Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-11-22, 11:31   #1
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Tappar Betfair kunder hos sin börs?


Ja vad fan är det med den här sidan matcher även från dom största ligorna har likviditet på ett par 100 kr och därifrån kan det bara bli värre. Var & varannan jävla gång sitter man där och saknar djup att spela på och så hinner oddsen gå och skita sig.

Är dom alldeles för giriga och oflexibla på bf? Har dom ens gång någon plan på att få folk att spela eller har dom bara lyft händerna och låter allt dö?
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-24, 22:55   #2
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 49
Sharp$: 100
Standard

I dom stora ligorna finns det fortfarande bra omsättning hos betfairs oddsbörs, åtminstone tillräckligt för min plånbok. Däremot har dom vanligen väldigt låga limits i sportboken.

Senast redigerad av progambler345 den 2019-11-24 klockan 22:57.
progambler345 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-25, 10:12   #3
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av progambler345 Visa inlägg
I dom stora ligorna finns det fortfarande bra omsättning hos betfairs oddsbörs, åtminstone tillräckligt för min plånbok. Däremot har dom vanligen väldigt låga limits i sportboken.
I sportboken blev jag snabbt limmad. Där verkar de inte ha koll. Limmar snabbt istället.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-25, 12:51   #4
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Ja vad fan är det med den här sidan matcher även från dom största ligorna har likviditet på ett par 100 kr och därifrån kan det bara bli värre. Var & varannan jävla gång sitter man där och saknar djup att spela på och så hinner oddsen gå och skita sig.

Är dom alldeles för giriga och oflexibla på bf? Har dom ens gång någon plan på att få folk att spela eller har dom bara lyft händerna och låter allt dö?
Vilka ligor, sporter och matcher menar du?
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-25, 13:02   #5
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Försökte använda ett online-program som promotades av Betfair men går dessvärre inte när man har betfair.se som hemvist.

Hur är det med övriga tools, funkar de programmen, och isåfall vilka, för oss svenskar eller är vi helt hänvisade till websidan och appen ?

Fucking jävla spelreglering de ska verkligen skinnflå svenska spelare...
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-25, 13:11   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Försökte använda ett online-program som promotades av Betfair men går dessvärre inte när man har betfair.se som hemvist.

Hur är det med övriga tools, funkar de programmen, och isåfall vilka, för oss svenskar eller är vi helt hänvisade till websidan och appen ?

Fucking jävla spelreglering de ska verkligen skinnflå svenska spelare...
Spelregleringen i sig, har nog hjälpt fler, än den har skinnflått...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-25, 13:40   #7
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 148
Sharp$: 1353
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Försökte använda ett online-program som promotades av Betfair men går dessvärre inte när man har betfair.se som hemvist.

Hur är det med övriga tools, funkar de programmen, och isåfall vilka, för oss svenskar eller är vi helt hänvisade till websidan och appen ?

Fucking jävla spelreglering de ska verkligen skinnflå svenska spelare...
Geekstoy funkar utmärkt. De gjorde någon version av det när regleringen kom så den ska du kunna använda utan problem.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+8)
pepsimax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-25, 15:45   #8
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjarnea Visa inlägg
Vilka ligor, sporter och matcher menar du?
Allt i stort sett. Någon hundralapp hit o dit på världens största ligor.
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-25, 16:06   #9
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Allt i stort sett. Någon hundralapp hit o dit på världens största ligor.
Det brukar alltid finnas mer bakom dom summor som står. Får man en del omatchat äts det snart upp. Gissar att det är robotor som tickar i sig.

Är det 1x2 marknader du syftar på?
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-25, 16:30   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Allt i stort sett. Någon hundralapp hit o dit på världens största ligor.

Var 215 000kr omsatt på Parma 1.01 igår iallafall.....
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-25, 16:58   #11
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Spelregleringen i sig, har nog hjälpt fler, än den har skinnflått...
mindre tillbaka till spelarna borde resultera i mer förluster.

