Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   performance & eddieh sladdar kontrollerat - Speedway (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/6572-performance-eddieh-sladdar-kontrollerat-speedway/)

Overkill 2011-06-05 19:03

Lindgren gör ungefär det jag förväntar mig, 11 poäng. Batchelor fem raka tvåor och avslutar sedan med två nollor.

Hampel formligen flöööög fram i eftermiddag med sina 20 poäng på sju heat. Sex heatsegrar! Lindgren var den enda som lyckades knäppa han på näsan i sitt sista ordinarie. ;) Kolodziej sådär as expected.

2/2 och så väntar vi in Holder ikväll om 20min :cheers:

Overkill 2011-06-05 21:19

F Lindgren (Tarnow) +0.5 vs T Batchelor (Leszno) 11-10
J Hampel (Leszno) +0.5 vs J Kolodziej (Leszno) 20-6
C Holder (Torun) +2.5 vs N Pedersen (Gorzow) 11-10

Äntligen en sweep, duktigt skön avslutning på junis första vecka.

+8.45u

:moneybag: :moneybag: :moneybag: :moneybag: :moneybag:

Imorgon är det British Final, kan bli ruskigt skoj! På återseende. :cheers:

eddieh 2011-06-05 22:40

Saxat från JvKs blogg;

Hallå.

En okej fm med tennisen men inte mer. Stephens var en besvikelse medan Reynolds levererade som tur var. Ikväll tror jag mig ha hittat ett par bra Speedway lir. Kommer slänga upp ett inlägg ang tävlingen och lite fina lir inför morgondagens massiva tennis utbud.

Kvällslir:

Holder-Pedersen 1.70 Betsafe 4/4 units Splestopp Kl 19:30
Sjukt bra odds om man ska se till kvällens heat. Kör inte Pedersen hem 12-13p i kvällens match kan han fan skrota cyklarna,sparka mekanikerna och tvångspensionera sig. Köra det kan han och idag har han ett mycket bra utgångsläge mot Holder tycker jag. Holder har tuffa heat rätt igenom ikväll, han möter Pedersen i ett och Gollob i ett par heat och Gollob lär inte köra lika dåligt i Polen som han gjorde i Sverige senast samt att han ska köra emot Miedziński och Zagar i ett heat. Stentufft motstånd!! Jag tycker att oddset som Betsafe satt upp här är lite av en gåva faktiskt så jag går in med 4/4 units då min form är bra nu.

:rolleyes::cheers:

Overkill 2011-06-06 15:49

Ogiltigt spel-ID: 409877

Ogiltigt spel-ID: 409879

Ogiltigt spel-ID: 409882

Ogiltigt spel-ID: 409874

Rena värdespel på vinnare och topp3, så här höga odds förtjänar inte Barker och Bridger när tävlingen avgörs över en kväll.

Ogiltigt spel-ID: 409884

1.50 på Robson som kör till vardags i EL mot Hall som håller till på PL-nivå? Känns lite väl fel IMO, här ska Robson utan att tveka vara mycket större fav. Hade inte satt en decimal över 1.25 på denna med insatsen åter vid lika antal poäng.

Kan komma fler lir sinom tid när fler bookies släpper, sitter och sonderar terrängen för tillfället. Vinnaroddsen på Harris verkar röra sig uppåt och neråt på Scott, den sistnämnde tror jag inte ett dugg på ikväll faktiskt. Så jag avvaktar in i det längsta antagligen och sedan tar jag vinnare på Harris. Bara låta public trycka in lite extra på Scott. :hattenav:

Overkill 2011-06-06 17:18

Ogiltigt spel-ID: 409922

Woffies hemmabana, så han vet vad som gäller på Monmore Green. Kennett brukar köra okej, men inte mer, här. Något för högt på att det blir hemmaviktoria här.

potatisodlarn 2011-06-06 17:57

Hittar inte top3 marknaden på sportingbet. Var det verkligen där du spelade? Sen undrar jag om nån vänlig själ kan posta en stream så man kan följa det här?

Overkill 2011-06-06 18:01

Citat:

Ursprungligen postat av potatisodlarn (Inlägg 125965)
Hittar inte top3 marknaden på sportingbet. Var det verkligen där du spelade? Sen undrar jag om nån vänlig själ kan posta en stream så man kan följa det här?

För att få spela Top3 @ Sportingbet så måste du lira vinnare också, således EW-spel. Man bockar i en ruta när man valt vinnarspelet.

Nu är dock vinnarliret sänkt till 15.00 och således är tyvärr 5.25 på Top3 sänkt till 3.75. Dock lite värde kvar ändå.

