Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-02-18, 15:28   #46
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 159
Sharp$: 1352

xp3rt
Stats: 184 - 185 - 2
ROI: 103.19%
Vinstprocent: 49.86%

Standard

2014-02-18 20:45Champions LeagueMan City vs Barcelona Ö 5.5 FT 200 2.200


Blev även ett hörnspel. City är riktigt bra på att skapa lägen och hörnor, speciellt på hemmaplan. Hos vissa lag finns en risk att det inte blir lika många hörnor vid ledning, hos City är den risken inte lika stor. På hemmaplan har man i många fall kört över motstånden, men ändå gått över 5.5 i 9/11 matcher. Matcherna man inte klara var inte långt ifrån heller, ena slutade på 4 hörnor och den andra på 5.

En annan faktor är att City även vid ledning kommer försöka gå för fler mål, inte bara för att dem trummar på utan även för att det väntar ett bortamöte mot Barcelona. Så även vid en tidig ledning så känns spelet bra, då är vi även inne vid worst case scenario här. Kan ju vara så att Barca tar ledningen eller att det står lika, vilket inte är helt omöjligt.

Man City snittar 8.25 hörnor per match. Nu möter man inte samma motstånd, jag vet. Här är statsen mot lite bättre motståndare i ligan:
vs United 8
vs Arsenal 8
vs Liverpool 9
vs Chelsea 12

Mot United vann man dessutom med 4-1 och mot Arsenal 6-3. Anledningen till 12 hörnor mot City beror nog på att man låg under, och mot Liverpool så låg man även där under men lyckades att vända.

Räcker inte det som faktor så kommer den största här. Jag drömde att City lyckades skrapade ihop nio hörnor, DET om något är väl den största anledningen att spela .

Hur det slutar? Om jag inte missminner mig från min dröm så blev det 9-6, till City.

Spel: City Ö5.5 Hörnor
Odds: 2.20
Units: 2/10

Trots denna långa text blir det "bara" 2 units, kanske kommer in ett spel på 1 unit på över 6.5 också.

Senast redigerad av Oddsarn den 2014-02-18 klockan 22:43.
Oddsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-18, 15:35   #47
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 159
Sharp$: 1352

xp3rt
Stats: 184 - 185 - 2
ROI: 103.19%
Vinstprocent: 49.86%

Standard

2014-02-18 20:45Champions LeagueMan City vs Barcelona Ö 6.5 FT 100 3.100


Blev en liten godispeng på Ö6.5 oddset är för bra, skulle säga att den sitter runt 40% av gångerna.

Glömde nämna från den förra texten att city förmodligen kommer att försöka komma med inlägg fårn kanterna vilken kan skapa en del hörnor. Hoppas Navas får starta då han är en av de bästa hörnskaparna, kan bli så att Nasri - Silva spelar på kanterna. Silva kommer nog spela han har en tendens att gå inåt i banan vilket är ett minus, men man kommer skapa en del iaf. Sen så är Barca inte så starka i luftrummet så man kommer nog medvetet vilja ha en del fasta, då är hörnor ett bra vapen.



BOL, som man brukar säga.

Senast redigerad av Oddsarn den 2014-02-18 klockan 22:42.
Oddsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-18, 22:42   #48
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 159
Sharp$: 1352

xp3rt
Stats: 184 - 185 - 2
ROI: 103.19%
Vinstprocent: 49.86%

Standard

Hands down, riktigt dåliga analyser. Trodde verkligen City skulle komma upp fler gånger då de brukar köra ett rakare spel. Visst för att Barca skulle äga bollen, men såhär? Fanns en del lägen utöver de två målen, men det ville sig inte.

Hara bestämt mig nu, kommer köra denna Champions League runda (slutar nästa vecka på onsdag), blir det ingen förbättring läggs dagboken på is då det verkar vara en förbannelse över den. Just nu går det bättre att köra det motsatta till det jag spelar, jag är en , så vill ni vinna är det nästan bättre att rygga mig fast åt andra hållet så att säga.
Oddsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-18, 22:47   #49
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oddsarn Visa inlägg
Hands down, riktigt dåliga analyser. Trodde verkligen City skulle komma upp fler gånger då de brukar köra ett rakare spel. Visst för att Barca skulle äga bollen, men såhär? Fanns en del lägen utöver de två målen, men det ville sig inte.

