Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-07-13, 14:25   #1
 
Reg.datum: jun 2022
Inlägg: 7
Sharp$: 20
Standard

Söker missnöjda med ATG


Hej
Jag har upplevt en situation där ATG har vägrat utbetalning till mitt konto trots att jag inte har gjort något fel. Sjukt trött på deras beteende.

Undrar bara, finns det någon annan som har upplevt något liknande. Eller bara är generellt missnöjda med ATG. Jag håller på att organisera en grupptalan mot dem, och skulle gärna vilja höra andras upplevelser. Har skapat en hemsida som ni kan hitta här: https://www.grupptalanatg.com
Brooke81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-13, 16:14   #2
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9127
Standard

Kan du beskriva lite mer vad som hänt?

ATG är i mina ögon ett av de absolut säkraste bolagen att lira hos. Inget lim. Inget tjafs vid utbetalning etc.
Visst har de haft strul med utbetalning någon gång rent generellt (tror det var midsommar förra året) men på det stora hela ser jag inga konstigheter där.

Har du lyft ärendet med deras avdelning för Säkerhet och Kvalitet? Eller har du bara fått knepigt svar från kundtjänst?

Förklara gärna lite mer tack!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-13, 16:26   #3
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Det finns en hel del övrigt att önska från ATG.

Men just det här har jag aldrig sett ett enda konkret exempel på.

Dvs att någon helt utan egen förskyllan inte får göra uttag från sitt ATG-konto.

Totally unheard of.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-21, 15:11   #4
 
Reg.datum: jun 2022
Inlägg: 7
Sharp$: 20
Standard

Hej @Gotland

Du har rätt, jag ansåg också att ATG var ett säkert företag fram till incidenten.

Jag är också bekant med betalningsproblemet under Midsommar som du nämnde, men jag tror att det bara var en olyckshändelse.

Vid det här laget har jag troligtvis uttömt alla enkla eller logiska sätt att hantera saken med ATG på, efter att de stängde mitt konto med alla medel på. Jag kommer inte att ge de exakta uppgifterna om värdet som ATG har undanhållit, men det är en större summa (>500 000 SEK).

Avstängningen är inte resultatet av en stor engångsvinst. Min uppfattning är nu att ATG helt enkelt inte ville att jag skulle spela eftersom jag vann för mycket. I stället för att stänga mitt konto och föra över kontomedlen till mig bestämde de sig för att göra anspråk på pengarna som sina egna, inklusive summan av min första insättning på kontot, och de har inte kunnat ge mig en rimlig förklaring varför.
Brooke81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-22, 08:16   #5
 
Reg.datum: dec 2021
Inlägg: 117
Sharp$: 384
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Brooke81 Visa inlägg
Hej @Gotland


Avstängningen är inte resultatet av en stor engångsvinst. Min uppfattning är nu att ATG helt enkelt inte ville att jag skulle spela eftersom jag vann för mycket.
Vad spelade du, hästar eller sportspel?
Countrycalle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-23, 09:22   #6
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9127
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Brooke81 Visa inlägg
Hej @Gotland

Du har rätt, jag ansåg också att ATG var ett säkert företag fram till incidenten.

Jag är också bekant med betalningsproblemet under Midsommar som du nämnde, men jag tror att det bara var en olyckshändelse.

Vid det här laget har jag troligtvis uttömt alla enkla eller logiska sätt att hantera saken med ATG på, efter att de stängde mitt konto med alla medel på. Jag kommer inte att ge de exakta uppgifterna om värdet som ATG har undanhållit, men det är en större summa (>500 000 SEK).

Avstängningen är inte resultatet av en stor engångsvinst. Min uppfattning är nu att ATG helt enkelt inte ville att jag skulle spela eftersom jag vann för mycket. I stället för att stänga mitt konto och föra över kontomedlen till mig bestämde de sig för att göra anspråk på pengarna som sina egna, inklusive summan av min första insättning på kontot, och de har inte kunnat ge mig en rimlig förklaring varför.
Låter fortsatt väldigt konstigt och inget jag någonsin hört talas om på något av de statliga bolagen. Något måste de ju hänvisa till? Vad får du för svar av [email protected]?

Annars är det ju bara att anmäla till https://www.arn.se/ och sedan tipsa https://www.spelinspektionen.se/om-o...kontaktcenter/

Statliga bolag lär få svårt att stå på sig och behålla dina pengar om du inte brutit mot några regler. Så har du helt rent mjöl i påsen så borde du ju vinna ett sådant ärende utan minsta problem. Sexsiffriga belopp skulle åtminstone jag bråka både hårt och länge om!

Lycka till och håll oss gärna uppdaterade kring hur det går!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-23, 13:57   #7
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Brooke81 Visa inlägg
Hej @Gotland

Du har rätt, jag ansåg också att ATG var ett säkert företag fram till incidenten.

Jag är också bekant med betalningsproblemet under Midsommar som du nämnde, men jag tror att det bara var en olyckshändelse.

Vid det här laget har jag troligtvis uttömt alla enkla eller logiska sätt att hantera saken med ATG på, efter att de stängde mitt konto med alla medel på. Jag kommer inte att ge de exakta uppgifterna om värdet som ATG har undanhållit, men det är en större summa (>500 000 SEK).

Avstängningen är inte resultatet av en stor engångsvinst. Min uppfattning är nu att ATG helt enkelt inte ville att jag skulle spela eftersom jag vann för mycket. I stället för att stänga mitt konto och föra över kontomedlen till mig bestämde de sig för att göra anspråk på pengarna som sina egna, inklusive summan av min första insättning på kontot, och de har inte kunnat ge mig en rimlig förklaring varför.
Summan är ointressant för diskussionen. Den

Däremot, vilka spelformer handlar det om?

Fastodds-spel eller totaliatorspel på hästar?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td