Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-04-26, 22:25   #1
 
Niteowls avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 99
Sharp$: 2105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Team total


Hur bokför man lättast en team total? Väljer lag i rullistan och sedan skriver tex Ö 1,5 i rutan bredvid?
Niteowl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-26, 22:39   #2
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Tar ett exempel

Väljer Arsenal i söndagens PL matc.h tar Arsenal som alternativ i scrollistan och skriver sen
Ö 1.5 Mål i rutan till höger om scrollistan

Så brukar jag göra
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-29, 13:59   #3
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Tar ett exempel

Väljer Arsenal i söndagens PL matc.h tar Arsenal som alternativ i scrollistan och skriver sen
Ö 1.5 Mål i rutan till höger om scrollistan

Så brukar jag göra
Kan ju iofs vara svårt att filtrera fram senare då, vilket ju är största nyttan med hela sheetet.


skriver man tex "lag team ttl under" i tecken rutan så kan man senare också hitta dom med olika filter kombinationer




när man gör filter kan man tex använda sig av dessa:

*team ttl* tex ger alla team totaler (som på bilden ovan)

*under*
*over* ger samtliga totaler

*under*
*over*
!*team ttl* ger endast vanliga totaler

eller bara endast over/under för att kunna jämföra dom

!*over*
!*under* ger i sin tur alla övriga spel utan totaler, i mitt fall sides, vilket räcker då jag inte har några "both to score" eller andra specialspel. Har man såna får man bygga vidare på samma system.


finns ju säkert fler sätt och är beronde på vad man senare vill ha fram, om något



edit
: kusagwas förslag kan nog också fungera kom jag på nu:
tecken 1 rutan
1
2

tecken 2 rutan
*O*
*U*

borde ge team totals, men orkar inte testa
det viktiga är att göra lika om man vill senare kunna hitta specifika saker med filter
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+1)

Senast redigerad av boored den 2013-04-29 klockan 14:25.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-30, 23:11   #4
 
Niteowls avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 99
Sharp$: 2105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det var just filtreringen som inte var optimal med min lösning. Borde ju iofs räcka med att skriva "lag over/under" och sedan nuffra i nästa ruta.
Niteowl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-01, 07:50   #5
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Niteowl Visa inlägg
Det var just filtreringen som inte var optimal med min lösning. Borde ju iofs räcka med att skriva "lag over/under" och sedan nuffra i nästa ruta.
Japp, testade lite nu.
Men vill man dessutom kunna skilja på hemma/bortalagens lagtotaler senare måste man fylla i tex Home/Away istället för själva lagnamnet.

Om man för match totals använder tecken1 menyn och väljer Under/Över medan man för team totals väljer Annat och fyller i manuellt "Home/Away Under/Over" borde man hitta allt.

*over* -ger samtliga totals
*under*

over -ger match totals
under

* over* -ger team totals
* under*

home over -ger hemmalagens över

*home * -ger alla team totals på hemmalag

!*over* -ger allt utom totals
!*under*


Måste bara komma ihåg: väljer man "Över" från tecken1 menyn så filtrerar man på "Over".
Och undvika använda åäö: skriv "away over" när man manuellt lägger till lagtotal.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Niteowl (+5)

Senast redigerad av boored den 2013-05-01 klockan 08:00.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-01, 20:07   #6
 
Niteowls avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 99
Sharp$: 2105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fast jag saknar ändå en rullista där man kan välja, hörnor, mål, kort, runs, poäng etc. Blir väldigt mycket knåpande som det är nu.
Niteowl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td