Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-01, 09:49   #31
 
joemags avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 383
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Tänkte bara skriva av mig lite inför dagens omgång. Formen har gått nedåt och då gäller det att bryta mönster. Istället för att skriva i ett Word-dokument så skriver jag här!

AIK känns som ett bra spel idag. SAIK har problem med att vinna. Vann senaste matchen borta mot Växjö först efter övertid. Laget har dock fortfarande en stabil defensiv. AIK i sin tur har haft ett par dagars vila efter dom var inne i sitt stim och vill förmodligen hitta tillbaka till det igen. Det känns som alla börjat hitta sina roller när Pär-Erik Johansson gick ned och lät sina ass styra backar resp forwardsen. AIK har haft fem svåra matcher senast och då bara tagit 2 stycken tre poängare. AIK ger 2,20 ML hos Bet365. Laget saknar dock bra straffskyttar jämfört med SAIK vilket gör att dom förmodligen lär förlora en eventuell straffläggning. Plockar därför +0,5 till lite högre insats.


AIK känns som ett bra spel idag. SAIK har problem med att vinna. Vann senaste matchen borta mot Växjö först efter övertid. Laget har dock fortfarande en stabil defensiv. AIK i sin tur har haft ett par dagars vila efter dom var inne i sitt stim och vill förmodligen hitta tillbaka till det igen. Det känns som alla börjat hitta sina roller när Pär-Erik Johansson gick ned och lät sina ass styra backar resp forwardsen. AIK har haft fem svåra matcher senast och då bara tagit 2 stycken tre poängare. AIK ger 2,20 ML hos Bet365. Laget saknar dock bra straffskyttar jämfört med SAIK vilket gör att dom förmodligen lär förlora en eventuell straffläggning. Plockar därför +0,5 till lite högre insats. Är jag hemmablind?
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-01, 10:50   #32
one
 
ones avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 694
Sharp$: 7382

one-Bomben vid rullpott
Stats: 45 - 269 - 0
ROI: 147.10%
Vinstprocent: 14.33%

Standard

Vad tror du om LHC:s chanser i Örnsköldsvik då? Det känns som det kan va läge att gå in på MODO tycker jag. Känns inte riktigt som det är harmoni i LHC för tillfället, o nu är Engstrand borta också...

MODO har inte rosat marknaden på slutet, men det känns som en bra match för en vändning för deras del.

Hur går dina tankar kring den matchen?

2,15 på rak MODO-seger atm.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joemag (+2)
one är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-01, 11:10   #33
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Svalöv skåne
Inlägg: 289
Sharp$: 3097
Standard

med tanke på modos försvar och andremålvakt så tror jag personligen att linköping har en hyfsad chans ändå. det är ju inget lir på den matchen för mig och en helgadd på PP
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joemag (+2)
ingo73 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-01, 11:23   #34
 
boateng4s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Ort: Solna
Inlägg: 6
Sharp$: 251

Lådan
Stats: 0 - 4 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Håller med om Modo som ett helt ok spel. Ingen jätteinsats men tror som dig att det kan vara dags nu. AA i målet i LHC har väl inte heller imponerat hittills på säsongen och Modo vill nog ha snabb revansch från förlusten senast på hemmais.

Kan man hoppas på 4-1.

Linköping har dock spökat för mig tidigare så som sagt ingen jätteinsats men känslan i kroppen vill att jag ska spela denna match.

Annars ser jag även Frölunda som ett ok spel ikväll.

Den dubbeln kan vara intressant till en låg insats.

Intressant spelkväll överhuvudtaget. 1.75 på U 3.5 på Malmö-Örebro i Allsvenskan tycker jag känns som ett bra spel. I ett guldjagande lag på sista hemmamatchen ska det mycket till om det ska bli champagnefotboll och korken ur. Känns mer hyfsat kramaktigt men till slut med en säker 2-0 seger. Örebro, visserligen inget att spela för, men bra spelare som inte kommer lägga sig ner och dö direkt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joemag (+2)
boateng4 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-01, 11:47   #35
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 19
Sharp$: 232

NBA/NHL/FOTBOLL
Stats: 20 - 9 - 0
ROI: 128.11%
Vinstprocent: 68.97%

Standard

Kommer också testa AIK idag. Men om jag inte minns fel nu så är Vinnare på bet365 ett dnb spel när det gäller all hockey förutom NHL där OT/Straffar ingår. Rätta mig gärna om jag har fel.
Ligger fortfarande kvar på 2.20 så jag testar det.

Håller vi tummarna ikväll nu
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joemag (+2)
Hyper är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-01, 11:48   #36
 
joemags avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 383
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Det högsta jag hittar på MoDo är 2,13 hos pinnen vilket jag inte anser spelvärt. Modo har inte spelat bra på sistone medan LHC faktiskt har det. LHCs 0-5 förlust mot HV värdesätts för högt med tanke på att spelet snarare speglade en 4/3-5 match i början innan LHC gav upp. LHC har haft ett par riktiga bottennapp denna säsong och lyckats bounce-back bra efter dessa bottennapp. Personligen gillar jag Luleå mer än Frölunda med tanke på oddsen. Frölunda kan visst blixtra till men har enbart lyckats plocka 9 poäng hemma på hela säsongen medan Luleå är seriens näst bästa bortalag.
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-01, 11:52   #37
 
joemags avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 383
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Pinnen ger 3,17 på rak LHC-vinst. Klart spelvärt!
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-01, 12:04   #38
 
