Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-05-27, 08:08   #1
 
muumiins avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 713
Sharp$: 1612

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Kaptenens-Förvandla hundringar till tusingar


Tjena sharpsare

Sitter här på jobbet och funderar vad som gick snett inatt? Jo bettade på Los angeles 200 kr och så förlorade dem..det fick mig att inse en sak.


Är en kille på 21 bast som tycker om att tippa, men tyvärr så har jag gett de statliga bolagen (atg, Svs) för mycket pengar redan på V75, bomben, topptipset osv. Cirka 1000 kr i månaden de senaste 2 åren. Sen jag blev medlem här har jag tittat mig för och ryggat många drag men inte har de hjälpt. Kanske valde jag fel att rygga eller handlar de bara om oflyt. Men i vilket fall så öppnade en ny värld för mig genom Unibet och Bet 365. I mars, april någongång började jag spela lite på dem sidorna och det har gett samma resultat varje månad.


Sätter in 100 kr vid löning, sätter allt på ett spel sedan vinst eller förlust. Skulle jag sätta spelet så fortsätter jag på samma väg tills jag misslyckas och sätter in en ny hundring. Så i månaden ligger ja på cirka 600 kr minus senaste 2 månaderna.

Och detta ska de bli ändring på!

Denna helgen satt jag princip alla spel jag spela.

Nahar @8 100 kr
Rocket Zet @15 50kr
Shaq vs Friction @2.40 200 kr
Malaga/PSG @5.50 100 kr
osv.

Detta gör att jag hamnade på 3000 unibet samt 1800 på bet 365 efter checkat de senaste månaderna insättningar och betalt ut de summorna så står jag just nu på:

UNIBET 1400 kr
Bet 365 1000 kr

Nu till själva syftet med tråden.

Behöver hjälp med allt som är mellan himmel och jord, vad ROI betyder och vad hjälper de mig, vad man borde satsa på? Trav, fotboll, NHL, lägre div, basket. Vilket strategi ska man använda, hur mycket jobb krävs med rekande?

Pilkast, laxdasen, capone,Klanke osv följer alla era drag och ser att ni är pålästa hoppas kunna få bra tips av de bästa



Genom er hjälp hoppas jag kunna öka min kassa till 6000 denna kommande månaden.

Meningen med denna tråd är er kombinerad där jag lägger ut mina tips samtidigt som ni för komma med era bästa för dagen och förhoppningsvis hjälpa mig
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5)
muumiin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 09:16   #2
 
NiLus avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 627
Sharp$: 1250

NBA
Stats: 170 - 177 - 6
ROI: 99.41%
Vinstprocent: 48.99%

Standard

Hej muumiin,
Rekandet tar tid beroende på hur mycket man vill/behöver grotta ner sig.
ROI betyder Return Of Investment, alltså avkasting per satsad krona.
Det bästa rådet för betting tycker jag är att nischa sig.

Ha De Gôtt
__________________
Kärlek, frihet och demokrati är inte ärftligt!
Det måste erövras och vårdas varje dag!

Det är bättre att vara en optimist som har fel ibland, än att vara en pessimist som alltid har rätt
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
muumiin (+5), Pilkast (+5)
NiLu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 09:38   #3
 
muumiins avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 713
Sharp$: 1612

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NiLu Visa inlägg
Hej muumiin,
Rekandet tar tid beroende på hur mycket man vill/behöver grotta ner sig.
ROI betyder Return Of Investment, alltså avkasting per satsad krona.
Det bästa rådet för betting tycker jag är att nischa sig.

Ha De Gôtt
Just nu skulle jag kunna lägga 2 timmar om dagen till detta i snitt anser du de räcka eller man är tvungen att lägga ner, hur ska jag ''gotta ner mig''? Genom spelbolagen info eller har du några andra sidor? snitt mål produktion osv.

Nischa? alltså satsa på en sport? Har en del travkunskaper men de endå som jag ser lönar sig H2H och de är inte en speciellt bred marknad.. Vinnare/Plats är relativt lika med atg + att känns som man inte kan sätta 10 av 10 utan mer realistiskt kanske 5-6/10 platser och 2-3/10 vinnare. Känns svårt att gå plus på detta.
muumiin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 09:46   #4
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av muumiin Visa inlägg
Tjena sharpsare

Sitter här på jobbet och funderar vad som gick snett inatt? Jo bettade på Los angeles 200 kr och så förlorade dem..det fick mig att inse en sak.


