Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-01-12, 01:09   #1
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 44
Sharp$: 142


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

ebbot89 - Projekt Procent - (Fotboll)


Min erfarenhet av betting kan ni läsa här.
Spelbolag: Bet365
Flesta spel: Fotboll, kan komma något spel på hockey.

Jag känner att det är dags att jag skaffar mig en speldagbok nu. Jag kommer att för det mesta spela över/under i denna dagbok som det ser ut nu. Jag kommer även att (förhoppningsvis) följa några enkla regler jag har satt upp för mig själv.

- Var försiktig med Serie A och Ligue 1
- Spela max 8 spel om dagen
- Det viktiga är att kassan växer stadigt, inte en hög ROI eller höga vinster
- Vid en förlust så vänta med nästa spel i minst 2 timmar
- Lägg inga spel via telefonen utan att ha kollat upp statistik via datorn
- Spela endast ett spel åt gången
- Försök att hitta livestream så man kan kolla hur det ser ut (hos Bet365 sitter man på nålar vid varje farligt anfall om man spelat underspel)

Jag hoppas att ni som väljer att följa denna dagbok kan komma med synpunkter, tips, råd, information etc.
Självklart är det en god ton vi håller här mot varandra, det gäller alla.

Tror det var allt nu. Kan ha glömt något men det kommer senare i så fall.

Spreadsheet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+1), faremisch (+1), NiLu (+1)
ebbot89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 00:22   #2
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 44
Sharp$: 142


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kassan ligger för närvarande på 112.93 kr.

Dagens 8 spel gav mig en ökning av startsumman på 11.93% vilket jag får vara nöjd med.

Ni som kan det här med spel, vad anser ni att man behöver omsätta och vilken ROI bör man ha för att kunna leva på spel?

Antal spel: 9
Antal vinster: 9
Antal förluster: 0
Startkassan i procent: + 12.93%

Senast redigerad av ebbot89 den 2014-01-13 klockan 00:25.
ebbot89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 01:05   #3
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ebbot89 Visa inlägg
Kassan ligger för närvarande på 112.93 kr.

Dagens 8 spel gav mig en ökning av startsumman på 11.93% vilket jag får vara nöjd med.

Ni som kan det här med spel, vad anser ni att man behöver omsätta och vilken ROI bör man ha för att kunna leva på spel?

Antal spel: 9
Antal vinster: 9
Antal förluster: 0
Startkassan i procent: + 12.93%
Hur mycket kostar ditt liv / månad ?
Mat, hyra osv.
Antar du behöver minst 20000
På sportspel tror jag det är svårt att förvänta sig mer än 5% avkastning över tid
Det blir stora insatser det...
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 01:09   #4
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 44
Sharp$: 142


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Hur mycket kostar ditt liv / månad ?
Mat, hyra osv.
Antar du behöver minst 20000
På sportspel tror jag det är svårt att förvänta sig mer än 5% avkastning över tid
Det blir stora insatser det...
Ja det blir stora och många spel det... bara drömma vidare
ebbot89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 10:21   #5
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ebbot89 Visa inlägg
Min erfarenhet av betting kan ni läsa här.

- Det viktiga är att kassan växer stadigt, inte en hög ROI eller höga vinster

Spreadsheet
Om du inte vill ha en hög ROI, varför spelar du då? Vet du vad ROI är?

Om du har en ROI på 5% som någon skrev så kommer du behöva omsätta miljoner för att kunna leva någorlunda ok på ditt spelande.
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 10:49   #6
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ebbot89 Visa inlägg
Ni som kan det här med spel, vad anser ni att man behöver omsätta och vilken ROI bör man ha för att kunna leva på spel?
Höjer du den ena så kan du sänka den andra. Men säg att du sikta på 105% ROI, ja då behöver du 400.000 SEK i omsättning för att nå 20.000 SEK netto i månaden. Lägger du 100 spel i månaden behöver du en insats på 4.000 per spel. Gör du det i ett par månader kommer du inte vara välkommen hos bet365 längre.

__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 12:56   #7
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 44
Sharp$: 142


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cazzius Visa inlägg
Om du inte vill ha en hög ROI, varför spelar du då? Vet du vad ROI är?

Om du har en ROI på 5% som någon skrev så kommer du behöva omsätta miljoner för att kunna leva någorlunda ok på ditt spelande.
Alltså i detta projekt så vill jag öka min startkassa dubbelt, från 100 -> 200.
Därför räknar jag procent på det. Sen vad jag har spelat för, 100kr eller 500kr spelar ingen roll för mig. Roi är väl det man får tillbaka av sin omsättning?
Förstår du hur jag tänkte? Eller det kanske är jag som tänker fel?
ebbot89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 12:58   #8
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 44
Sharp$: 142


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Höjer du den ena så kan du sänka den andra. Men säg att du sikta på 105% ROI, ja då behöver du 400.000 SEK i omsättning för att nå 20.000 SEK netto i månaden. Lägger du 100 spel i månaden behöver du en insats på 4.000 per spel. Gör du det i ett par månader kommer du inte vara välkommen hos bet365 längre.

Jag har konto på betfair också men då detta är ett projekt med småpengar så tycker jag inte att det passar på betfair då minsta insats är 30kr.
ebbot89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 13:52   #9
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Hoppas det här blir rätt nu


Insatsen är avgörande för hur mycket du vill spela för att uppnå dina mål.
Om du sätter 100kr med odds 2.00 och du sätter den har du ett ROI på 200% och en ökning av kassan med 100%.

