![]() |
Bra spel där på Hamburg, lirade Hannover borta mot Frankfurt förra helgen men var väldigt osäker på om de skulle ha tillbaka spelarna till denna match. Var väldigt nära att trycka in redan då till 1.83.. klantigt. HT/FT spelet lockar ju lite... känns som det enda spelet de skulle kunna finnas värde i. Aja, har över 2.5 till 2.00 iaf.
|
Citat:
|
Citat:
Hade dock lovat mig själv att sluta spela raka spel i toppfotbollen efter förra helgen, gillar Ö/U bättre, det är hyfsat enkelt att kolla lite statistik och är ofta rätt ute med om matchen blir målrik eller ej, att lista ut vilket lag som ska vinna är dock svårare. Men Hamburg och Swansea i helgen känns för bra för att avstå. |
Japan har visat att de är beredda att både göra mål och släppa in mål i årets turnering. Mycket på grund utav att bägge ordinarie mittbackarna är borta sedan innan turneringen. Qatar spelar inför hemmpublik då de är värdar och lyckades trots förlusten mot Uzbekistan i premiären ta sig vidare på Kinas bekostnad. Qatar är inte oförmögna att göra mål men de lär även få svårt att hålla tätt. Enligt uppgift har även Hussein Yasser ha lämnat truppen på grund av något bråk.
Uzbekerna är faktiskt ett lag som jag tror kan ta sig till Final och kanske till och med vinna. Bra anfallsfotboll med tekniskt skickliga spelare. Att de ska slå ett sargat Jordanien ser jag som en självklarhet, och verkar resten av världen också tro eftersom den droppat hårt. Saknas i jordanien gör: deras kapten Hatem Agel, Odal al-Saify, Basem Fathi och Anas Bani Yaseen.
Precis som för Japan och Qatar är framförallt Uzbekerna offensivt lagda, en fullskalig trupp som på egen hand kan smälla dit bollar. De har även släppt in mål mot Kuwait och Kina vilket jag tycker kan tala för över här.
Australiens stora killars (Cahill, Kewell, Scwarzer eventuellt, med flera) sista chans att vinna en titel med landslaget skulle jag säga. Final i år är mitt tips, Iraq är inte vad de var när de vann senast. Vinst, eventuellt med 2+ mål och -0.75 spelas när lads släpar med oddsen.
Frankfurt saknar halva laget i de bakre leden: Tzavellas, Chris, Russ, Franz och Aleksandar Vasoski. Plus aldrig utnyttjade Kraus. Lägg till Bajramovic och Scwegler och vi kan lätt inse att det är problem modell större vilket syntes senast mot Hannover när man förlorade med 0-3 hemma, problemen är än värre idag. Tränaren säger såhär på fråga; Then who can play center back? "Anyone who does not expect and it has never done before. I'm still looking for offensive players who can play on the defensive. " Och såhär på; Anything but a defeat would be a big surprise? "Yes. I'm sure that the team will grow out of tomorrow night. I have a feeling that something is in Hamburg. Even if someone should still fail, I feel that we have a chance to deliver a great fight to be." Tror jag slänger in hcp också.. Tänkte flytta fram dagens och morgondagens spel eftersom det blev lite snack i tråden. |
Har blivit en del spel som inte motiverats, lägger ut för redovisnings skull:
Sedan ligger detta inne sedan länge:
|
Ohhhlala :cheers:
|
Skaplig dag so far :) |
Citat:
Nu i efterhand bara vad grundande du u0.5 på Sampdoria? Försökte kolla kom inte fram till något vettigt körde dock Napoli HT/FT 2.37 3u tack vare det iaf :) Så tack för spelen, hade/har de andra också... |
Citat:
Sedan kom vi fram till att spela det spelet och jag såg mer värde i det än -0.75 @ 1.80ish. I efterhand hade man ju gärna lirat bägge:) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Dags att summera projektets andra månad, se nedan för statistik.
Lagda spel: 68 Vunna spel: 38 Förlorade spel: 30 Träffprocent: 55.88% Satsade Units: 65.5 Unitnetto: +2.95 ROI: 104.44% Toppnotering: +12.91 Sporter: Fotboll: 38-29 - 104.44% England: 11-15 76.49% Italien: 9-0 183.67% Asian Cup: 8-3 139.91% Tyskland: 1-4 38.8% Spanien: 3-2 112.4% International Club Friendlies: 1-3 43% Nordireland: 2-1 118.33% Australien: 1-2 66.67% Portugal: 1-0 220% Skottland: 1-0 176% Speltyp: Hemmalag: 17-10 111.42% Oavgjort: 0-3 0% Bortalag: 8-10 87.37% Över: 12-6 128.72% Under: 1-0 202% AH- : 6-5 86.95% AH+ : 3-2 95.56% Använda Bookies: Pinnacle: 15 Bet365: 8 Canbet: 7 Nordicbet: 7 SBO: 7 Expekt: 6 Ladbrokes: 5 Bwin: 4 Betsafe: 3 Bluesq: 2 188bet: 1 Centrebet: 1 Betfair: 1 Unibet: 1 |
Ja vad ska man säga om detta då?
Plus för andra månaden i följd iaf, det är bra. Dock lite mmindre än första månaden. Italien och Asian Cup räddar upp förlusterna från Tyskland och England. Bortalagsspelen fortsatt dåliga och frågan är om det inte är dags att sluta spela annat än hemmalag oavsett situation. |
Det går bra Robin, keep it up!