Och stream kan jag se till att kommer upp en länk till framåt 20:30. :yes:

Overkill 2011-06-06 18:07

Ogiltigt spel-ID: 409930

Detta måste jag trycka max på, dessa två har varit prenumeranter på titeln senaste åren, båda vet vilken ära det är att få ställa upp i British Final och går in stenhårt för det. Denna säsong tycker jag dock Scott sett lite mätt ut, framförallt har han inte riktigt samma fart och jämnhet som tidigare. Bomber tycker jag ryckt upp sig nämnvärt ju längre säsongen gått och verkar ha fått ordning på grejerna också. Håller Bomber som knapp fav i denna så +0.5 är det bara att tacka för, inte en chans att han ska vara +0.5-dog i denna H2H!

ED: Detta spel blev faktiskt än bättre nu IMO, det är bara poängen från grundomgången som räknas. Således är detta spel exklusive eventuell semifinal + final för förarna!

:hattenav:

eddieh 2011-06-06 18:31

En hel radda spel i mitt sheet inför kvällen.

Upp med tejpen!!!
:cheers:

Overkill 2011-06-06 18:43

Ogiltigt spel-ID: 409967

Rico är inte vad han varit, Bridger har den där ungdomliga entusiasmen som är så spännande att se bland unga idrottsmän och det brukar räcka långt. 2.20 är utan att tveka för högt, 2.00-2.05 i min bok.

Det får räcka så för kvällen, kan eventuellt komma något LIVE-spel på Bomber som vinnare om oddsen studsar uppåt av någon anledning under kvällen.

Återkommer med en stream senare när det börjar bli dags.

Overkill 2011-06-06 20:29

http://www.lshunter.tv/index.php?opt...pup&Itemid=327

Veetle, HD-stream :cheers:

Overkill 2011-06-06 21:56

Ogiltigt spel-ID: 410075

Ogiltigt spel-ID: 410076

Robson ser vass ut ikväll, det är främst Top3-oddset jag vill åt men 34.00 är också bra på vinnare.

Han har pulvriserat Hall som väntat ikväll, den H2H är klar och står 7-1 efter tre omgångar. :cheers:

eddieh 2011-06-06 22:00

En sak är iallafall säker,Ben Barker och Lewis Bridger kommer aldrig få något Nobel-Prize.Slantsingling om vem som är mest korkad under 4 varv...:no:

Overkill 2011-06-06 22:02

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 126007)
En sak är iallafall säker,Ben Barker och Lewis Bridger kommer aldrig få något Nobel-Prize.Slantsingling om vem som är mest korkad under 4 varv...:no:

Haha, jo. De är inte direkt clever in the box om man säger så. Skulle vara trevligt om man åtminstone kunde få med någon av de till semifinalen och ha fortsatt chans på vinnar/topp3-bet.

Overkill 2011-06-06 23:01

Ogiltigt spel-ID: 410156

Vet ej direkt starttid för Grand Final ännu, kommer korrigera det närmare matchstart. Först ska semifinalen avverkas så det finns lite tid att spela detta. Harris såg riktigt bra ut i sista heatet och flög från andraspåret runt Nicholls. Woffinden kommer få välja spår först i finalen, sedan väljer Harris. Han kommer få antingen inner eller andraspår och därifrån tror jag han blir untouchable trots att Woffinden tagit full pott hela kvällen. Han har dock fått vänta otroligt länge och det kan hämma honom med tanke på axeln som antagligen är ganska öm för tillfället.

2.50 är bra, medelstake.

ED: Woffinden valde bana två, Harris bana ett, Woffinden fjärde och Nicholls får tredje. Värst spår fick Nicholls sannolikt, man såg i semifinalen att Rico strugglade betänkligt därifrån och den som har bana tre har oftast blivit instängd under kvällen i första böj. Detta bör stå mellan Harris och Woffie med övervikt för den förstnämnde.

Overkill 2011-06-06 23:43

-3.3u

https://www.sharps.se/forums/126034-post779.html

Enough said.

potatisodlarn 2011-06-07 17:12

Plussade igår efter en underhållande kväll även om jag måste säga att banorna i England verkar himla små. Det går inte att ha anlag för klaustrofobi om man vill lyckas i England.

I kväll så blir det förstås Elitseriespeedway och inget jävla EM-kval.
Ett par spel jag kikar på hittils på NB:

Janusz Kołodziej +1 mot Tomas H Jonasson @ 2.00. Hur tänker de här? Janusz är ju klasser bättre och dessutom +1? Hjälper väl inte om Jonasson får 6 heat

Zetterström +0,5 @ 1,9 mot Walasek. Ska ju vara klasskillnad mellan förarna.

