Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-01-12, 18:58   #526
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Vi pratade lite om parlays igår i NBA tråden och jag tänker testa köra lite som jag gjorde för några år sen med stor framgång, använda rörliga linorna och oftast göra en dubbel till ca 2 gånger pengarna istället för att köra 2 singlar med två insatser till lite lägre odds och original linor. Det är bet365 som används i dessa spel. Det blir en insats istället för två och till bättre linor, det är ju dock alltid en risk med parlays. Kommer väl att tillämpa det här under hela säsongen och hur ofta avgörs väl beroende på hur det går och hur jag analyserar matcherna från dag till dag. Kommer fortsätta spela som tidigare också, bara att det kommer dyka upp en del spel likt de här nedan också! BOL

Här är nattens NBA spel som jag tagit redan, kanske kan dyka upp något mer senare och ska kolla igenom NHL också.

2012-01-13 02:05PARLAY: 2 spel parlay 6.8 1.970
2012-01-13 02:05NBAMemphis Grizzlies vs New York Knicks+101.370
2012-01-13 03:05NBAPhoenix Suns vs Cleveland Cavaliers UNDERU 2051.440


Tycker Knicks har goda chanser att vinna ikväll till ett fint odds, därav har jag också ett mindre ML spel på dem. Memphis saknar Z-bo väldigt mycket och Gay har inte lyckats fylla luckan efter Z-bo som han borde. Knicks har betydligt bättre scorers men är sämre försvarsmässigt. Memphis måste spela bra defense för att vinna här och de vill inte få en match där båda hamnar kring 100 poäng mot Melo-Studde. Knicks vinstchanser är bra och +10 känns tryggt, Memphis måste göra sin bästa match i år och Knicks sin sämsta om +10 ska missa. Vinstmarginalen blir ensiffrig oavsett vilka som tar det då detta är en jämn match.

Suns har ingen flygande offensiv längre som förr. De kunde då göra 125 en bra natt nu har de svårt att nå upp i 100 oftast. Mot Bucks va Phoenix riktigt bra men gjorde bara 107 poäng. Cavs kämpar på och är bra trots avsaknaden av stjärnor och ingen riktig scorer, de har levt mycket på 3-poängskytte under säsongen och Phoenix har försvarat sig bra mot det. Ser man till lagens snitt så ska denna stanna kring 190 och jag tror inte denna når över 200!

2012-01-13 02:05PARLAY: 2 spel parlay 4.32 2.020
2012-01-13 02:05NBAMilwaukee Bucks vs Detroit Pistons+131.400
2012-01-13 04:35NBAGolden State Warriors vs Orlando Magic ÖVERÖ 180.51.430


Bucks börjar bli bättre men har oftast svårt att krossa lag och matcher har en tendens att bli jämna när Bucks lirar. Pistons har varit extremt klena på slutet men börjar få tillbaka lite folk och är i grund och botten inte så dåliga som de visat på slutet. Tror Pistons kan kämpa på och stanna inom double digits här.

Orlando satte allt igår och har goda chanser att sätta mycket idag också mot Warriors klena försvar. Warriors är normalt ett high scoring lag men har haft en hel del problem med skador på viktiga spelare. De lär vilja ha ett högt tempo för att trötta ut Warriors som är B2B och tidigare år hade denna linan normalt varit kring 200. Båda lagen har varit poängsnålare i år men jag tror framförallt att vi kommer få se ett annat Warriors spel ju längre säsongen lider och det kommer innebära mer poäng. 180.5 är riktigt lågt, båda lagen kan göra uppåt 100 här!

2012-01-13 02:05NBAMemphis Grizzlies vs New York Knicks ML FT+OT 0.66 2.670


Som jag skrev tidigare, oddsen på Knicks är för höga och detta kommer bli en tajt match. Tar gärna 2.67 på laget som har planens 2 bästa scorers när det ska avgöras sista minuterna!


