Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-12-27, 16:26   #16
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Skatteverket sitter hela tiden och söker på forum angående dessa ämnen...
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 22:25   #17
 
Burns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 356
Sharp$: 984
Standard

I kontantinsättningsautomaten är de då helt gratis att sätta in.
Och Neteller tar emot denna anonyma insättning om jag aviserat om att ett visst belopp är på gång till mitt konto.
Burn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 22:38   #18
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Fast kör man med sådana metoder så kan man ju glömma att slippa åtal vid eventuell upp-taxering som man kanske kan göra om de skett med MB och banköverföringar då man kan hävda att man trott de var skattefritt och de trots allt kan vara "snälla"... På detta sätt lär man få lika lång tid på kåken som en average första-gångsvåldtäkt om det rör sig om uttag om totalt 4-500 000kr...
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 22:56   #19
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 175
Sharp$: 1670
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Burn Visa inlägg
Mitt problem handlar inte om beskattning utan hur vinstuttag kan göras utan att försäkringskassa, sociala myndigheter, Kronofogde, m.fl får vetskap.

För att kunna få socialbidrag, bostadsbidrag, underhållsbidrag mm måste man visa upp historik 3 månader tillbaka på bankkonton, betalkort, kreditkort.

Så fort de hittar en insättning från spelbolag, e-plånbok, lön eller nåt annat räknas de in i underlaget för beräkning av storlek på bidrag.

Jag har två gånger varit i London och tagit ut pengar från Betfair på deras kontor. Hur enkelt som helst. Men det kostar ju att åka dit. Och ännu dyrare att åka till andra länder som Malta.

Någon som vet hur detta går att lösa?


Eller så lever du för dina egna pengar och ger fan i våra! (våra = vi skattebetalare)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zz (+10)
mrgump är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 23:46   #20
 
Burns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 356
Sharp$: 984
Standard

Om jag ska jobba hinner jag inte spela.
Och om jag spelar behöver jag lite bidrag då jag för närvarande snittar knappt 10 000/mån i spelnettovinst.

Till skillnad från en vanlig knegare får jag ingen sjukförsäkring, ingen föräldrarförsäkring, ingen akassa, inget vård av sjukt barnpenning, ingen pensionsgrundande inkomst, mm

Allt detta pga av att jag är nolltaxerare.

Därmed tär jag klart mindre av "våra pengar" än en vanlig löneslav.
Burn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-28, 00:39   #21
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Burn Visa inlägg
Om jag ska jobba hinner jag inte spela.
Och om jag spelar behöver jag lite bidrag då jag för närvarande snittar knappt 10 000/mån i spelnettovinst.

Till skillnad från en vanlig knegare får jag ingen sjukförsäkring, ingen föräldrarförsäkring, ingen akassa, inget vård av sjukt barnpenning, ingen pensionsgrundande inkomst, mm

Allt detta pga av att jag är nolltaxerare.

Därmed tär jag klart mindre av "våra pengar" än en vanlig löneslav.
Du menar på fullaste allvar att samhället går back på en "vanlig löneslav" alltså??
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-28, 00:55   #22
 
Burns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 356
Sharp$: 984
Standard

Nej. Löneslaven betalar skatt och företaget sociala avgifter. Jag inget.
Samhället går därmed givetvis back på mig. Annars kunde vi ju alla leva på soc.

Men frågan var men som tar ut mest av våra gemensamma medel. Ja, där hävdar jag fortfarande att en vanlig löntagare tar ut mer i snitt.
Burn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-28, 00:57   #23
 
Frikeers avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 158
Sharp$: 64
Standard

Samhället går definitivt back på en löneslav.
__________________
BOL
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Frikeer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-28, 01:00   #24
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 56
Sharp$: 374
Standard

Men hallå...du säger ju emot dig själv inom loppet av fem meningar. Du skämtar va?
Ossian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-28, 01:27   #25
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frikeer Visa inlägg
Samhället går definitivt back på en löneslav.
Utveckla gärna Om nu samhället går back på en löne-slav samtidigt som det ska försörja sjukskrivna, ohederliga sportsbettare, horder av asyler/invandrare på bidrag vart kommer då pengarna ifrån?
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-28, 01:34   #26
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Burn Visa inlägg
Nej. Löneslaven betalar skatt och företaget sociala avgifter. Jag inget.
Samhället går därmed givetvis back på mig. Annars kunde vi ju alla leva på soc.

