Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-03-05, 00:47   #1
 
AndreasLs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 37
Sharp$: 156
Standard

Andreas utan projektnamn lirar hockey+fotboll.


Började väl med själva spelandet när jag var 12-13 år gammal men det tog mer fart för två år sedan.
Varit medlem här på sidan något år utan att egentligen göra så mycket väsen av mig men lärt mig en hel del.

En av dom främsta anledningar för mig att starta en speldagbok är att det är ett sätt att sätta "koppel" på mig själv då jag har tendens att bli lite väl aggressiv i mitt spelande och det är något som jag ska ändra på vilket jag tror kommer vara lättare när jag inte kan spotta ur vad som helst här.

Det kommer för det mesta att gälla Svensk hockey/fotboll, NHL och Engelsk fotboll. Kommer att spela singlar för det mesta men även en och annan dubbel lär komma med.

Insatsen kommer att ligga mellan 0.5-10 av 100U.

Frågor och synpunkter är mer en välkommna

Senast redigerad av AndreasL den 2013-03-08 klockan 16:50.
AndreasL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-05, 01:02   #2
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 116
Sharp$: 267

johanpalmgren2013
Stats: 19 - 22 - 1
ROI: 109.51%
Vinstprocent: 46.34%

Standard

lycka till !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndreasL (+5)
johanpalmgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-05, 01:04   #3
 
AndreasLs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 37
Sharp$: 156
Standard

Ogiltigt spel-ID: 1474257



Börjar direkt med att lägga in ett långtids spel på att IFK Göteborg placerar sig på 1-3 plats i Allsvenskan.

Spelare som lämnat är Stefan Selakovic som man valde att inte förlänga med, Nicklas Bärkroth,Jonathan Azulay (utlånad talang),Erik Dahlin och August Strömberg (andre och tredjemålvaterna).
Nyförvärvet är Brommapojkarnas talangfulla ytterback Ludwig Augustinsson.

Göteborg som förra året fick tillägget Real framför sig (urlöjligt smeknamn av media), har i stort sätt fått behålla laget som gjorde dom till favoriter då. Samtidigt som man inte spelade lika dåligt som resultaten speglade i framför allt inledningen av säsongen så måste man se fjolårets sjundeplats som ett fiasko. Nu har dock Stahre fått ytterligare tid på sig att anpassa sig och sitt tänk i IFK.
Dom går in i årets säsong med en klart mindre press på sig och ett mer samspelt lag. Laget behöver inte fokusera på Europaspel i sommar som Elfsborg,Häcken och Malmö om man nu inte vinner cupen.

Funderade först på att spela dom som vinnare till 10 gånger pengarna men säkrar lite och höjer insatsen isället.

Senast redigerad av AndreasL den 2013-03-05 klockan 01:34.
AndreasL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-05, 01:16   #4
 
AndreasLs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 37
Sharp$: 156
Standard

Passar på att ställa en fråga också. Hur får man in spelen i spreadsheet-form utan att spelen hamnar under fliken "rekar" om man som ovan skriver hyfsat korta motiveringar och nöjer sig med att ha dom enbart i dagboken? Är det "svara med rek " som gäller?
AndreasL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-05, 01:22   #5
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

I sheetet där du väljer om du vill voida spelet, ändra det med mera så står det BB kod. Klicka på den då kommer en kod upp ovanför det översta spelet i sheetet. Kopiera koden och klistra in i ett inlägg och skriv tillhörande motivering
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndreasL (+5)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-05, 01:43   #6
 
AndreasLs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 37
Sharp$: 156
Standard

Ogiltigt spel-ID: 1474263



En sak jag jag lagt märke till och som jag tror Misär använder som en faktor är att laget som förlorade första dubbelmötet ofta vinner den andra matchen. Har ingen statistik för det utan bara en känsla jag haft. Gillar årets upplaga av Ducks som har 4-1 i plusstatistik i Arizona.

