Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-09-22, 23:13   #1
 
bergaa88s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 18
Sharp$: 105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Mitt BettingProject X [Hockey,Fotboll]


Tjenare folket!


Bakgrund
Jag, som många andra 24åringar, har tidigare bettat lite då och då som man gör. Har då också haft, precis som många andra, dålig disciplin och ganska vagt analyserat matcherna.

Resultatet.. Ja, ganska precis som för de flesta andra. Många bortspelade hundralappar() och någon strövinst emellanåt som gjort att man kände sig duktig och fortsatte spela nästa matchdag.

Jag körde ett 2-6 spreadsheet förra vintern som gick hyfsat.. Jag lärde mig en del men skötte mig inte disciplinerat och blev alldeles för oseriös.
Det är min stora svaghet, att jag inte kan hålla mig på en jämn seriös nivå utan kan lätt bli rastlös och då skiter sig alltid resultatet.


Det är därför jag nu startar en speldagbok.
För att jag då vet att andra kan hålla koll på mina spel och förhoppningsvis kan det trigga mig till att ge lite mer tid åt analyser och en lång, seriös, bettingsejour.

Dags för självrannsakan och nya friska tag m.a.o!



Planen!

Har lastat in 400kr och efter synpunkter på min första idé (1U = 1%, 1-5U ) så kommer jag istället flatbetta 5% av rullen.
Känner jag dock att det är vissa matcher jag vill spela, som jag dock inte är fullt lika säker på, så kommer jag dock kunna gå ner på dessa till 2,5% av rullen.


Kommer för det mesta spela på hockey. Elitserien, Allsvenskan & ev. lite Div.1.
Något spel på Serie A och PL i fotboll kan också slinka in.

Men dåså! Nu känner jag att jag presenterat mig och hoppas att några av er kommer följa mig och komma med positiv och negativ kritik, samt rådgivning om det är något jag funderar på längs vägen!

Lets do this!!

Senast redigerad av bergaa88 den 2012-09-23 klockan 06:08.
bergaa88 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-22, 23:31   #2
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Tror det kan vara svårt att få spela för så lite som 4 kr, åtminstone överallt.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-22, 23:34   #3
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

flatbet 5% är mitt tips
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-22, 23:39   #4
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Blir nog tråkigt efter ett tag då det inte händer så mycket med rullen
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-22, 23:40   #5
 
bergaa88s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 18
Sharp$: 105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Tror det kan vara svårt att få spela för så lite som 4 kr, åtminstone överallt.
Ja det kanske är så. Känns lite pyttigt faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
flatbet 5% är mitt tips
Okej, om jag kör på det - hur länge bör jag köra det?
När vore det rimligt att köra enligt 1-5%-principen?

Senast redigerad av bergaa88 den 2012-09-22 klockan 23:42.
bergaa88 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-23, 00:09   #6
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bergaa88 Visa inlägg
Ja det kanske är så. Känns lite pyttigt faktiskt.


Okej, om jag kör på det - hur länge bör jag köra det?
När vore det rimligt att köra enligt 1-5%-principen?
Rullar under 5000 känns för egen del för meningslöst att hantera om man inte bettar 5% flat. Sen beror det ju på mängden spel, har du 40 spel om dagen blir det ju knepigt, men kör du 1-5 spel levande samtidigt är det helt hanterbart.

Själv anser jag inte att du ska gå ifrån flat, någonsin, men du kan sänka procenten ju mer du ökar rullen.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-23, 06:06   #7
 
bergaa88s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 18
Sharp$: 105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Rullar under 5000 känns för egen del för meningslöst att hantera om man inte bettar 5% flat. Sen beror det ju på mängden spel, har du 40 spel om dagen blir det ju knepigt, men kör du 1-5 spel levande samtidigt är det helt hanterbart.

Själv anser jag inte att du ska gå ifrån flat, någonsin, men du kan sänka procenten ju mer du ökar rullen.
Så får det bli! Känns faktiskt lite roligare direkt. Tack för synpunkten

Senast redigerad av bergaa88 den 2012-09-23 klockan 06:24.
bergaa88 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-23, 06:22   #8
 
bergaa88s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 18
Sharp$: 105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Som bodenbo är det väl inte mer än rätt att inleda detta med just Boden - Piteå.