Spelpaus positivt ändå. Räddar en hel del.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5)
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-25, 17:17   #12
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjarnea Visa inlägg
Det brukar alltid finnas mer bakom dom summor som står. Får man en del omatchat äts det snart upp. Gissar att det är robotor som tickar i sig.

Är det 1x2 marknader du syftar på?
Ja precis. Menar du att man borde hugga på bra odds och vänta in att likviditeten fylls upp? Är inte summorna jag bekymrar mig ska matchas tillslut utan att oddsen hoppar iväg och det jag bokade då hamnar i limbo och förblir omatchat.
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-25, 17:50   #13
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Det där är ju inte sant. Om något har likviditeten blivit bättre det senaste året. Ser t.ex. just nu att matchen OB - Midgylland har över 500 000 kr matchat på matchoddsmarknaden med 10 minuter kvar till avspark. Det är ganska bra för en liten fotbollsmatch i Danmark.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-26, 07:56   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1437
Standard

Fattar inte heller vad ts menar, nu för tiden är det ju även hyfsad likviditet i rumänska div 2 på Betfair....
Betfair är snart det enda alternativet om man ska spela som vänster regeringen har bestämt. Ska man gå vidare sen så blir det lite krångligare även om det går.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-26, 09:24   #15
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Den största skillnaden nu är den i stort sett totala avsaknaden av "crazy money" både pre game och in play. Dyker det mot förmodan upp någon som vill spela fel så kniper Betfairs egna fill or kill-botar rubbet. Sen finns det en del fiktiv omsättning där bfs botar matchar varandra som bidrar till att det ser bättre ut än vad det är. Men vill man bara ta relevanta positioner på fotboll pre game så är bf det enda alternativet, där håller jag med.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-26, 12:05   #16
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Visa inlägg
Det där är ju inte sant. Om något har likviditeten blivit bättre det senaste året. Ser t.ex. just nu att matchen OB - Midgylland har över 500 000 kr matchat på matchoddsmarknaden med 10 minuter kvar till avspark. Det är ganska bra för en liten fotbollsmatch i Danmark.
Kolla Europa League 28 Nov det kryllar av matcher med någon knapp hundring fan det är störtlöjligt att se på skiten man tror att det är någon som driver med en
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-26, 12:23   #17
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Kolla Europa League 28 Nov det kryllar av matcher med någon knapp hundring fan det är störtlöjligt att se på skiten man tror att det är någon som driver med en
Det där är troligtvis inget konstigt. Europa League kryllar ju av matcher som väldigt få ärligt talat bryr sig om. Dessutom spelas väldigt många EL-matcher samtidigt vilket också påverkar likviditeten och intresset för att spela.

