Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-12-21, 14:38   #1
 
LadyDeWinters avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 156
Sharp$: 160


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Betting Boys Syndicate (Alla får vara med!)


Hej alla lyckosökare!

Efter inspiration från Vurpan och hans projekt X, så bestämde jag mig för att börja bygga på något liknande.

Jag har nu arbetat ihop statistik i excel från elitserien och NHL, för att hitta värde i X.

Det jag kom fram till efter att ha backtestat på ~700 matcher elitserien och 2980 matcher NHL med ett väldigt simpelt system var följande statistik:

Elitserien:
Antal spelbara matcher: 122
Snitt-odds på vinnande: 4,330163934
Antal vinnande: 34
Minimiodds: 4
ROI: 120,68%
Total vinst: 25,22557377 (Insats 1 unit per spelbar match)

NHL (2009-2011)
Antal matcher: 1003
Snitt-odds på vinnande: 4,05998006
Antal vinnande: 294
Minimiodds 3,9
ROI: 119,01%
Total vinst: 190,6341376

NHL (Pågående säsong)
Antal matcher: 127
Snitt-odds på vinnande: 4,005433071
Antal vinnande: 35
ROI: 110,39%
Minimiodds 3,9
Total vinst: 13,19015748


Detta är då inte ens till marknadshögsta odds, utan till de odds som presenteras på förstasidan på: http://www.betexplorer.com/hockey/us...-2011/results/

Jag själv tyckte detta verkade oerhört intressant att arbeta vidare med och det finns säkerligen flertalet förbättringar att göra!

Systemet går i alla fall ut på att räkna:

X-Ranking: Antal X laget spelar
M-Ranking: Antal mål laget gör (Positiv korrelation mellan målglada lag och X)
Minimiodds: Säger sig självt

Se graferna under för förklaring:



Jag tröttnar dock oerhört snabbt på saker som dessa och behöver nu hjälp av er att hålla uppe motivationen.

Jag lägger därför upp hela systemet här i ett excel-dokument för att få feedback och så kan även ni intresserade få leka lite själva. Ni kan i princip sätta vilka villkor ni vill för att skapa ert "egna system".

I excel-dokumentet finns två flikar, NHL och ES!

Spoiler:
http://www.megaupload.com/?d=3RT5XMZ2

Lösenord: bbssharpz


Jag har även skapat ett spreadsheet här på sharps som börjar inatt:

https://www.sharps.se/spreadsheet/11813

Idéer som jag ska utvärdera:
- Hur ofta lagen spelar X-matcher mot varandra
- Hur ofta lagen spelar tighta matcher mot varandra

Kom med fler idéer!!!

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bobbobula (+5), Andreas15 (+2), Shell Peppe (+5), Phibes (+5), Boone (+5), wallez (+1), zorba (+5), woodface (+2), NiLu (+10)

Senast redigerad av LadyDeWinter den 2011-12-21 klockan 15:37.
LadyDeWinter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 14:54   #2
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Just iår har elitserien varit väldigt tight och många lag har spelat oavgjort. Skulle inte ta det för ett långsiktigare system. Dessutom är insatstaken alldeles för låga för att vara långsiktig vinnare i det.

Hade personligen riktat in mig mer på NHL (som förvisso redan är bra cappad men tydligen går många vinnande här med).
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 15:00   #3
 
LadyDeWinters avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 156
Sharp$: 160


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Just iår har elitserien varit väldigt tight och många lag har spelat oavgjort. Skulle inte ta det för ett långsiktigare system. Dessutom är insatstaken alldeles för låga för att vara långsiktig vinnare i det.

Hade personligen riktat in mig mer på NHL (som förvisso redan är bra cappad men tydligen går många vinnande här med).
Elitserie-statistiken är utdragen över de två senaste säsongerna + denna, så det är lite mer än bara denna säsongen som underlag på den.

DOCK, råkade jag radera alla de matcher där lag som åkt ur ES varit med, så är lite förre än alla de matcher som spelats under dessa säsonger.

Tack för synpunkterna! NHL är det primära valet, dock roligt med två alternativ och se vilket som går bäst/minst dåligt.

Senast redigerad av LadyDeWinter den 2011-12-21 klockan 15:02.
LadyDeWinter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 15:35   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 536
Sharp$: 1780


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ska definitivt följas. Kul
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 15:55   #5
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 250
Sharp$: 1186


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

best of luck
CaptainMorgan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 16:14   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 536
Sharp$: 1780


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag börjar rygga detta från start då det känns väldigt intressant och jag har förstått att du är en jävel på siffror. Hoppas på bra utdelning nu.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 16:53   #7
 
Soaps avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Det karga nord
Inlägg: 852
Sharp$: 1843
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Skulle inte ta det för ett långsiktigare system. Dessutom är insatstaken alldeles för låga för att vara långsiktig vinnare i det.
Vad brukar asiaterna ha för tak på Elitserien? Ser att pinnen har strax över 1000€ på sina pk linor på kvällens match.

