överdriver oddsänkningen vid mål och man kan sälja till ca 1,35 från ca 2,40.


Vi borde samarbeta i chatten när det e många matcher igång, 16:00 lördagar, 15:00 och 17:00 söndagar...
Absolut, jag är mycket intresserad av att lära mig mer. Har sedan jag börjat bokföra på sharps stått och stampat kring 0.

Var en period där det gick bra för att sedan vika av nedåt innan jag började bokföra. Nu har jag mest stått still och totalt är min trade rätt plus/minus.

Men som sagt det gäller att välja rätt och inte bli girig, mycket av mina "vinster" är borta för att jag inte är disciplinerad nog med min exit.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-09, 15:53   #36
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Håller med om disciplinen. Fan vad svårt det är att gröna ut när man egentligen borde.

Speciellt i tennis där det svänger snabbt, på bara 1-2 bollar kan det studsa 0.20-0.30 ibland. Då sitter man där och tar sig för pannan när det drar åt fel håll. Det är så att man får grå hår under ett game.

Fast det är ju lite av nöjet med Betfair.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-19, 17:48   #37
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 22
Sharp$: 275
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av timadolf Visa inlägg
Det finns INGET facit, du kan få tips, råd och många fina idéer men du måste pröva dig fram och träna på grejer som passar dig. Gör det INTE för komplicerat, testa dig fram med småpengar, bokför etc.
[...]
Det måste det väl göra i specifika fall? Jag skulle vilja pröva för första gången att gröna ut en match på betfair idag. Jag är egentligen inte helt efterbliven, men ibland så.

Jag har satsat 5 u på ett AH -1 till oddset 2.35 (Dnipro vs Lech Poznan).
Det inverterade oddset är 1.741. I skrivande stund är det lägsta bokningsbara oddset 1.75 på betfair och om jag skriver in 5 som "insats" står det följande.
Citat:
Om Dnipro vinner med 2 eller mer...........-3.75
Om Dnipro vinner med 1.........................0.00
Om Dnipro inte vinner............................5.00
Edit: Nu är jag med. Hittade en mer passande tråd.
https://www.sharps.se/forums/taenkarh...-bonustrading/

Senast redigerad av James den 2010-08-19 klockan 19:13.
James är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-23, 17:42   #38
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 53
Sharp$: 86

NFL 2010
Stats: 64 - 74 - 1
ROI: 95.36%
Vinstprocent: 46.00%

Standard

Hur stor är omsättningen på amerikanska sporter på Betfair? Verkar inte som om MLB är speciellt populärt, men hur är det med NFL/NBA/College? Finns det någon annan spelbörs än Betfair som är större i staterna?
Zatchi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-23, 18:03   #39
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Matchbook Betting Exchange

Vet inte hur omsättningen ser ut där men den tar emot US.
__________________
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-24, 07:44   #40
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zatchi Visa inlägg
Hur stor är omsättningen på amerikanska sporter på Betfair? Verkar inte som om MLB är speciellt populärt, men hur är det med NFL/NBA/College? Finns det någon annan spelbörs än Betfair som är större i staterna?
Betfair: Where Is The Money?

Ändra i listan för att kolla annan sport.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-24, 09:23   #41
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 53
Sharp$: 86

NFL 2010
Stats: 64 - 74 - 1
ROI: 95.36%
Vinstprocent: 46.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grovbenstomme Visa inlägg
Matchbook Betting Exchange

Vet inte hur omsättningen ser ut där men den tar emot US.
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
Betfair: Where Is The Money?

Ändra i listan för att kolla annan sport.
Tackar!
Zatchi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-31, 12:29   #42
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 7
Sharp$: 29
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av admin
När man Bokar ett odds så spelar vi som sagt omvänt. Det betyder att vi erbjuder oddset 1.39 till någon som vill satsa på en rak etta - att Valencia vinner. Summan vi skriver in här är alltså vad vi vill vinna motsatt mot vad vi vill satsa som när vi Spelar som vanligt på ett lag. I detta exemplet vill vi vinna 100, vi riskerar då 39. (När spelet matchas kommer ju en annan spelare att gå in med 100 för att vinna 39).

Våran Bokning här motsvarar alltså att vi bettar på X2 med oddset 2.564 (Du kan beräkna detta oddset automatiskt genom att skriva in ditt Bokningsodds i ditt spreadsheet och trycka på knappen Inv.) Precis som när man lägger ett vanligt Spel så kan man när man Bokar själv skriva in ett lägre odds att erbjuda. Om vi t.ex. inte vill ge mer än 1.38 i odds på matchen så ändrar vi oddset till detta och våran Bokning läggs till i summan för 1.38.
När jag skriver in 1.39 i mitt spreadsheet och trycker på Inv. så blir det 3.564, istället för 2.564..=/ Är det Inv.-knappen det är fel på eller har jag missuppfattat något?
oldschool är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-31, 12:35   #43
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Även jag har aldrig fått invert-knappen att räkna rätt.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-31, 12:38   #44
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oldschool Visa inlägg
När jag skriver in 1.39 i mitt spreadsheet och trycker på Inv. så blir det 3.564, istället för 2.564..=/ Är det Inv.-knappen det är fel på eller har jag missuppfattat något?
Du har rätt, det står fel i texten, Inv.-knappen räknar rätt. Ska ändra texten
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-31, 12:49   #45
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 7
Sharp$: 29
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Du har rätt, det står fel i texten, Inv.-knappen räknar rätt. Ska ändra texten
Jag riskerar 39$ för att vinna 100$
100/39=2.564

Fast jag är väldigt ny på betting, tänker troligtvis fel Hur ser en korrekt uträkning ut då?
oldschool är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-31, 12:58   #46
 
calahans avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 950
Sharp$: 724
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oldschool Visa inlägg
Jag riskerar 39$ för att vinna 100$
100/39=2.564

Fast jag är väldigt ny på betting, tänker troligtvis fel Hur ser en korrekt uträkning ut då?
3.564?
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-31, 13:15   #47
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 7
Sharp$: 29
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av calahan Visa inlägg
3.564?
Mm det sägs vara det korrekta svaret men vill gärna veta hur man kommer fram till det, för att jag ska kunna vara säker på att det stämmer.

Om jag satsar 82kr för att vinna 123kr så är oddset 123/82 = 1.5

Om jag satsar 39kr för att vinna 100kr tycker jag oddset borde vara 100/39=2.564

Men det är det tydligen inte så jag vill gärna veta hur du får fram 3.564.
oldschool är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-31, 13:25   #48
 
calahans avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 950
Sharp$: 724
Standard

Får ta med riskerade också, 139/39 tex
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-31, 13:31   #49
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 7
Sharp$: 29
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av calahan Visa inlägg
Får ta med riskerade också, 139/39 tex
Aah där ser man glömde bort att man får tillbaka riskerade

oldschool är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-31, 13:33   #50
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oldschool Visa inlägg
Jag riskerar 39$ för att vinna 100$
100/39=2.564

Fast jag är väldigt ny på betting, tänker troligtvis fel Hur ser en korrekt uträkning ut då?
som calahan skrev så måste du ta med det riskerade också.. 139/39 = 3.564

Likadant i dina andra exempel:
Odds 1.5: Satsa 100 för att vinna dina 100 + 50.. 150/100 = 1.5
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-03, 11:40   #51
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Flyttat en del inlägg rörande OT-diskussion, vi försöker hålla oss till betfair i denna tråden.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-06, 18:30   #52
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Hur kan det vara lönsamt att trada med en 5% komission samt variansen (går ju åt skogen då och då). Måste ju vara ganska kass timlön, så länge man inte tradar väldigt stora summor såklart...
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-06, 18:42   #53
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Hur kan det vara lönsamt att trada med en 5% komission samt variansen (går ju åt skogen då och då). Måste ju vara ganska kass timlön, så länge man inte tradar väldigt stora summor såklart...
kommisionen jobbar du dig ifrån och precis som betting genererar pengar mer pengar.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-06, 19:01   #54
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Kan ju vara värt att klargöra, vet inte hur du tolkat det men, komissionen tas endast på nettovinsten för en marknad så du kan trada fram å tillbaka så mycket du vill, annars hade komissionen helt klart försvårat tradeandet.
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-06, 19:38   #55
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Jag bokar 100 kronor 1.40 = vinst 160 ifall det går vägen
jag bokar 100 kronor 1.50 = vinst 150 ifall det går vägen?

Har jag förstått korrekt?
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-06, 20:09   #56
 
RizZlas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Ume
Inlägg: 850
Sharp$: 718


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
jag bokar 100 kronor 1.50 = vinst 150 ifall det går vägen?

Har jag förstått korrekt?
Antar att boka är "Lay". Erbjuder du någon att spela 100 kronor till oddset 1.50 så riskerar du 50 och vinner 100.
__________________
Jojo..
RizZla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-07, 16:27   #57
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4292
Standard

Gjorde en insättning nu, tänk bara att de drar 4.5kr vid insättning så ska man matcha 300kr så sätt in lite extra om ni har tänkt att köra allt på ett kort
Slipper ni eventuellt bök...
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-07, 16:31   #58
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 32
Sharp$: 87
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
Gjorde en insättning nu, tänk bara att de drar 4.5kr vid insättning så ska man matcha 300kr så sätt in lite extra om ni har tänkt att köra allt på ett kort
Slipper ni eventuellt bök...
5. Enbart det första matchade vadet på minst 200 kr under kampanjperioden är kvalificerat för det här erbjudandet. Satsningen måste också vara den första som avräknas i kontot för att vara kvalificerad som en gratissatsning.

6. Om du förlorar ditt första vad (på minst 200 kr) krediteras ditt Betfair-konto med 300 KR inom 48 timmar efter det att vadet har avräknats. Om du vinner ditt första kvalificerade vad krediteras ingenting till kontot.