På Betfair är det dessutom ganska vanligt att de stora volymerna kommer in ganska sent. I Boxning och politik kan människor ibland vara beredda att lägga bet tidigt, men det normala är att folk lägger sina spel ganska sent. Greyhounden i England är kanske det bästa exemplet på detta. Ofta är det 0 kr i omsättning fram till de sista 10 minuterna innan start, men när loppet väl startas kan omsättningen vara upp i flera hundra tusen.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-26, 12:27   #18
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Kolla Europa League 28 Nov det kryllar av matcher med någon knapp hundring fan det är störtlöjligt att se på skiten man tror att det är någon som driver med en
Sen spelar det en viss roll om lagen kommer från länder där Betfair inte går att använda ska tilläggas
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-26, 12:44   #19
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Kolla Europa League 28 Nov det kryllar av matcher med någon knapp hundring fan det är störtlöjligt att se på skiten man tror att det är någon som driver med en
Kommer att finnas mer och mer ju närmare avspark du kommer.
Är det matched betting du syslar med?
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-26, 12:46   #20
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Ja precis. Menar du att man borde hugga på bra odds och vänta in att likviditeten fylls upp? Är inte summorna jag bekymrar mig ska matchas tillslut utan att oddsen hoppar iväg och det jag bokade då hamnar i limbo och förblir omatchat.
Om det inte är summorna du oroas av är det bara att vara glad för det du får matchat.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-26, 14:14   #21
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Sen spelar det en viss roll om lagen kommer från länder där Betfair inte går att använda ska tilläggas
Precis. Glömde att nämna detta. Betfair har en väldigt stor kundbas i Storbritannien så om man är ute efter att hitta spelobjekt med en bra likviditet, är ett allmänt tips att söka sig till sånt som engelsmännen gillar.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-26, 14:45   #22
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjarnea Visa inlägg
Om det inte är summorna du oroas av är det bara att vara glad för det du får matchat.
jag måste få hela insatsen matchad oroar mig inte för att det inte kommer komma in mer pengar utan för att oddsen då kan va helt annorlunda och folk matchar andra värden istället medan mitt hänger kvar utan action
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-26, 17:09   #23
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
jag måste få hela insatsen matchad oroar mig inte för att det inte kommer komma in mer pengar utan för att oddsen då kan va helt annorlunda och folk matchar andra värden istället medan mitt hänger kvar utan action
Chansa på att hela blir matchat eller att du får ta ett sämre odds annars byt match.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-29, 09:39   #24
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Kan man bli matchad utan att det reflekteras i den rosa bokningsrutan det visste jag inte? Alltså t ex man bokar 3.00 men blir bara delvis matchad och nu har oddset hoppat till 3.10 sen efter en stund blir man helt matchad utan att oddset rörde sig neråt. Trodde att oddsbörsens bokningar o backningar var ett genomsnittsvärde som skiftar kollektivt snarare än att nån bara kan komma in och erbjuda/ta odds som står utanför det officiella.
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-29, 10:44   #25
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Kan man bli matchad utan att det reflekteras i den rosa bokningsrutan det visste jag inte? Alltså t ex man bokar 3.00 men blir bara delvis matchad och nu har oddset hoppat till 3.10 sen efter en stund blir man helt matchad utan att oddset rörde sig neråt. Trodde att oddsbörsens bokningar o backningar var ett genomsnittsvärde som skiftar kollektivt snarare än att nån bara kan komma in och erbjuda/ta odds som står utanför det officiella.
På Betfair och andra oddsbörser sätter du exakt vilka priser du vill. Det är ju det som är själva poängen med en oddsbörs. Har du ett backa-odds på 1.5 och ett boka-odds på 1.6 kan du t.ex. försöka att täppa igen spreaden genom att erbjuda ett backa-odds på 1.51, vilket innebär att du själv bokar 1.51. Fördelen med att göra detta är att du kan få ett bra pris och nackdelen är att du måste ha tålamod och vänta på att det eventuellt kommer en köpare. Är du däremot otålig, då tar du helt enkelt och bokar de pengar som finns på boka-sidan, dvs oddset i det här fallet på 1.6. Försvinner dessa pengar snabbt, då får du försöka boka de pengar som finns på 1.61 osv om du nu är desperat.

Att boka till 1.6 är i det här fallet troligtvis korkat då spreaden är så stor, jag försökte bara att förklara hur det fungerar.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-29, 11:26   #26
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Visa inlägg
På Betfair och andra oddsbörser sätter du exakt vilka priser du vill. Det är ju det som är själva poängen med en oddsbörs. Har du ett backa-odds på 1.5 och ett boka-odds på 1.6 kan du t.ex. försöka att täppa igen spreaden genom att erbjuda ett backa-odds på 1.51, vilket innebär att du själv bokar 1.51. Fördelen med att göra detta är att du kan få ett bra pris och nackdelen är att du måste ha tålamod och vänta på att det eventuellt kommer en köpare. Är du däremot otålig, då tar du helt enkelt och bokar de pengar som finns på boka-sidan, dvs oddset i det här fallet på 1.6. Försvinner dessa pengar snabbt, då får du försöka boka de pengar som finns på 1.61 osv om du nu är desperat.