Citat:
Phoenix is without two key forwards, Martin Hanzal (upper body) and Radim Vrbata (lower body).
Citat:
Who's hot: Ducks forward Saku Koivu scored Saturday night, giving the veteran three goals and three assists in the past five games

Senast redigerad av AndreasL den 2013-03-05 klockan 01:58.
AndreasL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-05, 03:09   #7
 
AndreasLs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 37
Sharp$: 156
Standard

Ett spel som jag gått och tänkt på under dagen är Timrå seger mot AIK, Gnaget ställer över Melin, Beech och Esa Pirnes samt sätter in Hamberg i målet som under säsongen varit utlånad till Almtuna. Timrå som varit klara för Kvalserien i några omgångar nu ska vara det mer motiverade laget inför den stundande kvalserien som man nog gärna vill gå in med en vinst. AIK åkte på en snöplig förlust hemma mot Brynäs senast och får semester efter den här matchen. Då är ju frågan om man mentalt redan omedvetet tagit den. Har annars ingen vidare koll på hur det sett ut på senaste för Timrå bortsett från resultaten som är tre vinster på dom fem senaste. AIKs bortaspel har inte imponerat på senaste då man släppt in 16 mål på dom tre senaste, visserligen mot tuffare lag en Timrå.

Avvaktar och ser vad Timrå ställer på benen, kanske också vilar någon med skavanker, inte kollat det.

Senast redigerad av AndreasL den 2013-03-05 klockan 03:36.
AndreasL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-05, 09:30   #8
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Tror du har ett rikigt intressant drag här i Timrå. Pratade med Gozzan igår.
Aik har inte direkt fokus på denna match om man säger så. Luften har gått ur alla i gnaget. Inclusive gozzan.

Sen är det ju lite lurigt med Tmrå. Vill ju knapast riska skador och dylikt.

Kan bli blytungt på Timrå ikväll.

kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-05, 09:34   #9
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Inte för att vara besserwisser, men Timrå blev faktiskt inte klara för kvalserien förrän förra omgången. Man lär ju inte vara tokladdade till den här matchen direkt.

Två lag som inte har något att spela för, känns riskabelt att spela på en sån match.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-05, 09:36   #10
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 122
Sharp$: 228
Standard

spelar placeringen i elitserien någon roll på hur lagen får spela i kvalserien? säg att aik kommer före timrå i elitserien å får därav ett mer gynsamt spel i kvalserien. Har mkt dålig koll på den å hur det fungerar.
barbarbengt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-05, 09:38   #11
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av barbarbengt Visa inlägg
spelar placeringen i elitserien någon roll på hur lagen får spela i kvalserien? säg att aik kommer före timrå i elitserien å får därav ett mer gynsamt spel i kvalserien. Har mkt dålig koll på den å hur det fungerar.
Detta är Aiks sista match för säsongen. Klara för nästa år.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-05, 09:39   #12
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av barbarbengt Visa inlägg
spelar placeringen i elitserien någon roll på hur lagen får spela i kvalserien? säg att aik kommer före timrå i elitserien å får därav ett mer gynsamt spel i kvalserien. Har mkt dålig koll på den å hur det fungerar.
Tror inte det, dessutom så slipper ju AIK kvalserien. Blir Timrå och Rögle som får spela där.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-05, 10:03   #13
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 122
Sharp$: 228
Standard

jaha, se så bra koll jag har på elitserien :P

Om inget av lagen har något att vinna på matchen, så lär den bli svårtippad å kan gå hur som helst! Det man får fråga sig är väl hur pass stor rivalitet det är mellan lagen, tex derby liknande.. Vet ej om någon direkt rivalitet/prestige mellan lagen finns?
barbarbengt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-05, 10:28   #14
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av barbarbengt Visa inlägg
jaha, se så bra koll jag har på elitserien :P

Om inget av lagen har något att vinna på matchen, så lär den bli svårtippad å kan gå hur som helst! Det man får fråga sig är väl hur pass stor rivalitet det är mellan lagen, tex derby liknande.. Vet ej om någon direkt rivalitet/prestige mellan lagen finns?
Haha, du är ju helt underbar. Komik på min nivå.
Derby! Motherfucker vad klockrent.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-05, 10:51   #15
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 122
Sharp$: 228
Standard

haha, ja det roliga inträffar allt för ofta när man inte riktigt kan finna rätt ord för det man vill utrycka

enjoy
barbarbengt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td