Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-11-07, 23:05   #16
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mirran2 Visa inlägg
Så förstår jag det hela:

Skälet till EU-domstolens beslut att Sverige inte får beskatta spelvinster från andra EU-länder var inte omtanke om spelarna, utan för att olika beskattning för vinst beroende på spelbolagets hemvistland skulle vara diskriminerande mot spelbolag från andra EU-länder än Sverige. Detta eftersom dessa ju inte har möjlighet att erbjuda spel i Sverige enligt svenska regler.

Med det nya licenssystemet kan alla EU-företag som så önskar erbjuda spel i Sverige på samma villkor som svenska företag, och diskrimineringen mot spelbolag beroende på vilket land de är ifrån undanröjs. Därmed bortfaller grunden för den ursprungliga domen.

Vinster från företag med sin huvudakliga verksamhet i ett annat EU-land än Sverige kommer även fortsättningsvis vara skattefria under villkor att företaget skaffar en svensk licens.
Det är möjligt att det är på det sättet. Det låter lite logiskt åtminstone men jag vidhåller min skepticism. Samtidigt tvingas ju aktörer med den svenska licensen betala 400K för en del eller 700K för bägge. Blir ju också en viss form av sanering då det tvingar något företag att betala och det snedvrider ju konkurrensen. Vi får se hur det blir helt enkelt.

Men jag får inte ihop det helt varför en lag skulle sluta gälla rakt av utan att det åter tas upp på nytt.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-08, 07:31   #17
 
Reg.datum: aug 2017
Inlägg: 178
Sharp$: 912
Standard

"Nej, alltså enligt lagstiftningen så skall alla kunder betraktas som nya när de registrerar sig, så någon form av ny kontoöppning verkar nödvändigt"

Är detta helt säkert? Vilken del av lagförslaget refererar till detta? Har ju även betydelse på så sätt att det är lite jobbigt att behöva ta ut, skapa nya konton och sätta in, men betyder väl även isf att man kan få en ny välkomstbonus.
magfa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-08, 08:41   #18
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Det mest intressanta är väl om man betraktas som en "ny kund" och får ett konto med befintliga limiteringar borttagna.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-08, 10:30   #19
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av magfa Visa inlägg
"Nej, alltså enligt lagstiftningen så skall alla kunder betraktas som nya när de registrerar sig, så någon form av ny kontoöppning verkar nödvändigt"

Är detta helt säkert? Vilken del av lagförslaget refererar till detta? Har ju även betydelse på så sätt att det är lite jobbigt att behöva ta ut, skapa nya konton och sätta in, men betyder väl även isf att man kan få en ny välkomstbonus.
Tänker främst på Lotteriinspektionens ställningstagande i frågan, även om de förvisso inte uttryckligen nämner någonting om huruvida nyregistreringar behöver ske. På svaret av Betsson lät det som att jag hade uppfattat det hela korrekt dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Lotteriinspektionen
5. Bonuserbjudanden
Bonus finns reglerat i 14 kap. 9 § spellagen (2018:2238) och i 11 kap. 6 § spelförordningen (2018:1475). En licenshavare får endast vid det första tillfället då en spelare spelar på något av licenshavarens spel erbjuda eller lämna bonus. Lotteriinspektionens uppfattning är att alla spelare hos licenshavare som får ny licens enligt spellagen i detta hänseende är att betrakta som nya spelare. Detta innebär att en spelare som tidigare har spelat hos licenshavaren, som då haft tillstånd enligt det gamla regelverket, ska betraktas som förstagångsspelare när denne spelar första gången efter att licens enligt spellagen har meddelats.
https://www.lotteriinspektionen.se/f...smarknad-2019/
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-08, 10:59   #20
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Det mest intressanta är väl om man betraktas som en "ny kund" och får ett konto med befintliga limiteringar borttagna.
Ja, naturligtvis, men det är ju en helt annan fråga som det dessutom inte finns något som helst underlag för att diskutera då inga politiker eller myndigheter ens verkar medvetna om att det förekommer. Detta har mer omedelbara praktiska konsekvenser och kan resultera i en ganska jobbig övergångsperiod, särskilt om kontot kanske står i en annan persons namn.

Jag kommer i alla fall att tömma samtliga bolag där jag inte har spel som sträcker sig över till nästa år för att sedan öppna nya konton efter nyår. Finns inte ett endaste EU-bolag där jag inte är limiterad så det vore fint att börja kunna spela i eget namn igen.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-08, 18:27   #21
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tipico hade den bästa kundtjänsten jag har stött på. Ställde en fråga och fick ett svar. Inte hundra olika frågor om huruvida jag kan bekräfta att jag är den jag är inloggad som för att försöka hindra hackers att ställa frågor i chatten, för all information som de efterfrågar finns ju INTE redan att läsa under uppgifter om hackern är inloggad.

Men blev aldrig mer av vår relation än välkomstbonusen, det var helt och hållet ett val från deras sida, skulle gärna fortsatt.

Gällande det där med skatten kan ni nog andas ut.
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Slurf (+10)
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-08, 21:58   #22
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Ställde en fråga och fick ett svar. Inte hundra olika frågor om huruvida jag kan bekräfta att jag är den jag är inloggad som för att försöka hindra hackers att ställa frågor i chatten, för all information som de efterfrågar finns ju INTE redan att läsa under uppgifter om hackern är inloggad.
Haha ja, det där har man undrat över många gånger. Det är verkligen som du är inne på ett helt sjukt onödigt förfarande från bolagens sida.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+2)
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-09, 06:18   #23
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Beskattning av vinster från andra EU-länder som har licenssystem kommer inte att hålla. EU-domstolen kommer inte acceptera skattediskriminering som inte är grundat på försvar av folkhälsan i den mening att det andra landet inte ställer samma krav på spelansvar som huvudlandet. Så tolkar jag domarna som redan finns, dvs den mot Spanien och den mot Finland. Den finska domen var ju anledningen till att vi fick skattefria EU-vinster i Sverige. Lagrådet kommenterade inte ens den här delen av propositionen. Det blir till att överklaga 2019 års vinster till domstol när Skatteverket beskattar dem i 2020.

Vill minnas att Danmark inte har infört beskattning av vinster från EU-bolag efter införandet av deras licenssystem. Även Finland har fortfarande skattefria EU-vinster.

Spanien
http://curia.europa.eu/juris/documen...t=1&cid=519582

Finland
http://curia.europa.eu/juris/documen...t=1&cid=520105
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"

Senast redigerad av Juret den 2018-11-09 klockan 06:21.
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-20, 07:36   #24
 
Reg.datum: sep 2018
Inlägg: 36
Sharp$: 84
Standard

Innebär inte eventuella beskattningar även eventuella skatteavdrag vid förlust?
Trolle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-20, 09:36   #25
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trolle Visa inlägg
Innebär inte eventuella beskattningar även eventuella skatteavdrag vid förlust?
Nej!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-21, 17:41   #26
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Betclic lovade i chatten att spelen skulle stå som vanligt, hävdade att stycket om att vaden skulle bli annullerade syftade på vad som lagts för bonuspengar. Återstår att se om de håller vad de lovat.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-22, 09:39   #27
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Ändå har hororna annullerat samtliga spel idag. Vilka jävla svin. Måste gå att kunna ta till åtgärder.

Det är som att en bank skulle avsluta sin verksamhet i ett land med en dags notis och lösa ut samtliga aktieinnehav till ursprungligt inköpspris. Fullständigt jävla absurt förfarande.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td