Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-09-21, 18:09   #1
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Kambi svårt vinna emot


Torskat mot Kambi över lång tid. Så är det inte med andra spelbolag.

Är de grymma med sina odds, eller är det tillfälligheter? Dom känns hopplöst svåra.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-21, 21:22   #2
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4944
Standard

Ja, de är rätt duktiga. Kan du inte slå dom, så använd de som referens.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-21, 22:48   #3
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Jo, gått i dom tankarna lite..men känns så osäkert ändå. Brukar spela deras odds och sen slår jag hela marknaden vid stängning...alltså de sänker ju till slut också...men ändå så svårt och vinna emot dom...skumt..
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-21, 22:56   #4
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

men det skulle i praktiken innebära att jag lägger spel på typ pinnacle istället....att Kambi slår pinnacle med andra ord...fast pinnacle kan man ju inte ens spela på längre..
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-22, 08:24   #5
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Kambi sticker oftast ut med höga odds på favoriten inplay, speciellt på lite mindre marknader. Använd 365 som referens live. Kambi är inte direkt lika lättslagna som koncernen men fullt straffbara ändå.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-22, 10:57   #6
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Ja, de är rätt duktiga. Kan du inte slå dom, så använd de som referens.
Det är ändå märkligt att de limiterar mig trots att jag torskat över tid där. Hur ska man tolka det..hmm..De kanske limiterar då de tycker man spelar höga bara..utan att egentligen ha riktigt koll på om det är tillräckligt höga odds för att vinna emot dom. Allt som är minsta osäkert limiterar dom kanske. Eller så är de så full i fan så de vet att man går vidare och spelar på andra kambiställen troendes att man är en vinnare. njaa
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-22, 11:34   #7
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 148
Sharp$: 1353
Standard

Kambi är skitlätta att slå, massor av värde att hämta hela tiden. Spelar du på något likvida marknader och du inte får ett bättre pris än vad det ligger i på börserna så är det en förlustaffär oavsett i det långa loppet med all sannolikhet. Letar du dock värde finns där massor att hitta på kambi jämfört med många andra leverantörer, skulle säga att kambi är en av guldgruvorna.
pepsimax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-22, 13:59   #8
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

hmm märligt. Kanske har varit i ett extremt dåligt flyt på säkert 2000 spel.

Jag spelar som du säger spel med värde, (förhoppningsvis)

Jag slår börserna i princip alltid vid stängning, eller i varje fall pinnacle som jag kollar mest på.

Så hur länge har du vunnit mot kambi?

Spelar förresten både små och stora marknader. Dom små blir det ju bara fjuttpengar på så borde inte påverka så mycket och jag slår marknaden där också.

Limiterad blir jag också, fast jag gått back.

Hur många tusen spel kan man egentligen ligga back efter även om man spelat EV+ för det mesta?
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-22, 14:27   #9
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Fast egentligen räcker det inte bara med och ha ett högre odds än alla bolag på slutoddsen. Det kan ju ändå vara så att högsta oddsen på marknaden på tex. en tennismatch ligger på 1:a 1,85 2:a 1,90 och du har spelat ettan till 1,95. Behöver ju inte alls vara överodds på etta trots man tycker man slagit marknaden.

Behövs 2,12 på ettan för och vara rätt säker ju. Troligtvis över 2,0 räcker då ju ettan har gjorts till favorit. Eller hur f-n tänker man?
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-26, 22:24   #10
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pepsimax Visa inlägg
Kambi är skitlätta att slå, massor av värde att hämta hela tiden. Spelar du på något likvida marknader och du inte får ett bättre pris än vad det ligger i på börserna så är det en förlustaffär oavsett i det långa loppet med all sannolikhet. Letar du dock värde finns där massor att hitta på kambi jämfört med många andra leverantörer, skulle säga att kambi är en av guldgruvorna.

helt otroligt om du gått i vinst på kambi genom att spela de odds de står kvar på när oddsen rasat på övriga bolag. Jag har bombarderat dom med sådana spel som landar i att man slagit marknaden rejält. Chanslös!
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 08:45   #11
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 49
Sharp$: 100
Standard

Jag kan bara hålla med dig Patte. För mig har det gått så långt att jag tror att Kambis traders är synska, speciellt deras Live traders och då menar jag lika synska som Saida var. Inte alla deras traders men deras bästa tror jag definitivt är det. Har precis som du ägnat mig åt värdespel men det tycks vara omöjligt att slå Kambi. Inte ens när dom bjuder på win-win bets så blir dom straffade. *win-win bets = när du bara kan vinna och då dom missat en rond (inning) exempelvis i livespel på baseboll.

Alternativt är att dom bara har extremt mycket mer tur än både mig själv och andra spelbolag, åtminstone på surebets-matcher. Men som jag ser det har "Kambis tur" hållt i sig i så extremt långa perioder att det omöjligt kan vara tur. (många tiotusentals spel som jag bokfört under massor av år). Dom tycks inte kunna förlora mot någon. Och jag hävdar bestämt att du är chanslös att vinna mot Kambi i "Long run".

Bet365 och SBTechs bolag samt oddsbörser (som betfair, matchbook) är annars dom som jag haft lättast att vinna emot. Dom kan man slå.

