Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-01-07, 18:36   #1
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 44
Sharp$: 142


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Question

Ta sitt spel till nästa nivå


Jag har provat olika strategier för spel.

- Svenska spel lången
Började spelkarriären på lången och lämnade in kuponger på macken. Körde dubblar o tripplar men insåg att det var singlar som gav pengarna. Tycker det var svårt att spela 1,X,2.

- Lågodds på (Bet365)
Spelat underspel (oftast) på fotbollsmatcher. Kollade statistik innan matcher och gjorde inga impulsspel. Var noga med att spela varje spel för 50kr och satsade på odds som gav 1.1 - 1.25. Jag vann bra i början men sen började jag förlora var 10-15 match pga mål under tilläggstiden. De pengar jag vann förlorade jag då och stod och stampade på ungefär samma summa. Slutade efter några veckor med detta system.

- Spel på udda och jämna mål (Bet365)
Spelade på att det skulle bli jämna eller udda mål i matchen. Valde ut slumpvisa matcher i hockeyn då det kan svänga fortare än i fotbollen och det var mer än 73% av 1504 NHL matcher som slutade med udda mål totalt i matchen, inkl öt och straffar. Oddsen varierade mellan 1.3-1.9 när jag la spelen men oftast under 1.6. Alltså väldigt låga jämfört med fotboll.Spelade varje spel för 2kr som ett test.
Fotbollsmatcherna spelade jag udda och jämna utan någon tanke eller statistik över mål. Här var oddsen mellan 1.83-2.1 när jag la dem. Ungefär hälften gick in.

- Hämta hem vinsten (Betfair)
Spelade på matcher under 1 eller 2 mål eller resultat 0-0. Jag fick höga odds och spelade för 30kr (vilket är minimum) och hämtade hem vinsten när jag tjänar 6kr, alltså 20% av insatsen. Gick bra i början men sen fick jag några matcher där det blev snabba mål och då när jag skulle vänta in för att gå plus/minus noll så kom ett nytt mål och jag förlorade alla satsade pengar eller hämtade hem en del.

Funderar att köra detta på Bet365 för mindre summor sen dem också skaffat "Ta hem vinsten" men då för mindre summor.

- Rygga
Provade att rygga spelare men det kändes inte bra när jag vann då jag inte kunde ta åt mig äran och det kändes dåligt när jag förlorade för att jag spelade efter vad någon annan sa.

- Surebet
Funderade på att börja med Surebet men det tig alldeles för lång tid att leta odds.

Hur har ni gjort för att bygga upp er BR?
Vad anser ni är "säkrast" (jag är medveten att det inte finns några säkra spel) med det finns det som är mer riskfyllt.
Hur tar jag mitt spel till nästa nivå?

Jag har pengarna som är kvar delat på betfair och Bet365 om det har betydelse.
ebbot89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-07, 18:58   #2
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

DU borde börja med att läsa:

https://www.sharps.se/spelskolan

För det verkar inte riktigt som du förstår betting och värde.
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-07, 21:18   #3
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Rikta in dig på den marknad som känns mest intressant. Visst är det en fördel om du besitter en del kunskap inom sporten innan du ger dig in på den, men det kan du jobba dig till med tiden bara du tycker det är roligt. Sen får du testa dig fram vad du gillar mest/är bäst på, sides (1X2, Asian handicap osv) eller totals (Över/Under) är de vanligaste, sen finns det även mindre marknader som exempelvis målskyttar.
Läs även spelskolan som henke111 tipsat om. Där får du grunder i spelteori som är viktigt för att du ska kunna lyckas med ditt spelande.

Ha så kul och betta lugnt!
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-07, 21:28   #4
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 44
Sharp$: 142


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
DU borde börja med att läsa:

https://www.sharps.se/spelskolan

För det verkar inte riktigt som du förstår betting och värde.
Jag har läst den, något speciellt du tänker på?

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Rikta in dig på den marknad som känns mest intressant. Visst är det en fördel om du besitter en del kunskap inom sporten innan du ger dig in på den, men det kan du jobba dig till med tiden bara du tycker det är roligt. Sen får du testa dig fram vad du gillar mest/är bäst på, sides (1X2, Asian handicap osv) eller totals (Över/Under) är de vanligaste, sen finns det även mindre marknader som exempelvis målskyttar.
Läs även spelskolan som henke111 tipsat om. Där får du grunder i spelteori som är viktigt för att du ska kunna lyckas med ditt spelande.

