Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-06-12, 19:24   #1
 
SPADERMANs avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 137
Sharp$: 770
Standard

Hur rankar ni spelbolagen?


Jag förstår att Pinnacle är ett måste, men hur rankar ni spelbolagen i övrigt?
Vilka är "måsten" att ha? Jag önskar gärna se era "Top-5" listor overall, men också "Top-3" när det gäller MLB!
__________________
// SPADERMAN
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
SPADERMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-12, 19:38   #2
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2205
Standard

Finns väl trådar så det räcker om det ämnet. Här den senaste https://www.sharps.se/forums/spelbola...er-baest-trad/

Sen är det bara att spela hos dom som har högst odds. Orkar man inte kolla upp det behöver man inte spela alls.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-12, 19:50   #3
 
SPADERMANs avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 137
Sharp$: 770
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Finns väl trådar så det räcker om det ämnet. Här den senaste https://www.sharps.se/forums/spelbola...er-baest-trad/

Sen är det bara att spela hos dom som har högst odds. Orkar man inte kolla upp det behöver man inte spela alls.
Jag har letat och sökt men inte hittat någon tråd som rankar. Ingen modern iaf. Den du hänvisar till är snart 1 år gammal, och lite har väl hänt sen dess va? Sen är det väl inte riktigt så enkelt som att "spela hos dom som har högst odds". Jag förstår däremot inte varför du orkar irritera dig på "ännu en tråd...

Varför svarar du överhuvudtaget när du inte har något att tillföra annat än dålig energi. Det skapar ju bra stämning, och får mig att fundera om Sharps bara är till för sådana som redan "vet allting".

Här får man akta sig för att ställa frågor... Någon kan ta illa upp!

Här ställer man en fråga, glad i hågen, och inspirerad. Jeez! Kom igen! Helt onödigt.
__________________
// SPADERMAN
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Iceeman (+1)
SPADERMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-12, 19:58   #4
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Wagner har dock en poäng Spaderman, om än lite syrligt framförd.

Man spelar till bäst odds, annars bör man inte spela. Sen kommer det ju tillfällen där limiteringar blir ett hinder.

Sen har du ju bolagsrankingen på SBR.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-12, 20:07   #5
 
SPADERMANs avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 137
Sharp$: 770
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Wagner har dock en poäng Spaderman, om än lite syrligt framförd.

Man spelar till bäst odds, annars bör man inte spela. Sen kommer det ju tillfällen där limiteringar blir ett hinder.

Sen har du ju bolagsrankingen på SBR.
Men det är naturligtvis därför frågan ställs - för att spela på de bolag som är bäst. Jag har inte resurser att köpa in mig på "alla" bolag för att själv ta reda på det. Är det inte bl.a. därför Sharps finns? För att hjälpa varandra? SBRs ranking har jag gått igenom, men min känsla är att flera av dem inte nyttjas bl.a. för skatteproblemet. Jag har nyss omsatt bonusen på comeon.com, och begärt ut hela saldot. De kan inte konkurrera med oddsen, men hade ett bra bonus-erbjudande. Och du RobinD skulle säkert snabbt kunna lista dina top-5 gissar jag. Och den listan kanske inte bara är baserad på högsta odds?
__________________
// SPADERMAN
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
SPADERMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-12, 20:29   #6
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SPADERMAN Visa inlägg
Men det är naturligtvis därför frågan ställs - för att spela på de bolag som är bäst. Jag har inte resurser att köpa in mig på "alla" bolag för att själv ta reda på det. Är det inte bl.a. därför Sharps finns? För att hjälpa varandra? SBRs ranking har jag gått igenom, men min känsla är att flera av dem inte nyttjas bl.a. för skatteproblemet. Jag har nyss omsatt bonusen på comeon.com, och begärt ut hela saldot. De kan inte konkurrera med oddsen, men hade ett bra bonus-erbjudande. Och du RobinD skulle säkert snabbt kunna lista dina top-5 gissar jag. Och den listan kanske inte bara är baserad på högsta odds?
Varför skaffar du dig inte Neteller eller Moneybookers, så kan du enkelt och snabbt göra transfers och uttag från diverse bookies om du hittar spel här och där?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SPADERMAN (+1)
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-12, 20:47   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Bollnäs
Inlägg: 635
Sharp$: 1829


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Haha Wagner... ägd besserwisser!


OnT:
1. Bet365
2. Betfair
3. Betsafe
4. Betsson
5. Betway

Mycket "Bet" ser jag, hehe :-)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SPADERMAN (+1)
Erikbgif är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-12, 21:01   #8
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Om man frågar mig då, rankar inte ur limiteringsperspektiv utan helhet med schyssta regler, bra och aktiv support samt bra utbud.