Men frågan var men som tar ut mest av våra gemensamma medel. Ja, där hävdar jag fortfarande att en vanlig löntagare tar ut mer i snitt.
Du menar att det är ett försvar för att du ska kunna fuska åt dig pengar från samhället? Får du inte in mer än 10k på bettingen får du väl anpassa matsäcken efter det.. Sådana med din inställning som man vill ska åka dit..
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-28, 01:39   #27
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Tråden har ingenting med moral att göra, håll er till ämnet.

//MOD
__________________
Hard work takes the gamble out of gambling.
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-28, 02:00   #28
 
Burns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 356
Sharp$: 984
Standard

Gärna.
Är en insättning till Neteller via kontantinsättningsautomat skyddat från myndigheters insyn?
Burn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-28, 03:59   #29
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Burn
En sista inflik om deras moraliska aspekter mot detta, dont bother!
Själv nolltaxerare sedan länge men betalar fan så mycket skatt i sverige på alla dess möjliga sätt. Den enda skatten som inte tas är inkomstskatten.
Sverige är byggt på skatter så svårt att inte bidra med något....
Däremot är min/vår nackdel då att vi inte får ta del av pensions systemet etc så det går väl jämnt upp i längden...:-)

Använd Neteller och Moneybookers till dina löpande kostnader och om du ligger på dom nivåerna du säger, ca: 10000 kr i månaden är det inga problem.

God Jul
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-28, 11:39   #30
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Burn Visa inlägg
Gärna.
Är en insättning till Neteller via kontantinsättningsautomat skyddat från myndigheters insyn?
Kan val saga som sa att inget ar skyddat fran SKV om de verkligen vill finna nagot. Neteller, Moneybookers eller vem man nu anvander ar reglerade och tvugna att ge ut ditt konto-utdrag pa en forfragan. Nu verkar de inte ske speciellt ofta i Sverige men i Danmark har det skett en hel del, vad jag forstott iaf. I ett systerforum har de aven info om att skatteverket satt ihop en grupp av handlaggare som bara ska jobba mot spel-relaterade vinster. I forsta hand kommer de givetvis att jaga noll-taxerare.

Sa alla har det klart for sig, blir man pakommen med att trixa runt pengar ar man kord och far sitta pa kaken.

"Skattebrott är i svensk rätt ett brott enligt 2 § skattebrottslagen. [1]

För skattebrott döms den, som antingen

1. på annat sätt än muntligen uppsåtligen lämnar oriktig uppgift till myndighet eller
2. underlåter att till myndighet lämna deklaration, kontrolluppgift eller annan föreskriven uppgift

om han genom något av ovanstående ger upphov till fara för att skatt undandras det allmänna eller felaktigt tillgodoräknas eller återbetalas till honom själv eller någon annan.

Att fastställa skatt görs enligt en i stort sett uteslutande skriftlig process; skatten fastställs nästan enbart med grund i uppgifter som lämnats skriftligen. Därför, samt på grund av de svårigheter som kan finnas att bevisa vad någon har sagt, har man undantagit sådana uppgifter som lämnas muntligen.

För skattebrott döms man i Sverige till fängelse i upp till två år. Om brottet anses som ’’ringa’’, döms man i stället för skatteförseelse. Om brottet anses som ’’grovt’’, döms man för grovt skattebrott enligt 4 § skattebrottslagen. [2] Straffet för grovt skattebrott är fängelse, lägst sex månader och högst sex år.

Vid bedömande om brottet är grovt skall enligt lagen särskilt beaktas om det rört mycket betydande belopp, om gärningsmannen använt falska handlingar eller vilseledande bokföring eller om förfarandet ingått som ett led i en brottslighet som utövats systematiskt eller i större omfattning eller i annat fall varit av synnerligen farlig art.

Den som frivilligt vidtar åtgärd som leder till att skatten kan påföras, tillgodoräknas eller återbetalas med rätt belopp, skall enligt 12 § skattebrottslagen inte dömas för skattebrott."
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td