Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-04-09, 20:05   #61
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Två ord. FLAT BET.
Ja jag håller faktiskt på att kolla på det också. Håller på att dra igenom sheetet till flat...
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-09, 22:09   #62
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Så. Precis som RobinD föreslog ovan så kör jag ett sheet till. Samma spel fast med flat insats 1u för att se om det kan göra någon skillnad i statistiken. Snart 100 spel lagda och det finns inte så mycket att säga om något än så länge.

Sheet med varierad insats -> https://www.sharps.se/spreadsheet/torrkort

Sheet med flat insats -> https://www.sharps.se/spreadsheet/torrtest

Om vi kollar på de första 100 spelen (=97) så blir det såhär:

Varierad insats:


Flat insats:


Om vi går in på detaljerna så går överspel bättre än underspel än så länge (dock ojämnt fördelat) och Premier League, Serie A och Liga BBVA ligger på plus samtidigt som övriga ligor ligger på minus. Men som sagt, inte så mycket att gå på än så länge utan jag kör vidare som förut.

Varierad insats:


Flat insats:
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-09, 22:15   #63
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Ytterst marginell skillnad vid flat bet alltså, ska bli intressant att se om det eller varierad insats visar sig vara bäst vid en lite större utvärdering. Det är ju alltid roligare att spela med en större summa pengar än en liten
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-09, 23:02   #64
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Serj Visa inlägg
Ytterst marginell skillnad vid flat bet alltså, ska bli intressant att se om det eller varierad insats visar sig vara bäst vid en lite större utvärdering. Det är ju alltid roligare att spela med en större summa pengar än en liten
Är man en vinnande spelare så finns det absolut inget att tjäna på att hålla igen på vissa spel.

Flat är heller inte tänkt att vara något mellanting utan är alltid maxbet. Känns det obekvämt så är flatan för stor helt enkelt. Går det ändå åt skogen så är du inte vinnande helt enkelt. Varierad insats hade hur som helst inte gjort saken bättre.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+50), Vlad (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-09, 23:23   #65
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Är man en vinnande spelare så finns det absolut inget att tjäna på att hålla igen på vissa spel.

Flat är heller inte tänkt att vara något mellanting utan är alltid maxbet. Känns det obekvämt så är flatan för stor helt enkelt. Går det ändå åt skogen så är du inte vinnande helt enkelt. Varierad insats hade hur som helst inte gjort saken bättre.
Koncist och vackert.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-12, 07:44   #66
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Men jag är en hejare på att värdera och därför passar Kellys mig bättre, tänker kanske någon. Paradoxalt nog förhåller det sig precis tvärtom. http://en.wikipedia.org/wiki/Kelly_criterion

Ju säkrare dina värderingar är desto bättre lämpar sig flatbet.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-12, 08:16   #67
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Men jag är en hejare på att värdera och därför passar Kellys mig bättre, tänker kanske någon. Paradoxalt nog förhåller det sig precis tvärtom. http://en.wikipedia.org/wiki/Kelly_criterion

Ju säkrare dina värderingar är desto bättre lämpar sig flatbet.
Förutsatt art ditt flatbet är maxbet, och folk med stor spelvolym kanske inte klarar att ha igång rullen med säg 5% flat. Finns två sidor av detta mynt också.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-14, 12:07   #68
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Jag har inte övergett mitt test - jag har vara häcken full denna helg. Förhoppning om återkomst strax.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rejs (+1)
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-14, 18:39   #69
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Vi väntar tålmodigt. Kommer du förresten att lägga in allsvenskan i din modell nu r den dragit igång?
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-14, 20:28   #70
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 67
Sharp$: 276
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Men jag är en hejare på att värdera och därför passar Kellys mig bättre, tänker kanske någon. Paradoxalt nog förhåller det sig precis tvärtom. http://en.wikipedia.org/wiki/Kelly_criterion

Ju säkrare dina värderingar är desto bättre lämpar sig flatbet.
Det här måste vara skrivet för att provocera.
nb79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-14, 20:58   #71
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nb79 Visa inlägg
Det här måste vara skrivet för att provocera.
Varför?
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-14, 21:16   #72
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nb79 Visa inlägg
Det här måste vara skrivet för att provocera.
Icke.

Men du får gärna påvisa hur en skicklig värderare tjänar på varierad insats.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-15, 00:38   #73
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Serj Visa inlägg
Vi väntar tålmodigt. Kommer du förresten att lägga in allsvenskan i din modell nu r den dragit igång?
Allsvenskan kommer komma med men jag inväntar någon omgång till eftersom jag vill ha med lite av formen för laget också. Samma i Norge och Finland. Men det kommer komma.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-15, 01:20   #74
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 67
Sharp$: 276
Standard

Påvisa att varierande insats inom betting är fördelaktigt går att göra med ett enkelt exempel. På ett surebet maximerar man sina långsiktiga och kortsiktiga tillgångar genom att satsa allt. Använder man samma insats som är optimalt för surebet:et på andra bets, där det händer att man förlorar, kommer man (förr eller senare) att bli av med allt. (skicklig eller ej)

Genom härledning, givet förutsättningar och målsättning, går det att bestämma hur stor ens insats ska vara för ett givet bet. Man kan givetvis ha olika målsättningar och förutsättningar och Kelly-kriteriet tar bara hand om ett fall. Samtidigt ger det med vad som får anses vara rimliga antagande maximal tillväxt (growth rate) av ens kassa. Hade varit intressant att se dig försöka visa förträffligheten med "flat maxbet"
nb79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-15, 02:03   #75
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Söndagens spel:

Ogiltigt spel-ID: 929234


Ogiltigt spel-ID: 929239


Ogiltigt spel-ID: 929212


Ogiltigt spel-ID: 929226


Ogiltigt spel-ID: 929241


Senast redigerad av dellgren den 2012-04-15 klockan 22:27.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td