Räcker väl således med 200 kr?
Good2cu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-07, 16:40   #59
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4292
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Good2cu Visa inlägg
5. Enbart det första matchade vadet på minst 200 kr under kampanjperioden är kvalificerat för det här erbjudandet. Satsningen måste också vara den första som avräknas i kontot för att vara kvalificerad som en gratissatsning.

6. Om du förlorar ditt första vad (på minst 200 kr) krediteras ditt Betfair-konto med 300 KR inom 48 timmar efter det att vadet har avräknats. Om du vinner ditt första kvalificerade vad krediteras ingenting till kontot.

Räcker väl således med 200 kr?
Tror inte det är samma, det är det som ligger på deras sida och inte det här uppe.

Betfairs Villkor för Gratis Spel. gäller för det här ovanför på sharps.

Och som det verkar på det du skrev så får man inte dela upp det, det får man på sharps.se banner. Har mailat dem...
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-08, 16:51   #60
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 162
Sharp$: 158


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

dog betfair nu eller? kan inte komma in på siten på mobilen eller datorn
__________________
]
bemeer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-08, 17:01   #61
LTG
 
LTGs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 49
Sharp$: 285
Standard

Fungerar iaf för mig.

Testa Down for everyone or just me? nästa gång.

Edit: Är iofs inte alltid som den sidan rapporterar rätt.
LTG är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-15, 16:04   #62
 
tjuves avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 55
Sharp$: 838
Standard

Varning: Bonusen gäller inte om man sätter in pengar med Moneybookers. Jag gjorde detta misstag och gick miste om bonusen :(

Jag borde givetvis kikat på reglerna om bonusen, samtidigt kan jag tycka det vore en bra idé att skriva in det i första posten i denna tråden så andra inte begår samma misstag...?
tjuve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-16, 22:57   #63
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 29
Sharp$: 156
Standard

Jag gjorde också den missen tjuve så du är inte ensam
norrbacka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-16, 23:02   #64
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Ska lägga till det, beklagar.. kände inte till det, har kontaktat betfair också för att se om det inte går att ordna ändå.
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-20, 23:32   #65
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4292
Standard

Tar både en upplysning och en fråga

Upplysningen är att man måste spela för minst 30kr per bet.

Och frågan är då om jag kör om väldigt lite pengar (10kr/u) och man följer någon som lägger 2u kanske t.o.m 1u.
Så man hittar bättre odds på betfair än på mina andra bookies. Ska man gå upp till 3u eller ta det med mindre, om vi säger att det skiljer 0.05-0.10 i odds? Försöker nämligen köra hårt med att köra precis de units som den jag ryggar kör, iaf inte gå upp i units.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-20, 23:38   #66
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 53
Sharp$: 86

NFL 2010
Stats: 64 - 74 - 1
ROI: 95.36%
Vinstprocent: 46.00%

Standard

Utav någon anledning verkar det bara vara via Betfairs hemsida minsta bet är 30 kr.

Använder själv en gratis programvara som heter "A Geeks Toy", som både fungerar utmärkt, gör det möjligt att betta för under 30 kr och är godkänd av Betfair.
Zatchi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-21, 01:08   #67
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4292
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zatchi Visa inlägg
Utav någon anledning verkar det bara vara via Betfairs hemsida minsta bet är 30 kr.

Använder själv en gratis programvara som heter "A Geeks Toy", som både fungerar utmärkt, gör det möjligt att betta för under 30 kr och är godkänd av Betfair.
Ah tack det ska testas...
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-07, 21:22   #68
 
Forshems avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Götene
Inlägg: 187
Sharp$: 1564


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nu må jag inte bara känna mej trög utan även vara det men.
Testade o regga mej på betfair idag. La mitt första spel där jag bokade oavgjort (vilket bör betyda att alla resultat förutom X ger vinst?) Eller har jag fattat detta helt fel?
Fick kredit på 30kr (vilket även var min insats).
Forshem är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 08:08   #69
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Jag skapade ett konto på betfair för några år sen men har aldrig gjort någon insättning.

Kan jag använda denna bonus ändå på något sätt?
Kan jag använda någon annan bonus hos betfair på något sätt?
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 12:02   #70
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4292
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rauger Visa inlägg
Jag skapade ett konto på betfair för några år sen men har aldrig gjort någon insättning.

Kan jag använda denna bonus ändå på något sätt?
Kan jag använda någon annan bonus hos betfair på något sätt?
Alla gånger jag har varit i liknande fall har jag bara skrivit till dem och frågat om de kan fixa detta, har aldrig varit några problem...

Glöm inte be dem koppla det till sharps.se...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 15:51   #71
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
Glöm inte be dem koppla det till sharps.se...
Det kan man enkelt ordna genom att pm'a sitt betfair nick till mars, detta gäller även gamla BF lirare
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 18:22   #72
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av iCash Visa inlägg
Det kan man enkelt ordna genom att pm'a sitt betfair nick till mars, detta gäller även gamla BF lirare
Är trött i huvudet. Kan man skicka sitt nickname till mars och göra så att Sharps får pengar även om man redan är registrerad och har utnyttjat deras bonus?
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 18:34   #73
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
Är trött i huvudet. Kan man skicka sitt nickname till mars och göra så att Sharps får pengar även om man redan är registrerad och har utnyttjat deras bonus?
Yes, inga problem, vi får enbart en % del på kommissionen, vare sig du vinner eller förlorar, men bidrar helt klart att vi kan öka bandbredden & vidareutveckla sidan
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 20:42   #74
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4292
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av iCash Visa inlägg
Yes, inga problem, vi får enbart en % del på kommissionen, vare sig du vinner eller förlorar, men bidrar helt klart att vi kan öka bandbredden & vidareutveckla sidan
Vilket är ett otroligt sunt och bra sätt
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 10:04   #75
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
Alla gånger jag har varit i liknande fall har jag bara skrivit till dem och frågat om de kan fixa detta, har aldrig varit några problem...

Glöm inte be dem koppla det till sharps.se...
Jag mailade dom och det löste sig.

Vad är det för omsättningskrav på bonusen?
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 18:54   #76
 
Nians avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Hemma
Inlägg: 211
Sharp$: 1094
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av timadolf Visa inlägg
Det finns INGET facit, du kan få tips, råd och många fina idéer men du måste pröva dig fram och träna på grejer som passar dig. Gör det INTE för komplicerat, testa dig fram med småpengar, bokför etc.
Jag har tradat i en hel del år men har ännu inte "hittat hem än".
Alla har något att lära.

Det finns vissa program som hjälper dig att trada på Betfair.
Evolution och Betangel.
Jag föredrar Betangel, eftersom jag tycker de e mer professionella och de har en GREENINGfunktion.
Du behöver inte kunna räkna ut vad du ska satsa.
Om du tränar på Betfairsiten kan du ställa in så det syns hur mycket du har grönt på alla sidor. Om du klickar på spela eller boka och skriver in en summa kommer det upp hur mycket rött och grönt det blir.


galopp, tennis, UNDER/ÖVER 2,5 fotboll, NBA e något som e störst omsättning på och mycket action.
Jag rekommenderar dig att se videon med Johannes och även lessons 1-7.
Även om man tradat en del, ger de mycket aha-uuplevelser!
Jag som kanske missat något, men vart hittar man videon med Johannes och lessons 1-7?
Nian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 18:55   #77
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Coop Arena
Inlägg: 606
Sharp$: 663


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nian Visa inlägg
Jag som kanske missat något, men vart hittar man videon med Johannes och lessons 1-7?
kolla i hans speldagbok
Fangtastic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 19:05   #78
 
Nians avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Hemma
Inlägg: 211
Sharp$: 1094
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fangtastic Visa inlägg
kolla i hans speldagbok
Tack för det.
Nian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 21:43   #79
 
Nians avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Hemma
Inlägg: 211
Sharp$: 1094
Standard

Det här med Betfair verkar helt klart intressant.

Är det någon som kan tipsa om bra skrivna guider på svenska eller engelska så man kan sätta sig in i det här från början. Tar gärna en stor dos teori innan man sätter sig in i det hela praktiskt.

Tar också gärna tacksamt emot guider eller andra tips på strategier kring trading.
Nian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 21:50   #80
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nian Visa inlägg
Det här med Betfair verkar helt klart intressant.

Är det någon som kan tipsa om bra skrivna guider på svenska eller engelska så man kan sätta sig in i det här från början. Tar gärna en stor dos teori innan man sätter sig in i det hela praktiskt.

Tar också gärna tacksamt emot guider eller andra tips på strategier kring trading.
http://answermyquestionjerk.se/johannes/

youtube sök så har du mängder med guider
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-05, 23:44   #81
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Kan man inte på något sätt ställa in så den hojtar till när ens spel blir matchat alternativt får ett mail?
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-06, 19:33   #82
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 32
Sharp$: 87
Standard

Allmän fråga om möjligheten att boka odds:
Låt oss säga att man kan boka ett odds till 2.20 och sedan spela det till 2.30. Vad är då optimalt att satsa på det högre oddset om vi utgår från att man spelar 100 kr på 2.20? Vi vill ha exakt samma utfall oavsett resultat. Hur räknar vi ut hur mycket vi skall spela?
Good2cu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-06, 20:41   #83
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

tryck på "fler möjligheter" och sen "Visa “vad som händer” siffror"
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-06, 21:56   #84
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 32
Sharp$: 87
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bftrader Visa inlägg
tryck på "fler möjligheter" och sen "Visa “vad som händer” siffror"
Vilken fråga svarade du på?
Good2cu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-06, 21:58   #85
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Din.
Du ser ju vad vinst/förlust blir då.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-06, 22:54   #86
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 32
Sharp$: 87
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bftrader Visa inlägg
Din.
Du ser ju vad vinst/förlust blir då.
Ja precis, det är jag medveten om, men det var inte det jag syftade på.

