Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-14, 16:44   #1
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Norr om dalälven
Inlägg: 154
Sharp$: 574

Hockeyrekar
Stats: 4 - 5 - 0
ROI: 87.31%
Vinstprocent: 44.44%

Standard

Forgoddnessake´s Hörna


Godkväll!
Jag har under en längre tid följt er på sidan på håll och jag gillar upplägget och jag gillar spelarna och spelen som finns här.

Nu har jag tagit steget och blivit en fullblodsmedlem jag också och det var väl på tiden kan man tycka.

Jag är en 29 årig kille som jobbar med något helt annat men har ett enormt sport och spel/intresse.

I denna dagboken kan ni följa alla mina spel, få höra lite om mina ide´er men jag vill även att ni är delaktiga själva och diskuterar och pratar gärna med er andra här också.

Så se detta som ett underforum och tveka inte att höra av er.

God tur till er alla!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
slapshot (+5)
Forgoodnesssake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-14, 17:00   #2
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Norr om dalälven
Inlägg: 154
Sharp$: 574

Hockeyrekar
Stats: 4 - 5 - 0
ROI: 87.31%
Vinstprocent: 44.44%

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1233891



Har hittat på en fin söndagsdubbel till strax över 2 gånger pengarna. Storvreta har haft minst sagt lätt för Pixbo på hemmaplan och jag tror inte att det kommer vara någon skillnad på det ikväll heller. Storvreta har vunnit 7 av dom senaste 9 hemmamatcherna och efter kvällen har dom förfinat den statistiken ännu mer!

Coritiba är ett bättre lag än vad dom hittills visat och dom börjar sakta men säkert klättra uppåt i tabellen. Ikväll har dom på hemmaplan chansen att plocka ytterligare viktiga poäng mot ett svagt Bahia. Bahia har dock varit rätt kryssbenäget borta mot Coritiba men ikväll plockar dom inga poäng.

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-10-15 klockan 18:44.
Forgoodnesssake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-15, 18:49   #3
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Norr om dalälven
Inlägg: 154
Sharp$: 574

Hockeyrekar
Stats: 4 - 5 - 0
ROI: 87.31%
Vinstprocent: 44.44%

Standard

Tråkig start på dagboken. Men ikväll tar vi nya tag. Idag spelas följande dubbel:

Ogiltigt spel-ID: 1235270


Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-10-16 klockan 09:10.
Forgoodnesssake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-15, 21:09   #4
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

andra matchen, Audax Italiono II vs CSD Ranger II, om 10 sådana matcher skulle spelas, hur många enligt dig vinner Audax? 10 av 10? 7 av 10?
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-15, 22:29   #5
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mape Visa inlägg
andra matchen, Audax Italiono II vs CSD Ranger II, om 10 sådana matcher skulle spelas, hur många enligt dig vinner Audax? 10 av 10? 7 av 10?

Varför frågar du, när du enbart är ute för att vara ironisk och elak...? Det är sådana som dig som gör Sharps till en ogästvänlig sida... Vad tillförde ditt inlägg, anser du?

Kanske bättre att förklara att det oftast inte är värt att lägga till en match till 1.10 när han redan har ett spelbart odds... Detta utan att jag vet något om spelvärdet - men 1.83 är ju brukbart som ett singelspel, om det finns ett spelvärde i det... Men det är klart, vinner de 95 gånger utav 100 så finns ju värdet där (alltså i 1.10-matchen)...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Deejan10 (+2)

Senast redigerad av Pilkast den 2012-10-15 klockan 22:31.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-15, 23:47   #6
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Nu var det ju faktiskt en helt vanlig fråga som är berättigad. Du kan heller inte med säkerhet utläsa någon form av sarkasm eller dryghet pilkast. Den enda kommentaren som med säkerhet är ogästvänlig är faktiskt din.

Har du synpunkter så framför de bättre eller rapportera inlägget, mape's inlägg öppnar för diskussion vilket är bra. Du bör fråga dig själv samma fråga, vad tillför ditt inlägg?

Låt TS svara själv, han är nog mer än kapabel till det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Haltmathe (+5), Lazlo (+5), BlackCobra (+5)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-16, 09:15   #7
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Norr om dalälven
Inlägg: 154
Sharp$: 574

Hockeyrekar
Stats: 4 - 5 - 0
ROI: 87.31%
Vinstprocent: 44.44%

Standard

Kul med kommentarer. Anser att dom borde vinna 9 v 10 av dessa matcher och det duger alldeles utmärkt för mig som oddshöjare.

Har blivit varnad för alla dessa odds gestapos som huserar här och tror sig veta mest men plussar minst.

Jag postar mina spel här och jag är gammal nog att bestämma själv vad jag spelar på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Overplayer (+10), one (+5), Grobarbn (+5), zimzelen (+10)
Forgoodnesssake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-16, 10:30   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1768


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Forgoodnesssake Visa inlägg
Kul med kommentarer. Anser att dom borde vinna 9 v 10 av dessa matcher och det duger alldeles utmärkt för mig som oddshöjare.