Att boka till 1.6 är i det här fallet troligtvis korkat då spreaden är så stor, jag försökte bara att förklara hur det fungerar.
Är nog lite överkurs för mig att både boka och backa och sen hålla koll på alla insatserna (som måste vara specifika för min del).

Men det är alltså fullt möjligt att bokningsodds man själv erbjöd som inte reflekterar Betfairs dåvarande officiella blir "matchat" ändå? Typ som i exemplet jag har en bokning liggandes på 3.10 men betfair visar 3.00, en/flera snubbar sveper in och dom kör mot mina 3.10 istället för det "huvudmarknaden" erbjuder är det så enkelt? Kan vad som helst bli matchat rent teoretiskt så länge det finns minst en snubbe som vill satsa emot det?
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-29, 15:56   #27
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Men det är alltså fullt möjligt att bokningsodds man själv erbjöd som inte reflekterar Betfairs dåvarande officiella blir "matchat" ändå? Typ som i exemplet jag har en bokning liggandes på 3.10 men betfair visar 3.00, en/flera snubbar sveper in och dom kör mot mina 3.10 istället för det "huvudmarknaden" erbjuder är det så enkelt? Kan vad som helst bli matchat rent teoretiskt så länge det finns minst en snubbe som vill satsa emot det?
Jag måste erkänna att jag inte riktigt fattar vad du menar. Om du bokar till oddset 3.10 och bokningsoddset hos Betfair är 3.00, då kommer du att få oddset 3.00. Du kan aldrig få ett sämre odds än det som oddsmarknaden för tillfället erbjuder.

Ja teoretiskt sett kan vad som helst bli matchat. Ibland händer det vissa galenskaper även i praktiken. Nu verkar du inte använda dig av tradingmjukvara, men använder man hedgeknappen i ett läge då det inte finns någon likviditet på marknaden kan det bli riktigt dyrt och man kanske råkar spela till oddset 2, när oddset egentligen borde ligga på 10.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+188)
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-29, 16:30   #28
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Visa inlägg
Jag måste erkänna att jag inte riktigt fattar vad du menar. Om du bokar till oddset 3.10 och bokningsoddset hos Betfair är 3.00, då kommer du att få oddset 3.00. Du kan aldrig få ett sämre odds än det som oddsmarknaden för tillfället erbjuder.

Ja teoretiskt sett kan vad som helst bli matchat. Ibland händer det vissa galenskaper även i praktiken. Nu verkar du inte använda dig av tradingmjukvara, men använder man hedgeknappen i ett läge då det inte finns någon likviditet på marknaden kan det bli riktigt dyrt och man kanske råkar spela till oddset 2, när oddset egentligen borde ligga på 10.
Men alltså kommer jag inte snarare få hela summan omatchad i det fallet och få vänta på att någon ev. matchar mina 3.10? Om man bokar för ett odds som inte huvudmarknaderna (rosa rutan) erbjuder alltså.

Och om man bokar för ett odds dom erbjuder men det hoppar iväg precis då så kanske man får sina 600 kr till 3.00 men dom resterande 400 kr mot 3.00 hänger kvar omatchade.
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-29, 17:15   #29
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Men alltså kommer jag inte snarare få hela summan omatchad i det fallet och få vänta på att någon ev. matchar mina 3.10? Om man bokar för ett odds som inte huvudmarknaderna (rosa rutan) erbjuder alltså.

Och om man bokar för ett odds dom erbjuder men det hoppar iväg precis då så kanske man får sina 600 kr till 3.00 men dom resterande 400 kr mot 3.00 hänger kvar omatchade.
Nej, det är om du försöker att backa ett odds till 3.10 när det rosa boka-oddset är 3.00, som din summa kommer att bli omatchad. Det är ju i det läget som du försöker att få ett bättre odds än det som marknaden för stunden erbjuder.