För att vara tydligare, vi har en match där man kan boka resultat 1a till 2.20.
Vi bokar till 100 kr. Om resultat 1a går in förlorar vi (2,20 x 100) - 100 = 120 kr. Om det blir X eller 2a vinner vi 100 kr.

Låt oss säga att vi samtidigt hittar ett nytt odds på samma match någon annanstans. Där är oddset för 1a 2.30. I så fall kan vi spela 1an till 2.30 där och samtidigt boka till 2.20 på oddsbörsen. Om utgångspunkten är att vi bokar 100 kr till 2.20 på oddsbörsen, hur mycket skall vi dock satsa på den raka 1an till 2.30 för att få exakt samma utfall oavsett hur det går i matchen? Hur räknar man ut det?
Good2cu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-06, 23:23   #87
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Good2cu Visa inlägg
Ja precis, det är jag medveten om, men det var inte det jag syftade på.

För att vara tydligare, vi har en match där man kan boka resultat 1a till 2.20.
Vi bokar till 100 kr. Om resultat 1a går in förlorar vi (2,20 x 100) - 100 = 120 kr. Om det blir X eller 2a vinner vi 100 kr.

Låt oss säga att vi samtidigt hittar ett nytt odds på samma match någon annanstans. Där är oddset för 1a 2.30. I så fall kan vi spela 1an till 2.30 där och samtidigt boka till 2.20 på oddsbörsen. Om utgångspunkten är att vi bokar 100 kr till 2.20 på oddsbörsen, hur mycket skall vi dock satsa på den raka 1an till 2.30 för att få exakt samma utfall oavsett hur det går i matchen? Hur räknar man ut det?
googla arbitrage calculator, finns massvis med varianter.

Använder själv den på chromaweb.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-06, 23:26   #88
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

I ditt exempel skulle det inte bli någon garanterad vinst. Kommisson - 2.2 x 1.05= 2.31.
Alltså förlust.
Det är nästintill omöjligt att hitta arb mellan bookies och betfair om man inte har bra rabatt.

Men tror att det här programmet kan hjälpa dig att räkna, http://eskei.com/betting/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Good2cu (+3)
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 11:02   #89
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 32
Sharp$: 87
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bftrader Visa inlägg
I ditt exempel skulle det inte bli någon garanterad vinst. Kommisson - 2.2 x 1.05= 2.31.
Alltså förlust.
Det är nästintill omöjligt att hitta arb mellan bookies och betfair om man inte har bra rabatt.

Men tror att det här programmet kan hjälpa dig att räkna, http://eskei.com/betting/
Ja okej, då förstår jag.
Tack så mycket!
Good2cu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 11:36   #90
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bftrader Visa inlägg
I ditt exempel skulle det inte bli någon garanterad vinst. Kommisson - 2.2 x 1.05= 2.31.
Alltså förlust.
Det är nästintill omöjligt att hitta arb mellan bookies och betfair om man inte har bra rabatt.

Men tror att det här programmet kan hjälpa dig att räkna, http://eskei.com/betting/
Du har fel dock, man betalar bara kommission på nettovinsten för en marknad ju.

edit: Ok läste inte ordentligt, bftrader har rätt, dock om du hade lagt ursprungsbettet på betfair så hade det gått.
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 11:41   #91
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Kan man inte på något sätt ställa in så den hojtar till när ens spel blir matchat alternativt får ett mail?
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 11:43   #92
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rauger Visa inlägg
Kan man inte på något sätt ställa in så den hojtar till när ens spel blir matchat alternativt får ett mail?
Inte vad jag vet. Tyvärr.
Följer du inte matcherna du tradar live?
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 14:13   #93
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Bollnäs
Inlägg: 635
Sharp$: 1829


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Det är alltså inget man anmäler sig till, man registrerar sig för turneringen i betfairs pokerklient när man fått lösenordet. Om man vill ha lösenordet över PM så kan man skicka sitt betfairkontonamn till mig i PM för att bli omlänkad (ger även 200 Sharp$ om någon misssat det).
Jag har inte fått mina Sharps från det??
Erikbgif är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 14:26   #94
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag vill gärna ha mina 200 Sharp$ också mars
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 14:31   #95
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Majo Visa inlägg
Jag vill gärna ha mina 200 Sharp$ också mars
Ni kommer få poäng när det är klart, inte glömt er (än)
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 14:41   #96
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Ni kommer få poäng när det är klart, inte glömt er (än)
Jaha, jag hade nog ingen aning om hur lång tid det skulle ta, i kombination med att jag tappat tidsuppfattningen en smula

Det är verkligen ingen stress
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 14:45   #97
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Majo Visa inlägg
Jaha, jag hade nog ingen aning om hur lång tid det skulle ta, i kombination med att jag tappat tidsuppfattningen en smula

Det är verkligen ingen stress
np, ibland tar det lite väl lång tid, hoppas få besked snart!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 15:53   #98
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 47
Sharp$: 923
Standard

Lite nyfiken angående omlänkningen. Plockar Betfair bort en från en annan affiliate och länkar ihop med er istället? Inte för att jag har något emot att bli omlänkad till denna sida men tycker det verkar vara ett tveksamt beteende av Betfair.
ssam är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 16:02   #99
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ssam Visa inlägg
Lite nyfiken angående omlänkningen. Plockar Betfair bort en från en annan affiliate och länkar ihop med er istället? Inte för att jag har något emot att bli omlänkad till denna sida men tycker det verkar vara ett tveksamt beteende av Betfair.
Det beror på, i vissa fall går det att länka om, i andra inte men kostar inget att prova
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 16:35   #100
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Det är alltså inget man anmäler sig till, man registrerar sig för turneringen i betfairs pokerklient när man fått lösenordet. Om man vill ha lösenordet över PM så kan man skicka sitt betfairkontonamn till mig i PM för att bli omlänkad (ger även 200 Sharp$ om någon misssat det).
Ska du ha betfair användernamn eller pokeralias?
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 19:10   #101
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Ska du ha betfair användernamn eller pokeralias?
Användarnamnet
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-21, 12:26   #102
 
skolmatsals avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 139
Sharp$: 354
Standard

Kanske är i fel tråd, men hur lång tid tar det för en att sätta upp ett betfairkonto och få in pengarna på kontot? Tänkte vara med ikväll på pokern, men kommer att sitta i skolan tills 18.00, hinner det gå in på 2 timmar tro?
skolmatsal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-21, 12:29   #103
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Satte in 100kr till pokern och det kom in direkt
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 11:37   #104
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 585

Blandade smågodis.
Stats: 284 - 321 - 5
ROI: 115.66%
Vinstprocent: 46.94%

Standard

MMA, Betfair - bolaget som bedrar.


Jag bokade en match, (F. Edgar - G. Maynard) på Betfair, att Edgar inte vinner.

Det som jag tycker är konstigt, är att Betfair tar ut en provision på en match som slutar oavgjort, när man inte har vunnit spelet??? Provisionen i mitt fall är väl inte 5% vad jag kan förstå utan snarare 10%.

Trodde från början att dem endast tar ut en provision på vinnande spel, vilket jag inte gjorde.

Jag undrar om dem har rätt att göra det?

Jag undrar även, om dem som spelat på att någon vinner matchen, har förlorat sina pengar eller fått avdrag för provison???

Snittgurkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 12:13   #105
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snittgurkan Visa inlägg
Jag bokade en match, (F. Edgar - G. Maynard) på Betfair, att Edgar inte vinner.

Det som jag tycker är konstigt, är att Betfair tar ut en provision på en match som slutar oavgjort, när man inte har vunnit spelet??? Provisionen i mitt fall är väl inte 5% vad jag kan förstå utan snarare 10%.

Trodde från början att dem endast tar ut en provision på vinnande spel, vilket jag inte gjorde.

Jag undrar om dem har rätt att göra det?

Jag undrar även, om dem som spelat på att någon vinner matchen, har förlorat sina pengar eller fått avdrag för provison???

Ingen provision om inte spelet vinner, det som har skett där som jag ser det är att du fått ditt spel matchat men inte till full nivå.
Gå in och kolla under "fastställda spel" och kopiera in vad som skett.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 12:27   #106
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snittgurkan Visa inlägg
Jag bokade en match, (F. Edgar - G. Maynard) på Betfair, att Edgar inte vinner.

Det som jag tycker är konstigt, är att Betfair tar ut en provision på en match som slutar oavgjort, när man inte har vunnit spelet??? Provisionen i mitt fall är väl inte 5% vad jag kan förstå utan snarare 10%.

Trodde från början att dem endast tar ut en provision på vinnande spel, vilket jag inte gjorde.

Jag undrar om dem har rätt att göra det?

Jag undrar även, om dem som spelat på att någon vinner matchen, har förlorat sina pengar eller fått avdrag för provison???

Ja är nog som RobinD skriver, inte helt säker vad det är heller men det är säkert att det inte är avgiften iaf eftersom avgifterna alltid redovisas separat i historiken.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 12:41   #107
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 585

Blandade smågodis.
Stats: 284 - 321 - 5
ROI: 115.66%
Vinstprocent: 46.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Ingen provision om inte spelet vinner, det som har skett där som jag ser det är att du fått ditt spel matchat men inte till full nivå.
Gå in och kolla under "fastställda spel" och kopiera in vad som skett.
Det är det kvittot som gäller för fastställda spel. När jag gjorde spelet fick jag det matchat i alla fall. Något annat hittar jag inte mer än denna. Tack ändå.

Snittgurkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 12:50   #108
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 585

Blandade smågodis.
Stats: 284 - 321 - 5
ROI: 115.66%
Vinstprocent: 46.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snittgurkan Visa inlägg
Det är det kvittot som gäller för fastställda spel. När jag gjorde spelet fick jag det matchat i alla fall. Något annat hittar jag inte mer än denna. Tack ändå.

