Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-28, 14:28   #1
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Limitering - Ladbrokes


Upptäckte idag att jag fått ytterliggare en limitering på mig trots att jag spelar för små summor. Mitt snitt spel är omkring 250 SEK.

Är limiterad till 5% av taket på alla marknader. Är plus 400 GPD på 6 år och antagligen kommer det mesta från tiden sedan sharps öppnade. Troligen allt ska kolla detta när jag kommer hem.

Anledningen att jag blivit limiterad är för att jag hittat bättre spel än closing line. De anklagar mig för arbitrage betting precis som ScamJames gjorde. Enligt kundtjänst kan man få sin limitering hävd om man mailar och beskriver sin situation och de tror på mig. Jag kan ju lätt visa mitt betfair konto så de ser att jag inte gjort detta.

Hur troligt är det att de släpper limiten igen? Någon som lyckats?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 14:36   #2
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Ser inte hur ditt betfairkonto ska kunna bevisa något? Du skulle väl lika bra kunna ha ett till betfairkonto eller konto på nån annan sida som haft för höga odds så du kunnat arbitragea anyway..

Att dem anklagar för arbitrage tror jag personligen bara är en undanflykt för att slippa erkänna att dem helt enkelt inte vill ha vinnande spelare som kunder. Vem skulle göra det med 250 SEK anyway? Blir ju inga pengar på det.
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 14:49   #3
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Ser inte hur ditt betfairkonto ska kunna bevisa något? Du skulle väl lika bra kunna ha ett till betfairkonto eller konto på nån annan sida som haft för höga odds så du kunnat arbitragea anyway..

Att dem anklagar för arbitrage tror jag personligen bara är en undanflykt för att slippa erkänna att dem helt enkelt inte vill ha vinnande spelare som kunder. Vem skulle göra det med 250 SEK anyway? Blir ju inga pengar på det.
Jo så sa jag med och även han på kundtjänst som först inte såg min limitering. Han sa att mina insatser var för små för att bli limiterad utav.

Klart att betfair-kontot inte bevisar allt. Men en liten indikation ger det ju.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 15:28   #4
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Arbitage och finsmakare är ju samma sak för bolagen. Inte spelar summorna någon större roll heller, som synes. Det är mönstret att inte ha levererat på 6 år som stör bolaget.

Dom kommer inte sätta sig ner och granska ditt Betfair-konto. Dom skiter i vad du gör på BF och vill inte ha med dig att göra. Hävda limiteringar förekommer mest i sagoform.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 15:40   #5
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Arbitage och finsmakare är ju samma sak för bolagen. Inte spelar summorna någon större roll heller, som synes. Det är mönstret att inte ha levererat på 6 år som stör bolaget.

Dom kommer inte sätta sig ner och granska ditt Betfair-konto. Dom skiter i vad du gör på BF och vill inte ha med dig att göra. Hävda limiteringar förekommer mest i sagoform.
Min tanke oxå, men det känns som en korkad grej att säga om det inte stämde. Mitt konto har ju varit inaktivt fram till för tre månader sedan och ladbrokes ligger ju fel rätt ofta så jag antar att det är kört.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 16:13   #6
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Dom kommer inte sätta sig ner och granska ditt Betfair-konto. Dom skiter i vad du gör på BF och vill inte ha med dig att göra. Hävda limiteringar förekommer mest i sagoform.
Jag fick en limitering hävd av Betway en gång. Varade i 3-4 månader...
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 16:14   #7
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Jag fick en limitering hävd av Betway en gång. Varade i 3-4 månader...
Då ska jag försöka iaf, eller åtminstone få den lyft på vissa marknader.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 16:25   #8
 
Frikeers avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 158
Sharp$: 64
Standard

