Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-12-21, 09:03   #1
 
Burns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 356
Sharp$: 984
Standard

Hur dölja spelvinster för myndigheter?


Mitt problem handlar inte om beskattning utan hur vinstuttag kan göras utan att försäkringskassa, sociala myndigheter, Kronofogde, m.fl får vetskap.

För att kunna få socialbidrag, bostadsbidrag, underhållsbidrag mm måste man visa upp historik 3 månader tillbaka på bankkonton, betalkort, kreditkort.

Så fort de hittar en insättning från spelbolag, e-plånbok, lön eller nåt annat räknas de in i underlaget för beräkning av storlek på bidrag.

Jag har två gånger varit i London och tagit ut pengar från Betfair på deras kontor. Hur enkelt som helst. Men det kostar ju att åka dit. Och ännu dyrare att åka till andra länder som Malta.

Någon som vet hur detta går att lösa?
Burn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 09:12   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Använd Neteller , Moneybookers för löpande utgifter i sverige, dvs till allt utom just räkningar som man då tar genom svensk bank.
Jag ser inga problem i detta.

God Jul
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 09:26   #3
 
Burns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 356
Sharp$: 984
Standard

Tack för svaret!

Jo. Jag använder Moneybookers för alla transfereringar till/från spelbolag. Problemet uppstår först när jag vill ta ut pengar därifrån till mig själv. Man kan ju inte betala allt med moneybookers. Då måste de ju överföra via bank eller kreditkort till mig. Och då blir detta uttag synligt.

Eller finns det nån annan lösning?
Burn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 09:30   #4
 
Frikeers avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 158
Sharp$: 64
Standard

Är Netteller anonymt?
__________________
BOL
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Frikeer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 09:36   #5
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Burn Visa inlägg
Tack för svaret!

Jo. Jag använder Moneybookers för alla transfereringar till/från spelbolag. Problemet uppstår först när jag vill ta ut pengar därifrån till mig själv. Man kan ju inte betala allt med moneybookers. Då måste de ju överföra via bank eller kreditkort till mig. Och då blir detta uttag synligt.

Eller finns det nån annan lösning?
Tror han syftar på mastercard via mb.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 09:43   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 2420
Standard

Ja, jag använder mastercard genom Neteller. Fungerat utmärkt för mig, även om där finns lite avgifter, men blir nog billigare än att åka till London...
larzzon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 10:32   #7
 
Burns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 356
Sharp$: 984
Standard

Visste inte att det gick att få ett Mastercard direkt kopplat direkt till Neteller-kontot. Låter ju helt suveränt. Bör ju vara vattentätt. Eller har någon erfarenheter av att skattemyndighet, kronofogde, försäkringskassa, sociala myndigheter kommit åt dessa uppgifter?

Tack för svaren. Nu avbokar jag Maltaresan...
Burn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 10:46   #8
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Burn Visa inlägg
Visste inte att det gick att få ett Mastercard direkt kopplat direkt till Neteller-kontot. Låter ju helt suveränt. Bör ju vara vattentätt. Eller har någon erfarenheter av att skattemyndighet, kronofogde, försäkringskassa, sociala myndigheter kommit åt dessa uppgifter?

Tack för svaren. Nu avbokar jag Maltaresan...
Självklart kan de få nys om det, du bör kanske undvika att använda kortet på din lokala konsum 4 gånger i veckan, eller ta ut pengar vid din lokala bankomat stup i ett.

Men om du sköter storhandlingen och sprider inköpen tror jag riskerna minskar avsevärt, men jag har inget själv så kan inte garantera att det är så. Men jag har för mig att diskussionen togs upp här på sharps tidigare.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 11:23   #9
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1512
Standard

Det finns ju inget personnummer kopplat till Neteller så det ska mycket till om myndigheterna ska komma på dig. Jag har själv samma problem med att dölja vinster och har aldrig haft några problem.

Jag tror att de svenska bankerna enbart ser att någon ifrån Neteller har gjort uttag men inte vem. Rätta mig om jag har fel.
__________________
ALA
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 11:57   #10
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Skicka pengarna från MB till en polare som tar ut pengarna åt dig för en 100ring i betalning?

Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 19:19   #11
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Konto i utländsk bank med visakort kopplad till, överför från MB till det kontot där du har visakortet kopplat. Detta visa kort använder du sen till dina uttag/köp. Skatteverket måste göra en riktigt djup granskning där de begär uppgifter från alla kortinlösare i Sverige för att finna något här. Men du lär vara säker från FK iaf.

Öppna 2 konton i 2 olika banker. När FK vill ha kopior och underlag så postar du endast det ena bankens. Dock kan de om de vill ta reda på rubbet så det känns inte så säkert.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 11:57   #12
 
Burns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 356
Sharp$: 984
Standard

Kan man sätta in direkt på Netellers SEB-konto via SEB:s kontantinsättningsautomat?
Eller måste jag först sätta in pengarna på mitt konto och därifrån överföra?

Läste någonstans att de inte tar emot insättning med anonym avsändare.

Någon som vet mer?
Burn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 12:33   #13
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Burn Visa inlägg
Kan man sätta in direkt på Netellers SEB-konto via SEB:s kontantinsättningsautomat?
Eller måste jag först sätta in pengarna på mitt konto och därifrån överföra?

Läste någonstans att de inte tar emot insättning med anonym avsändare.

Någon som vet mer?
Du måste överföra från ett konto i ditt namn har jag för mig. Fick problem med Moneybookers pga av det, men det löste sig tillslut när jag skannade in kvittot.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 14:00   #14
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1512
Standard

Nej, du måste inte överföra ifrån eget konto. Jag har också problem med myndigheterna.

Du måste först avisera om insättning till Neteller. Det gör du via deras insättningsflik 3:e alternativet uppifrån på deras insättningssida. Sedan går du till din bank och betalar över disk. Det kostar 50kr men du slipper att det står Neteller på ditt bankkonto.

Kanske onödigt försiktigt då de flesta utomstående inte vet vad Neteller är.

Pengar tar du ut via Netellers uttagskort.

Krångla inte till det i onödan. Chansen att nån kommer på dig är i princip obefintlig.
__________________
ALA
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 16:20   #15
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Kan inte Mods flytta den här tråden till Service-plays istället så man kan skriva utan att det är sökbart?
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td