Ha så kul och betta lugnt!
Jo som du märker så är det verkligen småpengar jag bettar för men jag måste ju lära mig. Det är ju inte så att det går bättre om jag spelar för 10.000:- än 500:-, snarare sämre då jag skulle fått ångest av förluster med dem pengarna
ebbot89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 00:28   #5
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Du har ju redan ett konto hos Betfair, så varför inte prova att byta sida? Boka (ge odds på) lag eller deltagare som du tror inte vinner. Eller lag/deltagare som står i för lågt odds. Inte sällan kan man boka storfavoriter till låga odds strax före start.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 00:46   #6
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ebbot89 Visa inlägg
Jag har läst den, något speciellt du tänker på?



Jo som du märker så är det verkligen småpengar jag bettar för men jag måste ju lära mig. Det är ju inte så att det går bättre om jag spelar för 10.000:- än 500:-, snarare sämre då jag skulle fått ångest av förluster med dem pengarna

¤ Om du seriöst överväger att ge det en uppriktig chans så måste du redan nu börja tänka långsiktigt. Du ska förhålla dig till BRM på ett så hanterbart sätt som möjligt (ångest bör du se som en indikation till att du lirar för höga insatser). Enligt mitt tycke ska du exempelvis aldrig lägga mer än 5% av din bankrulle på ett spel.

¤ Håll dig till den liga du känner att du kan bäst. Det är otroligt få som i längden kan upprätthålla profitabelt spel genom att "hålla koll" på 4-5 ligor samtidigt (finns undantag).

¤ Lär dig värdera dina matcher. Finns riktigt bra guider/mallar här på Sharps. I min mening finns det inga icke spelbara odds (ta orden med en nypa salt) - det hänger på ditt omdöme och dina analyser.

- Kika på vad de tre ovanstående föreslagit och lycka till!

Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-01-08 klockan 00:47.
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 05:56   #7
 
NiLus avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 627
Sharp$: 1250

NBA
Stats: 170 - 177 - 6
ROI: 99.41%
Vinstprocent: 48.99%

Standard

Det finns inga genvägar utan det är hårt arbete och disciplin som gäller.
Men framförallt ska det vara roligt att hitta bra bet.
Lycka Till!
__________________
Kärlek, frihet och demokrati är inte ärftligt!
Det måste erövras och vårdas varje dag!

Det är bättre att vara en optimist som har fel ibland, än att vara en pessimist som alltid har rätt
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+5)
NiLu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-10, 19:47   #8
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 2
Sharp$: 9

Bruce bästa
Stats: 3 - 7 - 0
ROI: 74.95%
Vinstprocent: 30.00%

Standard

Många tänkvärda ord på detta forumet. Själv anser jag mig vara kunnig utöver det vanliga, framförallt på fotboll. Tyvärr har jag andra problem som gjort att mitt spelande aldrig varit framgångsrikt:
- Jag är allergisk mot vinster. Så fort jag har en framgång så måste det "krystas fram" ytterligare spel, typ en dubbel med Kuban Krasnodar och Santiago Wanderers eller andra lag som ingen hört talas om och än mindre känner till något om. Det som jag gör bra försvinner med andra ord bort i "idioti"....
- Jag spelar för hårt och då blir fallet också väldigt hårt. Helt ärligt jag har oftast legat på mellan 10 och 20 units per spel.
- Jag älskar sporten för mycket(framförallt fotboll) och spontanspelar ofta i samband med att jag tittar på en match på TV eller streaming. Det blir många dumma spel...
- Fyllespel.... say no more.

Jag inser nu att jag betett mig riktigt dumt. Jag ska inte säga att jag är spelmissbrukare, för jag har bättre koll på det "nowadays", men jag erkänner att jag har vissa drag som påminner om en spelmissbrukare.

Jag vet inte hur många gånger jag kommit in i riktiga "stim". En tusenlapp på kontot har växt till uppemot 20.000 kr på bara någon vecka.... för att någon vecka senare ha minskat till "typ 0 kr". Helt oförlåtligt att man kan bete sig så med pengar egentligen. Har nu återigen haft en sån där bra period. 50 Euro har växt till 1150 Euro på Betfair sedan annandag jul. Har tänkt mycket på vad jag gör fel, för någonstans vet jag ju att efter solsken kommer regn. Denna sidan känns som om den har mycket att lära ut och jag ska verkligen försöka att spela med hjärnan till 100%.

