Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-16, 07:13   #1
 
RizZlas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Ume
Inlägg: 850
Sharp$: 718


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Lightbulb

RizZlas RollerCoaster (FOTBOLL, NHL & Övrigt)


Hallå!

Tänkte starta denna speldagbok för att få lite struktur på allt spelande. Med hjälp av statistiken som jag kommer att få fram, så hoppas jag att kunna hitta mina brister och mina styrkor i mitt sportsbettande. Vilka marknader jag ska spela mindre på och vilka marknader jag ska spela mera på. Historiskt sett så har jag lagt mest fokus på fotbollen, men under senare tid så har det blivit mer och mer NHL. Dels för att jag gillar att titta på NHL och även för att känslan för matcherna börjar infinna sig mer och mer desto mera man rekar och kollar på matcherna. Jag har varit snickare tidigare i mitt liv men bettingen har gått så bra att jag inte har jobbat på de två senaste åren. Med denna speldagbok hoppas jag även att jag kan förmedla rätt tankar om matcher och förhoppningvis leda in andra spelare på en vinnande bana.

Jag har aldrig använt "Units", mest därför att jag har haft sådan bra koll på min ekonomi och aldrig velat riskera den stabilitet jag har, även om jag haft några rejäla svackor där jag har spelat för mycket % gentemot bankrullen.

Nu ska vi dock, för att lättare kunna hålla koll på om jag plussar eller backar, använda units och följa det jag läste under "Spelskolan" här på Sharp.se. (Jag la ett spel tidigare under Dagens Rekar där jag spelade för 8 units(Som jag f.ö förlorade) utan att vara insatt i Units) Så nu tänkte jag börja på riktigt och köra detta seriöst med Units och % osv.


Jag spelar på det mesta. Fotboll, Bandy, Hockey, Basket, Handboll men även lite Trav och Tennis. Jag spelar väldigt mycket Live på fotboll på Betfair. Mitt "Livebettande" kommer dock inte att ingå i denna speldagbok.

Jag lägger huvudsakligen mina spel på Betfair & Pinnacle men även diverse andra mindre aktörer.




Min startfond blir 100u.


..........Nu kör vi!

Senast redigerad av RizZla den 2010-01-17 klockan 11:15.
RizZla är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-16, 08:47   #2
 
RizZlas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Ume
Inlägg: 850
Sharp$: 718


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Post

16/1 Dagens Fotboll


Spanien - La Liga - Athletic Bilbao - Real Madrid 20:00


Vi kan börja med lite form och statistik för att få lite kött på bena.
  • 5 senaste matcherna i La Liga & Senaste årens möten lagen emellan
2010-01-10 Málaga - Athletic Bilbao 1-1
2010-01-03 Mallorca - Athletic Bilbao 2-0
2009-12-19 Athletic Bilbao - Osasuna 2-0
2009-12-12 Zaragoza - Athletic Bilbao 1-2
2009-12-06 Athletic Bilbao - Valencia 1-2

2010-01-10 Real Madrid - Mallorca 2-0
2010-01-03 Osasuna - Real Madrid 0-0
2009-12-19 Real Madrid - Zaragoza 6-0
2009-12-12 Valencia - Real Madrid 2-3
2009-12-05 Real Madrid - Almería 4-2

Primera Division 2008/2009

2009-03-14 22:00 Athletic Bilbao - Real Madrid 2-5
2008-10-26 21:00 Real Madrid - Athletic Bilbao 3-2

Primera Division 2007/2008

2008-04-27 21:00 Real Madrid - Athletic Bilbao 3-0
2007-12-08 22:00 Athletic Bilbao - Real Madrid 0-1

Primera Division 2006/2007

2007-04-29 21:00 Athletic Bilbao - Real Madrid 1-4
2006-12-03 19:00 Real Madrid - Athletic Bilbao 2-1

Primera Division 2005/2006

2006-02-11 22:00 Athletic Bilbao - Real Madrid 0-2
2005-09-22 22:00 Real Madrid - Athletic Bilbao 3-1


Statistiken talar sitt tydliga språk. 8 raka vinster för Real Madrid 4 säsonger bakåt i tiden. Formmässigt så känns det som ganska even race. Bilbao har väl gjort vad dem ska och så har även Real förutom plumpen borta mot Osasuna.
  • Skador & Trupper
Athletics trupp är i princip helt skadefri och följande spelare är uttagna:
Iraizoz, Toquero, Koikili, Ustaritz, Amorebieta, David López, Llorente, Yeste, San José, Armando, Susaeta, Iraola, Orbaiz, Etxeberria, Gurpegi, Javi Martínez, Iturraspe, Muniain och De Marcos.