Du kan även sätta 10st kuponger med 10kr och 2.00 i odds och då har du samma ROI 200% och samma ökning av kassan 100% men fler spel.

Om du istället sätter 1000kr på ett odds med 1.10 i odds så har du ett ROI på 110% men uppnåt samma procentuella ökning, 100%.
Från 100-200kr.

Alltså är insatsen avgörande för hur mycket du ökar din kassa procentuellt.

Din ROI kommer inte ändras för att insatsen ändras förutsatt att oddset är detsamma men du vill ju ändå ha en så hög ROI som möjligt.

Någonstans ska man självklart börja även om jag tycker 100kr är på tok för litet startkapital
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 17:42   #10
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 44
Sharp$: 142


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cazzius Visa inlägg
Någonstans ska man självklart börja även om jag tycker 100kr är på tok för litet startkapital
Visst är det lite, men hellre lära sig smått någon månad och kunna ta förluster och hålla sig disciplinerad istället för börja för tusentals kronor och spela bort det
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
perry (+1)
ebbot89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 18:04   #11
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ebbot89 Visa inlägg
Visst är det lite, men hellre lära sig smått någon månad och kunna ta förluster och hålla sig disciplinerad istället för börja för tusentals kronor och spela bort det
Jag tror det är ett bra sätt, så länge du fortfarande bryr dig om din kassa. Det finns ju en risk att man inte har samma engagemang om det inte känns i plånboken. Ytterst få på Sharps har aldrig gulat (jag är definitivt inte en av dom) och det tar tid att lära sig att betta, inte bara BRM men även att förstå mer logistiska aspekter av spelandet.

Jag tror det tog åtminstonde sex år innan jag var på stabila fötter. Åtskilliga tusenlappar har gått i graven men det behövdes nog.
Lycka till!
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NiLu (+3)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 22:33   #12
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 44
Sharp$: 142


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cazzius Visa inlägg
Insatsen är avgörande för hur mycket du vill spela för att uppnå dina mål.
Om du sätter 100kr med odds 2.00 och du sätter den har du ett ROI på 200% och en ökning av kassan med 100%.

Du kan även sätta 10st kuponger med 10kr och 2.00 i odds och då har du samma ROI 200% och samma ökning av kassan 100% men fler spel.

Om du istället sätter 1000kr på ett odds med 1.10 i odds så har du ett ROI på 110% men uppnåt samma procentuella ökning, 100%.
Från 100-200kr.

Alltså är insatsen avgörande för hur mycket du ökar din kassa procentuellt.

Din ROI kommer inte ändras för att insatsen ändras förutsatt att oddset är detsamma men du vill ju ändå ha en så hög ROI som möjligt.

Någonstans ska man självklart börja även om jag tycker 100kr är på tok för litet startkapital
I detta projekt så har jag 100kr och ska förvalta dem så bra jag kan. Det känns riskigt att spela för högre odds än 1.7-1.8. Förlorar jag det spelet så är kassan rykt.
Här vill jag ju som sagt ""investera" mitt startkapital och låta det växa stadigt men sakta, som en ränta.

Men jag förstår din tanke, absolut.

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Jag tror det är ett bra sätt, så länge du fortfarande bryr dig om din kassa. Det finns ju en risk att man inte har samma engagemang om det inte känns i plånboken. Ytterst få på Sharps har aldrig gulat (jag är definitivt inte en av dom) och det tar tid att lära sig att betta, inte bara BRM men även att förstå mer logistiska aspekter av spelandet.

Jag tror det tog åtminstonde sex år innan jag var på stabila fötter. Åtskilliga tusenlappar har gått i graven men det behövdes nog.
Lycka till!
Jodå jag är rädd om kassan min. BRM?
Lycka till själv
ebbot89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-14, 10:52   #13
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 44
Sharp$: 142


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

13/1

Antal spel: 15
Antal vinster: 15
Antal förluster: 0
Startkassan i procent: + 22.03%
ebbot89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-14, 10:57   #14
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 44
Sharp$: 142


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Idag kom första förlusten.
Jag hade tittat att spela på matchen Melbourne Victory - Western Sydney Wanderers Ö0.5 i halvtid. Dock missade jag när den började igen och när jag var tillbaka stod det 1-0. Jag valde då att spela på U3.5. I minut 93 kom det tredje (2-1) målet och minuten senare blev det 3-1.

Jefla skit
ebbot89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-14, 11:49   #15
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ebbot89 Visa inlägg
Idag kom första förlusten.
Jag hade tittat att spela på matchen Melbourne Victory - Western Sydney Wanderers Ö0.5 i halvtid. Dock missade jag när den började igen och när jag var tillbaka stod det 1-0. Jag valde då att spela på U3.5. I minut 93 kom det tredje (2-1) målet och minuten senare blev det 3-1.

Jefla skit
Istället för att endast spela låga odds runt 1,10 på all möjlig sport (kan omöjligt hålla koll på alla dessa ligor) så reka några spel där du ser värde.
Nu har du 1 förlust som äter upp ca 10 vinster. Du kommer garanterat backa om du fortsätter så.
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td