Sedan vill jag passa på att ge en varning till alla som spelar hos expekt och i synnerhet deras Livespel. Dom fuskar fett med oddsen så det är stor skamvarnoing. Det var länge sedan expekt var ett bolag som man verkligen gillade eller litade på. Visst bjussar dom på många feta surebets på Livespel men det blir lätt stora minusarb istället så jag har bestämmt mig för att sluta spela hos dem. Grovt Fusk på högsta nivå skulle jag vilja säga.

Senast redigerad av progambler345 den 2019-09-27 klockan 09:08.
progambler345 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 09:00   #12
PTV
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 60
Sharp$: 291
Standard

På vilket sätt fuskar Expekt?
PTV är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 09:25   #13
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 49
Sharp$: 100
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PTV Visa inlägg
På vilket sätt fuskar Expekt?
Det största fusket gäller Expekts Livespel. Exempelvis spelar du på oddset 1.75 men får oddset 1.50 trots att du inte vill ha spelet till detta oddset. Jämför mot Kambi och bet365 som istället anger en oddssänkning så att du får göra om spelet om du vill ha oddset. (detta är sjysst) Så gör till synes inte expekt. Dom fuskar, för oddset 1.50 hade jag aldrig tagit eftersom jag tryckte på oddset 1.75. På en satsad tusenlapp missar jag 250 kr i winnings på detta exemplet som "kan hända hos expekt". Det blir sjukt mycket pengar dom drar in på fusket. Expekt var en gång i tiden ett bolag jag gillade skarpt men det var före sammanslagningen med Betclic och det var många år sedan. Tyvärr. Visst går det att spela hos dom men var beredd på att du får odds som du inte vill ha. (och som du inte kan annullera)

Senast redigerad av progambler345 den 2019-09-27 klockan 09:36.
progambler345 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 09:38   #14
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av progambler345 Visa inlägg
Jag kan bara hålla med dig Patte. För mig har det gått så långt att jag tror att Kambis traders är synska, speciellt deras Live traders och då menar jag lika synska som Saida var. Inte alla deras traders men deras bästa tror jag definitivt är det. Har precis som du ägnat mig åt värdespel men det tycks vara omöjligt att slå Kambi. Inte ens när dom bjuder på win-win bets så blir dom straffade. *win-win bets = när du bara kan vinna och då dom missat en rond (inning) exempelvis i livespel på baseboll.

Alternativt är att dom bara har extremt mycket mer tur än både mig själv och andra spelbolag, åtminstone på surebets-matcher. Men som jag ser det har "Kambis tur" hållt i sig i så extremt långa perioder att det omöjligt kan vara tur. (många tiotusentals spel som jag bokfört under massor av år). Dom tycks inte kunna förlora mot någon. Och jag hävdar bestämt att du är chanslös att vinna mot Kambi i "Long run".

Bet365 och SBTechs bolag samt oddsbörser (som betfair, matchbook) är annars dom som jag haft lättast att vinna emot. Dom kan man slå.

Sedan vill jag passa på att ge en varning till alla som spelar hos expekt och i synnerhet deras Livespel. Dom fuskar fett med oddsen så det är stor skamvarnoing. Det var länge sedan expekt var ett bolag som man verkligen gillade eller litade på. Visst bjussar dom på många feta surebets på Livespel men det blir lätt stora minusarb istället så jag har bestämmt mig för att sluta spela hos dem. Grovt Fusk på högsta nivå skulle jag vilja säga.
:ja, overkligt känns det i varje fall. När man sitter med så till synes fina odds, men det går liksom inte bara.

"win-win = när du bara kan vinna" ?? Vad är det, fattar inte. Om du bara kan vinna så vinner du väl då. Annars går det liksom inte ihop.

Nä, kan inte vara tur dom har Kambi i varje fall. Fast det är ju väldigt skumt att andra säger att det är jättelätt att vinna mot kambi. Spelar dom motsatt sida kanske till vad som ser ut som underodds. Nä, borde inte funka. De måste ha spelat för få spel. Jag fattar verkligen inte.

Sen har jag blivit limiterad hos Kambi också, vilket gör det hela ännu märkligare.

Alltså, det enda jag kan komma på är att kambi själva ser till att marknaden rasar genom att strategiskt lägga spel på tex pinnacle och sen står de kvar med sina odds som bara till synes är för höga. Jag menar kambi får nog in grymt med spel på de oddsen de står kvar med så att det lönar sig att lägga pengar på andra bolag för att få marknaden att rasa.

Det är det enda jag kan komma på. Bevisa gärna för mig att det är omöjligt att göra så.

Gör expekt verkligen så? Inget jag har märkt.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 09:59   #15
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 49
Sharp$: 100
Standard

Patte

Det händer att Kambis traders "sover" i 9e inningen i Live matcher på MLB baseboll. Exempelvis i 8e inningen har man gått ut med handikappet -5/+5 om ett lag leder med 5 poäng och Kambi missar att ta bort spelet i tid (OBS. man har bara någon sekund på sig). Detta gör att jag kan spela på +5 handikappet i 9e som ett gratisspel, vilket betyder att jag bara kan vinna eller få "push". Vid samtliga tillfällen för mig har dessa gratisspel blivit "push", dvs Kambi har inte behövt betala trots att man sovit. Vill förtydliga att det sker väldigt sällan numera men händer ibland. Hade man själv sovit i samma läge så blir man ju straffad direkt....

EDIT. Du skall "statistiskt sett" ha ca 20-25% chans att laget scorar i 9e inningen. Fortsättning följer...

Senast redigerad av progambler345 den 2019-09-27 klockan 10:13.
progambler345 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td