2012-01-13 04:35NBAGolden State Warriors vs Orlando Magic ML FT+OT 0.8 2.370


Finns risk att Orlando satte allt igår och inget idag, tycker Warriors är bättre än vad de visat hittills samtidigt så Orlando är sämre i år. Bra odds på hemmalaget som är utvilat och det blir ett mindre spel även här på högoddsaren ML!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
musse33 (+8)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-12, 20:52   #527
 
musse33s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 204
Sharp$: 1935
Standard

Tack för den finna reken jag hänger på den så får vi hoppas på lite i alla fall jag har ju en 5 parlay och en 7 paraly ligger till helgen redan så då kan nog 2 funka med har spelat lite NBA i natt sår hoppas det går bra nu
musse33 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-15, 20:19   #528
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 368
Sharp$: 1197


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tja Lazlo. Jag hänger inte riktigt med på insatserna i ditt system. När jag läser vad du skrivit i sheetet står det att ett b6 bet är 13.2 och att en hel serie är 36.3. Detta hänger jag med på men vad jag inte riktigt förstår är ditt senaste bet på 42.65. Är kommatecknet på fel ställe? Ska det vara 4.265???
toloiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-15, 21:24   #529
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av toloiten Visa inlägg
Tja Lazlo. Jag hänger inte riktigt med på insatserna i ditt system. När jag läser vad du skrivit i sheetet står det att ett b6 bet är 13.2 och att en hel serie är 36.3. Detta hänger jag med på men vad jag inte riktigt förstår är ditt senaste bet på 42.65. Är kommatecknet på fel ställe? Ska det vara 4.265???
Förlorad juice som hämtas upp.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-15, 21:49   #530
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Tjenare toloiten! Tack Robin, det är precis som han säger toloiten. Varje serie ska gå vinnande och jag har att varje serie ska vinna minst 1. Det innebär att t.e.x om man som i den serien du pratar om vunnit B1 spelet men förlorat de kommande 4 så har man oftast gått back mer än 13.2 (beroende på insatser och odds från tidigare spel) och därför måste också det sista spelet ha jucie (extra insats) för att serien skulle gå vinnande. I denna serie hade jag juice på både B4 och B5 spelen som också missade vilket innebär att det blir en tung insats på B6 spelet. Jag har kört på det viset ända sedan starten och det har ju till stor del varit lyckat. Både B5 och B6 spelen har en betydligt högre snittinsats än vad grund systemet säger pga juicen men samtidigt har det ju än så länge bara inneburit att jag vunnit mycket mer.

Man håller ju lite koll på hur tunga de olika B6-spelen spelen som man har öppna är och väger in det i när man väljer spel, en del B6-spel ligger kring 13.2 som grunsinsatsen är men andra kan hamna högt uppåt 40 om det är mycket juice sedan tidigare. Har för stunden några B6 möjligheter med varierande insats men känner inte att jag behöver skynda mig att spela dem utan när jag tycker mig finna ett spel av tillräckligt stort värde så fyrar jag av en B6 insats.

För övrigt så har jag startat ett nytt sheet där jag kommer spela mina props istället för att baka in dem i 2-6 systemt, det tror jag helt klart bli bättre och det blir enklare att spela propsen utan ett system. Lazlo Props & Specials

Nu ska vi se till så Giants täcker +16 så firar vi den fina formen som börjar komma med 11 vinster och 1 push på de senaste 12 spelen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+10)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-15, 22:04   #531
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 368
Sharp$: 1197


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Grymt, tack för svaret och keep up the good work
toloiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 01:33   #532
 
FoxMulders avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 279
Sharp$: 3890
Standard

Var det bara jag som fick void på DJ Augustin u22pts+rbs (gårdagens match mellan CHA-GSW) hos Betsson?

Grymt snygga spel annars Lazlo!
FoxMulder är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 12:11   #533
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FoxMulder Visa inlägg
Var det bara jag som fick void på DJ Augustin u22pts+rbs (gårdagens match mellan CHA-GSW) hos Betsson?