Iofs. så är det småpengar för mig, men man kan ju undra hur många miljoner som Betfair får in på "otvetydiga" spel, och hur mycket andra förlorat, då det är mer än 5% som försvinner.
Snittgurkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 13:05   #109
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snittgurkan Visa inlägg
Iofs. så är det småpengar för mig, men man kan ju undra hur många miljoner som Betfair får in på "otvetydiga" spel, och hur mycket andra förlorat, då det är mer än 5% som försvinner.
Hör vad supporten säger som förklaring, iaf ett steg jag tagit innan jag bestämt mig för att världens största spelbörs luras.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 13:50   #110
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 585

Blandade smågodis.
Stats: 284 - 321 - 5
ROI: 115.66%
Vinstprocent: 46.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Hör vad supporten säger som förklaring, iaf ett steg jag tagit innan jag bestämt mig för att världens största spelbörs luras.


Jag talade med dem och dem tillämpar regeln "Dött lopp" i det här fallet??? Dem anser att bägge har vunnit?? Haha, och vad vann jag på det? Jag förlorade pengar när jag egentligen borde vunnit. Alla som spelat att någon vinner har då också vunnit till oddset 0,87.

Så om jag förstått det hela rätt så tillämpas inte inklusive FT/OT, i denna match.
Bokningen som jag lade var ju för att försäkra mig om att få vinst oavsett hur matchen slutar.[/QUOTE]

Senast redigerad av Snittgurkan den 2011-01-02 klockan 14:05.
Snittgurkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 14:57   #111
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 585

Blandade smågodis.
Stats: 284 - 321 - 5
ROI: 115.66%
Vinstprocent: 46.94%

Standard

Lite svårt att förstå sig på hur man ska tänka i sådana här situationer där bookies säger att matchen slutar oavgjort, vilket den inte får göra och därför får oddset 1,00, medans man på spelbörsen säger att matchen slutar som dött lopp och att bägge vann.
Snittgurkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 15:08   #112
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snittgurkan Visa inlägg
Lite svårt att förstå sig på hur man ska tänka i sådana här situationer där bookies säger att matchen slutar oavgjort, vilket den inte får göra och därför får oddset 1,00, medans man på spelbörsen säger att matchen slutar som dött lopp och att bägge vann.
Du får helt enkelt läsa reglerna för event som skiljer sig från det normala 1x2 spelet.

Kan ju jämföras med ML i hockey, vissa bookies inkluderar OT och andra ser det som push om det slutar x full tid.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mars (+1)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 16:30   #113
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 585

Blandade smågodis.
Stats: 284 - 321 - 5
ROI: 115.66%
Vinstprocent: 46.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Du får helt enkelt läsa reglerna för event som skiljer sig från det normala 1x2 spelet.

Kan ju jämföras med ML i hockey, vissa bookies inkluderar OT och andra ser det som push om det slutar x full tid.
Inser nu att jag kanske borde spelat Maynard som vinnare hos en vanlig bookie, för då hade jag fått tillbaka den insatsen. Meningslöst boka Edgar att inte vinna på Betfair, och förlora på ett oavgjort resultat, som jag trodde att jag var garderad för i och med bokningen.
Tack för alla svar.
Kommer nog aldrig våga att boka i fortsättningen, bortsett från att trada på oddsrörelser.
Snittgurkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 01:51   #114
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Klonka precis iPad på betfairs poker. Hade nog inte lirat där om de inte vore för sharps, så tack för de
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-17, 19:10   #115
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Tack!


Citat:
Hej XXX,

Vi skickar det här e-postmeddelandet för att påminna dig om att du inte har använt ditt Betfair-konto under åtminstone 12 månader.

Du måste använda* kontot innan den här månadens slut om du vill undvika en avgift för inaktivt konto**. Avgiften för det inaktiva kontot dras från saldot på ditt Betfair-konto.

Informationen för det av dina konton som är på väg att inaktiveras är följande:

Användarnamn: XXXXX
Datumet kontot öppnades: 21/07/2002
Nuvarande svenskt kontosaldo för det här kontot: 0.6 EUR

Om du vill aktivera det här kontot och undvika avgiften behöver du bara logga in på kontot via www.betfair.com.

Om du vill komma in på ovannämnda konto men har glömt ditt lösenord kan du använda användarnamnet ovan och följa de enkla stegen för lösenordspåminnelse här.

Saldot på ditt konto kan inte hamna på minus till följd av att den här avgiften dras. När saldot på kontot är nere på noll drar vi inga fler pengar för avgiften.

Om du tidigare har stängt ovannämnda konto så får du det här meddelandet eftersom det fortfarande finns pengar på kontot. Kontakta vår kundtjänst ([email protected]) om du vill ta ut de pengarna.

Observera att du inte kan svara på det här e-postmeddelandet. Vill du kontakta Betfair kan du skicka ett e-postmeddelande till [email protected].

Tack,

Vi på Betfair

*Med aktivitet på kontot avser vi att du loggar in på det.
**Om du vill ha mer information om vår policy för avgift på inaktivt konto klickar du här (och vänder dig till stycke 8)
Jag slapp bli skyldig.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-20, 11:32   #116
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Coop Arena
Inlägg: 606
Sharp$: 663


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Inte förstått mig på Betfair ännu, går de alls att köra parlays på sidan? Säg att man vill spela u3.5 i nån fotbolls match + nåt annat spel, erbjuder dom sånt? Ska försöka lära mig trading har läst lite om vad de innebär men ej riktigt greppat det, alltså jag förstår så långt vad de går ut på men inte exakt hur man gör, när man ex. bokar och vill gröna ut. Har lättare och lära mig om jag får se det med egna ögon än bara läsa text, blir rörigt i huvudet
Fangtastic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-20, 12:10   #117
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fangtastic Visa inlägg
Inte förstått mig på Betfair ännu, går de alls att köra parlays på sidan? Säg att man vill spela u3.5 i nån fotbolls match + nåt annat spel, erbjuder dom sånt? Ska försöka lära mig trading har läst lite om vad de innebär men ej riktigt greppat det, alltså jag förstår så långt vad de går ut på men inte exakt hur man gör, när man ex. bokar och vill gröna ut. Har lättare och lära mig om jag får se det med egna ögon än bara läsa text, blir rörigt i huvudet
Det går att spela parlays men då spelar man mot betfair och inte mot andra så det är inte samma odds som gäller. Om du klickar på Sports-fliken så dyker det upp en meny under den där det finns "Multiples"
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 14:10   #118
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 585

Blandade smågodis.
Stats: 284 - 321 - 5
ROI: 115.66%
Vinstprocent: 46.94%

Standard

Begriper inte varför jag har fått detta mail från Betfair:
Spoiler:
Användarnamn: ------------
(Erbjudandet gäller endast för detta användarnmamn)

Hej -------

Tack för ditt tålamod med de problem vi nyligen upplevt med Betfair.com. Vi ber uppriktigt om ursäkt för den frustration de orsakat.

Vi har tagit till oss av era synpunkter och skulle, som ett erkännande av er lojalitet, vilja erbjuda 100% återbetalning av kommissionen på ett urval av denna veckas toppmarknader.

Så här går det till:

* Placera dina spel i vanlig ordning på någon av de angivna marknaderna
* All kommission som genererats på dessa marknader kommer automatiskt att återbetalas till ditt konto inom 24 timmar efter att marknaden är avgjord
* Se villkor för fullständig information.

Vi hoppas att du uppskattar detta erbjudande och vi tackar för din fortsatta lojalitet.
Ha en bra spelvecka!


Den enda frustrationen dem åsamkat mig, är den tid som jag har fått lägga ner, för att få rätt, att ta del av bonuserbjudandet.

100% återbetalning av kommissionen gäller bara under en viss tid och vissa marknader, och är ett piss i havet, och jag finner inte någon som helst anledning till att man ska betta mera. Det tar dem säkert igen på ett eller annat sätt.

Och som vanligt, så ska man läsa igenom villkoren för femtielfte gången och antagligen behöva konstatera att inte heller det, berättigar till att delta i kampanjen.
Orsak: antagligen för att man har satt in pengar via Moneybookers.

Och vem har lust att lägga ner ännu mera tid på villkoren, och sedan behöva ringa till dem för ta reda på hur det ligger till med den saken.

Inte har jag i alla fall någon större lust att gå igenom deras invecklade hjälp-sidor som är "Google Transalatade" eller översatta av någon jubelidiot.

Dem har i vart fall, inte tagit till sig av mina synpunkter sedan tidigare och ej heller kan dem förvänta sig att dem kommer att vinna min lojalitet.

Senast redigerad av Snittgurkan den 2011-03-15 klockan 14:12.
Snittgurkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 14:19   #119
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1768


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snittgurkan Visa inlägg
Begriper inte varför jag har fått detta mail från Betfair:
Spoiler:
Användarnamn: ------------
(Erbjudandet gäller endast för detta användarnmamn)

Hej -------

Tack för ditt tålamod med de problem vi nyligen upplevt med Betfair.com. Vi ber uppriktigt om ursäkt för den frustration de orsakat.

Vi har tagit till oss av era synpunkter och skulle, som ett erkännande av er lojalitet, vilja erbjuda 100% återbetalning av kommissionen på ett urval av denna veckas toppmarknader.

Så här går det till:

* Placera dina spel i vanlig ordning på någon av de angivna marknaderna
* All kommission som genererats på dessa marknader kommer automatiskt att återbetalas till ditt konto inom 24 timmar efter att marknaden är avgjord
* Se villkor för fullständig information.

Vi hoppas att du uppskattar detta erbjudande och vi tackar för din fortsatta lojalitet.
Ha en bra spelvecka!