Vet du vad du har för ROI ungefär på ladbrokes?
Blev lite orolig nu men antagligen beror det på att du gått plus under en så lång tid trots att du bara varit aktiv på riktigt den senaste tiden?
__________________
BOL
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Frikeer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 22:10   #9
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frikeer Visa inlägg
Vet du vad du har för ROI ungefär på ladbrokes?
Blev lite orolig nu men antagligen beror det på att du gått plus under en så lång tid trots att du bara varit aktiv på riktigt den senaste tiden?
Som det ser ut, om jag inte har räknat fel så är det en ROI på 1.027 på en omsättning av knappt 16k så det är ju ofattbart löjligt.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 22:23   #10
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Du hade nog blivit limiterad med 0.98 i ROI också. Spelar inte så stor roll då dom ser till helheten. Du får helt enkelt börja bearbeta släkt och vänner. Så länge dina insatser är tämligen modesta så bör även en liten bekantskapskrets täcka ditt behov för många år framöver.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 22:30   #11
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Du hade nog blivit limiterad med 0.98 i ROI också. Spelar inte så stor roll då dom ser till helheten. Du får helt enkelt börja bearbeta släkt och vänner. Så länge dina insatser är tämligen modesta så bör även en liten bekantskapskrets täcka ditt behov för många år framöver.
Jo, men jag trodde jag skulle klara mig längre.. Svårt att bygga rulle med bra bets om man blir limiterad när man spelar för hundralappar.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 23:12   #12
 
Munchiess avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Sliema, Malta
Inlägg: 109
Sharp$: 706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frikeer Visa inlägg
Vet du vad du har för ROI ungefär på ladbrokes?
Blev lite orolig nu men antagligen beror det på att du gått plus under en så lång tid trots att du bara varit aktiv på riktigt den senaste tiden?
Nja, det handlar ju som sagt inte alltid om hur mycket man ligger plus. Det handlar främst om hur man spelar jämfört med det aktuella betfairoddset samt closing line. Bolagen har stenkoll på det där, något annat ska man inte inbilla sig. Dock leder det ju till att exempelvis Robin drabbas som oskyldig men det bryr de sig inte speciellt mycket om, det här är inte en bransch där man som stort bolag behöver vara fair.

Jag har spelat på Ladbrokes i ett år med betydligt högre insatser än Robin, och har tagit ut 10k+10k+5k från dem utan att göra några insättningar förrutom den första på 10k. De har inte rört min insatsgräns och jag spelade 2500 på en fotbollsmatch i den rumänska cupen som vann senast idag. Det är inte alltid rättvist, nej..
Munchies är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 23:14   #13
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Munchies Visa inlägg
Nja, det handlar ju som sagt inte alltid om hur mycket man ligger plus. Det handlar främst om hur man spelar jämfört med det aktuella betfairoddset samt closing line. Bolagen har stenkoll på det där, något annat ska man inte inbilla sig. Dock leder det ju till att exempelvis Robin drabbas som oskyldig men det bryr de sig inte speciellt mycket om, det här är inte en bransch där man som stort bolag behöver vara fair.

Jag har spelat på Ladbrokes i ett år med betydligt högre insatser än Robin, och har tagit ut 10k+10k+5k från dem utan att göra några insättningar förrutom den första på 10k. De har inte rört min insatsgräns och jag spelade 2500 på en fotbollsmatch i den rumänska cupen som vann senast idag. Det är inte alltid rättvist, nej..
Onekligen inte rättvist, verkar som att dropping odds leder till detta och det genererar ju inte alltid mer pengar än att vänta in värde på lag som faktiskt ökar i odds.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-09, 11:21   #14
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Haha nu är det Betway som slår nya rekord för egen del!

Insats 10 SEK "din insats är lägre än minimumnivån var snäll höj insatsen"

Insats 11 SEK "din insats är högre än maxnivån var snäll sänk insatsen"

Moment 22 någon?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alibaba (+1)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-09, 11:49   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 328
Sharp$: 4893

USA
Stats: 11 - 9 - 0
ROI: 128.10%
Vinstprocent: 55.00%

Standard

Någon annan med erfarenhet med limiteringar från ladbrokes?
Funderade på att sätta in lite pengar där och spela.
Är det först och främst om man spelar på dropping odds man blir limiterad?
laban1982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td