Nicholls är underdog mot Ruud vilket förstås beror på att han är lite sömnig efter gårdagen. Frågan är hur mycket det spelar in. Kanske Eddieh vet hur det är att ha kört i England kvällen innan?

eddieh 2011-06-07 17:29

Citat:

Ursprungligen postat av potatisodlarn (Inlägg 126086)
Plussade igår efter en underhållande kväll även om jag måste säga att banorna i England verkar himla små. Det går inte att ha anlag för klaustrofobi om man vill lyckas i England.

I kväll så blir det förstås Elitseriespeedway och inget jävla EM-kval.
Ett par spel jag kikar på hittils på NB:

Janusz Kołodziej +1 mot Tomas H Jonasson @ 2.00. Hur tänker de här? Janusz är ju klasser bättre och dessutom +1? Hjälper väl inte om Jonasson får 6 heat

Zetterström +0,5 @ 1,9 mot Walasek. Ska ju vara klasskillnad mellan förarna.

Nicholls är underdog mot Ruud vilket förstås beror på att han är lite sömnig efter gårdagen. Frågan är hur mycket det spelar in. Kanske Eddieh vet hur det är att ha kört i England kvällen innan?

"Two pints of lager,and a bag of crisp,please":cheers:

Självklart så måste Scott påverkas av urladdningen igår.Tävlingen var väl inte avslutad före midnatt svensk tid?(Vet ej själv,var tvungen att pysa till jobbet vid 22.20 igår)
Och sedan tidigt morgonflyg till Sverige,(Skavsta)?
Skulle tippa på runt 2-3 timmars sömn för honom och sedan en bilresa i ett för dagen åsk-kvavt Sweden.Inte direkt den ultimata uppladdningen,eller hur.:sweatdrop:

Hursom,Ruud är ju väldigt snabb på sin hemmabana och borde inte ha några probs att slå britten IMO.Men oddset är för klent tycker jag,det finns bättre lir ikväll.

Återkommer...

arfert 2011-06-07 18:14

+10 på Valsarna känns i mina ögon vettigt. Laget körde bra i Gislaved förra säsongen, och är knappast sämre nu. Bet365 ligger ute med 2.05 jämfört med andra sajter som ligger runt 1.7 på +8. Har dock inte kollat alla.

eddieh 2011-06-07 18:16

2011-06-07 19:00ElitserienC.Harris under 10 poäng . FT 2 2.000

2011-06-07 19:00ElitserienC.Harris exakt 10 poäng . FT 0.3 7.500

Med Harris dåliga starter kommer han få slita för poängen ikväll,no doubt.Borde också som Nicholls känna effekterna från gårdagen.Lägger ändå ett litet spel på den exakta linan eftersom det inte är helt otroligt att han får köra sex heat.

2011-06-07 19:00ElitserienM.Max över 7 poäng . FT 2 2.000

2011-06-07 19:00ElitserienM.Max exakt 7 poäng . FT 0.3 7.500

Micke imponerar på mig,trodde han var slut för några säsonger sedan men han verkar ha återfått gnistan.Är duktig på hemmabana,och borde klara detta mot ett av seriens sämre lag.Men jag lägger också här en gardering på den exakta totalen då konkurennsen är knivskarp i hemmalaget,och risken finns att det bara blir fyra heat för honom.

eddieh 2011-06-07 18:18

Citat:

Ursprungligen postat av jonas326 (Inlägg 126093)
+10 på Valsarna känns i mina ögon vettigt. Laget körde bra i Gislaved förra säsongen, och är knappast sämre nu. Bet365 ligger ute med 2.05 jämfört med andra sajter som ligger runt 1.7 på +8. Har dock inte kollat alla.

Mmm,men tycker att Lejonen är bättre iår.Hursom,det var fjolårets skräll när Valsarna körde oavgjort där.:cheers:

arfert 2011-06-07 18:25

Angående Nicholls - han är säkert trött, men vet samtidigt om att han _måste_ ta poäng på reserven i dag. Skulle Buczkowski köra okej utanför reserven, så är det britten som ryker nästa match när Gapinski ska tillbaka in i laget.

potatisodlarn 2011-06-07 18:29

Dom sänkte Max efter några minuter. Vad är det för insatser du trycker in Eddieh?

eddieh 2011-06-07 18:47

Citat:

Ursprungligen postat av potatisodlarn (Inlägg 126097)
Dom sänkte Max efter några minuter. Vad är det för insatser du trycker in Eddieh?

Har lite mer leans,men tycker bolagen ligger väldigt rätt idag.Och klockan tickar...