Ogiltigt spel-ID: 1187309



Piteå är generellt sett en svår match för alla lag i Div.1, Boden likaså.
Dock har Boden vunnit sina 4senaste (3 på full tid) hemmamatcher mot Piteå och har fått höra av vänner som varit på matcherna att Piteå inte kommer upp i samma standard borta mot Boden som på hemmaplan där de normalt sett är väldigt svårslagna.


1X till 3,37 anser jag vara ett ganska stort överodds. Bör enligt mig ligga nånstans mellan 2,3 - 2,7.

Sätter dock inte 5% utan istället 2,5% då Piteå egentligen ÄR det starkare laget, samt då det bara spelats två matcher av årets serie än så länge.

Senast redigerad av bergaa88 den 2012-09-25 klockan 21:14.
bergaa88 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-23, 13:27   #9
 
bergaa88s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 18
Sharp$: 105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lägger ett DnB-bet på Liverpool i dagens match.

Ogiltigt spel-ID: 1188600



Rooney borta i Man U som vissa matcher haft problem med sin defensiv, dock hållt nollan de två senaste.
Pool har varit ineffektiva vilket resulterat i blotta 2poäng men dock visat ett enligt rapporter lovande spel i de senaste matcherna.
Stämningen på Anfield på dessa matcher är enorm och kan ofta lyfta Liverpool när det behövs som mest.

Ska man se bakåt så talar Pools facit mot Man U hemma på Anfield till deras fördel, (2-1, 1-1, 3-1).

Senast redigerad av bergaa88 den 2012-09-25 klockan 21:14.
bergaa88 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-23, 13:38   #10
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bergaa88 Visa inlägg
Som bodenbo är det väl inte mer än rätt att inleda detta med just Boden - Piteå.

Ogiltigt spel-ID: 1187309



Piteå är generellt sett en svår match för alla lag i Div.1, Boden likaså.
Dock har Boden vunnit sina 4senaste (3 på full tid) hemmamatcher mot Piteå och har fått höra av vänner som varit på matcherna att Piteå inte kommer upp i samma standard borta mot Boden som på hemmaplan där de normalt sett är väldigt svårslagna.


1X till 3,37 anser jag vara ett ganska stort överodds. Bör enligt mig ligga nånstans mellan 2,3 - 2,7.

Sätter dock inte 5% utan istället 2,5% då Piteå egentligen ÄR det starkare laget, samt då det bara spelats två matcher av årets serie än så länge.
Då boden tappat hela div 1 bästa målvakt till denna säsong, killen var enda anledningen till att boden inte var bottenlag ifjol, så anser jag detta spel riskabelt. Lägg där till att Piteå har ett bra lag på gång och senaste tillskottet Waldehagen är ju ett fynd.

Vet inte vad oddset är på Piteå, men där har du nog vinnaren
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-23, 15:36   #11
 
bergaa88s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 18
Sharp$: 105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Torsk för Liverpool med 1-2.
Tycker lite synd om dom samt mig..
De gjorde en riktigt bra första halvlek där de fram till 20e minuten dominerade fullständigt och Utd knappt hade boll.
Skapade bra målchanser som tyvärr inte sattes.

Fick en, i mitt tycke, felaktig utvisning i 40'e minuten på Shelvey men Gerrard gjorde mål bara 6minuter senare.
66% innehav för Pool i första halvlek.

Uniteds mål i 55e var i princip deras första farliga och var otagbar.
Utd tog därefter över lite mer och fick en straff i 81'a minuten som sattes. Tyckte själv att han föll innan brytningen kom men domaren såg det från annan vinkel så..

Imponerad över Liverpool överlag och inte missnöjd med spelet trots allt.

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
Då boden tappat hela div 1 bästa målvakt till denna säsong, killen var enda anledningen till att boden inte var bottenlag ifjol, så anser jag detta spel riskabelt. Lägg där till att Piteå har ett bra lag på gång och senaste tillskottet Waldehagen är ju ett fynd.

Vet inte vad oddset är på Piteå, men där har du nog vinnaren
Tänkte inte alls på att Styrman inte var kvar Du verkar få rätt, 0-2 efter första perioden.
bergaa88 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-23, 15:50   #12
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 170
Sharp$: 735

Div 1 13/14
Stats: 8 - 4 - 0
ROI: 154.44%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bergaa88 Visa inlägg
Tänkte inte alls på att Styrman inte var kvar Du verkar få rätt, 0-2 efter första perioden.

