Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-21, 16:23   #1
 
Fruitdealers avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 12
Sharp$: 27
Standard

Fruitdealer goes starcraft 2


Tja, är en 27 årig stockholmare som pluggar till civil ingenjör samt civil ekonom. Är en gammal pokerspelare som har bettat fram och tillbaka och ska nu göra ett seriöst försök på bettingen.

Detta blir min första speldagbok så jag hoppas ni tar hänsyn till alla eventuella misstag som kommer att uppstå här.

Har kollat runt på sharps ett tag och inte sett att nån tagit upp spel inom Starcraft 2. Mina rekommendationer kommer främst ligga inom det området då jag anser att det finns många fler som kan mer än mig i de andra sporterna.

Vad är SC2 och varför kanske många undrar.

SC2 är ett real-time-strategy spel som spelas på datorer. Matcherna man spelar på är 1v1. Många kanske tror att man bara bettar på spelnördar men dessa spelare som man kan spela på är "pro-gamers".
I Korea där jag främst kommer betta på så är SC och SC2 scenen enorm, man kan kalla det deras nationalsport. Det sänds på TV, hålls evenemang i sportarenor osv. Spelarna själva är proffs och de flesta ingår i något lag. Alla lagen har team-houses där de spelarna bor ihop och tränar ihop. De flesta tränar mellan 6-10h per dag. Koreanerna är överlägsna just nu också och vinner många events utanför korea (USA,Europa).

Global starcraft 2 league (GSL) som man kan hitta på www.gomtv.net är den största SC2 turneringen just nu och det pågår en varje månad ungefär, vilket gör den till den mest förekommande turneringen. Första priset är $50000 och det är 32 deltagare med. Åttondels och kvartsfinaler är bäst av 3, semi är bäst av 5 och finalen är bäst av 7.

Det finns andra events också som hålls med jämna mellanrum, kommer presentera dem när de blir aktuella.

Anledningen till att jag tror att SC2 är bra att betta på är att just formatet gör att variansen inte blir så stor, t.ex. att man spelar 1v1 samt att det är flera matcher per set. Men det leder till att det inte finns så många bra matcher att betta på heller så detta kan vara en bra krydda till den era vanliga spel.

Alla spelare har en nisch samt styrkor och svagheter. Det är dessa jag kommer att försöka presentera för att motivera mina rekommendationer.

Då kör vi igång och hoppas ni finner dagbok givande.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Q90 (+10), trance_error (+5)

Senast redigerad av Fruitdealer den 2011-10-21 klockan 23:48.
Fruitdealer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 16:27   #2
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

Välkommen hit.
Härligt med någonting nytt! Ska absolut följas!

Senast redigerad av trance_error den 2011-10-21 klockan 16:32.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 16:31   #3
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Får man fråga på vilka bolag man kan spela på detta??
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 16:33   #4
 
fuzzy_s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 583
Sharp$: 888
Standard

Pinnacle har iaf en del SC2, vet inte vad det finns fler för några.
__________________
"Cruisin' down the street in my 6-fo', Jockin' the bitches, slappin' the hoe's "
fuzzy_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 16:38   #5
Q90
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 50
Sharp$: 860
Standard

Grymt kul! Lycka till, kommer absolut följas!
Q90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 16:40   #6
 
dillehals avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 273
Sharp$: 1433
Standard

trevligt, kollar en del pga gaming abstinensen som uppstår ibland, typ som nu när ESWC är igång .. tkr de borde släppa lite cs odds också
dillehal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 16:44   #7
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Grymt!!!
Detta ska absolut följas
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 16:47   #8
 
snoozes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 582
Sharp$: 3415


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

lycka till!
__________________
Jules: I want you to go in that bag, and find my wallet.
Pumpkin: Which one is it?
Jules: It's the one that says Bad Motherfucker
snooze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 17:21   #9
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 359
Sharp$: 2706
Standard

Grymt, ska bli riktigt kul att följa faktiskt!
Vilket bolag kommer du använda till dessa spel?
Norrman90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 17:31   #10
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Karlskoga
Inlägg: 3
Sharp$: 1440
Standard

Riktigt nice och lycka till.

Har de senaste veckorna och under sommaren kollat på 50-60 starcraft-matcher i veckan (hade ett jobb som tillät detta) så jag kommer definitivt följa =)
Bnus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 18:52   #11
 
Fruitdealers avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 12
Sharp$: 27
Standard

Kul att det finns folk som är intresserade!

Här kommer första tipset:

Fre 10/21 2221 Mvp -1.5 1.658 på pinnacle

GSL finalen nalkas och i finalen finner vi IMMVP vs Slayers_MMA( Terran vs Terran).
De kommer spela bäst av 7.

MVP är i sitt livs form och har under en längre tid ansetts som den bästa SC2 spelaren i världen just nu. Han vann GSL augusti storstilat och är nu uppe i totalt 3 GSL titlar.
Under GSL oktober så har han fått möta blandannat Bomber som många anser är den enda som kan utmana MVP i matchupen terran vs terran, han slog bomber 2-0. Sen fick han möta världstvåan Nestea där han vände ett 2-1 underläge och vann tillslut med 2-3.
I semin fick han möta MMAs lagkamrat Ganzi som också anses vara en expert i terran vs terran, MVP vann enkelt.

MMA har haft en enklare väg till finalen där han med nöd o näppe klarade vissa matcher.

GSL finalen ska för första gången hållas utanför Korea. Den har anordnats i samband me Blizzcon (stort spelevent som anordnas av Blizzard) i Anaheim, California.

MVP har större erfarenhet av att spela framför publik och har visat flera gånger om att han klarar av pressen vid stora events.
MMA har varit i final tre gånger. MLG två gånger och GSL 1 gång. Han vann en MLG, torskade GSL finalen 4-0 där han kändes stressad och nervös (scenskräck??) och sen förlorade han hans andra MLG final mot just MVP (2-1).

GSL anses vara den mest prestige fyllda titeln inom SC2 med ett första pris på över $50000. MLG är ett mindre 3 dagars lan-event som hålls i USA där vinnaren får $5000.

MVP är känd för att kunna läsa sina motspelare väl samt att alltid vara förberedd. Han är bättre på alla områden och tiltar sällan.

MVP kommer vinna finalen är min prediction. Om ni vill följa finalen kan ni göra det 06,00 22 okt på www.gomtv.net.

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+2)
Fruitdealer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 18:52   #12
 
Fruitdealers avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 12
Sharp$: 27
Standard

Enda stället jag hittat som man kan betta på SC2 är pinnaclesports.
Fruitdealer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 19:28   #13
 
frysas avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 2
Sharp$: 605
Standard

Trevligt med någon fler StarCraft intresserad här på Sharps!

Lycka till!

//frysa
frysa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 19:28   #14
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 359
Sharp$: 2706
Standard

Du får gärna skapa ett spreadsheet så man kan se hur det går !

btw, var kan man kolla matcherna någonstans, riktigt dålig fredag detta, har nada att göra
Norrman90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 19:39   #15
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Norrman90 Visa inlägg
Du får gärna skapa ett spreadsheet så man kan se hur det går !

btw, var kan man kolla matcherna någonstans, riktigt dålig fredag detta, har nada att göra
www.gomtv.net

Vet inte om det kostar... Kolla där.

Tror den börjar kl 06 imorrn.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td