Pinnacle
Bet365
Expekt
Nordicbet

Finns samma odds på två bolag varav ett är en av de jag nämnt väljer jag de jag nämnt.
Annars är det som Wagner och RobinD säger. Du ska spela där du får högst odds oavsett bolag (exkluderat skojarbolag/nystartade). Överföringar gör du snabbt och enkelt med en internetplånbok.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SPADERMAN (+3)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-12, 21:01   #9
 
SPADERMANs avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 137
Sharp$: 770
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Varför skaffar du dig inte Neteller eller Moneybookers, så kan du enkelt och snabbt göra transfers och uttag från diverse bookies om du hittar spel här och där?
Bra tips där! Jag har Neteller sen ett år tillbaks, inkl. plastkortet. Jag sitter just nu och uppdaterar mig på ev. avgifter. En liten soppa det där
__________________
// SPADERMAN
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
SPADERMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-12, 21:09   #10
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SPADERMAN Visa inlägg
Men det är naturligtvis därför frågan ställs - för att spela på de bolag som är bäst. Jag har inte resurser att köpa in mig på "alla" bolag för att själv ta reda på det. Är det inte bl.a. därför Sharps finns? För att hjälpa varandra? SBRs ranking har jag gått igenom, men min känsla är att flera av dem inte nyttjas bl.a. för skatteproblemet. Jag har nyss omsatt bonusen på comeon.com, och begärt ut hela saldot. De kan inte konkurrera med oddsen, men hade ett bra bonus-erbjudande. Och du RobinD skulle säkert snabbt kunna lista dina top-5 gissar jag. Och den listan kanske inte bara är baserad på högsta odds?
Resurser krävs det inte, allt man behöver är MB/neteller som redan nämnts.

Skulle jag ranka mina bolag så skulle det uteslutande bli de jag spelar mest och de jag spelar mest är där jag får bäst odds. Allt annat är oviktigt så till vida att två olika bolag inte är marknadshögst, då väljer jag ofta ett som håller sig inom EU av skatttekniska skäl.

Du behöver dessutom inte ha konto på alla bolag för att snabbt jämföra odds, det är därför det finns oddsjämförelse-siter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SPADERMAN (+1)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-12, 21:27   #11
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2205
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SPADERMAN Visa inlägg
Jag har letat och sökt men inte hittat någon tråd som rankar. Ingen modern iaf. Den du hänvisar till är snart 1 år gammal, och lite har väl hänt sen dess va? Sen är det väl inte riktigt så enkelt som att "spela hos dom som har högst odds". Jag förstår däremot inte varför du orkar irritera dig på "ännu en tråd...

Varför svarar du överhuvudtaget när du inte har något att tillföra annat än dålig energi. Det skapar ju bra stämning, och får mig att fundera om Sharps bara är till för sådana som redan "vet allting".

Här får man akta sig för att ställa frågor... Någon kan ta illa upp!

Här ställer man en fråga, glad i hågen, och inspirerad. Jeez! Kom igen! Helt onödigt.
Du fick en tråd och ett gott råd.

Men i sak har du rätt. Jag borde inte ha svarat alls. Vi har med största sannolikhet stött på varandra tidigare. Antal nya nick som skapar trådar och ställer frågor, där varje svar leder till nya frågor, verkar i det närmaste omättligt.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SPADERMAN (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-12, 21:32   #12
 
SPADERMANs avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 137
Sharp$: 770
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Du fick en tråd och ett gott råd.

Men i sak har du rätt. Jag borde inte ha svarat alls. Vi har med största sannolikhet stött på varandra tidigare. Antal nya nick som skapar trådar och ställer frågor, där varje svar leder till nya frågor, verkar i det närmaste omättligt.
Tack Wagner!
Jag reggade mig i mars 2010. Jag tror inte vi har stött på varann tidigare.
Lycka till med spelandet
__________________
// SPADERMAN
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
SPADERMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-12, 22:47   #13
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 67
Sharp$: 276
Standard

Se till att du har ett MB/Neteller-konto i kronor och ett i Euro så klarar du dig från det flesta avgifter. Andra fördelar är att det ofta går snabbare att ta ut pengar och du ofta behöver skicka in färre papper vid första uttag från en bookie. Om du tänkt spela MLB är 5Dimes och en av de större asiaterna bra komplement till Pinnacle. Du kommer allt som oftast att hitta odds som är bäst eller är nära att vara bästa hos någon av dessa böcker.

Lycka till
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SPADERMAN (+3)
nb79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-12, 22:50   #14
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

De 5 Bookies som jag har flest spel hos är i följande ordning:

1. Pinnaclesports
2. Bet365
3. Bwin
4. Expekt.
5. Nordicbet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SPADERMAN (+1)
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-13, 00:22   #15
 
Sandys avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2610

Tennis 2015
Stats: 81 - 118 - 5
ROI: 103.27%
Vinstprocent: 40.70%

Standard

Bettar mycket på tennis så min lista blir som följer:

1. Pinnacle
2. Bet365
3. 12Bet
4. Expekt
5. 188Bet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Iceeman (+22), SPADERMAN (+1)
Sandy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td