I övrigt synnerligen intressanta uträkningar, frågan är om oddsen för kryss i NHL fortsatt kommer ligga kvar vid denna säsongs nivå annat än hos skojarbolag.
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 18:33   #8
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Funkar inte att ladda ner för mig. Länken är inte tillgänglig för tillfället. Kommer den tillbaka senare? Detta verkar intressant
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 19:16   #9
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Kan man göra andra ligor själv med detta dokument om man är intresserad alltså? Är intresserad av sådana program som Boored och pacman håller på med men kan inget om hur man gör. Ngn som är lite sugen på att berätta?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 23:10   #10
 
LadyDeWinters avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 156
Sharp$: 160


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ja det kan du! Jag kan fixa en webquerie, så att du kan välja liga själv och sen laddas all statistik ner och sorteras om du är intresserad?

Om det är fotboll som gäller, så finns nästan alla statistik på:

http://www.football-data.co.uk/data.php

Boored arbetar väl mer med dropping-odds och liknande?
LadyDeWinter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 07:02   #11
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LadyDeWinter Visa inlägg
Boored arbetar väl mer med dropping-odds och liknande?
Han kör även ett projekt han kallar för mackapären, där han rankar lag A-E beroende på statistik. Sedan har han fört statistik på hur ofta A rankade lag slår B, C, D, E rankade lag och hur många mål osv görs i matchen då. Helt statistikbaserat. Kan vara något att gå in djupare på i NHL med. Tex A lag möter C lag hur ofta slut dessa oavgjort? Man lär nog kunna hitta en tendens iaf att filtrera bort ett gäng matcher/lag.

Nu är hans mackapär bra mycket mer avancerad än så då han även göra olika % vägningar samt ett helt gäng andra parametrar men det var enkelt förklarat bara.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 10:10   #12
 
LadyDeWinters avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 156
Sharp$: 160


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Han kör även ett projekt han kallar för mackapären, där han rankar lag A-E beroende på statistik. Sedan har han fört statistik på hur ofta A rankade lag slår B, C, D, E rankade lag och hur många mål osv görs i matchen då. Helt statistikbaserat. Kan vara något att gå in djupare på i NHL med. Tex A lag möter C lag hur ofta slut dessa oavgjort? Man lär nog kunna hitta en tendens iaf att filtrera bort ett gäng matcher/lag.

Nu är hans mackapär bra mycket mer avancerad än så då han även göra olika % vägningar samt ett helt gäng andra parametrar men det var enkelt förklarat bara.
Ok, intressant! Arbetade med en sådan mackapär på Serie A, men då det tog för mycket tid att ranka varje lag p.g.a. skador och liknande, så avbröt jag det projektet.

Intressant är det dock som sagt och jag kommer utforska det mer, allt som tiden går! Finns ju ofantligt många korrelationer mellan X-resultat och hur lagen de möter spelar. Ska sätta mig efter jul och nöta lite excel!


2011-12-23 02:35NHLWinnipeg Jets vs Montreal Canadiens X X FT 1 4.000

2011-12-23 02:05NHLNashville Predators vs Columbus Blue Jackets X X FT 1 4.200

2011-12-23 01:05NHLToronto Maple Leafs vs Buffalo Sabres X X FT 1 4.500


....och så kör vi igen!
LadyDeWinter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 13:04   #13
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Funkar det bara med det nyaste exel? Kan inte konvertera filen eller vad det kom upp för mig.. Jag vill in och leka med lite egna system.. Får väl vänta till sambon kommer hem med den andra datorn.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-23, 05:01   #14
 
LadyDeWinters avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 156
Sharp$: 160


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ok, jag tror det borde funka med fler excel. Då jag ska iväg och ta en öl i den strålande solen nu, så hinner jag inte konvertera filen för tillfället

Tråkigt med 3 en-målsförluster de första två dagarna, tycker att en borde gått in av dessa tre, iaf Nashville-matchen denna natten. Variansen kommer man få känna på ett gäng gånger med detta systemet, men det ska väl gå jämnt upp i slutet av säsongen. Bara två kryss de senaste 16 matcherna i NHL, får hoppas det vänder snart!

Senast redigerad av LadyDeWinter den 2011-12-23 klockan 05:03.
LadyDeWinter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-23, 08:28   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

"This file is corrupt" - är enda meddelandet jag får för att försöka ladda ner filen från Megaupload...

Några förslag?
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td