Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-03-12, 22:06   #1
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vurpans Underdogs 2012


Tjena!!

Över/under spelen är ett avslutat kapitel. Nådde plus vilket var mitt mål även om jag droppade en hel del(från runt 50u + till 20+) men det gav inte tillräckligt mycket. Framför allt tyckte jag att det var ganska tråkigt. Att varje morgon kolla alla matcher i de normala ligorna för att se om det fanns några spel var tråkigt och att inte "behöva" motivera spelen gjorde inte saken bättre. Jag gick då enbart på statistik för respektive lag och lade egentligen inte in några som helst egna tankar eller funderingar.

Då kom jag att tänka på Hultas tråd om Underdogs inom NHL som han hade för någon säsong sedan. Hur man genom att sätta spel till högre odds kan ha en lägre hitrate men samtidigt tjäna pengar. Upsets händer ju dagligen i NHL, det vet ju alla som spelat på det. Om man då kunde hitta dom här guldkornen så borde det gå att tjäna en hacka. Läste runt lite mer och hittade en ganska intressant poäng som wunderdog skriver om:

"Historically, the point-spread matters in the NFL only about 16% of the time. In other words, 84% of the time, the team that covers the spread also wins."

Alltså kan man få ett stort värde genom att spela Moneyline på de underdogs som man tror har en bättre chans att vinna än vad oddsen visar.

Detta ska jag nu försöka tillämpa i de flesta sporterna, NHL, NBA, NCAAB, NFL, MLB och även fotboll.

Jag kommer i denna dagbok alltså att spela underdogs(minimum odds 2.xx) moneyline. Inte med linor eller handikapp utan straight up

Det jag kommer leta efter är situationer där jag anser att Underdogen har större chans att vinna än vad oddsen visar. Eller spel där jag anser att Underdogen egentligen inte borde va underdog utan favorit.

Har börjat lite smått som ni ser på mitt sheet men testet är bara i sin linda.

Jag hoppas ni förstår att detta är ett test och jag råder er att inte rygga mina spel blint(eller i huvudtaget) innan ni själva har tittat på matchen i fråga och fått en egen uppfattning.

Eftersom spelen här kommer baseras på statistik och mina egna tankar så ska jag försöka att motivera varje spel så gott det går. Jag ser gärna att det blir en diskussion här inne eller om ni har något matnyttigt angående underdogs som ni vill dela med er av.

Fan va långt det blev nu

/ Vurpan
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
marling (+1), Shell Peppe (+5), NiLu (+5), muraren (+5)
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-12, 22:24   #2
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nattens två spel:

Ogiltigt spel-ID: 858355



Tycker mig se lite värde här i Nets. Hemma-dogs är alltid klurigt då det brukar finnas en bra jävla anledning till att de är det och här kommer Bucks med 2 raka segrar. Dock är de 3-10 ATS och SU med 0 dagars vila vilket jag väger in mkt. De möttes den 19/2 och då vann Bucks med 7 pinnar. Nets sköt dock 34% vilket de borde klara att göra bättre idag. Deron Williams är doubtful efter att ha skadat sig i fredags och han stod över lördagens match. Nets vunnit 5/10 senaste och Bucks 4/10. Känns som Nets är lite på g och det behöver inte nödvändigtvis vara dåligt att D-will missar matchen då andra får steppa upp och visa att de klarar sig utan sin fixstjärna.


Ogiltigt spel-ID: 857794



Detroit har 3 raka segrar medans Utah har 2 raka förluster. Utah kommer hem efter en 5 matcher lång roadtrip vilket borde betyda lite avslappnad inställning. Detroit har vunnit 6/10 senaste och Utah 4/10. 3.6 gånger pengarna tycker jag är för högt, de flesta bookies har även droppat ner och ligger nu runt 3.3-3.4. Detroit har dock varit riktigt dåliga på bortaplan (3-15) medans Utah varit grymma hemma(14-6). Återstår att se om Detroit kan hänga med och göra det jämt iaf.


Senast redigerad av Vurpan den 2012-03-13 klockan 06:42.
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 11:39   #3
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Natten blev 0/2, pistons och nets orkade inte stå emot. Bara lära sig och gå vidare! En kul grej var att Boston, Minnesota och Charlotte vann SU som dogs. Det finns hopp alltså! Synd bara att jag inte spelade dom:P

I dagens fotboll har jag hittat ett spel:

Ogiltigt spel-ID: 859142



Merseyside-derby och två lag med motsatt form möts. Pool har 3 raka förluster i ligan medans Everton inte förlorat på 9 raka matcher. Pool har lirat 13 hemmamatcher iår där endast 4 slutat i vinst. Everton har förlorat 5 av deras 13 bortamatcher iår. Everton och Liverpool släpper in väldigt lite mål. Båda lagen lär tända till rejält och jag antar att det blir en tight och hård match, vilket brukar leda till X. X2 på Everton @ 2.15 tycker jag är värt med tanke på lagens olika form.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
nausea (+2)

Senast redigerad av Vurpan den 2012-03-13 klockan 21:49.
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 17:16   #4
 
marlings avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 290
Sharp$: 3105
Standard

var är ditt spreadsheet vurpan?
marling är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 17:22   #5
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marling Visa inlägg
var är ditt spreadsheet vurpan?
Oj ja glömde att ändra i inställningarna, nu syns det va?
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 21:50   #6
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hinner tyvärr inte köra någon motivering för spelen ikväll:( Bättring imorrn!