Selan92s avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 83
Sharp$: 1068
Standard

har 3 kombinationer på elitserien ikväll som känns rätt bra

Färjestad-rögle 1
hv-växjö 1
modo lhc ö 4.5
timrå ml
@7.71

aik-saik ö 4.5
modo-lhc ö 4.5
@ 3.11

hv -1.5
fbk -1.5
modo 1
@6.79
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joemag (+2)
Selan92 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-02, 20:29   #39
 
joemags avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 383
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Kan väl skriva av mig lite så här en fredagskväll efter att ha ägnat dagen åt att sätta ihop ett nytt skrivbord. Åkte till IKEA för andra gången i mitt liv, tror jag, och kom hem med 1000 delar. 5 timmar senare, oändligt med svordomar och utskällningar sitter nu skiten ihop. ALLA lådor går att använda vilket jag är grymt nöjd över. Säga vad man vill om IKEA men nog fan tjänar Kamprad mer pengar än oss tillsammans. Gick förbi den berömda kön till IKEAs kötbullar, är dessa goda och värda att köa 30 minuter för?! Såg också folk som gick och strosade på ikea som det vore underhållning. Jag får personligen panik av alla stora varuhus med mycket folk. Mår psykiskt och fysiskt dåligt och MÅSTE BORT.

För trött för att göra något annat än att sitta vid bordshelvetet så tänkte jag sammanfatta mina intryck av lagen så här långt och min värdering över vilka som är bäst respektive sämst. För att få lite dramaturgi så börjar vi med det sämsta laget. (Detta är alltså min rakning av lagen inte tabellen rakt av)

12. Rögle - Man saknar kvalité på spelarna. Alldeles för få håller Elitserieklass. Gerber är bra ibland men blixtrar inte till ofta nog. Iggulden inte i närheten av formen som han var i början hos Växjö. Laget spelar bättre i "borgen" hemma men bortaplan är man mycket sämre. Fransson har imponerat dom matcherna han har fått stått.


11. Växjö - Likt Rögle är spelarmatrialet för dåligt. Jag rankar dock Växjös utespelare bättre än Rögles men Rögle har bättre målvakter. Laget saknar Gerber från förra året. Med en bättre målvakt hade man kunnat undvika kvalserien.

10. Timrå - Kan spela av ledningar riktigt bra när man väl har fått ledningen. Tyvärr får man ledningen allt för sällan. Målvakterna har varit uttropstecken. Har bättre bredd än Växjö men sämre spets. Målvakterna gör dock att vågen väger till Timrås fördel. Gillar det Montén har gjort med laget i år.

9. AIK - Ett helt okej lag som kommer att hamna i ingemansland så vida inte Larsson blir ny Fasth eller Fasth kommer. Ganska tråkigt lag som inte gjort mycket intryck på mig. Var inne i ett stim men tappade förmodligen det efter förlusten senast. Matcherna efter uppehållet blir mycket viktiga. Pär-Erik är enligt mig en värdelös coach som aldrig lyckats (det blir en diskussion för en annan dag)

8. Modo - Ett lag som fallit framåt sen förra året. Starkbaum är en målvakt som imponerat på mig. Utan Steen kommer man att tappa mycket energi och skicklighet. Har redan problem att göra mål. Müller och Regher roliga och intressanta värvningar.

7. Frölunda - Kan spela riktigt bra hockey med Strålberg och Dunche i spetsen. Blir intressant och se om dessa får vara kvar när skadorna återvänder. Lite bredare och djupare trupp än Modo men målvakterna är ett problem som måste lösas för att kunna ta sig någonstans.

Nu blir det jämt här, dessa lag kan alla slå alla. Speciellt mellan 6-4 men 3:an kan också blandas in i dessa matcher.

6. FBK - Bra målvakter, Salak grym! Som alltid farliga i slutspel men serielunket gillar inte värmläningarna allt för mycket. Förväntar mig mer av Connolly, Wallin och Holtet. Paulsson har imponerat. Väl avvägt lag som mycket väl kan växla upp till slutspelet och vinna skiten.

5. BIF - Saknar det där lilla extra. Dom känns lite mäta och saknar motivationen i år känns det som. Inte sett mycket alls av Järnkrok, kussen har varit den bättre av dessa. Laget har växlat för mycket i år. Cody Fransson kan bli ännu bättre. Holmqvist har varit grym.

4. LHC - Bra lag som saknar målvakterna. Söderberg och Arlbrandt kan ha lekstuga vissa matcher. Weinhandel saknas likt väl Mange. Dessa två börjar kanske att bli för gamla. Zackrisson kan bli intressant när han kommer tillbaka. Salmonsson är riktigt bra vissa matcher. Melin visar återigen att han är bra på lagbyggen. Gör en riktigt risig match var 5 match ungefär.

3. SAIK - Bra lag som haft problem med skador. Två bra målvakter som tagit ytterligare steg denna säsong. Klingberg har inte spelat en match denna säsong. Där finns sparkapital likt väl i Vesce och Bellmare. Kan smyga upp och spöa Luleå

2. Luleå - Bra lag, inte riktigt liga bra toppspelare som HV, saknar också att Gustavsson/Ratio tar steget upp och avgör matcher ensam. Spelar målsnåla och tajta matcher. Släpper sällan in mer än 3 mål. Riktigt tråkiga att kolla på. Olausson är viktig och att han får vara hel. Abbots är fula och äckliga som vanligt. Känns som en riktig lagmaskin.

1. HV 71 - Seriens överlägset bästa lag. Imponerar stort från topp till målvakt. Eventuellt frågetecken kring Davidssons roll. Bred och djup trupp. Wesslau elitseriens bästa målvakt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1)
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td