Hara bestämt mig nu, kommer köra denna Champions League runda (slutar nästa vecka på onsdag), blir det ingen förbättring läggs dagboken på is då det verkar vara en förbannelse över den. Just nu går det bättre att köra det motsatta till det jag spelar, jag är en , så vill ni vinna är det nästan bättre att rygga mig fast åt andra hållet så att säga.
Du har lagt 21 spel. Ha tålamod!
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-18, 23:14   #50
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 159
Sharp$: 1352

xp3rt
Stats: 184 - 185 - 2
ROI: 103.19%
Vinstprocent: 49.86%

Standard

Jo, visserligen har du rätt. Men 17 förluster är inte okej någonstans. Har inte ens varit i närheten av en sån här dålig start, eller en period som innehåller så många fel. Det kan nästan inte gå sämre, men skulle det mot förmodan fortsätta gå såhär dålig eller sämre kommande veckan, då läggs dagboken på is ett tag iaf.

Tack för stödet, och som sagt om någon har någon konstruktiv kritik, shoot!
Oddsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-18, 23:30   #51
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

No offence men att hitta värdespel på de tre största ligorna i fotbollsvärlden är allt annat än lätt. Här sitter bolagen med samma information som dig eller i många fall ännu mer information. För att hitta värden måste du nog ha extremt många bolag och bara leta extrema utstick.

Det finns en anledning till att jag själv har lagt max 1% av mina totala spel på marknader som dessa.

Men jag tycker samtidigt det är tråkigt om du ger upp efter 21 spel men mitt råd till dig är att hitta någon marknad som inte är lika svårspelad och verkligen sätta dig in i den ligan/spelformen.

Best of luck!
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-19, 00:25   #52
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 159
Sharp$: 1352

xp3rt
Stats: 184 - 185 - 2
ROI: 103.19%
Vinstprocent: 49.86%

Standard

Tack för dina ideer och synpunkter! Vet om att det smartaste är att hitta en annan liga, eller i en lägre division för att hitta mer värde. Men det kommer kosta mycket tid och forskning för att kunna ha en edge. Det är ju så att jag kollar en del på dessa ligor jag spelar, så det blir nytta med nöje. Visserligen blir inte edgen lika stor, samtidigt har jag plussat tidigare på detta.

Spelar mest för att det är roligare, få lite mer spänning i matcherna. Sen vill man såklart försöka plussa, och få in lite deg då det blir en hel del tittande på fotboll.

Det är inte själva resultatet att vara minus efter 21 matcher utan mer sättet det är gjort på. Gick inte så här dåligt innan jag startade dagboken, vet inte om jag analyserat för mycket eller vad jag har gjort. Tidigare har jag kollat upp lite stats men kört mer på uppstuds, kanske dissekerar jag spelen för mycket.

Problemen just nu tror jag inte ligger i att jag inte hittar värdespel, utan ett steg längre bak. Hade det varit mest värdespel hade jag nog suttit en del fler spel med en betydligt högre ROI. Är nog mer att jag väljer HELT fel matcher av en anledning.

Blir väl att jag fortsätter med dagboken, jag måste ju ha nått rock bottom nu. Det är bara ifall det skulle gå likvärdigt eller sämre då blir det paus. Skulle det gå sämre än det här förtjänar jag inte ens att skriva i dagboken. Så en ROI över 31% på onsdag nästa vecka (inte en hög ribba direkt)!

Som sagt uppskattar era svar och ideer, kul att kunna bolla med folk.
Oddsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-19, 19:02   #53
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 159
Sharp$: 1352

xp3rt
Stats: 184 - 185 - 2
ROI: 103.19%
Vinstprocent: 49.86%

Standard

2014-02-19 20:45Champions LeagueAC Milan vs Atl Madrid 2 FT 400 2.220


Ett Milan som inte går att känna igen mot ett starkt och kompakt Atletico. Ett Milan som saknar avstängde Montolivo och Muntari dessutom får nyfärvet Honda inte lira eftersom han är cuptied. Shaarawy och Robinho borta sedan tidigare.

Det egentligen enda kännbara avbräcket för Madrid-klubben är vänsterbacken Filipe Luis. Ett Atletico som varit i en liten formsvacka säger vissa, jo möjligen. Det som har hänt är att man torskat dubbelmötet mot Real Madrid i cupen. Första mötet vann Real komfortabelt hemma med 3-0, andra ställde Atletico upp ett rätt svagt lag och förlorade med 2-0. Däremellan spelade man en match mot Almeria borta och förlorade med 2-0. Det är väl isåfall den matchen som är lite förvånande. Målen kom rätt sent i 80e och andra efter straff och rött kort till andremålisen några minuter efter det första.