Den enda frustrationen dem åsamkat mig, är den tid som jag har fått lägga ner, för att få rätt, att ta del av bonuserbjudandet.

100% återbetalning av kommissionen gäller bara under en viss tid och vissa marknader, och är ett piss i havet, och jag finner inte någon som helst anledning till att man ska betta mera. Det tar dem säkert igen på ett eller annat sätt.

Och som vanligt, så ska man läsa igenom villkoren för femtielfte gången och antagligen behöva konstatera att inte heller det, berättigar till att delta i kampanjen.
Orsak: antagligen för att man har satt in pengar via Moneybookers.

Och vem har lust att lägga ner ännu mera tid på villkoren, och sedan behöva ringa till dem för ta reda på hur det ligger till med den saken.

Inte har jag i alla fall någon större lust att gå igenom deras invecklade hjälp-sidor som är "Google Transalatade" eller översatta av någon jubelidiot.

Dem har i vart fall, inte tagit till sig av mina synpunkter sedan tidigare och ej heller kan dem förvänta sig att dem kommer att vinna min lojalitet.
Tyvärr så kommer din bojkott att kosta dig pengar eftersom betfair är en riktig "måste ha" bookie :(
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 14:22   #120
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Alla har väl fått detta, Betfair låg ju nere ett tag här nyligen.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 14:23   #121
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag spelade inte ens på betfair under deras strul-period, och jag fick detta mailet också. Tror nog de skickar ut det till alla..
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 15:07   #122
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fondell Visa inlägg
Jag spelade inte ens på betfair under deras strul-period, och jag fick detta mailet också. Tror nog de skickar ut det till alla..
Det gör dom inte.

Har visserligen inte spelat där på 4-5 år men logga åtminstone in för några veckor sen för att slippa böta. https://www.sharps.se/forums/106340-post115.html
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 15:24   #123
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 38
Standard

har också fått denna info från betfair. bara så jag inte missuppfattar, när de säger kommision vad menar de egentligen? är det bara avgiften de tar vid "bokning" eller får man pengarna tillbaks även vid vanligt "spela".
Erikmjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 18:22   #124
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Swiden
Inlägg: 35
Sharp$: 675
Standard

Också nyfiken på exakt vad detta erbjudande egentligen betyder. Någon som har koll?
Viggeborn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 18:26   #125
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viggeborn Visa inlägg
Också nyfiken på exakt vad detta erbjudande egentligen betyder. Någon som har koll?
"Egentligen betyder" ? Det betyder precis det som står i mailet....
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 18:42   #126
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Swiden
Inlägg: 35
Sharp$: 675
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
"Egentligen betyder" ? Det betyder precis det som står i mailet....
Upplys mig då som nästan aldrig spelat på Betfair hur stor procent de tar. 5%?
Viggeborn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 18:44   #127
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Erikmjan Visa inlägg
har också fått denna info från betfair. bara så jag inte missuppfattar, när de säger kommision vad menar de egentligen? är det bara avgiften de tar vid "bokning" eller får man pengarna tillbaks även vid vanligt "spela".
Kommisionen är den avgiften som betfair tar om du vinner ett bet oavsett om du bokat eller inte. Dvs vad erbjudandet innebär är att oddsen som står på betfair motsvarar riktiga netto-odds.. normalt får man annars dra av 5% från oddset från betfair (som oddsfunktionen i spreadsheetet). Borde kunna bli fina odds på dessa marknader med andra ord.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viggeborn (+1)
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 19:23   #128
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Det gör dom inte.

Har visserligen inte spelat där på 4-5 år men logga åtminstone in för några veckor sen för att slippa böta. https://www.sharps.se/forums/106340-post115.html
Får man böta om man inte använder sidan, hur stänger man av kontot??
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 20:37   #129
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Du kan inte bli skyldig. Fast sätter du in pengar igen vet jag inte hur det funkar. Dom det berör får läsa in sig på det.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 20:45   #130
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 585

Blandade smågodis.
Stats: 284 - 321 - 5
ROI: 115.66%
Vinstprocent: 46.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Haltmathe Visa inlägg
Tyvärr så kommer din bojkott att kosta dig pengar eftersom betfair är en riktig "måste ha" bookie :(
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar att det kostar mig pengar.

Det kommer att kosta mig ännu mer tror jag, om jag spelar hos dem.

Man kan hitta bättre odds än vad dem erbjuder.

Om dem har bättre odds, så äter ju kommisionen upp en del av vinsten.

Och inte hittar man något, om vilken taktik man ska använda när man spelar och bokar på deras hjälpsidor.

Ringer man och frågar så vet dem det knappt det själva. Dem föreslog att man ska boka X;et, och sedan bla bla bla.....

Det är ju en förlegad taktik att boka X:et, enligt några här på Sharps.

Vem ska man lita på? Inte är det Betfair har jag kommit framtill. Så snåla och gnidna som dem är och inte vill låta en göra om registreringen så man kan får ut sin bonus.
Och vad är orsaken till att man inte ska använda Moneybookers för att ta del av bonusen??
Bara det får en till att missakta Betfair. Nä, för f*n man är så less på det bolaget.

Senast redigerad av Snittgurkan den 2011-03-16 klockan 00:26.
Snittgurkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 21:16   #131
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snittgurkan Visa inlägg
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar att det kostar mig pengar.

Det kommer att kosta mig ännu mer tror jag, om jag spelar hos dem.

Man kan hitta bättre odds än vad dem erbjuder.

Om dem har bättre odds, så äter ju kommisionen upp en del av vinsten.

Och inte hittar man något, om vilken taktik man ska använda när man spelar och bokar på deras hjälpsidor.

Ringer man och frågar så vet dem det knappt det själva. Dem föreslog att man ska boka X;et, och sedan bla bla bla.....

Det är ju en förlegad taktik att boka X:et, enligt några här på Sharps.

Vem ska man lita på? Inte är det Betfai,r har jag kommit framtill. Så snåla och gnidna som dem är och inte vill låta en göra om registreringen så man kan får ut sin bonus.
Och vad är orsaken till att man inte ska använda Moneybookers för att ta del av bonusen. Bara det får en till att missakta Betfair. Nä, för f*n man är så less på det bolaget.
Men vilket bolag tar på sig som uppgift att hjälpa sina spelare med taktiker hur de ska vinna? Det går ju liksom inte runt om dem hade gjort det eftersom alla hade spelat likadant om det fanns en viss taktik som garanterat genererade gratis pengar.

Sen får man naturligtvis jämföra oddsen med kommisionen avdragen. Faktum kvarstår, om man vill dra in lite högre summor så finns det inte mycket att välja på. Jag förstår att du personligen haft några knepiga erfarenheter men när du försöker kritsera dem på allmän nivå håller det faktiskt inte.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+1), Snittgurkan (+193)
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 23:59   #132
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 585

Blandade smågodis.
Stats: 284 - 321 - 5
ROI: 115.66%
Vinstprocent: 46.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Men vilket bolag tar på sig som uppgift att hjälpa sina spelare med taktiker hur de ska vinna? Det går ju liksom inte runt om dem hade gjort det eftersom alla hade spelat likadant om det fanns en viss taktik som garanterat genererade gratis pengar.

Sen får man naturligtvis jämföra oddsen med kommisionen avdragen. Faktum kvarstår, om man vill dra in lite högre summor så finns det inte mycket att välja på. Jag förstår att du personligen haft några knepiga erfarenheter men när du försöker kritsera dem på allmän nivå håller det faktiskt inte.
Är det rätt att rycka en fråga ur sitt sammanhang utan att läsa det första inlägget som jag la in kl. 15.10, och fortsätta diskussionen därifrån, utan att ta hänsyn till vad som hänt innan. Hade kanske varit bättre om du mailat mig istället för att försöka göra mig till åtlöje genom detta förfarande.

Jag mejlade dig för drygt en månad sedan om ärendet angående bonusen, vad hände sedan?

Du sa att du skulle försöka fixa det på något sätt.

Tog du upp det med någon ansvarig på Betfair? Du har i alla fall inte nämnt ett ord om det.

Jag har inte nämnt något om gratispengar. Är det bonusen du menar är gratispengar kanske?? Och tycker du det är rättvist att vissa undanhålls viss information, som gör att man går miste om dessa gratis-pengar? Jag tror inte det. Men jag själv har försökt hjälpa andra nya medlemmar här på forumet, och får skit för det. Är det rättvist?

Nä, jag orkar inte bry längre, har hållit på för länge med detta nu. Så jag får väl "skita" i den här bonusen.

Men så länge Betfair tror att dem ska kunna köpa min lojalitet genom att avstå kommission till 100% procent och än det ena med det andra, vilket är ett piss i havet för dem, och som dem tycker att dem har råd med, så kommer jag inte att ge mig i den frågan.

Men att dem inte ger mig den bonus, jag ursprungligen hade rätt till, genom att jag klicka på Sharps länk för registreringen, tycker jag är väldigt konstigt och kommer därför heller aldrig att bli nöjaktig.

För övrigt så tycker jag att många är snåla med att ge dig Sharp$. Du är värd mer. Så du får en drös med sådana av mig för jag tycker du gör ett hyggligt jobb med sidan i alla fall.

Senast redigerad av Snittgurkan den 2011-03-16 klockan 00:17.
Snittgurkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-16, 00:32   #133
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snittgurkan Visa inlägg
Är det rätt att rycka en fråga ur sitt sammanhang utan att läsa det första inlägget som jag la in kl. 15.10, och fortsätta diskussionen därifrån, utan att ta hänsyn till vad som hänt innan. Hade kanske varit bättre om du mailat mig istället för att försöka göra mig till åtlöje genom detta förfarande.

Jag mejlade dig för drygt en månad sedan om ärendet angående bonusen, vad hände sedan?