Real Madrids
trupp ser som följande:
Casillas, Dudek, Albiol, Arbeloa, Garay, Marcelo, Metzelder, Ramos, Xabi Alonso, Gago, Granero, Drenthe, Guti, Lass, Kaka, Cristiano Ronaldo, Benzema, Raul

: Pepe, Van Nistelrooy, Van Der Vaart och Higuaín
  • Sammanfattning
Har en hel del intressanta tankar om denna match. Första tanken som slår en är ju att Real ska ha kapacitet att plocka hem detta. Iallafall kommer dem att göra mål. Bilbao vet att det inte går att backa hem en hel match när dem möter så tunga offensiva pjäser såsom Kaka och Ronaldo. Dem vet att det kommer att trilla in en boll eller två ändå. Bilbao brukar inte backa hem mot offensiva lag som spelar rakt heller. Dem fick 1-1 mot Barcelona och 1-0 mot Atl Madrid men dem skiljer sig mot Real och Sevilla. Mot Barcelona & Atl Madrid kan man backa hem och låta dem spela runt för att slippa gå bort sig och spela på kontring. Mot Real tror jag att matchbilen kommer att se annorlunda ut. Real spelar en mer rak och offensiv fotboll såsom Sevilla (Sevilla vann med 4-0 borta mot Bilbao tidigare i år) och kommer att sätta en mycket hårdare press på Bilbaos backlinje vilket kommer att resultera i trubbel för dem. Reals spel öppnar ju givetvis för mer ytor framåt på kontringar för Bilbao och det är dem bra på. Jag tror att Bilbao kommer att sticka in en boll bakom Casillas medans Real trycker in 2-3 bollar i Bilbaos nät. Skulle inte Bilbao göra mål så tror jag att matchen ändå kommer att bli så öppen då Bilbao måste börja jaga in ett mål att det öppnar ytor bakåt och att Real ordnar flera mål framåt.

Matchens spel:

Överspel 2,5 mål - 1,89 på BETFAIR - Insats: 4u av mina 100u




Det kommer fler rekar under dagen men nu är det dags för frukost!
RizZla är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-16, 12:40   #3
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Ryggar ditt överspel! Rekar även ett eget till morgondagens spanska ligaspel. Checka den.

För övrigt får du gärna posta här i dagboken när du får såna spel som du nämnde i chatten, de 5-6 tips i månaden du brukar få av din highroller-kompis.
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-16, 15:07   #4
 
suburbanracers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Värmland
Inlägg: 63
Sharp$: 6
Standard

Riktigt snygg rek med mycket info !


Sen lite nyfikenhet, du behöver inte svara om du inte vill. Du skriver att du levt på betting i 2 år, har det då vart med en vanlig lön runt 18-20 eller har du kunnat leva lite lyxliv?
suburbanracer är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-16, 19:44   #5
 
RizZlas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Ume
Inlägg: 850
Sharp$: 718


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Post

Spel 2


Har sovit en stund och sedan läst på lite om Lyon. Tror dem är på gång igen. Spelar rak 2a till ett bra odds borta mot Nancy.

Spel 2:
Nancy - Lyon. 2a(Lyon) till oddset 2,06 på Betfair. Insats: 3u

RizZla är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-16, 19:51   #6
 
RizZlas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Ume
Inlägg: 850
Sharp$: 718


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Ryggar ditt överspel! Rekar även ett eget till morgondagens spanska ligaspel. Checka den.

För övrigt får du gärna posta här i dagboken när du får såna spel som du nämnde i chatten, de 5-6 tips i månaden du brukar få av din highroller-kompis.
Det ska jag. Hoppas att det går bättre än första tipset bara
RizZla är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-16, 19:54   #7
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Det tackar vi för.

Nu jobbar vi in överspelet i Reals match... tre stolpträffar i första, bah! Ett mål i halvlek iaf!
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-16, 19:55   #8
 
RizZlas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Ume
Inlägg: 850
Sharp$: 718


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Smile

Citat:
Ursprungligen postat av suburbanracer Visa inlägg
Riktigt snygg rek med mycket info !


Sen lite nyfikenhet, du behöver inte svara om du inte vill. Du skriver att du levt på betting i 2 år, har det då vart med en vanlig lön runt 18-20 eller har du kunnat leva lite lyxliv?
Tack. Tycker det är roligt att skriva och fixa en snygg rek.

Nja, tycker om att unna mig lite saker, men det mesta åker in i bufferten för att kunna spela högre. Och vissa veckor går man ju back trots allt, bollen är ju som bekant rund.. Men ja, jag tjänar bra mycket bättre på sporten än på tidigare jobbet. Mycket mer jobb än man tror dock att reka dag ut och dag in. Men det blir ju lättare när man både tycker om att skriva och älskar att följa sport.
RizZla är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-16, 19:56   #9
 
RizZlas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Ume
Inlägg: 850
Sharp$: 718


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Det tackar vi för.