Vi får stötta varandra, du och jag, ebott89!
Bruce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-10, 22:19   #9
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 44
Sharp$: 142


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Du har ju redan ett konto hos Betfair, så varför inte prova att byta sida? Boka (ge odds på) lag eller deltagare som du tror inte vinner. Eller lag/deltagare som står i för lågt odds. Inte sällan kan man boka storfavoriter till låga odds strax före start.
Jag provade boka några matcher på 0-0 och U0.5 och det gick kanon idag. Men, om det inte blir något mål så blir det dyrt för att tjäna pengarna

Vad händer om jag bokar ett storlag mot ett sämre lag?
Tex. Arsenal - Sunderland.
ebbot89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-11, 01:10   #10
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ebbot89 Visa inlägg
Jag provade boka några matcher på 0-0 och U0.5 och det gick kanon idag. Men, om det inte blir något mål så blir det dyrt för att tjäna pengarna

Vad händer om jag bokar ett storlag mot ett sämre lag?
Tex. Arsenal - Sunderland.
Tja, oftast förlorar man...,men frågan är hur det går i längden? T ex att boka till 1.25 är samma sak som att spela till 5 ggr på att Arsenal inte vinner. Jag ger inga garantier, men går man med vinst i längden om man spelar storfavoriter till låga odds strax före spelstart? Om inte...så verkar det vettigt att boka, eller? Jag har dock inga erfarenheter av att spela på detta sätt.

Kanske ska förtydliga att, inte sällan, oddsen på favoriterna sjunker något mot slutet. Om t ex Barca står i 1.10 några timmar före kan de sista spelen ibland göras till 1.07-1.08. Där menar jag att man kan lägga ett bud och blir det taget så är det bra och annars står man över.

En hel liten vetenskap detta. Övning ger färdighet. Lycka till!

Senast redigerad av overpace den 2014-01-11 klockan 01:11.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-11, 06:17   #11
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 3
Sharp$: 32
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Tja, oftast förlorar man...,men frågan är hur det går i längden? T ex att boka till 1.25 är samma sak som att spela till 5 ggr på att Arsenal inte vinner. Jag ger inga garantier, men går man med vinst i längden om man spelar storfavoriter till låga odds strax före spelstart? Om inte...så verkar det vettigt att boka, eller? Jag har dock inga erfarenheter av att spela på detta sätt.

Kanske ska förtydliga att, inte sällan, oddsen på favoriterna sjunker något mot slutet. Om t ex Barca står i 1.10 några timmar före kan de sista spelen ibland göras till 1.07-1.08. Där menar jag att man kan lägga ett bud och blir det taget så är det bra och annars står man över.

En hel liten vetenskap detta. Övning ger färdighet. Lycka till!
Då borde man ju kunna sätta det i system? Jag menar spela några timmar innan och sedan boka? Är det så enkelt eller vad missar jag?
TheGambler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-11, 07:34   #12
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TheGambler Visa inlägg
Då borde man ju kunna sätta det i system? Jag menar spela några timmar innan och sedan boka? Är det så enkelt eller vad missar jag?
Kommissionen.
5% på varje spel.
Vill du tjäna 5% måste linan alltså rört sig nedåd med 15%.
Den som letar efter gratis pengar får leta länge.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-11, 08:44   #13
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TheGambler Visa inlägg
Då borde man ju kunna sätta det i system? Jag menar spela några timmar innan och sedan boka? Är det så enkelt eller vad missar jag?
Faktum är att man borde kunna göra det. Men långtifrån alla favoriter sjunker på detta sätt. En testspelsperiod rekommenderas. Att enbart boka vid de tillfällen oddsen faktiskt rasar är ju också att sätta något i system. Teoretiskt borde bokningarna vara till så lågt odds att de ger vinst i längden. Eller?
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-11, 10:20   #14
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 71
Sharp$: 1247
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Kommissionen.
5% på varje spel.
Vill du tjäna 5% måste linan alltså rört sig nedåd med 15%.
Den som letar efter gratis pengar får leta länge.
Nejdå, räcker att linan rört sig 1 hack neråt så har du vinst på betfair. Komissionen betalar du på nettovinsten på marknaden, inte på omsättningen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+5)
Pursey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-11, 11:27   #15
 
Selan92s avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 83
Sharp$: 1068
Standard

Det jag kan rekommendera att testa är att spela som angr88 gör och som jag även testat och gör nu. Spela emot folk som har under 50% i vinst och roi under 100. Spelar han en etta på brynäs mot aik spelar du x2 på motståndaren och vice versa. Jag själv spelar mot svenska spels expert matte forslund. Efter 69 spel har jag 39-30 roi 110 och ligger 80 kr plus. Har endast gjort detta som test och spelat 15 kr per spel. Till en början soelade jag emot alla hans spel men nu spelar jag bara emot alla spel han lagt som är i odds 1.70 och uppåt. Då det är dom han torskar mest på och han lägger mycket extrema låg oddsare som oftast går in men ger ju inte därskilt mkt pengar för hans del
Selan92 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td