Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-12-05, 08:18   #1
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 9
Sharp$: 26
Standard

zenwenx Sharp Or Donk


Lite backstory, hobbygambler. Spelat stryktipset, europatipset, lången osv sen jag var runt 10år(eller nått närliggande). Så intresset för att gambla har i princip alltid funnits. Senaste året har jag lärt mig det grundläggande för att kunna ha de nödvändiga kunskaperna för att vara en vinnande spelare.

Men eftersom jag är arbetslös och får jobb då och då av en bemanningafirma så blir det att ta ut de vinster jag gör (när jag nu gör några). Om vi leker med siffror och säger att jag riskerat totalt 10k så har jag väll gjort en vinst på 1-1,5k enligt mina gissningar. Har precis börjat med diciplinerat nedskrivning av bets, vinst, förlust osv. Använder speldagboken, väldigt bra enligt mina ord. Men än har jag extremt mycket att lära. Första valet av sport är utan tvekan fotboll, sedan hockey. Men som många andra så lägger man rätt mycket känsla och hjärta på sin favoritsport, som gör att min winrate är 5-10% bättre på NHL än europeisk fotboll.

Gårdagen var hyfsat bra, natten äckligt dålig. Så nu är det dags att försöka på en bra fredag. Bankrullen är väldigt låg, så kommer att lägga lite chansningar och ett par löjliga odds. Tar gärna emot kritik i alla former, men föredrar som vem som helst lite logik och argument bakom kritiken.

OVERALL (Sedan start av dokumentering 30 november)
Picks: 52
Turnover: 4920:-
Accuracy-%: 36.5%
ROI: 125.6%
Net profit: 1257.1:-

Min träffsäkerhet är väldigt låg eftersom jag börjat gardera mig i matchresultat i fotboll. Annars skulle jag gissa att den ligger runt 47% (så inte över den magiska +52%aren).

Anledningen varför jag gör en speldagbok är för att kunna se tillbaks själv hur jag resonerar kring min egen betting, samt hur andra tar intresse och ger tips och kritik kring hur jag spelar. Så att jag kan lära mig mer för att ge mig större möjlighet att vara en vinnande spelare.

Senast redigerad av zenwenx den 2014-12-05 klockan 08:31.
zenwenx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-05, 08:29   #2
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 9
Sharp$: 26
Standard

Match 1X2
Singel: Fiorentina v Juventus 2 (odds WH 2.15)
Dubbel: Toulouse v Monaco & Borussia Dortmund v Hoffenheim X&2 (odds WH 4.96)
Dubbel: Fulham v Watford & Estudiantes v Tigre X&2 (odds WH 6.125)
Singel: Central Coast v Melbourne Victory 2 (odds WH 1.91) (Vinst 0-3)
Trippel: Qatar v Umm-Salal & Al-Orubah v Al Shabab Ksa & AL Taawon v Al-Ittihad X&X&2 (odds WH 27.2)
Singel: Kuban Krasnodar Youth v Cska Moscow Youth X (odds WH 3.8) (Förlust 1-4)

Blir inga motiveringar idag, för många matcher att motivera. 27.2oddsaren är ett rent impulsskitbet. Detta är hur jag bettar, mer tid satt på vissa matcher, mindre på andra. Jag har en väldigt stark vana att gå X på matcher av vinstmöjligheterna. Ungefär 65% av bankrullen på spel idag, men kommer att satsa mycket av bankrullen för att gambla upp, inser själv att det är fel. Men pengarna har inte tillräckligt mycket värde atm för att spela 1-5% av bankrullen per match och bara köra singlar. Så nej det kanske inte är en värd taktik, men har redan gjort en klar vinst på William Hill och jag har ändå inte mer pengar att investera i betting atm.

Senast redigerad av zenwenx den 2014-12-05 klockan 11:33.
zenwenx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-05, 08:41   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1768


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard


Har du horat ut alla dom bra bonusarna?
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-05, 08:57   #4
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 9
Sharp$: 26
Standard

Nej har en hel del kvar, har bara använt Bet365, Unitbet och nu WH. Så det är planen att göra sen, men WH hade nån identifieringsprocess med bild på ID och bankkort innan uttag går genom, så blir att hoppa över till nästa nån gång nästa vecka. Har inte tillräckligt mycket pengar att utnyttja fler atm, så det kommer när bankrullen ökar
zenwenx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-05, 11:25   #5
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 9
Sharp$: 26
Standard

Sista minuten

Qatar SL
AL SAILIYA VS. AL ARABI (ODDS: 2.9-3.5-2.1)
Al Sailiya (Record 2-2-2)
De två vinsterna är mot bottenlagen, noterbara spelare MOHAMED SALAH & JEMÂA med 4 mål var för klubben.
Al Arabi (Record 1-3-2)
Väldigt upp och ned, många svängar. Starka målskyttar i form av Ezekiel, Paulinho med 6 mål var, Pablo Hernandez. Sedan måste man räkna in Dejagah och Pablo Hernandez enorma erfarenhet i större ligor, EPL och La Liga.

Al Sailiya med självförtroende och ett bakomliggande hemmarekord som imponderar även fast man ligger på fel sida av tabellen, Al Arabi med en känsla med individuella målgörare och ett mycket bättre lag på pappret. Men väldigt många svängar formmässigt, som säger något om lagspel samt försvar.

Startelva och skadeläget hittar jag inte.

Nu spelar jag endast på WH atm, men 3.5 i odds för X låter som en värd investering att riskera.

För övrigt ifall någon gillar denna enkla analys, så skulle jag även tipsa på BTTS, resultat 1-1 och 1-2.

//zen
zenwenx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-06, 23:27   #6
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 9
Sharp$: 26
Standard

Efter en skrattretande resultat så kör vi nu igen.

Argentina - Primera Division
Belgrano v Independiente 2 (odds 3.3 WH) & (BTTS 1.91 WH)

Båda lagen i tveksam form, dags för Independiente att hitta den igen.
Independiente på en 4e plats, Belgrano på en 13e. Independiente är ett lag som ska sluta på en topp 5 plats och då måste man ta och vinna mot den nedre halvan av tabellen. Även fast trenden alltid går i Sydamerikansk fotboll att hemmalaget har en extrem fördel, så köper jag inte detta. Mancuello(Independiente) delad andraplats i skytteligan med 10mål, Lucero och Penco också för Independiente på 4a mål. Belgranos toppskytt hittas på 4 mål.
zenwenx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-07, 00:04   #7
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 9
Sharp$: 26
Standard

Dubbel
Vancouver Canucks @ Toronto Maple Leafs
Toronto Maple Leafs @ 2.50 (60min)
Chicago Blackhawks @ Nashville Predators
Nashville Predators @ 2.40 (60min)

Singel
Columbus Blue Jackets @ Tampa Bay Lightning
Tampa Bay Lightning @ 1.73 (60min)
Absoluta toppen mot absoluta botten, borde vara en extremt enkel dans.
zenwenx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-07, 02:30   #8
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 9
Sharp$: 26
Standard

1-8 i Donkrecord och dags för lite soulsearching och paus.
zenwenx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-07, 17:45   #9
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 17
Sharp$: 440
Standard

Om du ska ha en speldagbok bör du också ha ett spreadsheet där du lägger in spelen.
bettingmaster är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-07, 18:00   #10
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 9
Sharp$: 26
Standard

Aa det är väll planen har inte satt in mig i det än
zenwenx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td