Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-01-04, 18:36   #1
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Canbet och dess bonus


Överlag tycker jag att Canbet är ett bra spelbolag. De har grymma odds på asian handicapp och över/under marknaderna i fotboll. Men jag vill också varna lite för deras bonus.

Har spelat ett tag på canbet och jag har lagt väldigt många spel där. Därför tyckte jag det var konstigt att min bonus fortfarande inte var omsatt, så jag kontaktade deras support och fick följande svar:

"I noticed that you still have a bonus turnover of 15.90 left in your account. To meet the turnover of the bonus, you are required to place bets with your bonus amount. If you place bets with your cash balance it will not count for the bonus turnover. Since you have used your cash balance in most of the bets you have placed so far hence you have turnover left. You are still required to place bets with your complete account two times. Once this has been done you are free to make a withdrawal."

Fattar jag saken rätt måste jag alltså se till så att jag spela med bonuspengar vilket kan vara väldigt jobbigt om man byggt upp en stor kassa. Jag måste alltså gå all in med hela kassan 2 gånger för att min bonus ska bli omsatt. Tycker att detta är lite märkligt. På Bet365 är det väl tvärt om att om man spelar med sin bonus så räknas inte det med i omsättningen.

Så för att sammanfatta det hela: spela gärna hos canbet. Men om ni utnyttjar deras bonus, se till att lägga lägga många spel på en och samma gång så att ni spelar för bonuspengarna.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 18:37   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Visa inlägg
Överlag tycker jag att Canbet är ett bra spelbolag. De har grymma odds på asian handicapp och över/under marknaderna i fotboll. Men jag vill också varna lite för deras bonus.

Har spelat ett tag på canbet och jag har lagt väldigt många spel där. Därför tyckte jag det var konstigt att min bonus fortfarande inte var omsatt, så jag kontaktade deras support och fick följande svar:

"I noticed that you still have a bonus turnover of 15.90 left in your account. To meet the turnover of the bonus, you are required to place bets with your bonus amount. If you place bets with your cash balance it will not count for the bonus turnover. Since you have used your cash balance in most of the bets you have placed so far hence you have turnover left. You are still required to place bets with your complete account two times. Once this has been done you are free to make a withdrawal."

Fattar jag saken rätt måste jag alltså se till så att jag spela med bonuspengar vilket kan vara väldigt jobbigt om man byggt upp en stor kassa. Jag måste alltså gå all in med hela kassan 2 gånger för att min bonus ska bli omsatt. Tycker att detta är lite märkligt. På Bet365 är det väl tvärt om att om man spelar med sin bonus så räknas inte det med i omsättningen.

Så för att sammanfatta det hela: spela gärna hos canbet. Men om ni utnyttjar deras bonus, se till att lägga lägga många spel på en och samma gång så att ni spelar för bonuspengarna.
Jag upptäckte samma sak efter ett spel och fick min bonus cancellerad.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 18:53   #3
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Det bevisar nog att du är mer rutinerad än mig när det gäller att kolla upp villkoren noga innan man accepterar en bonus. Och att man dessutom bör kolla upp varför bonusen inte blir omsatt mycket tidigare än vad jag gjorde.

Otroligt att bolagen har så olika regler för det här med bonusar. Inget bolag är ju det andra likt.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 18:58   #4
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Visa inlägg
Det bevisar nog att du är mer rutinerad än mig när det gäller att kolla upp villkoren noga innan man accepterar en bonus. Och att man dessutom bör kolla upp varför bonusen inte blir omsatt mycket tidigare än vad jag gjorde.

Otroligt att bolagen har så olika regler för det här med bonusar. Inget bolag är ju det andra likt.
Du kan ju täcka upp spelen på en annan sida.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 19:07   #5
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Jo jag vet. Funderar på om jag kanske borde försöka surebetta mig ur bonusen eller att jag åtminstone försöker hittar spel där jag bara förlorar marginellt med pengar. Canbet har ju trots allt en hög payout på vissa marknader så det borde inte vara omöjligt.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 19:40   #6
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Visa inlägg
Det bevisar nog att du är mer rutinerad än mig när det gäller att kolla upp villkoren noga innan man accepterar en bonus. Och att man dessutom bör kolla upp varför bonusen inte blir omsatt mycket tidigare än vad jag gjorde.

Otroligt att bolagen har så olika regler för det här med bonusar. Inget bolag är ju det andra likt.
Bolagen konkurrerar med varandra om era pengar. Så något samarbete om regler för bonusar ska du inte räkna med. Vad man däremot ska räkna med är allt snårigare regler/krav för varje bonusrunda som inte går i bolagens favör.

Jag har skrivit det förr men det tål att upprepas. Bonus är ett verktyg för bolagen att komma åt kundernas pengar.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 20:07   #7
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Bolagen konkurrerar med varandra om era pengar. Så något samarbete om regler för bonusar ska du inte räkna med. Vad man däremot ska räkna med är allt snårigare regler/krav för varje bonusrunda som inte går i bolagens favör.

Jag har skrivit det förr men det tål att upprepas. Bonus är ett verktyg för bolagen att komma åt kundernas pengar.
Ja, men precis som med vanlig betting så är det en liten del spelare som går vinnande ur striden om bonusen och bolagen hämtar resten på alla average joes.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td