Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-03-13, 16:58   #16
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av well Visa inlägg
Vlad kan inte du kolla upp var Pinnen har sin licens ? samt länka till skattemyndighetens hemsida där det står hur spel utanför eu skall beskattas ?
Är du själv för jävla lat för att göra detta alltså?
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-13, 17:10   #17
JSQ
 
JSQs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 722
Sharp$: 2440
Standard

Beskattning av poker och andra spel över Internet
JSQ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-13, 17:10   #18
 
Munchiess avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Sliema, Malta
Inlägg: 109
Sharp$: 706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag lever i världen där det enda spelbolaget som det i längden går att vinna på och som samtidigt är skattefritt i Sverige är Betfair.
EU-bolag är generellt sett skit och vinster hos Pinnacle/188/SBO och alla andra 'bra bolag' ska beskattas. Isle of Man är inte EU och icke heller Curacao. Det finns ingen lätt lösning på det här problemet.

Senast redigerad av Munchies den 2011-03-13 klockan 17:11.
Munchies är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-13, 18:40   #19
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Vad snackar vi för volym/storlek på ev uttag, för att man "bör" skatta på sina vinster?
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-13, 18:43   #20
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av O12 Visa inlägg
Vad snackar vi för volym/storlek på ev uttag, för att man "bör" skatta på sina vinster?
Allt över 0 kronor skattetekniskt. För att undgå masens kontroller.. ptjaaa.. beror nog både på din inkomst, hur ofta du tar ut och lite flyt. Säkrast är att ta ut pengarna utanför Sverige tror jag.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-13, 19:20   #21
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Men snälla.....Skulle tippa att 97-98% av alla som postar här på Sharps löper obefintlig risk för att bli granskad av skattmasen p.g.a. betting hos Pinnen.

Jag & förmodligen betydligt fler med mig tar Pinnens överlägsna odds samt höga limit tak alla dar i veckan.

Sluta oroa er for gods sake!
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-13, 19:53   #22
 
Munchiess avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Sliema, Malta
Inlägg: 109
Sharp$: 706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shell Peppe Visa inlägg
Men snälla.....Skulle tippa att 97-98% av alla som postar här på Sharps löper obefintlig risk för att bli granskad av skattmasen p.g.a. betting hos Pinnen.

Jag & förmodligen betydligt fler med mig tar Pinnens överlägsna odds samt höga limit tak alla dar i veckan.

Sluta oroa er for gods sake!
Jag och många andra tycker fortfarande att det är värt att diskutera.
Munchies är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-13, 20:13   #23
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

SKulle också tro att skatteverket inte granskar andra än nolltaxerare som då och då får kraftiga utslag på kontona.

Tror inte riktigt de är ute efter pokerspelare eller sportsbettare utan att det snarare handlar om att det är ett sätt att komma åt de riktigt fula fiskarna.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-13, 20:14   #24
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Munchies Visa inlägg
Jag och många andra tycker fortfarande att det är värt att diskutera.
För all del diskutera på
Just trying to make a point....
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-14, 23:01   #25
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shell Peppe Visa inlägg
Men snälla.....Skulle tippa att 97-98% av alla som postar här på Sharps löper obefintlig risk för att bli granskad av skattmasen p.g.a. betting hos Pinnen.

Jag & förmodligen betydligt fler med mig tar Pinnens överlägsna odds samt höga limit tak alla dar i veckan.

Sluta oroa er for gods sake!
Du är inte lite naiv du Läs gamla trådar, tro mig de kommer sätta fast folk på löpnade band snart. De har ju inte skapat en egen avdelning för det i Göteborg för skojsskull. Ett tecken på att de menar allvar är ju oxå att Cyntax blev erbjuden att konsult-jobba åt avdelningen. Sen är gränsen 100kr, allt under det är lugnt. Med allt pengaflyttande en spelare gör så ser vi ofta ut som större fiskar än vi är också.
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-14, 23:33   #26
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Naiv ja kanske det, men faktum kvarstår hur många känner Du som åkt fast?
Känner du någon som känner någon som torskat?
Jag har väldigt svårt att tro skattmasen kommer jaga gemene man med blåslampa bara för att denne lägger några lir hos en utländsk bookie för spänningens skull.
Men som sagt jag är både naiv & aningen salongsberusad atm so who knows
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 08:32   #27
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shell Peppe Visa inlägg
Naiv ja kanske det, men faktum kvarstår hur många känner Du som åkt fast?
Känner du någon som känner någon som torskat?
Jag har väldigt svårt att tro skattmasen kommer jaga gemene man med blåslampa bara för att denne lägger några lir hos en utländsk bookie för spänningens skull.
Men som sagt jag är både naiv & aningen salongsberusad atm so who knows
Den som hängt på pokerforum.nu vet att det hänt. Men det intressanta är ju den där gruppen som skapats för att stävja just internetspel. Som jag skrivit tidigare tar de efter Danmark kommer de kontrollera varje MB transaktion till och från bankkonton. Enligt Cyntax kommer de även kolla folk som gör uttagen i andra länder. Gemene man kommer inte åka dit för de förlorar och tar inte ut några pengar, de flesta här har väl dock ambitionen att vinna en hel del cash.
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 11:13   #28
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Givetvis är vår ambition att vara vinnande det är väl på Sharps vi hänger & inte RoK
Nu vart jag fan lite nyfiken här.
Någon som vet rent praktiskt hur dom går tillväga om dom misstänker något olagligt?
Jag betvivlar starkt att dom bara lyfter på luren & kräver alla transaktionsuppgifter från MB & exempelvis Pinnen, har för mig att dom är rätt hårda när det gäller att lämna uppgifter i tredje hand dessutom.