Grymt snygga spel annars Lazlo!
Ska dubbel kolla det sen i eftermiddag när jag kommer hem, jag fick iaf vinsten utbetald först men det har ju hänt förut att bolagen ändrat sig i efterhand för att man vann för lätt... Bra att du säger till!

Ja formen börjar komma lite igen, skönt det!

Senast redigerad av Lazlo den 2012-01-16 klockan 12:15.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 14:51   #534
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Okej, har nu kollat på betsson och de har tagit tillbaka vinsten och voidat spelet i efterhand men tänker ta en diskussion med dem angående denna.

Uppenbara fel gör babianen minst ett par stycken varje dag och i de fallen som betsson märker att det är fel efter nån timme när några spel kommer in och då tar bort spelalternativet, voidar och betalar direkt ut pengarna innan matchen så får man acceptera det.

Men i det här fallet har det kommit in spel på Under 22.5 och bettson har inte valt att ta bort spelet utan de justerar bara oddset, med andra ord tycker de att linan är okej bara det att oddset satt lite fel från början. Spelalternativet finns kvar ända fram till matchstart och jag antar att inga spel har voidats eftersom man i såna fall bara skulle kunna spela igen men till ett sämre odds. Spelet går in, jag får vinsten utbetald och sen i efterhand så tycker betsson att det va nog fel ändå, trots att de hade spelet levande i 9-10 timmar fram till matchstart och justerade bara oddset på det som flest spelade på. Linan va alltså fel för att många vann och vann för enkelt (han fick 18 pts+rbs). Visst, linan är aningen fel eftersom han snittar 18.2 pts+rbs och normalt brukar det vara pts+ass på Augustin men hur ska en lina någonsin kunna vara exakt korrekt? Man kan ju analysera det som så att det va större chans att han skulle ta returer just denna matchen eftersom att Bobcats startade med 3 guards i denna matchen och därav 1 mindre stor kille som ska ta returer än vanligt!? Självklart hade babianen inte koll på detta men det är iaf en anledning som skulle kunna styrka varför linan va som den va. Babianens snitt värderade linor skiljer sig från hur en person med mer koll värderar.

För min del har det ju i minst 10 fall varit så att jag tycker babianen är fel och spelar där, när matchen sedan startar så har spelet funnits hela tiden men oddset justerats från 1.85 till 1.40-1.50. Härligt man sitter på värdet tänker man men i de flesta fallen har det varit stolpe ut och man har torskat trots att man egentligen satt på ett bra spel från start, precis så som det svänger på propsen. Har de voidat dessa spel i efterhand då? Nej såklart inte. Trots att fallen är exakt likadana, de har spelalternativ där linan ligger 2-3-4 punkter fel, spelarna upptäcker det och spelar. Oddsen justeras och när man vinner på ett odds som justerats så får man void i efterhand, när man förlorar på det så är det helt okej tydligen. Snacka om gynnsamt för betsson att ha spelalternativ där dem inte kan förlora.

Finns ju såklart ingenting man kan göra egentligen utan bolagen gör ju precis som de vill. De har väl i stort sett skrivet i det finstilta i användaravtalet att om de vill så kan de rövknulla användaren 3 gånger om dagen utan att kunna få något straff för det. Men det kan ju vara värt att ta en diskussion för det här är pinsamt! Jag voidar spelet så länge så får vi se vad de säger...

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+5), drughen (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 18:55   #535
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Den logiska linan lär ha varit DJ Augustin Över/Under 22.5 Pts+Ast istället för Pts+Reb. Då han hade 16+7=över på Pts+Ast i matchen i fråga och under på Pts+Reb som var fel och de hade många spel på under pga skrivfelet så voidar de i efterhand

Det står i alla bolags finstilta regler att de kan voida om de har skrivit fel,har alltid varit så kommer alltid vara så och det får man ta. De stora fördelarna med utstick och specialspel uppväger nackdelarna när det kommer till nöjesbookies så fair enough imo

Önskar naturligtvis lycka till i kampen mot Babianen och co på Betsson men tror inte du kan vinna den striden
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 19:26   #536
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Självklart Vlad, vilket jag också sa i inlägget. Kändes som du inte riktigt förstod vad jag menade alt. fokuserade på fel saker.