Du sa att du skulle försöka fixa det på något sätt.

Tog du upp det med någon ansvarig på Betfair? Du har i alla fall inte nämnt ett ord om det.

Jag har inte nämnt något om gratispengar. Är det bonusen du menar är gratispengar kanske?? Och tycker du det är rättvist att vissa undanhålls viss information, som gör att man går miste om dessa gratis-pengar? Jag tror inte det. Men jag själv har försökt hjälpa andra nya medlemmar här på forumet, och får skit för det. Är det rättvist?

Nä, jag orkar inte bry längre, har hållit på för länge med detta nu. Så jag får väl "skita" i den här bonusen.

Men så länge Betfair tror att dem ska kunna köpa min lojalitet genom att avstå kommission till 100% procent och än det ena med det andra, vilket är ett piss i havet för dem, och som dem tycker att dem har råd med, så kommer jag inte att ge mig i den frågan.

Men att dem inte ger mig den bonus, jag ursprungligen hade rätt till, genom att jag klicka på Sharps länk för registreringen, tycker jag är väldigt konstigt och kommer därför heller aldrig att bli nöjaktig.

För övrigt så tycker jag att många är snåla med att ge dig Sharp$. Du är värd mer. Så du får en drös med sådana av mig för jag tycker du gör ett hyggligt jobb med sidan i alla fall.
Heh var inte meningen att göra dig till åtlöje om du nu kände det men i så fall tycker jag du överreagerat aningen

Gratispengarna gällde angående att betfair skulle dela ut vinnande taktiker för spela/boka som jag skrev om i meningen innan, inte alls om bonusen så kanske där det blev ett missförstånd.

Har kontaktat betfair angående ditt ärende, dessvärre är det inte utrett ännu tillsammans med ett par andra saker då min kontaktperson är ute och reser mycket på events och på sistone har det varit lite väl illa från deras sida så har tyvärr inget besked att ge dig ännu :s Den typen av ärenden brukar han bara kunna fixa när han är på sitt vanliga kontor nämligen.

Håller verkligen med om att det blev skit me din signupbonus, hade ju missat att den koden vi hade back then inte tog emot MB (ingen logik i det tycker jag precis som du) så du hamna i kläm när din första insättning gjorde med MB. Men jag tycker ändå inte man kan såga hela betfair på grund av det - det stog ju dessutom i avtalet, hade varit desto allvarligare annars tycker jag. Det är såklart fritt fram för dig att såga dem men du får räkna med att dina inlägg bemöts då 99% av inte råkat ut för liknande problem och jag tycker inte att man kan kalla betfair för oseriösa utifrån bara denna händelse.

mvh
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-16, 00:47   #134
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 585

Blandade smågodis.
Stats: 284 - 321 - 5
ROI: 115.66%
Vinstprocent: 46.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Heh var inte meningen att göra dig till åtlöje om du nu kände det men i så fall tycker jag du överreagerat aningen
Spoiler:
Gratispengarna gällde angående att betfair skulle dela ut vinnande taktiker för spela/boka som jag skrev om i meningen innan, inte alls om bonusen så kanske där det blev ett missförstånd.

Har kontaktat betfair angående ditt ärende, dessvärre är det inte utrett ännu tillsammans med ett par andra saker då min kontaktperson är ute och reser mycket på events och på sistone har det varit lite väl illa från deras sida så har tyvärr inget besked att ge dig ännu :s Den typen av ärenden brukar han bara kunna fixa när han är på sitt vanliga kontor nämligen.

Håller verkligen med om att det blev skit me din signupbonus, hade ju missat att den koden vi hade back then inte tog emot MB (ingen logik i det tycker jag precis som du) så du hamna i kläm när din första insättning gjorde med MB. Men jag tycker ändå inte man kan såga hela betfair på grund av det - det stog ju dessutom i avtalet, hade varit desto allvarligare annars tycker jag. Det är såklart fritt fram för dig att såga dem men du får räkna med att dina inlägg bemöts då 99% av inte råkat ut för liknande problem och jag tycker inte att man kan kalla betfair för oseriösa utifrån bara denna händelse.

mvh



Ju längre tid det tar, innan det blir uppklarat, desto fler sådana här skyltar som det står Betfair på, samlar dem på sig från mig.
Snittgurkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-22, 06:00   #135
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 277
Standard

Har en fråga ang. ett spel... NHL 2010/11 - Western Conf vinnare

Spontant så betyder detta för mig vem som vinner grundserien i western, men sedan blev jag orolig för att det även inkluderar slutspelet, kan någon berätta vilket som gäller?

I reglerna står det: "Who will win the Western Conference? This market will be settled as the team that wins the Conference Finals Series." Vilket inte heller är glasklart IMO.

Jag mailade även kundtjänst men fick ett helt meningslöst svar där dom bara citerade meningen ur reglerna som jag skrev ovan.
Hottamale1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-22, 07:45   #136
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hottamale1 Visa inlägg

I reglerna står det: "Who will win the Western Conference? This market will be settled as the team that wins the Conference Finals Series." Vilket inte heller är glasklart IMO.
Ganska glasklart kan jag tycka. Conference Finals är detsamma som semifinal i Stanley Cup.
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-22, 07:56   #137
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piturek Visa inlägg
Ganska glasklart kan jag tycka. Conference Finals är detsamma som semifinal i Stanley Cup.
Skulle jag gissat utifrån reglerna så skulle jag ha trott det också, även om jag inte har hört termen innan.

Däremot så tycker jag att vinnaren av Western Conference koras efter grundserien, men men.. Tack för hjälpen iaf!
Hottamale1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-25, 13:26   #138
 
MrHanssons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 973


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

jag må vara en fullkomlig idiot rent ut sagt vad det gäller detta, men jag vill gärna försöka sätta mig in i trading på betfair gärna i tennis, vad är det för typ av matcher man ska trada, och när ska gröna ut? när oddset har droppat eller höjts på den spelare man har spelat på? och jag kanske är helt ute och cyklar nu, men när man bokar så spelar man INTE på det man har bokat? ska man försöka få så bra odds så möjligt, jag har ingen koll alls så är nöjd med alla svar som kan hjälpa mig en aning!
MrHansson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-25, 13:41   #139
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

haha. Jag är ett lika stort frågetecken som MrHansson.
Finns det, eller kan någon ordna en Betfair-trading-for-dummies?
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-25, 13:45   #140
 
MrHanssons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 973


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piturek Visa inlägg
haha. Jag är ett lika stort frågetecken som MrHansson.
Finns det, eller kan någon ordna en Betfair-trading-for-dummies?
ja tack gärna!!
MrHansson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-25, 13:52   #141
 
dillehals avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 273
Sharp$: 1433
Standard

http://tennis-trading-league.com/

googla jao
dillehal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-25, 16:21   #142
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Är det någon här på forumet som varit med om att få sitt konto avstängt på Betfair?

Använder Geeks Toy och när man spelar med den mjukvaran kan man komma runt insatskravet på 30 kr, vilket jag faktiskt inte tänkt speciellt mycket på. Satsar ju ändå minst 30 kr när jag lägger ett spel. Däremot händer det ju ofta när jag ska hedga att jag först lägger ett boka-bet i samma belopp som mitt back-bet. I och med detta har jag skapat mig ett riskfritt spel. När jag sen grönar ut kan beloppet då ibland bli mindre än 30 kr.

Är det tillåtet att gröna ut på det här sättet på BF? Om det inte är tillåtet, hur allvarligt tror ni de ser på det? Jag vill ju inte att mitt konto ska bli avstängt. Samtidigt betalar jag ganska mycket kommission till dem så man tycker ju att de inte borde suspendera kunder för skitsaker.

Givetvis skulle jag kunna fråga supporten på BF, men är rädd för att de ska granska mitt konto om jag gör detta.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-25, 16:24   #143
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Visa inlägg
Är det någon här på forumet som varit med om att få sitt konto avstängt på Betfair?

Använder Geeks Toy och när man spelar med den mjukvaran kan man komma runt insatskravet på 30 kr, vilket jag faktiskt inte tänkt speciellt mycket på. Satsar ju ändå minst 30 kr när jag lägger ett spel. Däremot händer det ju ofta när jag ska hedga att jag först lägger ett boka-bet i samma belopp som mitt back-bet. I och med detta har jag skapat mig ett riskfritt spel. När jag sen grönar ut kan beloppet då ibland bli mindre än 30 kr.

Är det tillåtet att gröna ut på det här sättet på BF? Om det inte är tillåtet, hur allvarligt tror ni de ser på det? Jag vill ju inte att mitt konto ska bli avstängt. Samtidigt betalar jag ganska mycket kommission till dem så man tycker ju att de inte borde suspendera kunder för skitsaker.

Givetvis skulle jag kunna fråga supporten på BF, men är rädd för att de ska granska mitt konto om jag gör detta.
Om jag har förstått saken rätt löper du ingen risk genom att placera mindre bets via mjukvaran, det är nog bara en summa som är förutbestämd på hemsidan.

Någon får gärna bekräfta om detta stämmer eller om det är på tok felaktigt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sonny (+1)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-25, 16:30   #144
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Om jag har förstått saken rätt löper du ingen risk genom att placera mindre bets via mjukvaran, det är nog bara en summa som är förutbestämd på hemsidan.

Någon får gärna bekräfta om detta stämmer eller om det är på tok felaktigt.
Jaha okej, tack för hjälpen och hoppas att du har rätt. Man vill ju kunna trycka på "hedge-knappen" på Geeks Toy utan att behöva bekymra sig över ifall man satsar minst 30 kr eller inte.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-25, 20:17   #145
 
MrHanssons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 973


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

hade varit fint med ett litet exempel från någon insatt i tennis tradingen hur man ska spela, eller ja ett exempel på ett bra spel med vinst och ett spel som går aningen sämre, har försökt läsa mig till detta hela dagen men har inte lyckats! :(
MrHansson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-25, 20:49   #146
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Jag är förmodligen också totalt pantad, men fattar inte mer än vad MrHansson gör..
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-25, 21:03   #147
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ett bra spel på Tennis:

Satsa 1000kr på Nadal till 2.20 i odds.
Boka 1050kr på Nadal till 2.00 i odds.