Hade hoppats på en högre lina på Indianerna,men runt +2,5 och +4,5 rör jag inte.

Hade hoppats på en lägre lina på Piraterna,men runt -10 och -12 rör jag inte.

Blir nog som så att jag nöjer mig med det jag har nu.Med dom insatserna så blir det ju en del pengar ändå.Mycket potatis blir det...:hattenav:

eddieh 2011-06-07 19:00

Härrrrvvvaaaarrrreeeee streamat;

@19.15
http://www.magictv.co/

Pirates vs Wolves

Edit;Det har visst regnat som faen i Motala,beslut tas 19.30 om det ska gasas.

Vlad 2011-06-07 19:04

Citat:

Ursprungligen postat av potatisodlarn (Inlägg 126097)

Normala insatser skulle jag tro,maxbet är nära min flatbetunit. Snåla Bet365 :thumbdown:

Hann precis rygga Harris-spelet eddieh. Som vi brukar säga; Let's get this :cheers:

arfert 2011-06-07 19:18

Jag gissar på att det inte blir nån speedway i det där vädret :D

Wagner 2011-06-07 19:22

Spelar mindre roll hur mycket rekaren spelar. Dom vet vad han går för och framför allt vet dom vad som väntar.
Spoiler:
Svansen.

eddieh 2011-06-07 19:31

Bet365 borde inte ha sån respekt för mig,eftersom Max bara tog 1 poäng i sitt första heat.Skulle lyssnat mer på jonas326;

Nicholls 5 pts 2 heat

Lejonen 9

Valsarna 15

:omfg:

Såklart inställt i Motala...
Tisdagsregn är inte att leka med.

arfert 2011-06-07 20:00

Ser bra ut, testade även några kronor på Valsarna till fem ggr pengarna.

eddieh 2011-06-07 21:40

Ojvoj,årets elitserie är verkligen upp och nervända-världen.Ska Vetlanda och Dackarna åka ur???:ohmy:

Max floppade rejält med två pinnar(såklart när R&K-gänget klev in på samma objekt ) Harris hade som väntat svårt på den startkrävande banan och stannade på sju poäng på fem heat.Ingen större skada skedd med -0,6 u,men tråkigt att sviten med enbart plusdagar i elitserien sprack.

Overkill 2011-06-08 18:41

Ogiltigt spel-ID: 411624

Enda liret för min del ikväll, Darcy har varit briljant runt Wimborne so far under 2011. Detta är inte en av PK's favoritbanor om man säger så, han brukar vanligtvis struggla här. Tror inte det blir enklare ikväll och den unge aussien ska vara större fav än så här, hade själv satt -2.5 med Darcy som small-fav.

Max! :smoke:

Berglind 2011-06-08 19:15

Perfa vad tror du om Lindgren-Holder 1 1,75 Betsafe?

Kör inte Woffy så får Lindgren 1 heat till. Holder var inte vass igår.

Overkill 2011-06-08 19:17

Citat:

Ursprungligen postat av Berglind (Inlägg 126207)

Senaste konfirmerade rapporterna säger dock att Woffy kör. Eller har du hört något annat?

I England har Holder kört bra hela säsongen dock, så jag vågar inte röra den.

eddieh 2011-06-08 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av Berglind (Inlägg 126207)

Bra tänkt men Woffy kör:
http://www.wolverhamptonwolves.co/news.php?extend.1277

Ward slashad till 1.66:sad:

Berglind 2011-06-08 19:29

Woffy har kört sista matcherna småskadad sist i Engelska finalen där han körde bra. Han kör på smärtstillande.

kakan 2011-06-08 20:01

Missade den innan sänkning. 1,66 är inte aktuellt? Fixar du länk sen (som vanligt) så man kan se hur det går.

Overkill 2011-06-08 20:11

Citat:

Ursprungligen postat av kakan (Inlägg 126212)
Missade den innan sänkning. 1,66 är inte aktuellt? Fixar du länk sen (som vanligt) så man kan se hur det går.

1.66 är inte aktuellt på -1.5, men 1.55 på +0 @ Betsafe kan väl vara värt 2-2.5u.

http://speedwayupdates.proboards.com...ay&thread=8213

htsolna08 2011-06-08 21:46

inte ens nära..

Overkill 2011-06-08 21:47

Jag är fan iskall just nu. Om någon vill så är mina picks för tillfället ruskigt bra fadematerial.

PK 3+2+3 och Ward 2+2 så här långt. Givetvis så trivs PK som fisken i vattnet runt Wimborne och Darcy hittar inte rätt. JUST idag...

:holms: