Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-03-18, 13:50   #1
 
Xamdams avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 115
Sharp$: 6
Standard

Grond will breach it, bring up the wolf's head! (NHL)


Tjo. Topic är namnet på mitt spreadsheet och är ett ett citat från LOTR om någon undrar.
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=LGXN5POBbow[/ame]

Jag har bettat under cirka 1,5 år och tjänat kanske 16-18k. En stor del av pengarna har dock tjänats tack vare bonusar. Är garanterat plus på vanliga spel utan bonustrading/bonusomsättning men inte några värdefulla siffror, fungerar inte att sätta in 100 SEK då och då, tjäna 100 SEK och sedan begära uttag. Depositerade runt 5100 på Pinny precis för att göra en seriösare satsning och se hur det går.

Först och främst så gillar jag NHL, men även en del elitserien/fotboll och annat random kan förekomma. Poängen med speldagboken är att bidra till en ökad personlig seriositet inom bettingen. Tanken är att publicera varje spel här och på så sätt vill jag undvika att slänga iväg skitspel utan närmare eftertanke, dessutom vill jag undvika att spela med hjärtat. Som tur är så har jag bara Sveriges landslag i alla sporter (duh) och Djurgårdens IF i mitt stall.

Bekanta tycker jag är dum i huvudet som bettar och att det är bortkastade pengar som jag borde lägga på sprit eller annat. Dock tycker jag det är roligt så hade jag gått minus och förlorat så spelar det ingen större roll, det är en hobby som har fördelen att man kan tjäna pengar på den. Jag hoppas på plus men ställer inga större förväntningar för att undvika att jag själv blir besviken.

En unit är 10 SEK. Standardbet är 5 U (50 SEK), men ibland spelar jag 10 U vilket självklart är 100 SEK.



Startkassa: 5100
Nuvarande kassa: 5704

Senast redigerad av Xamdam den 2011-03-19 klockan 18:32.
Xamdam är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-18, 14:31   #2
 
Xamdams avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 115
Sharp$: 6
Standard

Ogiltigt spel-ID: 324934


Spelar egentligen 10 U på denna, lyckades dock skriva in fel unitsize och sedan låsa så blev två likadana spel i sheetet. NJD har kommit igång rejält på slutet men jag litar fortfarande inte på grabbarna i rödvitt. Caps har bättre formstatistik L10 med 9-1-0 mot NJD 7-3-0. Är troligtvis smått partisk då jag satt på Ottawa igår som spöade NJD men 2.08 ML på Caps hugger jag då NJD för mig fortfarande är ett sämre lag än Caps.

Ogiltigt spel-ID: 324943


Islanders har näst sämst bortastatistik i hela ligan, de vinster man tagit på senaste har främst kommit på hemmaplan där man är 16-20 jämfört med 11-24 på bortaplan. Jag tror att Islanders känner sig uppgivna inför slutspelschanserna samtidigt som Canes krigar precis runt strecket.

Ogiltigt spel-ID: 324987


Såg Habs slå TBL igår och man hade ett litet övertag.
Habs är bra mycket bättre statistiskt sett på hemmaplan påhejade av sina energiska fans. Samtidigt så är Rangers ganska dassiga på hemmaplan. Båda lagen relativt formstarka, NYR med 6-4-0 och Habs med 7-3-0. Är inte särskilt imponerad av Rangers som inte har så mycket tunga pjäser, utan just nu ett par medelmåttiga i Gaborik som underpresterar samt Dubinsky och Callahan. 2.45 känns lite väl högt på ett MTL som hade övertaget mot TBL igår.

Ogiltigt spel-ID: 325689




Tror även att DIF och Vancouver vinner idag. Vill spela på DIF då det är mitt lag, men oddset säger nej tack spela inte på mig jag är så liten och värdelös. Oddset säger något liknande för Vancouver.

Senast redigerad av Xamdam den 2011-03-19 klockan 01:35.
Xamdam är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-18, 14:59   #3
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 153
Sharp$: 2389
Standard

Gillar dina spel skarpt!

Jag håller också på Djurgården och var heller inte inne på att spela den men jag tror verkligen vi vinner ikväll inför ett fullt Globen och då tycker jag det fanns värde i att spela:

Djurgården - Luleå 1 ML till 2.0 hos Bet365.
Pettzon2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-18, 15:15   #4
 
Xamdams avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 115
Sharp$: 6
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pettzon2 Visa inlägg
Gillar dina spel skarpt!

Jag håller också på Djurgården och var heller inte inne på att spela den men jag tror verkligen vi vinner ikväll inför ett fullt Globen och då tycker jag det fanns värde i att spela:

Djurgården - Luleå 1 ML till 2.0 hos Bet365.
Tack.

Vill bara påpeka att moneyline inkluderar övertid, du köper bort krysset. Det bästa som går att få för tillfället är 1.65, vilket jag tycker är för lågt även om jag tror DIF tar hem det. Krysschansen känns något högre än i grundserien eftersom det är mycket jämnare nu, därför känns inte heller ett rakt spel på DIF till runt 2.00 - 2.10 aktuellt.
Xamdam är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-18, 15:29   #5
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 153
Sharp$: 2389
Standard

Ah, förstår. Nu skrev jag ML för det verkar vara det uttrycket som alla använder men jag spelade Djurgården HCP+0. Antar att samma sak gäller där, ink. övertid?

Dumstruten på och hoppas på vinst istället!
Pettzon2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-18, 15:39   #6
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3894

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

hcp+0 är pengarna tillbaka vid X - alltså inte Including OverTime.
ML är - Including OverTime

Oddset 2 som du fick kan enbart vara raka 1an i 1X2 spel, då oddsen på ML alt Ah+0 är lägre.

Hoppas det hjälper dig förstå mer
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-18, 15:40   #7
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pettzon2 Visa inlägg
Ah, förstår. Nu skrev jag ML för det verkar vara det uttrycket som alla använder men jag spelade Djurgården HCP+0. Antar att samma sak gäller där, ink. övertid?

Dumstruten på och hoppas på vinst istället!
Jag antar att det är bet365 du spelat på, och står det där "Djurgårdens IF
+0.0" så är det rak etta du har spelat, endast 60 min. Ser du ett sånt "överodds" kan det vara bra att försäkra sig om att man spelar på det man verkligen tror innan man trycker av. Till exempel genom att kolla upp oddsen på oddsportal.

Edit: Det är alltså bet365 som har ett förvirrande system genom att skriva "+0.0" trots att det är rak, men du borde ändå kollat upp det innan
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end

Senast redigerad av DamageINC den 2011-03-18 klockan 15:42.
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-18, 15:51   #8
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 153
Sharp$: 2389
Standard

Dumstruten bara växer men det är väl bara bra så man lär sig. Ni har säkert rätt men jag är väldigt förvirrad. Jag spelar på Bet365 och här är ett tidigare spel plockat ur min historik:

Match: Södertälje SK - MODO Hockey
Spel: MODO Hockey 0.0
Insats: 200
Utdelning: 200
Resultat: X

Jag har ett liknande resultat i samma omgång då jag spelade Rögle borta mot Örebro som också slutade X med instatsen tillbaka. Som sagt, ni har säkert rätt. Jag vill bara förstå

EDIT: Jag kanske gjorde fel från början och förvirrade er lite då jag skrev HCP+0 då det ska vara 0.0 bara?

Senast redigerad av Pettzon2 den 2011-03-18 klockan 15:54.
Pettzon2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-18, 17:17   #9
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Nej problemet är att bet365 har ett någorlunda otydligt system där både Draw no Bet och raka spel kan refereras till som "+0.0". Du måste helt enkelt vara uppmärksam vilken marknad du är inne på när du kollar på spelet, finns kryss med som alternativ eller ej? I detta fall måste det ha funnits.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-18, 17:22   #10
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 153
Sharp$: 2389
Standard

Det fanns tre alternativ på detta spel:

Djurgården 0.0
Oavgjort - Djurgården 0.0
Luleå 0.0
Pettzon2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-18, 20:58   #11
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 153
Sharp$: 2389
Standard

Nu vann ju Djurgården så då fick jag aldrig veta hur det gick men någon annan kanske vet?
Pettzon2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-18, 21:08   #12
 
Xamdams avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 115
Sharp$: 6
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pettzon2 Visa inlägg
Nu vann ju Djurgården så då fick jag aldrig veta hur det gick men någon annan kanske vet?
Så jävla nice!

SM-guld 2011!
Xamdam är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-19, 00:06   #13
 
Xamdams avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 115
Sharp$: 6
Standard

Ser ut att förlora allt inatt, jävla fitta. Slutar 1-3 och -10 U. Självklart vinner Canes i OT. Carey Price var godlike igår och kommer in och suger balle, visserligen är stora delar av försvaret skadat men ändå, 5 insläppta på mindre än en period. Förstår inte varför de inte tog in Auld redan efter 3 mål.

Såg att sopan LaBarbera startar för Phoenix vilket gjorde att jag inte kunde avstå ett bet för att försöka minska nattens minus. Egentligen finns det inget värde i skitoddset man får på Vancouver men jag spelar ändå, för att jag är en tjurig kärring just nu.

LaBarbera = 3,43 GAA, 90.2% save och 6-9 win/loss.
Bryzgalov = 2,55 GAA, 91.9% save och 32-25 win/loss.

Senast redigerad av Xamdam den 2011-03-19 klockan 01:49.
Xamdam är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-19, 00:53   #14
 
KORITFWs avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Sundsvall
Inlägg: 48
Sharp$: 204
Standard

Underspelet och raka på Habs kunde sett bättre ut om man säger så ;(
__________________
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses
KORITFW är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-19, 02:11   #15
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 153
Sharp$: 2389
Standard

Nej ingen bra NHL natt. Tänker titta igenom liven på Vancouver och se om jag hitta något intressant. Annars tänker jag bara på DIF för att bli lite positiv
Pettzon2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td