Vinner Nadal så vinner du 2200 kr (på din satsning på honom) och förlorar 2100 kr (på din bokning av honom.) Förlorar Nadal så förlorar du 1000kr på din satsning och vinner 1050 på din bokning.

Netto:
Om Nadal vinner: +100kr
Om Nadal förlorar: +50kr
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-25, 21:38   #148
 
MrHanssons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 973


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Ett bra spel på Tennis:

Satsa 1000kr på Nadal till 2.20 i odds.
Boka 1050kr på Nadal till 2.00 i odds.

Vinner Nadal så vinner du 2200 kr (på din satsning på honom) och förlorar 2100 kr (på din bokning av honom.) Förlorar Nadal så förlorar du 1000kr på din satsning och vinner 1050 på din bokning.

Netto:
Om Nadal vinner: +100kr
Om Nadal förlorar: +50kr
tack. förstår en aning bättre om det nu är möjligt, men om nadal vinner är det inte +150? men säg att man lirar på odds som är under 2, då är det så att man tippar att nadal ska vinna till säg 1,60 ska man då försöka att boka nadal (d.v.s spela på motståndaren) till säg 2,50,

säg att man tippar nadal 1000 kr till 1,60, 1,60 x 1000 = 1600 alltså plus 600 kr

sen bokar man även nadal 600 på 2,50, 2,50 x 600 = 1500 alltså plus 900 kr

så meningen med det hela är att man tippar t.ex. nadal för att man senare under matchen ska kunna bli erbjuden ett bättre odds på den andra spelaren och alltså ha en vinst på båda sidorna oavsett hur det går, (och när man spelar på den andra spelaren så bokar man nadal?) fast de gäller att man blir erbjuden rätt odds?

Känns lite som nu men vafan, är en riktig rookie på det här asså, gärna lite feedback på detta jag har skrivit hade varit snällt
MrHansson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-25, 21:58   #149
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det stämmer, +150.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-21, 10:23   #150
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
Betfair är världens största spelbörs. Just att betfair är en spelbörs istället för en vanlig bookmaker gör att oddsen i genomsnitt är 15% högre än hos andra sidor. Att det är en spelbörs kanske låter komplicerat men för genomsnittsspelaren som är van vid att spela på vanliga bookmakers är det egentligen ingen skillnad förutom att man får högre odds och därmed får större vinster vilket definitivt kan göra stor skillnad i längden.

Därför rekommenderar vi betfair
+ 15% Högre odds - 15% större vinster
+ Säkra dina spel med Bokning - minimera förluster
+ Gigantiskt utbud av marknader
+ Live-betting på nästan allt
+ Rörliga odds, sätt egna oddskrav
+ Licens i EU - ingen skatt på vinster
+ Insättning/Uttag till svenska bankkonton
+ Klicka på bannern nedan och använd våran bonuskod när du gör din första insättning för 0 kr i bonus.
+ Via denna länk med bonuskoden får du dessutom 40% rakeback om du spelar poker hos betfair!
Denna rakeback hade du inte fått i vanliga fall om du registrerat ett konto utan att använda vår banner.


Använd bonuskod SHARPS när du gör din första insättning för 0 kr i bonus!
Koden fylls i automatiskt med bannern.

Du kan hämta ditt gratisspel på 0SEK genom att registrera dig hos Betfair med koden SHARPS.
Gör en insättning med med valfri metod förutom moneybookers (minst 0SEK) och spela (matchat) sedan för minst 0SEK.
Ditt konto kommer att krediteras 0SEK inom 24 timmar.



Så här fungerar det
Om man däremot vill utnyttja det faktum att betfair är en spelbörs till fullo så bör man först förstå hur en spelbörs samt bookmaker fungerar. På en spelbörs styr alla spelare själva oddsen på så sätt att spelarna erbjuder varandra odds. Det kanske låter invecklat men med betfairs teknologi blir det enkelt och automatiserat.

Om vi tar exemplet nedan och vill spela på Valencia i matchen mot Valladolid så ser vi att vi direkt kan lägga ett spel med oddset 1.38. Men om vi t.ex. kräver ett högre odds, säg 1.40 så kan vi justera vårat odds till detta genom att först klicka på 1.38 och sedan när vi skriver in summan vi vill satsa ändra oddset till 1.4 istället. Vår summa kommer då att läggas till hos 1.4 på den rosa sidan Boka i bilden. Vårat spel kommer att ligga där omatchat fram tills dess att någon är beredd att erbjuda 1.4 i odds eller vi själva väljer att ta bort spelet eller sänka våra oddskrav.



Vad menas då med Boka? Boka är kort sagt att spela på motsatsen. Om vi i detta fallet väljer att Boka Valencia genom att trycka på den rosa rutan med 1.39 så satsar vi istället på att Valencia inte vinner matchen - vi spelar alltså på X2. Föjande dyker upp till höger när vi klickar på ett odds:



När man Bokar ett odds så spelar vi som sagt omvänt. Det betyder att vi erbjuder oddset 1.39 till någon som vill satsa på en rak etta - att Valencia vinner. Summan vi skriver in här är alltså vad vi vill vinna motsatt mot vad vi vill satsa som när vi Spelar som vanligt på ett lag. I detta exemplet vill vi vinna 100, vi riskerar då 39. (När spelet matchas kommer ju en annan spelare att gå in med 100 för att vinna 39).

Våran Bokning här motsvarar alltså att vi bettar på X2 med oddset 3.564 (Du kan beräkna detta oddset automatiskt genom att skriva in ditt Bokningsodds i ditt spreadsheet och trycka på knappen Inv.) Precis som när man lägger ett vanligt Spel så kan man när man Bokar själv skriva in ett lägre odds att erbjuda. Om vi t.ex. inte vill ge mer än 1.38 i odds på matchen så ändrar vi oddset till detta och våran Bokning läggs till i summan för 1.38.

Hur kan man då utnyttja detta?
Ja förutom att vi alltid kan spela på 1X, X2 och 12 så är detta utmärkt på så sätt att vi kan följa oddsutvecklingen och säkra upp matcher. Om vi t.ex. satsar 100 kr på Valencia och får oddset 1.4 och matchen sen startar och i andra halvlek leder Valencia med 1-0 så kommer ju oddset på Valencia ha sjunkit drastiskt och ligger antagligen på under 1.1 vid det här laget. Det kostar oss alltså bara 10 kr att säkra vår insats på 100 kr. Satsar vi dessutom några kronor mer så kommer vi att gå med vinst oavsett hur matchen slutar. På så sätt slipper vi alltså att gå med förlust vid ett sent kvitteringsmål. Vi säkrar upp (dvs bokar matchen så att vi vinner 120 om valencia inte vinner) med 12 kr och vi kommer då ha följande utångar:

Valencia vinner matchen: Vi vinner 100 * 1.4(Ursprungsbettet) - 12(Bokningen) = 40 - 12 = +28 kr
Valencia vinner inte: Vi vinner 120(Bokningen) - 100(Ursprungsbettet) = +20kr

Detta är framförallt fördelaktigt i jämna matcher med få måls ledning i sluthalvan av matchen. Så här kan man spela på samtliga marknader Betfair erbjuder, det vill säga även Över/Under mål, målskyttar osv. Vi kan alltså säkra våra Spel före matchen är slut!

En vanlig bookmaker gör sin vinst på spelarnas förluster och förlorar när spelarna vinner. På Betfair är det ju spelarna som både vinner och förlorar - hur tjänar då Betfair något på detta? Betfair tar 5% av dina nettovinster på en marknad, om vi tar exemplet ovan igen och Valencia vinner matchen och vi alltså får en nettovinst på 28 kr, då tar betfair 1,40 kr (5% av 28). Den avgiften har du dock redan tjänat in och mer därtill genom att du fått ett högre odds än du annars fått hos en vanlig bookmaker. Med andra ord så tjänar Betfair på att du vinner i motsats till en bookmaker som tjänar på att du förlorar.

Hur mycket påverkar 5% avgift på nettovinst om vi räknar odds? Inte mycket - se exempel:
100 kronor satsade på 1.39 ger 39 kr - 1,95 kr vilket innebär att vårat reella odds är 1.3705
100 kronor satsade på 1.80 ger 80 kr - 4 kr vilket innebär att vårat reella odds är 1.760
Om vi då hade satsat på Valencia till oddset 1.39 vilket motsvarar 1.3705 med avgiften på vinst avdragen så hade vi fortfarande haft ett betydligt bättre odds än på en vanlig bookmaker där det bästa vi kunde hitta låg på 1.33
Använd Betfair-funktionen i spreadsheetet efter att ha skrivit in odds så räknas det faktiska oddset (efter kommission) ut!