Atletico kan såklart välja att gå för krysset, men laget kommer skapa chanser. Man är väldigt tighta och jobbiga att möta, har svårt att se Milan göra många mål. Milan kommer gå för att vinna, medan Atletico ligger och lurar med sina omställningar, och där kan det smälla till.

Rygga (eller motrygga) på egen risk!

Hur det slutar? 0-2

Spel: Atletico Madrid
Odds: 2.22
Units: 4/10

Senast redigerad av Oddsarn den 2014-02-19 klockan 21:41.
Oddsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-23, 00:20   #54
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 159
Sharp$: 1352

xp3rt
Stats: 184 - 185 - 2
ROI: 103.19%
Vinstprocent: 49.86%

Standard

Dags för nytt spel!

2014-02-23 14:30Premier LeagueLiverpool vs Swansea -1.5 FT 400 1.840


Oddset har till och med varit uppe och snurrat vid 1.90, vilket för mig är ofattbart. Oddset är väl runt 1.85 och uppåt på vissa bolag, jag fick mitt spel till 1.84. Jag tycker fortfarande det är värde och skulle in bli förvånad om det ligger på runt 1.70 imorgon om inte mindre.

Liverpool är ett lag med full fart i benen, framförallt på hemmaplan. När man dessutom förväntas ställa upp med sin vanliga kvartett på topp med Coutinho, Sterling, Sturridge och Suarez på offensiv planhalva kan allting hända. Swanseas försvar kommer ha fullt upp när dessa virvelvindar blåser igång.

Lägg därtill att Swansea inte kommer till mötet med helt fräsha ben, då man mötte Napoli så sent som torsdags kväll i Europa League där man ändå ställde upp med ett bra lag. Nu är iofs Swansea ett lag med mycket boll men matchen sitter nog ändå lite i benen iaf till skillnad från Liverpool som har fått vila och fokusera på denna match en vecka, Swansea har fått två dagar.

På Anfield öser Liverpool på och snittar 2.92 mål per match och släpper endast till 0.69. Laget har gjort minst två mål i 10/13 matcher och de tre man inte gjorde det i var faktiskt de tre första matcherna. Så man har tio raka matcher hemma där man skapat minst två mål.

Swansea släpper visserligen inte till mycket mål på bortaplan man är snarare rätt tighta med 1.23 insläppta per match. Men man möter ett Liverpool som är väldigt starka och som senaste hemmamatchen gjorde 5-1 mot Arsenal som är ett av de defensivt bästa lagen denna säsong och matchen innan dess 4-0 på Everton som också är ruggigt starka bakåt.

Jag ser Liverpool göra 2, 3 eller 4 mål i denna match och Swansea 0,1.

Så hur slutar detta? 3-0

Spel: Liverpool -1.5
Odds: 1.84
Units: 4/10

Senast redigerad av Oddsarn den 2014-02-23 klockan 15:48.
Oddsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-23, 00:26   #55
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 159
Sharp$: 1352

xp3rt
Stats: 184 - 185 - 2
ROI: 103.19%
Vinstprocent: 49.86%

Standard

Har även gjort en liten analys av mina förluster och kommit fram till att mer än hälften (9/17) kommit till på endast tre matcher.
Vilket betyder att jag spelat flera olika spel på en och samma match.

Så jag ska försöka skära ner mitt multispelande och försöka spela ett lir per game.
Oddsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-23, 15:50   #56
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 159
Sharp$: 1352

xp3rt
Stats: 184 - 185 - 2
ROI: 103.19%
Vinstprocent: 49.86%

Standard

Liverpool gjorde planenligt sina mål framåt men släppte till ett mål för mycket bakåt. Surt med Gerrards skott som gick i insidan av stolpen i slutet.

