Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-04-25, 23:53   #16
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Jag förespråkar en lösning där antalet ändrade eller raderade spel efter spelstopp visas med en siffra på spreadsheetet och där sen topplistorna bara accepterar spreadsheets som har under en viss % manipulerade spel. Vad tror ni om det?
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+1), Lazlo (+1), Shell Peppe (+2)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-26, 00:21   #17
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Problemet som trådskaparen belyste var att det finns sheets som har grönt streck hela vägen, där personerna bokför före spelstopp m.m. men de raderar spel som förlorats då och då. Detta resulterar i bättre stats/hitrate samtidigt som alla gröna streck finns kvar.

Flera bokför för sin egen skull som RobinD nämnde, sedan finns det några sabotörer som är ute efter att visa en hitrate på 80%. Enda sättet att få bukt på det är att visa en Raderade spel: XX om kanske kan vara färgad i rött, alternativt plocka bort funktionen radera spel helt och hållet och därmed tillåts alla att endast kunna voida sina spel.
Inför följande... Om man vill komma med på diverse listor är kravet låsning före matchstart, väldigt enkelt har man tagit sig tid att bokföra om än för sig själv är detta ingen big deal.

Att ta bort funktionen radera spel innan matchstart kommer enbart att resultera i kladdiga sheets. Hur många som låser sina spel här inne har inte lyckats kommit åt void knappen när ni ska granska bettet innan låsning t.ex?

Finns även andra aspekter om vi ska gräva djupare i detta ämne då det florerar vissa personer som gång på gång lägger enorma eller rättare sagt ger sken om att lägga enorma summor hos Kalle Anka böcker, då är det hux flux inte tal om några limiteringar längre som det så ofta annars gärna talas vitt & brett om. Detta beteende påverkar också ROI för att inte tala om trovärdighet.

Men som Robin nämnde med källkritik kommer man långt....
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-26, 02:58   #18
 
hardballss avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 477
Sharp$: 1340
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Jag förespråkar en lösning där antalet ändrade eller raderade spel efter spelstopp visas med en siffra på spreadsheetet och där sen topplistorna bara accepterar spreadsheets som har under en viss % manipulerade spel. Vad tror ni om det?
Kanske en "spoiler"-flik som man kan rulla ner för att se vad som ändrats också, om det inte är för hightech.
__________________
sharp dig!
hardballs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-26, 05:09   #19
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Ett annat som jag tror på nu när jag tänker på det och som Shell Peppe nämnde lite är att enbart tillåta funktionen radera spel före matchstart och på spel bokförts före matchstart dvs de som har grönt streck på. Försöker spel raderas efter matchstart så kan en popupruta dyka upp som säger att det inte är möjligt att radera, däremot får användaren voida isåfall. Antalet voids syns även i sheetet med samt vilka spel som voidats.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
messijah (+10)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-26, 05:43   #20
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Ett annat som jag tror på nu när jag tänker på det och som Shell Peppe nämnde lite är att enbart tillåta funktionen radera spel före matchstart och på spel bokförts före matchstart dvs de som har grönt streck på. Försöker spel raderas efter matchstart så kan en popupruta dyka upp som säger att det inte är möjligt att radera, däremot får användaren voida isåfall. Antalet voids syns även i sheetet med samt vilka spel som voidats.
Det tyckte jag var en väldigt bra idé! Enkelt och tydligt.
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-26, 08:12   #21
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Tycker först ni ska fixa så man kan skriva in inforutan efter att man låst spelet! Då kan man fortfarande skriva in resultat eller annan info man vill bokföra i samband med spelet. Detta är en av anledningarna till att jag inte använder låsfunktionen.

Men annars en räknare med borttagna spel samt ett filter på topplistorna låter som en bra idé
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-26, 08:31   #22
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Tycker först ni ska fixa så man kan skriva in inforutan efter att man låst spelet! Då kan man fortfarande skriva in resultat eller annan info man vill bokföra i samband med spelet. Detta är en av anledningarna till att jag inte använder låsfunktionen.

Men annars en räknare med borttagna spel samt ett filter på topplistorna låter som en bra idé
Info och rekare-rutan går att redigera även när spelen är låsta.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-26, 08:36   #23
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

O fan kanske det är fixat då får så var det inte back in the day då jag kollade. Eller så kanske det var så att det inte gick att redigera efter matchstart, funkar även det då också nu?
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-26, 08:54   #24
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
O fan kanske det är fixat då får så var det inte back in the day då jag kollade. Eller så kanske det var så att det inte gick att redigera efter matchstart, funkar även det då också nu?
Det har alltid funkat för mig och jag har varit medlem i strax över två år.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-26, 10:00   #25
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Det har alltid funkat för mig och jag har varit medlem i strax över två år.
Inte på parlays dock endast på singlar.
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-20, 18:15   #26
MK
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 16
Sharp$: 156
Standard

Jag är helt ny på forumet och har insett att det finns en väldigt stor mängd spreadsheets men betydligt färre som man kan ta helt seriöst.

Skulle underlätta mycket för mig (och många med mig tror jag) om topplistorna som finns på sidan endast innehöll spreadsheets med låsta spel. Det skulle göra det omöjligt (vad jag har förstått) att "frisera" sina siffror.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), joppoe (+5)
MK är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-20, 18:36   #27
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MK Visa inlägg
Jag är helt ny på forumet och har insett att det finns en väldigt stor mängd spreadsheets men betydligt färre som man kan ta helt seriöst.

Skulle underlätta mycket för mig (och många med mig tror jag) om topplistorna som finns på sidan endast innehöll spreadsheets med låsta spel. Det skulle göra det omöjligt (vad jag har förstått) att "frisera" sina siffror.
Håller med. Hur man bokför sitt eget sheet är sin ensak, men top-sheetsen är till för att "hjälpa" andra igenom att ge en möjlighet till att taila - och de flesta sheetsen ser ut som hej kom och hjälp mig med 80 % spel inlagda i efterhand.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-20, 18:42   #28
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3619
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Håller med. Hur man bokför sitt eget sheet är sin ensak, men top-sheetsen är till för att "hjälpa" andra igenom att ge en möjlighet till att taila - och de flesta sheetsen ser ut som hej kom och hjälp mig med 80 % spel inlagda i efterhand.
Sant! Det bästa är om denna möjligheten till ett eget val fanns...

Vill du ha ditt spreadsheet offentligt & med på diverse toplistor så blir spelen automatiskt låsta.

Vill du ha möjlighet att kunna ändra/lägga till/ta bort spel så får du ha ditt spreadsheet ej offentligt.

Senast redigerad av Migge den 2013-08-20 klockan 18:43.
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-20, 18:43   #29
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Sant! Man får helt enkelt göra ett eget val...

Vill du ha ditt spreadsheet offentligt & med på diverse toplistor så blir spelen automatiskt låsta.

Vill du ha möjlighet att kunna ändra/lägga till/ta bort spel så får du ha ditt spreadsheet ej offentligt.
Man kan ju ha sitt sheet offentligt om man vill, men det bör inte hamna på Sharps egna top-lista.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-20, 18:47   #30
MK
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 16
Sharp$: 156
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Man kan ju ha sitt sheet offentligt om man vill, men det bör inte hamna på Sharps egna top-lista.
Precis min åsikt. För mig som är helt ny här så skulle det underlätta något otroligt.
MK är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td