Det enda negativa vi känner till med Betfair är att det ej går att lägga Parlays, det vill säga dubblar, tripplar osv. Detta är naturligt i och med hur betfair fungerar som vi beskrivit ovan eftersom i en parlay multiplicerar man oddsen med varandra. Vill man spela på parlays så kan man ju alltid göra detta hos en vanlig bookmaker men det är ett faktum att bland de spelare som är vinnande i längden är det att spela på Singlar som gäller.
När man bokar ett odds då. Hur räknar du ut vilket odds du gett. Alltså om någon tar ett odds på tex. 2,o. Vad har du gett för odds egentligen?
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-21, 11:24   #151
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1436
Standard

Vad är det du inte förstår? bokar du ett odds till 2.0 så blir uträkningen
följande. 100 kr bokat till 2.0 ger dig 100 kronor i förlust. Vid vinst så får du satsat belopp dvs 100 kr i vinst minus Commission 5 % (kan förändras beroende på omsättning) dvs 95 kr i vinst. Simple as that...
Betfair är fortfarande den överlägset bästa sidan om man ska jämföra med övriga eu bokies. Ingen blir limiterad, normalt bättre odds.
Vill man spela parlays så är det bara att rulla vinsten vidare på singelspelen och skapa sin egen parlay (om matcherna spelas olika tider , annars blir det svårt).
Sedan kanske du kommer upp i premium charge klassen och då är ddet dags att dra vidare ut i världen som är fylld med div agenter som kan ta dina spel.
Men innan dess registrera dig på Betfair och kör på.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-21, 12:24   #152
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Vad är det du inte förstår? bokar du ett odds till 2.0 så blir uträkningen
följande. 100 kr bokat till 2.0 ger dig 100 kronor i förlust. Vid vinst så får du satsat belopp dvs 100 kr i vinst minus Commission 5 % (kan förändras beroende på omsättning) dvs 95 kr i vinst. Simple as that...
Betfair är fortfarande den överlägset bästa sidan om man ska jämföra med övriga eu bokies. Ingen blir limiterad, normalt bättre odds.
Vill man spela parlays så är det bara att rulla vinsten vidare på singelspelen och skapa sin egen parlay (om matcherna spelas olika tider , annars blir det svårt).
Sedan kanske du kommer upp i premium charge klassen och då är ddet dags att dra vidare ut i världen som är fylld med div agenter som kan ta dina spel.
Men innan dess registrera dig på Betfair och kör på.
jovisst, men ger jag ett odds på 2 gånger kan man väl räkna ut vad jag ger för om man räknar in att jag bara vinner 95% när jag vinner.

Ger jag två gånger blir det för mig egentligen ett högre odds jag ger.

Borde vara 100/95=1,052...man kan då tänka att jag egentligen om jag ser mig som ett spelbolag ger ett odds på 2,052. Eller? Kan vara bra och veta när man ska jämföra gentemot andra odds på marknaden.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-21, 13:01   #153
 
mwickholms avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Ort: Finland
Inlägg: 455
Sharp$: 2100
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
jovisst, men ger jag ett odds på 2 gånger kan man väl räkna ut vad jag ger för om man räknar in att jag bara vinner 95% när jag vinner.

Ger jag två gånger blir det för mig egentligen ett högre odds jag ger.

Borde vara 100/95=1,052...man kan då tänka att jag egentligen om jag ser mig som ett spelbolag ger ett odds på 2,052. Eller? Kan vara bra och veta när man ska jämföra gentemot andra odds på marknaden.
Om x är ditt bokningsodds och y det odds som du spelar för gäller det att y = (x-0,05)/(x-1) om du har 5 % kommission (är det annan kommission är det förstås bara att ändra 0,05 till den andra kommissionen). Exempelvis är bokningsoddset på Sheffield United i kvällens match mot Arsenal just nu 4,3. Låter du någon spela på Sheffield till det oddset kommer du att ha spelat X2 till oddset (4,3-0,05)/(4,3-1) = 4,25/3,3 = 1,288. Bokningsoddset på Arsenal är 2 just nu, så ditt odds på 1X blir då (2-0,05)/(2-1) = 1,95/1 = 1,95.
mwickholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-21, 13:28   #154
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mwickholm Visa inlägg
Om x är ditt bokningsodds och y det odds som du spelar för gäller det att y = (x-0,05)/(x-1) om du har 5 % kommission (är det annan kommission är det förstås bara att ändra 0,05 till den andra kommissionen). Exempelvis är bokningsoddset på Sheffield United i kvällens match mot Arsenal just nu 4,3. Låter du någon spela på Sheffield till det oddset kommer du att ha spelat X2 till oddset (4,3-0,05)/(4,3-1) = 4,25/3,3 = 1,288. Bokningsoddset på Arsenal är 2 just nu, så ditt odds på 1X blir då (2-0,05)/(2-1) = 1,95/1 = 1,95.
Tack.

Men kan man inte bara räkna ut att om jag ger 2 gånger till någon så ger jag egentligen tex. 2,05?
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-21, 15:26   #155
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
När man bokar ett odds då. Hur räknar du ut vilket odds du gett. Alltså om någon tar ett odds på tex. 2,o. Vad har du gett för odds egentligen?
Vid 2.0 är det ju väldigt enkelt att räkna nu.. det är ju just 2.0 du själv sitter med också... men vi tar t ex 1.18 som exempel... Även om du inte behöver tänka om vilket odds du får då det inte är så intressant.. det viktigaste är ju att 1.18 betyder runt 84.7% chans (1/1.18=0,8474...). 1 är ju 100% och 0.5 är 50%. Då du erbjuder 1.18 i odds anser du att objektet inträffar färre gånger än 84.7% medan den som spelat anser att det inträffar oftare än så.

Men vill du veta vilket "ditt odds" är så kan du göra på olika sätt. Dels kan du ju ta 100-84.74 vilket är 15.26 och sen ta 1/0.1526 så får du 6.553... Alltså spelar du till 6.55 i odds (på den motsatta sidan) vilket betyder att du tror det inträffar oftare än 15.26% av gångerna medan den andre tror det inträffar färre gånger i procent.

T ex Nadal mot Kalle Anka i Tennis. Den andre vill ha 1.18 i odds på Nadal och du "säljer" det oddset till honom. Det betyder inverterat att du själv spelar till 6.55 på Kalle Anka i matchen!


Sen ska du dock betala en avgift på din nettovinst på runt 6%.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-21, 15:31   #156
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
Tack.

Men kan man inte bara räkna ut att om jag ger 2 gånger till någon så ger jag egentligen tex. 2,05?
Nej! Satsar den andre 100 kronor så betalar du 100 kronor till denne om resultatet går in. Om det däremot inte går in får du ju 100 kr av den andre och betalar 5 kr (tydligen inte 6 kr) till Betfair. Så ditt inverterade odds i slutändan bli lite lägre men du ger inte högre odds än det du ger. Det inverterade är ju att du spelar 100 kr på det motsatta (övriga resultat) till 2.0 och ifall du vinner får du bara 95 kronor till sist. Dvs spelar du till 1.95 i odds inverterat!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-21, 15:38   #157
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Vid 2.0 är det ju väldigt enkelt att räkna nu.. det är ju just 2.0 du själv sitter med också... men vi tar t ex 1.18 som exempel... Även om du inte behöver tänka om vilket odds du får då det inte är så intressant.. det viktigaste är ju att 1.18 betyder runt 84.7% chans (1/1.18=0,8474...). 1 är ju 100% och 0.5 är 50%. Då du erbjuder 1.18 i odds anser du att objektet inträffar färre gånger än 84.7% medan den som spelat anser att det inträffar oftare än så.

Men vill du veta vilket "ditt odds" är så kan du göra på olika sätt. Dels kan du ju ta 100-84.74 vilket är 15.26 och sen ta 1/0.1526 så får du 6.553... Alltså spelar du till 6.55 i odds (på den motsatta sidan) vilket betyder att du tror det inträffar oftare än 15.26% av gångerna medan den andre tror det inträffar färre gånger i procent.

T ex Nadal mot Kalle Anka i Tennis. Den andre vill ha 1.18 i odds på Nadal och du "säljer" det oddset till honom. Det betyder inverterat att du själv spelar till 6.55 på Kalle Anka i matchen!


Sen ska du dock betala en avgift på din nettovinst på runt 6%.
tack, men hmm jag tänker bara om man inte kan räkna ut vilket faktiskt odds jag ger till någon om jag ger tex. 1,50, kan man inte tänka att om man räknar in kommisionen så blir det för mig som att jag ger ett odds på kanske 1,55?

Tar någon 1,50 och sätter 100 kr....så har jag chans att vinna 95:- med kommisionen på 5%. Då kan jag tänka som att spelaren har satt 95:- kronor hos mig(eftersom det är det jag får) Vinner han ska han ha 50:- av mig. Alltså har jag i princip sett utifrån min synvinkel gett honom ett odds på 50/95=0,526 vilket ju blir 1,526. Är jag ute och cyklar?
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-21, 16:53   #158
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
tack, men hmm jag tänker bara om man inte kan räkna ut vilket faktiskt odds jag ger till någon om jag ger tex. 1,50, kan man inte tänka att om man räknar in kommisionen så blir det för mig som att jag ger ett odds på kanske 1,55?

Tar någon 1,50 och sätter 100 kr....så har jag chans att vinna 95:- med kommisionen på 5%. Då kan jag tänka som att spelaren har satt 95:- kronor hos mig(eftersom det är det jag får) Vinner han ska han ha 50:- av mig. Alltså har jag i princip sett utifrån min synvinkel gett honom ett odds på 50/95=0,526 vilket ju blir 1,526. Är jag ute och cyklar?

Du har bookat till 1,526. Din "kund" = både motståndaren+betfair.

Ur din synvinkel tänker du rätt.

Den som spelar måste dra bort avgiften från sitt "spelodds" för att se verkliga oddset.

Den som book-ar måste dra bort avgiften från sitt "layodds" för att se verkliga oddset.

Det är bara i spelmotorn som vaden matchas utan avdraget.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-21, 17:46   #159
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Du har bookat till 1,526. Din "kund" = både motståndaren+betfair.

Ur din synvinkel tänker du rätt.

Den som spelar måste dra bort avgiften från sitt "spelodds" för att se verkliga oddset.

Den som book-ar måste dra bort avgiften från sitt "layodds" för att se verkliga oddset.

Det är bara i spelmotorn som vaden matchas utan avdraget.
Tack!

Du fattade vad jag menade.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td