Har blivit varnad för alla dessa odds gestapos som huserar här och tror sig veta mest men plussar minst.

Jag postar mina spel här och jag är gammal nog att bestämma själv vad jag spelar på.
Du gav ju svaret själv iaf när du tycker att ett spel med ev- är ok att ha som oddshöjande....

Lycka till iallafall!!
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-16, 10:52   #9
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Norr om dalälven
Inlägg: 154
Sharp$: 574

Hockeyrekar
Stats: 4 - 5 - 0
ROI: 87.31%
Vinstprocent: 44.44%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Haltmathe Visa inlägg
Du gav ju svaret själv iaf när du tycker att ett spel med ev- är ok att ha som oddshöjande....

Lycka till iallafall!!
Finns det något spel som inte innebär ett eventuellt minus så får du gärna tipsa mig om det. Hör mer än gärna av dig! Sådana tips mottages med glädje :-)
Forgoodnesssake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-16, 11:36   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1768


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Forgoodnesssake Visa inlägg
Finns det något spel som inte innebär ett eventuellt minus så får du gärna tipsa mig om det. Hör mer än gärna av dig! Sådana tips mottages med glädje :-)
???? fattar inte vad du menar....
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-16, 16:44   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1768


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Forgoodnesssake Visa inlägg
Finns det något spel som inte innebär ett eventuellt minus så får du gärna tipsa mig om det. Hör mer än gärna av dig! Sådana tips mottages med glädje :-)
ev är inte eventuellt utan estimated value.
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-16, 16:57   #12
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Norr om dalälven
Inlägg: 154
Sharp$: 574

Hockeyrekar
Stats: 4 - 5 - 0
ROI: 87.31%
Vinstprocent: 44.44%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Haltmathe Visa inlägg
ev är inte eventuellt utan estimated value.
Ber om ursäkt för att jag inte är fullt så insatt och lika duktig som du. Hur svårt kqn det vara att ha en speldagbok där man redovisar sina spel och diskuterar sport istället för fackliga termer och odds gestapos som alltid vet bäst?
Forgoodnesssake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-16, 17:30   #13
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Norr om dalälven
Inlägg: 154
Sharp$: 574

Hockeyrekar
Stats: 4 - 5 - 0
ROI: 87.31%
Vinstprocent: 44.44%

Standard

Godkväll! Ikväll testar jag en trippel med vad som ska vara tre starka hemmavinster!

Ogiltigt spel-ID: 1236762


Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-10-16 klockan 21:59.
Forgoodnesssake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-16, 17:56   #14
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

oj, ser att det tagit fart här... grejen varför jag frågade var faktiskt för att få till en diskussion, och kanske få dig till en bättre spelare. Om du säger att de vinner 9/10 ggr, så lirar du ett odds som i princip motsvarar förväntningarna, vilket gör att du helt och hållet plockar bort att av värde du hade i den andra matchen.

Ofta är detta ett bra sätt att kolla, då man lätt blir blind av siffror som nybörjare. Sätter du att laget ska vinna 5 av 10 matcher, och oddset är 2, så kommer du gå noll. är det över 2 går du plus, och under 2 minus, såvida du har gjort en rätt värdering. Sen Forgoodnesssake så får du självklart lira precis vad du vill, men att lägga upp ett spel som i längden inte gör dig till en vinnare, skulle jag vara glad om någon hjälpte mig att tänka rätt. Men självklart kommer jag din tråd vara i fred nu, så du slipper oss med fackliga termer och odds gestapos som alltid vet bäst. www.spreadsheet.se/mape2012 är min statistik för iår, som den minusspelare man är...

Sen var Pilkast hittade all sin energi nånstans kan man ju undra.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)

Senast redigerad av mape den 2012-10-16 klockan 18:05.
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-16, 18:05   #15
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Norr om dalälven
Inlägg: 154
Sharp$: 574

Hockeyrekar
Stats: 4 - 5 - 0
ROI: 87.31%
Vinstprocent: 44.44%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mape Visa inlägg
oj, ser att det tagit fart här... grejen varför jag frågade var faktiskt för att få till en diskussion, och kanske få dig till en bättre spelare. Om du säger att de vinner 9/10 ggr, så lirar du ett odds som i princip motsvarar förväntningarna, om ens det när du spelar till 1.10.

Ofta ett bra sätt att kolla, då man lätt blir blind av siffror som nybörjare. Sen Forgoodnesssake så får du självklart lira precis vad du vill, men att lägga upp ett spel som i längden gör dig till en minusspelare, skulle jag vara glad om någon hjälpte mig att tänka rätt

Sen var Pilkast hittade all sin energi nånstans kan man ju undra.
Om jag tror på ett spel så spelar jag på det för att jag tror att det ska gå in.
När jag öppnade upp för diskussion i denna dagboken så var det sporten snarare än nuffrorna jag menade att vi skulle diskutera här.
Forgoodnesssake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td