Vi målar upp ett scenario här.

Person 1: Kalle 24 år arbetslös går på A-kassa lirar internet poker hela dagarna & tjänar rätt bra på det. Högt casch flöde in & ut mellan kontona mestadels in då Kalle är duktig.

Person 2: Ulf 29 år jobbat på posten hela sitt vuxna liv, betalar skatt & gillar att ta sig en grogg då och då, spelar mestadels stryktips på SvS, men nu har en polare tipsat han om Pinnacle sports, Ulf är på lyset & lägger ett tok bet som sitter, Ulf vinner 30k & är snabb att casha ut. 1 insättning 1 uttag Ulf drar sig tillbaka & köper en begagnad skoter, livet leker.

Person 3: Clemens 40 år egen företagare, jobbat hela sitt vuxna liv,aldrig lyft ett bidrag. Har varit hobbyspelare i många år, men nu tagit klivet upp till lite mer seriös betting då han lärt sig hantera mm & värdera odds korrekt. Använder sig mest av Pinnacle & 5Dimes.
Hans konton trafikeras var tredje månad av ganska stora summor, även här mestadels in.

Person 4: Sofi 36 år arbetslös eller som hon kallar det hemmafru med ambitioner. Nolltaxerar, lyfter inga bidrag bortsett från barnbidrag. Spelar mestadels nätpoker & en del bingo. Har många bookies men använder sig mest av skandinaviska. Använder bara kreditkort vid in & uttag. Hennes konto trafikeras dagligen men inga större summor dock.

Person 5: Lennart 54 år Jobbar med aktier & fonder åt välkänt försäkringsbolag. Lennart är en pokerräv av rang lirar 4 kvällar i veckan både på skandinaviska & amerikanska siter. Använder sig av både MB & direkta banköverföringar. Här snackar vi stora summor som vandrar mellan kontona då Lennart är tät & lirar därefter.

Vilken av dessa personer löper störst risk att bli granskad?
Alla bryter mot lagen om jag förstått det rätt.
Hur gör denna grupp som ZZ talar om utgallringen?
Vilka kriterier används, jag har väldigt svårt att tro att man är konsekvent i dessa bedömningar.

Senast redigerad av Shell Peppe den 2011-03-15 klockan 11:16.
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 11:22   #29
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Såvitt jag vet så har det gått skrämselrykten i flera år nu om beskattningar av pokervinster mm, men väldigt lite har hänt.

Det enda vi kan kolla på är tidigare fall, alltså hur många som blivit dömda, och varför.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 12:17   #30
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 75
Sharp$: 2015
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shell Peppe Visa inlägg
Givetvis är vår ambition att vara vinnande det är väl på Sharps vi hänger & inte RoK
Nu vart jag fan lite nyfiken här.
Någon som vet rent praktiskt hur dom går tillväga om dom misstänker något olagligt?
Jag betvivlar starkt att dom bara lyfter på luren & kräver alla transaktionsuppgifter från MB & exempelvis Pinnen, har för mig att dom är rätt hårda när det gäller att lämna uppgifter i tredje hand dessutom.

Vi målar upp ett scenario här.

Person 1: Kalle 24 år arbetslös går på A-kassa lirar internet poker hela dagarna & tjänar rätt bra på det. Högt casch flöde in & ut mellan kontona mestadels in då Kalle är duktig.

Person 2: Ulf 29 år jobbat på posten hela sitt vuxna liv, betalar skatt & gillar att ta sig en grogg då och då, spelar mestadels stryktips på SvS, men nu har en polare tipsat han om Pinnacle sports, Ulf är på lyset & lägger ett tok bet som sitter, Ulf vinner 30k & är snabb att casha ut. 1 insättning 1 uttag Ulf drar sig tillbaka & köper en begagnad skoter, livet leker.

Person 3: Clemens 40 år egen företagare, jobbat hela sitt vuxna liv,aldrig lyft ett bidrag. Har varit hobbyspelare i många år, men nu tagit klivet upp till lite mer seriös betting då han lärt sig hantera mm & värdera odds korrekt. Använder sig mest av Pinnacle & 5Dimes.
Hans konton trafikeras var tredje månad av ganska stora summor, även här mestadels in.

Person 4: Sofi 36 år arbetslös eller som hon kallar det hemmafru med ambitioner. Nolltaxerar, lyfter inga bidrag bortsett från barnbidrag. Spelar mestadels nätpoker & en del bingo. Har många bookies men använder sig mest av skandinaviska. Använder bara kreditkort vid in & uttag. Hennes konto trafikeras dagligen men inga större summor dock.

Person 5: Lennart 54 år Jobbar med aktier & fonder åt välkänt försäkringsbolag. Lennart är en pokerräv av rang lirar 4 kvällar i veckan både på skandinaviska & amerikanska siter. Använder sig av både MB & direkta banköverföringar. Här snackar vi stora summor som vandrar mellan kontona då Lennart är tät & lirar därefter.

Vilken av dessa personer löper störst risk att bli granskad?
Alla bryter mot lagen om jag förstått det rätt.
Hur gör denna grupp som ZZ talar om utgallringen?
Vilka kriterier används, jag har väldigt svårt att tro att man är konsekvent i dessa bedömningar.
Rimligt sett Person 1. Detta verkar ju också helt riktigt om personen ifråga lyfter bidrag i form av A-kassa. Tar personen emot bidrag ska han lägga tiden på att söka jobb och inte lägga kraften på poker.
zeke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td