Ett tips är att läsa andra speldagsböcker om betting, det finns minst två olika som har en div 1 speldagbok här, där jag anser dellan är den främsta. Detsamma gäller ju om du funnit någon intressant match i t.ex PL.

Kan vara bra att läsa även om man inte ska spela likadant så får man kanske reda på lite fakta om matcherna.

Men man lär sig av sina misstag lycka till i fortsättningen, sen är ett 0-2 underläge ingenting. Teg vände 0-3 mot Kiruna idag till 5-4

Senast redigerad av Homff den 2012-09-23 klockan 15:55.
Homff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-24, 16:36   #13
 
bergaa88s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 18
Sharp$: 105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

1-7 tillslut. Ehh. Fail på mig.
Ja precis, allt blir en erfarenhet och ser allt detta som en lärdom! Tack för lyckönskningen

Dagens spel då!

Ogiltigt spel-ID: 1190813


Kort motiverat, Avangard Omsk kommer till matchen med en taskig förluststreak i ryggen på 4 matcher, med en målskillnad på 5 - 18 i dessa. Ligger på en 23:e plats i tabellen av 26 lag. Tror inte de mäktar med ett CSKA (6e plats) på bortaplan idag.



Ogiltigt spel-ID: 1190830


Linköping - Växjö är täta historier, de 5 senaste har gått till förlängning där LHC vunnit 3 och Växjö 2 (de två senaste).
Norrena möter sina gamla lagkamrater och viker knappast ner sig ikväll.
X2 till 1.99 - taget.

Senast redigerad av bergaa88 den 2012-09-25 klockan 21:14.
bergaa88 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-25, 17:19   #14
 
bergaa88s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 18
Sharp$: 105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

No comments på gårdagens spel. 1/2 satta, vad Växjö pysslade med vet bara gudarna.

Dagens spel;
(lite snabba motiveringar.. Måste iväg o se luleåmatchen snart ju! )

Ogiltigt spel-ID: 1193111


Bayern tuffar på i ligastarten med 4-0-0 som facit och 14-2 i målskillnad.
Möter här Wolfsburg på hemmaplan, ett Wolfsburg som bara mäktat med 2mål på deras 4matcher. (1-2-1).

1.52 på att Bayern vinner förstahalvleken är spelvärt enligt mig.


Ogiltigt spel-ID: 1193116


Mitt sympatilag i Italien, Juventus nu!
Conte vilade Pirlo, Giovinco och Barzagli mot Chievo i lördags där de vann med 2-0.

Nu ställer Juve upp med den utvilade trion i startelvan.
I övrigt går Juventus som tåget och ligger åter i toppen på ligan med sitt 4-0-0 facit och 11-2 i målskillnad. Inte en ligamatchförlust på smått osannolika (43!) matcher. Peppar peppar.

2.05 lockade mig för mycket för att låta bli att spela på.

Ogiltigt spel-ID: 1193166


Ryggar perssah's spel på över 4.5 mål här.
Motivering: Magkänsla och målrika matcher mellan lagen bakåt. Hehe.

Senast redigerad av bergaa88 den 2012-09-25 klockan 21:42.
bergaa88 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-25, 20:20   #15
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 35
Sharp$: 582
Standard

Eftersom du verkar spela till ganska så olika odds så rekommenderar jag (vilket Juret också föreslagit i andra trådar) att flatbetta "to win" istället för att alltid satsa samma belopp oavsett odds. På så vis känner åtminstone jag mig mer komfortabel att blanda låga och höga odds och så bör variansen minska också.

Exempel
5% av rullen = 20 kr.
Så varje bet ska om det blir vinst leda till en vinsts på 20 kr.

Odds 1,50. Bet 20)/(1,50 - 1) = 40 kr
Odds 2,00. Bet 20/(2,00 - 1) = 20 kr
Odds 5,00. Bet 20/(5,00 - 1) = 5 kr

På så vis justeras det satsade beloppet beroende på sannolikeheten att det blir vinst, såvida inte marknadens odds ligger helt galet vilket å andra sidan är osannolikt.
thom321 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td