Ogiltigt spel-ID: 859425


Ogiltigt spel-ID: 861127


Ogiltigt spel-ID: 861143


Ogiltigt spel-ID: 859431


Ogiltigt spel-ID: 859438


Ogiltigt spel-ID: 861151

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NiLu (+4), Rejs (+1)

Senast redigerad av Vurpan den 2012-03-14 klockan 05:38.
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-14, 07:49   #7
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Mycket trevlig natt! Dock blev den lite tråkig eftersom Brandon Marshall blev tradad från Dolphins till Bears för 2 3:rd round picks. Va fan liksom? Snackas om att det var Peyton Manning som sagt till Dolphins att göra sig av med honom, samtidigt var han inblandad i en incident för några dagar sen i NY där han slog en kvinna(igen). Han är ju galen men samtidigt det absolut största vapnet Dolphins offence har. Men men, om detta leder till att de signar Peyton så är allt förlåtet

Nattens matcher kommer under dagen
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-15, 12:29   #8
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Natten gick sådär, -1u. Tur att jag glömde lägga upp spelen här

Ogiltigt spel-ID: 863556



2 av NBA:s sämsta lag möts inatt. Båda lagen vunnit 2/10 av deras senaste matcher. Känns som en coinflip detta. Tycker oddset på Wizards är för högt, även om de spelar borta.

Ogiltigt spel-ID: 863565



Båda lagen B2B. Suns har steppat upp det rejält från inledningen av säsongen medans Clippers gjort motsatt resa. Suns vunnit 7/10 senaste. För Clippers är det 4/10 senaste.
Tycker 3.4 på Suns är alldeles för högt med tanke på dessa förutsättningar. En halv unit är det värt.

Ogiltigt spel-ID: 863546



Nashville vunnit 2/3 möten lagen emellan. Sharks vunnit 4 av 16 senaste matcherna. Nashville är tvärtom med 9 vinster på 13 senaste. Tycker inte Nashville ska vara dogs här, även om de spelar borta. 2 unit på Preds.

Är även lite inne på Minnesota i NBA men ska fundera lite mer på den.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NiLu (+2)

Senast redigerad av Vurpan den 2012-03-16 klockan 05:35.
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-16, 06:43   #9
 
NiLus avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 627
Sharp$: 1250

NBA
Stats: 170 - 177 - 6
ROI: 99.41%
Vinstprocent: 48.99%

Standard

Ryggade alla tre liren och är mycket nöjd
Tackar för degen!
NiLu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-16, 09:15   #10
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NiLu Visa inlägg
Ryggade alla tre liren och är mycket nöjd
Tackar för degen!


Trevlig natt, Nashville förlorade på straffar så det var nära där med. Ska gå igenom nattens matcher nu.

Har glömt att lägga in ett långtidsspel:

Ogiltigt spel-ID: 861231



Vanderbilt att vinna Final Four. Ett spel med hjärtat och hjärnan. En gammal klasskamrat spelar i Vanderbilt (Jeffery Taylor) och jag tycker att 31 gånger pengarna är värda en slant. Vanderbilt har kommit igång rejält på slutet och vann SEC slutspel över Usa:s topprankade lag, Kentucky. Har många seniors i laget(Jenkins, Ezeli, Taylor) och bör kunna gå långt.
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-16, 09:34   #11
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Ett intressant försök, alltid roligt att spela till lite högre odds. Kommer följa det här med intresse.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vurpan (+1)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-16, 21:26   #12
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2 spel inatt:

Ogiltigt spel-ID: 870249



Gillar alltid att få så pass talangfulla och offensivt kraftfulla lag som Hawks som dogs.
Dallas har ju gått riktigt bra men åkte på stryk senast borta mot Jets. Hawks blandar och ger. Tajt och jämnt lär det bli och jag tycker mig se värde hos Hawks då de, på pappret, är ett mer komplett lag än Dallas. Men, blir bara 1 unit då Dallas lika gärna kan hoppa på vinsttåget igen.

Kommer även att spela Indiana Pacers ML mot knicks. Tror dock oddset kan stiga lite mer så avvaktar närmare matchstart innan jag spelar. Alltid bra värde i att fada publiclag. Iaf när de är så pass dåliga som Knicks faktiskt är. Tror inte storvinsten mot Portland ska tas för stort, Portland är helt under isen för tillfället och allmän kaos råder. Indiana lunkar på bra och ser ut att gå till slutspel. Just nu 2.55 på bwin, skulle vilja se 2.65 innan jag går in.

Ogiltigt spel-ID: 871824



Lycka till med nattens spel!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
nausea (+2)

Senast redigerad av Vurpan den 2012-03-17 klockan 05:35.
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-17, 18:42   #13
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Had een magkänsla som sa åt mig att spela på Blackhawks (såg inte ditt tips) men folk verkade hålla på Dallas istället så då vågade jag inte
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-17, 20:54   #14
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Serj Visa inlägg
Had een magkänsla som sa åt mig att spela på Blackhawks (såg inte ditt tips) men folk verkade hålla på Dallas istället så då vågade jag inte
Haha, magkänslan är fan bra, iaf om man är insatt i sporten ifråga Bara ta revansch inatt!

Första spelet för dagen( Flyers ML) gick åt skogen. Flyers kämpade sig ifatt till 2-2 men fick stryk på straffar, riktigt surt! Skönt att jag inte hann lägga upp den här:P

Ska kolla igenom matcherna nu och lägger upp dom inom någon timme, men först, någon enstaka(?)
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-17, 21:07   #15
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Tampa är ju intressant unnderdog idag, 2.20 i odds mot St. Louis. Tror jag ska spela på den iallafall, hinner tyvärr inte invänta dina synpunkter.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td