Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Visa resultat för omröstning: Vill du att en UTTAGSSTJÄNSt skall införas?
JA 21 48.84%
NEJ 22 51.16%
Antal röster: 43. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-01-24, 12:55   #1
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 8
Sharp$: 254


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

VIKTIGT: Uttagsfunktion i spreadsheetet saknas.


Hej!

(Alla som inte använder spreadsheet behöver inte rösta, funktionen kommer endast att påverka sheetet possetivt och ingenting kommer att ändras på både utseende eller tidigare funktion. Det ändra som händer är att en ny funktion tillkommer för de som gör regelbundna uttag från sina spelkonton och vill se de i sitt sheet)

Alla som använder spreadsheetet här på sharps har säkert redan märkt att en "Uttagsfunktion" inte finns tillgänglig för att kunna bokföra alla uttag man gör på sina spelkonton. Detta är en viktig funktion som saknas på sidan. Vi vill nu se hur stor efterfrågan på just denna funktion är så att vi skall kunna införa den i en nyare version av spreadsheetet.

Vi vill veta att tillräckligt många efterfrågar just denna funktion som enligt många är det enda som saknas i spreadsheetet.

Svara GÄRNA på detta inlägg om ni vill att funktionen skall genomföras genom att rösta



(Funktionen kommer att underlätta och se till att statistiken är intakt även efter uttag, utan att påverka startkassa, ROI och andra siffror.)

Senast redigerad av atallah den 2012-01-24 klockan 13:22.
atallah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-24, 13:07   #2
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Varför skulle det finnas? Spreadsheetet är ett sätt att bokföra sina spel för att se hur man ligger på +- kvoten. Kan inte se vad en uttagningsfunktion skulle göra för nytta.

Isåfall är det bara att ändra startkassan ifall man nu hade velat göra det.
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-24, 13:11   #3
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

http://www.spelboken.se
__________________
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-24, 13:12   #4
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 8
Sharp$: 254


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Den gör inte att sheetet blir sämre. om du inte använder den så behöver du inte men de som vill använda och göra uttag för sina spelsätt har stor nytta av den. Om du bara tänker till lite innan du skriver att man ska ändra startkassan så tror jag snabbt att du kommer komma fram till varför man inte ska ändra den då man gör ett uttag.
atallah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-24, 13:16   #5
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av atallah Visa inlägg
Den gör inte att sheetet blir sämre. om du inte använder den så behöver du inte men de som vill använda och göra uttag för sina spelsätt har stor nytta av den. Om du bara tänker till lite innan du skriver att man ska ändra startkassan så tror jag snabbt att du kommer komma fram till varför man inte ska ändra den då man gör ett uttag.
Nu är det tyvärr du som får tänka till lite, att skapa ett sådant här uttagssheet kommer att ta tid att koda. Men det är naturligtvis inte du som gör det, vilket en annan stackars jävel får göra (läs mars).

Det gör garanterat inte sheetet bättre, som sagt så är dess uppgift att bokföra spel inte hålla koll på när du behöver göra ett tillfälligt uttag för att ha råd med en sen utekväll.

Starta spelkassan på 1000 kr (respektive 100 units eller vad du nu spelar), ta ut 500 kr, ändra startkassan till 500 kr. Din ROI ändras inte, ditt netto ändras inte. (Om du nu skulle ta ut vinstpengar som är över din startkassa, ändra den till -10 000)

Vad är det du saknar? Vad är det en sådan här funktion skall uppfylla för dig?
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."

Senast redigerad av fondell den 2012-01-24 klockan 13:17.
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-24, 13:16   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 247
Sharp$: 1540

greedys betting
Stats: 141 - 122 - 17
ROI: 107.69%
Vinstprocent: 53.61%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av atallah Visa inlägg
Den gör inte att sheetet blir sämre. om du inte använder den så behöver du inte men de som vill använda och göra uttag för sina spelsätt har stor nytta av den. Om du bara tänker till lite innan du skriver att man ska ändra startkassan så tror jag snabbt att du kommer komma fram till varför man inte ska ändra den då man gör ett uttag.
Grafen för "Kassa" stämmer inte överens med verkligheten. Just det kan man nog leva med, förutsatt att det är ens aktuella kassa man vill kunna se (vilket borde vara en av anledningarna till att man vill införa en liknande funktion). Fler saker som förändras?
greedy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-24, 13:20   #7
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 8
Sharp$: 254


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nej man vill att allt skall stämma överrens med verkligheten. gör man inga uttag så kommer det att stämma överens med verkligheten. Men om man vill göra uttag så går det inte i dagsläget och en sån enkel funktion skulle ordna det. kassan och allt annat kommer fortfarande att stämma överens med verkligheten när denna funktion införs. Slut gagga nu
atallah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-24, 13:28   #8
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av atallah Visa inlägg
Nej man vill att allt skall stämma överrens med verkligheten. gör man inga uttag så kommer det att stämma överens med verkligheten. Men om man vill göra uttag så går det inte i dagsläget och en sån enkel funktion skulle ordna det. kassan och allt annat kommer fortfarande att stämma överens med verkligheten när denna funktion införs. Slut gagga nu
Fast de är ju bara att ändra kassan isf...och sen skriva uttaget i kommentarsfältet.
__________________
Finska killar sover de också!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fondell (+10)
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-24, 13:38   #9
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 8
Sharp$: 254


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det kommer inte ta en massa tid att koda. Jag har redan erbjudit mig att ta den kodningen om det behövs. spreadsheetet är till för att bokföra sina sportbetting spel, vare sig du tar ut eller inte. så är detta en bra funktion. sluta gagga
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jinx (+5)
atallah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-24, 13:40   #10
 
Jinxs avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Ankeborg
Inlägg: 796
Sharp$: 150
Standard

jag tycker att en uttagsfunktion vore väldigt bra. Själv startade jag med några tusen på spelkontona när jag startade mitt ark men har sedan tagit ut startkapitalet och ändrat startkassan till 0. Det gör att jag än så länge kan stämma av "kassa minus risk" i spreadsheetet mot mina saldon på spelkontona. Tar man ut pengar funkar detta inte lika enkelt. Naturligtvis inte så svårt att hålla koll på om man gör något enstaka uttag. Men om det går att få en kassafunktion har jag svårt att se något negativt med det ur användarsynpunkt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
atallah (+10)
Jinx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-24, 13:45   #11
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 8
Sharp$: 254


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

goodlad Jinx. du har iaf lite brains tillskillnad från vissa andra
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jinx (+5)
atallah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-24, 14:15   #12
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Har diskuterat med TS mfl på chatten.

Vill inflika lite info:

Som jag ser det vore nyttan med detta att man kan se sitt saldo på samtliga bookies och att detta saldo uppdateras automatiskt med varje avgjort spel. Det finns inget negativt med funktionen - anledningen till att den inte finns är en prioriteringsfråga om tid. Spreadsheetet har hela tiden haft inriktningen på att vara ett analys/bokföringsverktyg för själva spelandet. Uttag med mera har egentligen inte med saken att göra ur den synvinkeln. Samtidigt kan jag förstå att det vore smidigt att baka in även saldorörelser för många.

Det har varit tal om denna funktion för länge sedan men den har pga ovanstående prioriterats under mycket annat. Se denna omröstning som en chans för de som känner att dem skulle använda funktionen att visa det. Är det stort intresse är det klart att detta ska prioriteras högre än vad det gjorts tidigare.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-24, 15:20   #13
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 8
Sharp$: 254


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack! Det är precis det som är meningen med denna funktion. Smidighet och helhet för alla slags användare som använder sheetet.
atallah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td