Nu jobbar vi in överspelet i Reals match... tre stolpträffar i första, bah! Ett mål i halvlek iaf!
Överspelet känns fortsatt riktigt bra. Det skulle MINST varit 1-1 redan.
RizZla är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-16, 21:00   #10
 
RizZlas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Ume
Inlägg: 850
Sharp$: 718


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Även om överspelet missade så är jag nöjd med reken. Den stämde, problemet bara det att Real inte kan göra mål idag, förmodligen för att dem saknar en lång target i anfallet, som tex Nistelroy.
RizZla är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-16, 21:52   #11
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Ja överspelet borde ha suttit nästan redan i första halvlek. Nästa tar du.
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-17, 00:22   #12
 
RizZlas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Ume
Inlägg: 850
Sharp$: 718


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Post

Spel 3 & 4 NHL


Atlanta@Carolina

Spelar över 5,5 mål till 1.72 i odds. Spelar 3u. (övrig)

Rangers@St Louis

Spelar St Louis ML till 1,78 i odds. Spelar 4u. (Betfair)



Senast redigerad av RizZla den 2010-01-17 klockan 00:38.
RizZla är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-17, 03:41   #13
 
RizZlas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Ume
Inlägg: 850
Sharp$: 718


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sammanfattning av första dagens spel för RollerCoaster


Atl Bilbao - R Madrid - Överspel 2,5 mål - Odds 1,89 - Insats: 4u. Förlust

Nancy - Lyon. 2 Odds 2,06. Insats: 3u. Vinst

Atlanta@Carolina över 5,5 mål till 1.72 i odds. Insats: 3u. Vinst

Rangers@St Louis - St Louis ML till 1,78 i odds. Insats: 4u. Vinst


En helt okej första dag för RollerCoaster. Tycker dock att jag hade riktigt otur med Överspelet i Bilbao - Real, då det nästan kunde ha varit klart i första halvlek.

Fond vid Start: 100u

Dagens resultat: +4,46u

Total fond: 104,46u

Antal spel: 3/4
RizZla är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-17, 05:49   #14
 
PumaDessan91s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Gnällbältet
Inlägg: 190
Sharp$: 0
Standard

Fin start Rizzla !

Synd på överspelet där, men någon plupp i protokollet måste komma någon gång

NHL satt ju fint inatt, men ingenting jag kommer att rygga direkt, du vet ju hur de är med NHL
__________________
Spel: 16
Vinster: 9
Förluster: 7
Push: 0
Levande: 13
+/- : 1499:-
PumaDessan91 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-17, 06:13   #15
 
RizZlas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Ume
Inlägg: 850
Sharp$: 718


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Smile

17/1 - Serie A - 15:00 Atalanta - Lazio


Idag blir det flera bets än tidigare. Lite kortare rekar, mer kvalite än kvantite.

Först matchen vi sätter tänderna i är:

Serie A: 15:00 Atalanta - Lazio

Formen på dessa 2 lag är som natt och dag. Lazio har fått fart på maskineriet och har spelat mycket bra fotboll de senaste matcherna vilket också har resulterat i fina resultat. I veckan hemmaslog dem Palermo i Coppa Italia med 2-0, dessförinnan i Serie A så kryssade man borta mot Udinese och hemmaslog Livorno med 4-1. Undertecknad har sett deras 3 senaste matcher och dem har verkligen fått igång spelet. Annat är det med Bergamolaget Atalanta. Dem har endast en seger på de senaste 9 matcherna och den kom mot bottenkollegan Siena. Här har vi ett lag utan något ljus i tunneln för tillfället och ett lag som tuffar på uppåt. Atalantas trupp är i stort sett ordinare medans Lazio saknar ett par pjäser. Kolarov är avstängd. Matuzalem och Foggia är skadade.

Atalanta: Consigli, Talamonti, Capelli, Bellini, Madonna, Acquafresca, Tiboni, Peluso, De Ascentis, Guarente, Caserta, Chevanton, Valdes, Radovanovic, Padoin, Pellegrino, Coppola, Ceravolo, Doni, Bianco, Ferreira Pinto e Tiribocchi.

Lazio: Muslera, Berni; Scaloni, Siviglia, Radu, Stendardo, Diakitè, Lichtsteiner; Dabo, Brocchi, Baronio, Mauri, Firmani; Del Nero, Rocchi, Inzaghi, Floccari, Zarate, Makinwa


15 Lazio 9 1 5 3 5 08 08
(Lazio borta denna säsong)
19 Atala 9 1 3 5 8 14 06 (Atalanta hemma denna säsong)

(Position i ligan, Lagnamn, matcher spelade, vinster, kryss , förluster, gjorda mål, insläppta mål, poäng hemma/borta)

Jag tycker mig ha hittat ett riktigt fint spel här. Ett ordinare Lazio i god form mot ett bedrövligt Atalanta för dagen, får minst kryss här, men jag tror på vinst. X2 ger runt 1,50, Vinst runt 2,95 och det bästa spelet enligt mig DnB på Lazio till 2,04(Betfair).

Mitt spel:

DnB Lazio till oddset 2,04 på Betfair. Insats: 5u

Senast redigerad av RizZla den 2010-01-17 klockan 07:10.
RizZla är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td