Är en kille på 21 bast som tycker om att tippa, men tyvärr så har jag gett de statliga bolagen (atg, Svs) för mycket pengar redan på V75, bomben, topptipset osv. Cirka 1000 kr i månaden de senaste 2 åren. Sen jag blev medlem här har jag tittat mig för och ryggat många drag men inte har de hjälpt. Kanske valde jag fel att rygga eller handlar de bara om oflyt. Men i vilket fall så öppnade en ny värld för mig genom Unibet och Bet 365. I mars, april någongång började jag spela lite på dem sidorna och det har gett samma resultat varje månad.


Sätter in 100 kr vid löning, sätter allt på ett spel sedan vinst eller förlust. Skulle jag sätta spelet så fortsätter jag på samma väg tills jag misslyckas och sätter in en ny hundring. Så i månaden ligger ja på cirka 600 kr minus senaste 2 månaderna.

Och detta ska de bli ändring på!

Denna helgen satt jag princip alla spel jag spela.

Nahar @8 100 kr
Rocket Zet @15 50kr
Shaq vs Friction @2.40 200 kr
Malaga/PSG @5.50 100 kr
osv.

Detta gör att jag hamnade på 3000 unibet samt 1800 på bet 365 efter checkat de senaste månaderna insättningar och betalt ut de summorna så står jag just nu på:

UNIBET 1400 kr
Bet 365 1000 kr

Nu till själva syftet med tråden.

Behöver hjälp med allt som är mellan himmel och jord, vad ROI betyder och vad hjälper de mig, vad man borde satsa på? Trav, fotboll, NHL, lägre div, basket. Vilket strategi ska man använda, hur mycket jobb krävs med rekande?

Pilkast, laxdasen, capone,Klanke osv följer alla era drag och ser att ni är pålästa hoppas kunna få bra tips av de bästa



Genom er hjälp hoppas jag kunna öka min kassa till 6000 denna kommande månaden.

Meningen med denna tråd är er kombinerad där jag lägger ut mina tips samtidigt som ni för komma med era bästa för dagen och förhoppningsvis hjälpa mig
Nu har du ju nått upp till en ok rulle, alltså slipper du gå all-in hela tiden som jag förstår att du gjort tidigare. Mitt tips är att du sätter en gräns för maxiunsats, förslagsvis 10 % av dins rulle.Låt säga att du bygger dina spel på 2,4,6,8,10 % av rullen, då tror jag du bli vinnande. Sen kan jag väl säga att tycker inte du ska ha en specifik summa som du måste uppnå, du skrev 6000 sek. Spel är som du vet en långsiktig strategi.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
muumiin (+1)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 09:49   #5
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3619
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av muumiin Visa inlägg
Vinnare/Plats är relativt lika med atg + att känns som man inte kan sätta 10 av 10 utan mer realistiskt kanske 5-6/10 platser och 2-3/10 vinnare. Känns svårt att gå plus på detta.
Lirar du på trav så är det ett måste att ha tillgång till nätbolagen som har fasta trav-odds, att lira till ATG's odds som är flytande gör att du inte kan ha en vettig insatsplan för resp. lir!

Använd gärna en kalkylator = http://www.winnergambling.com/sports...et-calculator/ om du t.ex. lägger lir på både Vinnare & Plats för att få rätt insats till resp. odds...
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 10:05   #6
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Lirar du på trav så är det ett måste att ha tillgång till nätbolagen som har fasta trav-odds, att lira till ATG's odds som är flytande gör att du inte kan ha en vettig insatsplan för resp. lir!

Använd gärna en kalkylator = http://www.winnergambling.com/sports...et-calculator/ om du t.ex. lägger lir på både Vinnare & Plats för att få rätt insats till resp. odds...
Fattar inte hur jag tjänar mer pengar med kalkylatorn
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 10:09   #7
 
muumiins avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 713
Sharp$: 1612

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Lirar du på trav så är det ett måste att ha tillgång till nätbolagen som har fasta trav-odds, att lira till ATG's odds som är flytande gör att du inte kan ha en vettig insatsplan för resp. lir!

