Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-04-13, 17:24   #46
 
floberg20s avatar
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 4
Sharp$: 49
Standard

Hur lång tid har man på sig att omsätta sportbonusen på Casumo? Hittar ej det i regler o vilkor
__________________
Game On
floberg20 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-13, 18:22   #47
 
Reg.datum: sep 2016
Inlägg: 81
Sharp$: 863
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av floberg20 Visa inlägg
Hur lång tid har man på sig att omsätta sportbonusen på Casumo? Hittar ej det i regler o vilkor
Ingen tidsgräns.
DonPablo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-16, 08:43   #48
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 36
Sharp$: 138
Standard

Vi nådde kanske en konsensus kring tolkningen om vilken omsättning på sportspel som krävdes på Casumo? Det blev dock inte solklart för mig vad den var. För maxbonus, är det då 133.333 eller 400.000 som gäller?
JeppeKP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-16, 08:54   #49
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 36
Sharp$: 577
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av JeppeKP Visa inlägg
Vi nådde kanske en konsensus kring tolkningen om vilken omsättning på sportspel som krävdes på Casumo? Det blev dock inte solklart för mig vad den var. För maxbonus, är det då 133.333 eller 400.000 som gäller?
400k
donnie79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 11:05   #50
 
Reg.datum: dec 2017
Inlägg: 113
Sharp$: 1449
Standard

Mobilebet kör en daglig påskkalender. Idag finns det både spins och oddsbonus att hämta
Graal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 18:29   #51
 
floberg20s avatar
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 4
Sharp$: 49
Standard

Har Mobilebet licens nu?
__________________
Game On
floberg20 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 20:33   #52
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av floberg20 Visa inlägg
Har Mobilebet licens nu?
Nej, låtsas inte rikta sig till svenskar och struntar därför i det. Oklart om vinsterna är skattefria eller inte.
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 20:52   #53
 
Reg.datum: okt 2018
Inlägg: 135
Sharp$: 503
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Morgan007 Visa inlägg
Nej, låtsas inte rikta sig till svenskar och struntar därför i det. Oklart om vinsterna är skattefria eller inte.
Klart vinsterna ej är skattefria om de inte har svensk licens
Memorize är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 04:39   #54
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Memorize Visa inlägg
Klart vinsterna ej är skattefria om de inte har svensk licens

Jasså? Förra året hade dom inte heller svensk licens, pröjsade du skatt på vinsterna då?


Men du verkar stark i din övertygelse, så jag tar gärna din källa på att EU-bolag som inte riktar sig till svenska marknaden inte är skattefria
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 11:50   #55
 
Reg.datum: okt 2018
Inlägg: 135
Sharp$: 503
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Jasså? Förra året hade dom inte heller svensk licens, pröjsade du skatt på vinsterna då?


Men du verkar stark i din övertygelse, så jag tar gärna din källa på att EU-bolag som inte riktar sig till svenska marknaden inte är skattefria
Förra året? Nope, men det är Totalt oväsentligt. Har du missat omregleringen av den svenska spelmarknaden 1 januari 2019 måntro?
Källa känns överflödigt, hänvisar helt enkelt till spelregleringen & svenska spellicenser 2019.
Memorize är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 20:06   #56
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Memorize Visa inlägg
Förra året? Nope, men det är Totalt oväsentligt. Har du missat omregleringen av den svenska spelmarknaden 1 januari 2019 måntro?
Källa känns överflödigt, hänvisar helt enkelt till spelregleringen & svenska spellicenser 2019.
Jo, men nu är det ju inte helt huggit i sten att man skall behöva skatta om bolaget är inom EU och inte vänder sig till den svenska marknaden.

Men du verkar mer säker på din sak än jag, så hade varit trevlig om du hade källa på det, så kan det ju slås fast en gång för alla.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 20:38   #57
 
Reg.datum: okt 2018
Inlägg: 135
Sharp$: 503
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Jo, men nu är det ju inte helt huggit i sten att man skall behöva skatta om bolaget är inom EU och inte vänder sig till den svenska marknaden.

Men du verkar mer säker på din sak än jag, så hade varit trevlig om du hade källa på det, så kan det ju slås fast en gång för alla.
Du var mig en envis filur Vänder sig och vänder sig? Har de inte svensk spellicens så ska man som spelare skatta. Punkt.
https://spellicenssverige.se/skatt-pa-spelvinster/
Memorize är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 23:01   #58
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Memorize Visa inlägg
Du var mig en envis filur Vänder sig och vänder sig? Har de inte svensk spellicens så ska man som spelare skatta. Punkt.
https://spellicenssverige.se/skatt-pa-spelvinster/
Ja, det är därför en del bolag plockat bort svenska och kronor då vänder dom sig inte längre till svenskar.

Du börjar nästan övertyga mig men din källa är en affe-sida för bolag med licens, men googlar man citatet dyker det upp i lite tidningsartiklar men bara ett citat, utgångspunkten är ju att man skall skatta och det är ju det skatteverket komunicerar ut, men frågan är om dom har rätt att kräva det om bolaget är reggat i EU men inte vänder sig till den svenska marknaden.

Är dock inget jag själv är sugen på att få testat.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 13:08   #59
 
Reg.datum: okt 2018
Inlägg: 135
Sharp$: 503
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Ja, det är därför en del bolag plockat bort svenska och kronor då vänder dom sig inte längre till svenskar.

Du börjar nästan övertyga mig men din källa är en affe-sida för bolag med licens, men googlar man citatet dyker det upp i lite tidningsartiklar men bara ett citat, utgångspunkten är ju att man skall skatta och det är ju det skatteverket komunicerar ut, men frågan är om dom har rätt att kräva det om bolaget är reggat i EU men inte vänder sig till den svenska marknaden.

Är dock inget jag själv är sugen på att få testat.
Har dom plockat bort svenska kronor och inte vänder sig till svenskar, så har dom alltså ingen spellicens, korrekt?
Memorize är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 18:32   #60
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Memorize Visa inlägg
Har dom plockat bort svenska kronor och inte vänder sig till svenskar, så har dom alltså ingen spellicens, korrekt?
Ehhh, ja, spelbolag utan liciens i Sverige, jag får be om ursäkt för min otydlighet om du trodde att jag dividerat om bolag som har licens i Sverige
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td