Tar nya tag till Champions League nu mitt i veckan där jag har ett spel klart, troligen kommer det ut två spel.
Oddsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-25, 11:51   #57
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 159
Sharp$: 1352

xp3rt
Stats: 184 - 185 - 2
ROI: 103.19%
Vinstprocent: 49.86%

Standard

Nästa spel blir United vinst borta mot Olympiakos. Skriver det här nu, men skriver ner hur jag tänker lite senare under dagen. Spelet finns i mitt Sheet.
Oddsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-25, 17:43   #58
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 159
Sharp$: 1352

xp3rt
Stats: 184 - 185 - 2
ROI: 103.19%
Vinstprocent: 49.86%

Standard

2014-02-25 20:45Champions LeagueOlympiakos vs Man Utd 2 FT 700 2.230


Ser ett stort värde i detta spelet. Visserligen har Olympiakos hemmaplan där man är starka, men man har tappat sin bästa spelare och målskytt Mitroglou samtidigt som Saviola är skadad dessutom är det inte helt hundra att Valdez kommer till start, det mesta pekar dock på att han gör det. Saknas gör även backen Siovas, och Weiss som lämnat en spelare som var viktig i uppbyggnaden på offensiv planhalva.

I gruppspelet hade man PSG, Benfica och Anderlecht. PSG är väl det laget man kan jämföra med United. PSG hade en behaglig match där man vann med komfortabla 1-4. Nu betyder inte detta att United kommer spela ut Olympiakos men de hade även problem med Anderlecht där man tillslut lyckades vinna med 3-1 dock efter att man fått med sig tre (!) straffar och Anderlecht som åkte på tre röda. Man vann även mot Benfica med 1-0, vilket inte var helt rättvist då det var Benfica som styrde spelet och oavgjort var väl det resultatet som speglade matchen bäst.

United har väl inte gått som man tänkt sig i ligan, i Champions har det däremot gått bättre. Man har haft tuffa matcher på bortaplan där med mot bla Leverkusen och Shakthar. Mot Shakthar fick man med sig ett oavgjort resultat, mot ett i mitt tyckte mycket bättre lag än Olympiakos.
Leverkusen körde man över med hela 5-0 i ett man där man dominerade. Den tredje matchen var mot Sociedad där fick man "bara" 0-0. Så tre matcher mot lag som håller samma nivå eller någon nivå bättre (Shakthar, Leverkusen) så lyckades man riktigt bra.

Vissa kanske hävdar att risken att Manchester är nöjda med en poäng och den finns ju sjävklart där. Tycker ändå United är så stora favoriter att oddsen är rätt snea här, man kan ställa upp med bästa möjliga lag (undantag Mata som är cuptied, men han har inte spelat deras tidigare CL-matcher och det har ändå gått bra).

Publiken kommer bära fram Olympiakos till att spela lite bättre, tror dock inte det räcker. Spelare för spelare är det stor skillnad, och som jag nämnde tidigare har Olympiakos lag försämrats sen man spelade i gruppspelet. I en grupp där man tog sig vidare med samma poäng som Benfica, men man var bättre inbördes.

Med spelare som Van Persie och Rooney behövs det inte mycket för att bollen ska ligga i nät. Och helt ärligt så ser jag inte vem i Olympiakos ska hota offensivt, visst Fuster är bra men vad mer? United släppte bara in ett mål sammalagt i sina tre bortamatcher i höst mot Leverkusen, Shakthar och Sociedad.

Visst är Olympiakos bättre på hemmaplan än på bortaplan, men det är inte spelarna som skrämmer utan publiken som kommer göra ett helvete. Men är det något lag som klarar av att vara i helvetet är det "The Red Devils" från Manchester.

Spel: Manchester United
Odds: 2.23
Units: 7/10

Senast redigerad av Oddsarn den 2014-02-25 klockan 21:38.
Oddsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-25, 17:45   #59
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 159
Sharp$: 1352

xp3rt
Stats: 184 - 185 - 2
ROI: 103.19%
Vinstprocent: 49.86%

Standard

Hoppas jag nu inte glömt något och att texten är läsbar.
Oddsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-25, 19:10   #60
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 159
Sharp$: 1352

xp3rt
Stats: 184 - 185 - 2
ROI: 103.19%
Vinstprocent: 49.86%

Standard

Fuster inleder på bänken och Valdez verkar inte vara helt fit för 90 minuter och inleder även han på bänken. Fuster har flest assist i deras CL-säsong med tre stycken, Mitroglou har gjort om jag inte minns fel 3 av deras mål och någon assist. Saviola har 2+1 och Weiss har även han gjort en del poäng. Så det är inte optimala förutsättningar för det grekiska laget.

Lägger även en godispeng privat på Ö12.5 hörnor till 3.50. Olympiakos normalt sett hörnstarka, united med två yttrar i form av Young och Valencia kommer förmodligen komma runt på kanten och slå en del inlägg. Som sagt godispeng.
Oddsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td