Tänk på att när du bokar ett odds agerar du som en bookmaker. När du då som "bookmaker" erbjuder ett odds som är det högsta på marknaden, i det här fallet 3.10, när marknaden i övrigt bara erbjuder som högst 3.00, då kommer det att bli matchat. I alla fall så länge som marknaden är någorlunda likvid. Har du fortfarande problem med att få hela spelet matchat, kan du alltid testa att höja oddset ytterligare till 3.15 eller ännu högre. Jag tror tyvärr inte att jag kan förklara det tydligare än så här.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-29, 22:00   #30
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 90
Sharp$: 958
Standard

Jag förstår knappt diskussionerna här.

@MikeHaggar, när du sätter ut en "order" till ett visst "pris" så ligger pengarna där till någon annan tycker att "Ja, jag hade velat spela X till priset Y och summan Z".

Vill du boka till 1.60 så klickar du i 1.60 och summan och sedan "placera spel". Sedan väntar du till någon tar de pengarna. Om du inte blir matchad så anser ingen att det är spelvärt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+100)
runtomkring är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-02, 15:28   #31
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 80
Sharp$: 204
Standard

Detta är ju Fakking komiskt. Nån som behöver läsa på vad en börs/marknad är över huvudtaget.

Men tänk såhär: om jag säljer mitt hus för 3 miljoner så spelar det ingen roll att du kan ge 3.1 miljoner. Du får det ju för 3 ändå. Hade du däremot erbjudit 2.9 miljoner så hade du inte fått huset.

Enligt samma princip funkar spelbörsen och andra marknader. När du erbjuder 3.1 i odds, och nån annan nöjer sig med 3 så matchas detta på 3.
Kraemaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 08:24   #32
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 124
Sharp$: 1672
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kraemaren Visa inlägg
Detta är ju Fakking komiskt. Nån som behöver läsa på vad en börs/marknad är över huvudtaget.

Men tänk såhär: om jag säljer mitt hus för 3 miljoner så spelar det ingen roll att du kan ge 3.1 miljoner. Du får det ju för 3 ändå. Hade du däremot erbjudit 2.9 miljoner så hade du inte fått huset.

Enligt samma princip funkar spelbörsen och andra marknader. När du erbjuder 3.1 i odds, och nån annan nöjer sig med 3 så matchas detta på 3.
Det är inte min erfarenhet. Spelar jag 1000 kr på 3.00 och det finns någon som erbjuder en mindre summa till 3.10 så får jag spelet matchat till 3.10 först och sedan resterande till 3.0.
thebandit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 11:55   #33
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av thebandit Visa inlägg
Det är inte min erfarenhet. Spelar jag 1000 kr på 3.00 och det finns någon som erbjuder en mindre summa till 3.10 så får jag spelet matchat till 3.10 först och sedan resterande till 3.0.
Så är det när man backar ja, men inte när man bokar. Oddset 3.10 är till fördel för dig i det här fallet när du backar, därför blir pengarna matchade. När du bokar vill du ju istället ha ett så lågt odds som möjligt och då 3.00 är lägre än 3.10, matchas pengarna på 3.00 först.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 13:49   #34
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 579
Standard

Har Betfair börjat behandla uttag via Trustly nu? Innan tog det ju flera dagar att få en banköverföringl
anre24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-04, 07:57   #35
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 124
Sharp$: 1672
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Visa inlägg
Så är det när man backar ja, men inte när man bokar. Oddset 3.10 är till fördel för dig i det här fallet när du backar, därför blir pengarna matchade. När du bokar vill du ju istället ha ett så lågt odds som möjligt och då 3.00 är lägre än 3.10, matchas pengarna på 3.00 först.
Ja, man får det mest fördelaktiga oddset, either way. Eller missförstår jag något?

Senast redigerad av thebandit den 2019-12-04 klockan 08:01.
thebandit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-05, 19:10   #36
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 90
Sharp$: 958
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anre24 Visa inlägg
Har Betfair börjat behandla uttag via Trustly nu? Innan tog det ju flera dagar att få en banköverföringl
Jo, de har Trustly nu. Går snabbt, ett uttag brukar jag ha på kontot samma dag.
runtomkring är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td