Det blir ju ganska fel när de i efterhand voidar ett spel som oddset blivit justerat på och man vunnit men man får inte void på ett spel där man förlorat och oddset justerats på samma sätt eller i många fall även mer. Blir ju win win för betsson...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vlad (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 19:47   #537
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Självklart Vlad, vilket jag också sa i inlägget. Kändes som du inte riktigt förstod vad jag menade alt. fokuserade på fel saker.

Det blir ju ganska fel när de i efterhand voidar ett spel som oddset blivit justerat på och man vunnit men man får inte void på ett spel där man förlorat och oddset justerats på samma sätt eller i många fall även mer. Blir ju win win för betsson...
Sorry läste inte hela,för mycket text och jag kollar basket samtidigt

Alltid win/win för Betsson och de andra nöjesbookies de är svin men mest win för dig ändå fram tills du blir limmad då det går att ha högre ROI hos dem trots såna jävelskaper. Du kan be dem alla dra åt helvete och bara spela hos pinnen men det är mycket svårare att vinna där så blir bara ett nytt problem. Det kommer hända igen och igen men bara att strunta i det och bita ihop och nöta på var andemenigen,det går bra för dig ändå
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 21:36   #538
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vlad Visa inlägg
Sorry läste inte hela,för mycket text och jag kollar basket samtidigt

Alltid win/win för Betsson och de andra nöjesbookies de är svin men mest win för dig ändå fram tills du blir limmad då det går att ha högre ROI hos dem trots såna jävelskaper. Du kan be dem alla dra åt helvete och bara spela hos pinnen men det är mycket svårare att vinna där så blir bara ett nytt problem. Det kommer hända igen och igen men bara att strunta i det och bita ihop och nöta på var andemenigen,det går bra för dig ändå
För dom flesta är det enklare att vinna hos pinnen än Betsson. Åtminstone för dom som värdesätter pengar högre än ROI.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 21:47   #539
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
För dom flesta är det enklare att vinna hos pinnen än Betsson. Åtminstone för dom som värdesätter pengar högre än ROI.
För dem flesta är det verkligen inte enklare att vinna hos pinnen än Betsson. Dock finns oftast möjligheten att kunna vinna mer hos pinnen men på ett svårare vis, vilket om man har otur kan innebära att det hela blev förlust istället för vinst. Tack för inputen ändå!

OnT, Vlad. Ja, alltså det är inga konstigheter att de gör lite som de vill, det har ju hänt oss alla och sånt får man räkna med. Samtidigt så bara för att det går bra för mig nu ska kan man ju inte sluta jobba för att det ska bli bättre, ingen idé att lägga sig ner och dö och låta betsson festa på liket. Bättre man låter dem höra vilka idioter de är och att de inte kan göra så här, ska de voida så bör de göra det innan matchen. Det finns ju bara en sak som är moraliskt rätt såklart, sen har ju de sina regler som låter dem göra som de vill ändå. Om de lyssnar är ju en annan femma, men det kan ju vara skönt att sluta få sina vinster indragna bara för man vann mot babianen för enkelt gång efter gång

Senast redigerad av Lazlo den 2012-01-16 klockan 21:52. Anledning: La till massa
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 22:00   #540
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
För dom flesta är det enklare att vinna hos pinnen än Betsson. Åtminstone för dom som värdesätter pengar högre än ROI.
Alltså vi diskuterar enbart spelarspecialer på NBA här. Det gäller att vara tydlig annars får man Wagner på sig

Laz: Why not,go for it!
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td