Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-06-03, 04:00   #31
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 13
Standard

Jag är helt färsk här, så jag vet inte riktigt om det är dekorum att starta en ny tråd eller haka på en ämnesrelaterad. Det här är så basic att jag praktiskt taget skäms över tanken på att starta en ny tråd. Så jag ber om ursäkt om jag väljer fel alternativ:


Jag försöker sätta mig in i travspel och har märkt att alla räknar in bookiens utdelningsprocent i ROI. Typ 80% på dagens dubbel om jag minns rätt. Varför gör man det? Även om (tex) ATG tar en bit av kakan, så är det väl ändå de angivna oddsen man spelar på? Eller vad är det jag har missförstått?
tjoflojt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-03, 08:06   #32
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tjoflojt Visa inlägg
Jag är helt färsk här, så jag vet inte riktigt om det är dekorum att starta en ny tråd eller haka på en ämnesrelaterad. Det här är så basic att jag praktiskt taget skäms över tanken på att starta en ny tråd. Så jag ber om ursäkt om jag väljer fel alternativ:


Jag försöker sätta mig in i travspel och har märkt att alla räknar in bookiens utdelningsprocent i ROI. Typ 80% på dagens dubbel om jag minns rätt. Varför gör man det? Även om (tex) ATG tar en bit av kakan, så är det väl ändå de angivna oddsen man spelar på? Eller vad är det jag har missförstått?
Helt rätt ställe, och välkommen!

Till frågan, är inte säker då jag inte spelar på hästar. Men är det inte så att de 80% du mindes endast anger ATGs återbetalningsprocent på gällande evenemang?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-03, 08:36   #33
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1768


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Helt rätt ställe, och välkommen!

Till frågan, är inte säker då jag inte spelar på hästar. Men är det inte så att de 80% du mindes endast anger ATGs återbetalningsprocent på gällande evenemang?
Tjoflojt: Precis som RobinD skriver så är 80% det som ATG betalar tillbaks till spelarna på varje satsad krona.

ROI=Return of investment vilket innebär hur mycket du som spelare får tillbaka på varje satsad krona.
En ROI på under 100% innebär att du förlorar och över 100% att du vinner.
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-03, 12:09   #34
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 13
Standard

Tack för svaren.


Betyder det att om oddset står i 10 när man vinner, så får man tillbaka 8? Eller är avgiften redan dragen när oddsen presenteras? (Det senare låter ju lite smidigare om man skall slippa att få kundsupporten nedringd).

För om de betalar tillbaka hela det angivna oddset (med avgiften redan dragen vid presentationen) så är ju förräntningen på insatsen detta värde. Det känns som att jag missar något...

Senast redigerad av tjoflojt den 2011-06-03 klockan 12:13.
tjoflojt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-03, 15:37   #35
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Det oddset du ser är det du får, bolagens "Wig" är redan avräknad.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td