Använd gärna en kalkylator = http://www.winnergambling.com/sports...et-calculator/ om du t.ex. lägger lir på både Vinnare & Plats för att få rätt insats till resp. odds...
Förstår inte heller riktigt hur det funkar med kalkylatorn. Är de med för att räkna ut vinsten förållande till de olika bolagen? Vad anser du är en vettig insatsplan då?
muumiin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 10:13   #8
 
muumiins avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 713
Sharp$: 1612

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Nu har du ju nått upp till en ok rulle, alltså slipper du gå all-in hela tiden som jag förstår att du gjort tidigare. Mitt tips är att du sätter en gräns för maxiunsats, förslagsvis 10 % av dins rulle.Låt säga att du bygger dina spel på 2,4,6,8,10 % av rullen, då tror jag du bli vinnande. Sen kan jag väl säga att tycker inte du ska ha en specifik summa som du måste uppnå, du skrev 6000 sek. Spel är som du vet en långsiktig strategi.
Aa har sett många använder sig av procent på rullen, men hur avgör jag hur många % ja sätter på just ett odds?
Tillexempel:

PSG 1.95
Malaga 2.20
Real madrid 3.00


Handlar de om oddset, min egen känsla, rullen, formen för laget, min egen tips form? Eller kombination av alla?

Okaj ska undvika sätta upp några mål tack för de tipset
muumiin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 10:19   #9
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3619
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av muumiin Visa inlägg
Aa har sett många använder sig av procent på rullen, men hur avgör jag hur många % ja sätter på just ett odds?
Tillexempel:

PSG 1.95
Malaga 2.20
Real madrid 3.00


Handlar de om oddset, min egen känsla, rullen, formen för laget, min egen tips form? Eller kombination av alla?

Okaj ska undvika sätta upp några mål tack för de tipset
Läs gärna mer på: https://www.sharps.se/spelskolan

Lycka till med liren framöver!

Nu väntar långlunch för min del...
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 10:21   #10
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av muumiin Visa inlägg
Aa har sett många använder sig av procent på rullen, men hur avgör jag hur många % ja sätter på just ett odds?
Tillexempel:

PSG 1.95
Malaga 2.20
Real madrid 3.00


Handlar de om oddset, min egen känsla, rullen, formen för laget, min egen tips form? Eller kombination av alla?

Okaj ska undvika sätta upp några mål tack för de tipset
Omöjligt att svara på, men vanligt är att inte sätta mer än 5% av rullen
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 11:12   #11
 
muumiins avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 713
Sharp$: 1612

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Jag ska tillägga jag inte är en komplett nybörjare utan vill mer veta vad som ger resultat i längden. Finns olika former av betting. Ska man tillexempel spela sätta 5 matcher man tror på sen spela singar dubblar tripllar...osv eller köra bara på singlar?
__________________
Once you go bergo you never go back!
muumiin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 11:31   #12
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av muumiin Visa inlägg
Jag ska tillägga jag inte är en komplett nybörjare utan vill mer veta vad som ger resultat i längden. Finns olika former av betting. Ska man tillexempel spela sätta 5 matcher man tror på sen spela singar dubblar tripllar...osv eller köra bara på singlar?
Endast singlar. Gällande hur många % du ska satsa på varje spel finns ju två vägar, antingen flat, alltså samma insats varje spel, alternatit varierande insats & då får du ju väga in det du tidigare nämnt, odds, värde, form osv
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 11:34   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1768


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tycker att du ska börja med att bonushora upp rullen några tusen till.
Hur du gör står här. https://www.sharps.se/bonustrading

Lycka till med allt!
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 11:38   #14
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av muumiin Visa inlägg
Jag ska tillägga jag inte är en komplett nybörjare utan vill mer veta vad som ger resultat i längden. Finns olika former av betting. Ska man tillexempel spela sätta 5 matcher man tror på sen spela singar dubblar tripllar...osv eller köra bara på singlar?
Bolagen älskar folk som tar stora risker
Ju fler matcher ju större risk att förlora
Frågade en oddssättare vilka odds man ska spela och han sa 1,50-1,65
Nu lirar jag iofs bara på trav, men det här kommer från en som jobbar med betting
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-27, 11:44   #15
 
muumiins avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 713
Sharp$: 1612

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Bolagen älskar folk som tar stora risker
Ju fler matcher ju större risk att förlora
Frågade en oddssättare vilka odds man ska spela och han sa 1,50-1,65
Nu lirar jag iofs bara på trav, men det här kommer från en som jobbar med betting
Så du menar jag ska spela flera matcher med 1.50-1.65 i odds? Utan egentligen titta på matcherna?
__________________
Once you go bergo you never go back!
muumiin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td