Tack för Everton förresten :hattenav: |
Dags att vara lite efterklok: 3-3 och back 1.89u, inte kul! OM jag hade gjort detta annorlunda, vilket inte var långt ifrån hade det sett ut såhär i bästa fall: Rapid/MFF: Var nära på att spela +0 iom att det ändå är träningsmatch, men gillade raka oddset och "chansade". Här borde jag spelat 0.5u eller 1u @ +0. Shakhtar: Spelade endast 0.5u för att jag missade första spelet och ville minimera risken pga det är just träningsmatch. Hade jag satt första eller fått push hade jag lirat 1u. Everton: Raderade summan för 1u på att Everton skulle måla och ändrade till 0.5u för att jag har haft dåliga resultat på bortalagsspel. Wigan: Same here, tyckte själv att oddset på WBA var löjligt och borde inte vikit bara för att det var bortaspel här. I bästa fall hade det blivit +0.22u istället, i mindre bra fall något därimellan. Hur som haver är jag inte nöjd med dagens värderingar av spelen. |
....
|
Fel dagbok men Holland/Belgien-dagboken kanske är jinxad och nedlagd ;)
|
Citat:
|
Denna dagbok börjar bli rätt onödigt... efterpostning av spel från senaste veckan typ. |
Du behöver väl inte efterposta?
Räcker väl att du skriver när du känner dig sugen att dela med dig av en motivering? Man får ju ha med dig i RSS-flödet om man vill hänga med på allt :) Tackar för spelen du ger! |
Citat:
|
Citat:
Som alltid så har ju ingen skyldighet mot någon utan alla får nöjda med det dem får. Det går ju i vågor hur mycket tid och ork man har, det är bara att avvakta. |
För mig är det verkligen enough med spelen via RSS, jag vet vad RobinD går för numera. That's enough för mig som sagt.
Som Rejs säger, undrar man om något spel så kan man ju ställa frågan här i denna tråd eller på IRC. Fungerar utmärkt. |
Vad är strulet egentligen? Var påväg mot rulle all time high när Belgarna och Tyskland tabbade sig i slutet. Till råga på det sa jag till gänget att nu kommer det vara oavgjort i HT och Mexico vinner med 2-0. Vad fan vaknar man upp till?!?
Give me a break ffs! |
Jo man blir ju rätt less på sånt, slår liksom aldrig fel :no:
|
Citat:
|
Försökte mig på ett litet experiment idag, att fadea lag som ska spela CL i veckan. Det gick sådär de fyra första matcherna och därför gav jag fan i Gijon +2 och Napoli+0.25. Borde lagt in alla direkt, men när de första 4 artade sig som de gjorde fick jag kalla fötter:) Visar väl återigen att spel på bortlag är svårt, även om detta var mer av ett test så kan jag utnämna mig själv till världens sämsta bortalagscapper. |
Det där med att fadea CL-aktuella lag är jag personligen lite skeptisk till. Åtminstone om man talar om att autofadea dem utan att ta hänsyn till övriga faktorer. Ta Arsenal som exempel. Visst vill man gå bra i CL, men samtidigt har man ju häng på Man Utd i toppen av ligan och lär knappast skita i ligamatcherna bara pga att man är med i CL. Spurs ligger och balanserar på CL-platsen till nästa säsong och vill givetvis inte äventyra den i onödan. Osv...
Sedan undrar jag om inte det kan vara så att den eventuella nackdel lagen har av att lira CL redan är inprisad i marknaden? Nåväl, fyra spel är ju alldeles för lite för att dra några slutsatser. :D |
Citat:
Sedan var det ju två rätt stora hcp, trodde verkligen att Parma var bättre än de visade och att Wolves mycket väl kunde klara att bara förlora med en pinne. Spurs saknade ju dessutom Bale, VDV, Huddlestone och Modric samt hade Crouch so doubtful, så det spelade hade jag tagit oavsett CL eller ej. |
Kommer att släppa ett officiellt rekprojekt för fotbollstotaler som jag själv labbat med under en tid med rätt bra resultat. Kommer i och med detta sheet dock inte blanda in ryggningar som ställde till det lite stundtals.
Systemet som tillämpas är 2-6 enligt stoffos modell, dock så kommer serier som startar med 0-4 sannolikt att stängas då riskerna blir för stora. Insatserna är att vinna 55, 110, 220, 330, 440 samt 660 (avrundat till närmsta krona i insats) och kommer att ökas progressivt. Om spelet placeras på bookie med Euro så använder jag MBs valuakurs som grund för insatsen. https://www.sharps.se/spreadsheet/robintotals |
Kommer och följas ;)
|
4-2 och en stängd serie, rätt nöjd med starten.
|
För er som följer min 2-6 (velpelle och performance that is) om ni kör samma stakes som mig så har vi ett B3 som inte är placerad i en serie.
Beroende på hur matcherna ikväll slutar så väljer vi om vi ska placera in den i en serie just nu eller ha den hängades tills den behövs. |
Gällande B3an på Brighton så valde jag att lägga den i S5 så att serien är 1-2 istället för 0-2, man kan lägga den i en annan serie att stänga, men jag vill hålla risken nere.
|
Jag försökte hoppa från start på en ny serie idag men misslyckades delas av förvirring sedan hade många av spelen droppat fett!
Var det egna spel eller från cappers? Hoppas på tåget när bra läge kommer... Tack |
Citat:
|
Snabb fråga, RobinD. Följande scenario:
Man spelar Lag X -1 AH som ett B3-spel. Lag X vinner med uddamålet, således push på spelet. Nu till min fråga, räknas spelet som B3 eller sätter man push och lägger ett nytt B3-spel i den serien eller kör man på i serien som vanligt med ett B4-spel? |
Citat:
|