Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-07-17, 11:34   #1
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 105
Sharp$: 801

X
Stats: 102 - 265 - 1
ROI: 96.73%
Vinstprocent: 27.79%

Standard

StakePlan


Jag är lite nyfiken på hur ni gör när ni väljer insats. Har funderat en hel del på det och kan inte komma på hur jag ska förhålla mig till det hela.

Funderar på Kelly, men då måste man vara säker på sin edge och jag vet inte hur säker jag ska vara. Kan iofs använda en KD baserad på den aktuella hitraten. Men det känns som om systemet kan bli väl dynamiskt och slumpmässigt.

Flatbet på 3% har jag funderat på också. Enkelt och inte lika känsligt som Kelly. Dock kan ju Kelly ge en massa pengar om man har en bra edge.

Serier, det här har jag försökt med. Det har gått bra, men jag gillar inte riskerna mot slutet i en serie. Har legat ute med så mycket som 15% av BR, och det tycker jag inte om.

Så hur gör ni egentligen när ni väljer insats?
therealfake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-17, 12:13   #2
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Jag gör det enkelt för mig själv och för att minimera risken för stora svängningar som kan påverka spelandet så kör jag (1-10 units, mina kassa är 200 units):

Högt värde och hög trolighet att spelet sitter = hög insats (8-10)

Högt värde men mindre trolighet att spelet sitter = medel insats (5-7)

Okej värde och troligt att spelet sitter = medel insats (5-7)

okej värde men mindre troligt att spelet sitter = låg insats (1-4)
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-17, 13:39   #3
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 105
Sharp$: 801

X
Stats: 102 - 265 - 1
ROI: 96.73%
Vinstprocent: 27.79%

Standard

Det låter smart. Kan ju dela in allt i intervall och spela utifrån det och bedömt värde.

Det är lite av en vetenskap...
therealfake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-17, 13:43   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Jag har beslutat mig för ett tag sedan att endast köra flat.
Jag märkte att när jag filtrerade mina vad beroende på insats så hade jag nästan identisk träffprocent oavsett insats (förutom 1u) skala 1-5.
Så istället för att lägga ned energi på att pyssla med insatser så körde jag genast flat istället och därmed skrotade jag även mina 1u spel som jag kunde lägga bara för att "oddset var för bra men jag kan inget om matchen".
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-17, 13:46   #5
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av therealfake Visa inlägg
Det låter smart. Kan ju dela in allt i intervall och spela utifrån det och bedömt värde.

Det är lite av en vetenskap...
Är det så smart egentligen? Antingen är det värde i det eller inte. Självklart kommer ett spel med 5.00 i odds sitta mer sällan än ett med 2.00 (om inte oddsättarna är helt ute och cyklar) men detta är ju helt irrelevant eftersom det enda vi ska bry oss om är det faktum att vi hittat ett värdeodds.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-17, 14:43   #6
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Är det så smart egentligen? Antingen är det värde i det eller inte. Självklart kommer ett spel med 5.00 i odds sitta mer sällan än ett med 2.00 (om inte oddsättarna är helt ute och cyklar) men detta är ju helt irrelevant eftersom det enda vi ska bry oss om är det faktum att vi hittat ett värdeodds.
Jag tycker det är motiverat att satsa mer av kassan på oddset 2.20 om jag anser det korrekta oddset vara 2.00 gentemot oddset 22.00 om jag anser det korrekta oddset vara 20.00.

Ett maxbet för mig är ändå hela 5% av min kassa och då oddset 2.20 kommer sitta betydligt oftare än oddset 22.00 så minimerar jag därmed svägningarna i min kassa.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-17, 15:18   #7
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 105
Sharp$: 801

X
Stats: 102 - 265 - 1
ROI: 96.73%
Vinstprocent: 27.79%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
...lägga ned energi på att pyssla med insatser...
Det där är något som talar för flatbet och Kellys formel är ju inte mycket att ha om man inte kan bedöma sannolikheterna på ett vettigt sätt. Och det är något jag tror att jag kan ha svårt för. Använder mig av Poisson-fördelning för att ta fram gränser och dessa multiplicerar jag med icke angivna konstanter, som är större eller mindre än ett.

Det är ju det där med den möjliga avkastningen som lockar med Kelly...

Jag kanske borde spela båda systemen parallellt och se vad som går bäst över tid...
therealfake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-17, 15:36   #8
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Jag tycker det är motiverat att satsa mer av kassan på oddset 2.20 om jag anser det korrekta oddset vara 2.00 gentemot oddset 22.00 om jag anser det korrekta oddset vara 20.00.

Ett maxbet för mig är ändå hela 5% av min kassa och då oddset 2.20 kommer sitta betydligt oftare än oddset 22.00 så minimerar jag därmed svägningarna i min kassa.
självklart är det så, men du devalverar också din vinst.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-17, 16:38   #9
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Kör Fixed Profit staking. Istället för att alltid betta 1 unit, betta to win 1 u. Det håller nere variansen. Det blir större insatser på högre sannolikheter (lägre decimalodds) och vice versa. Joseph Buchdahls bok på ämnet är en mycket bra referens, han har Monte Carlo-simulerat olika staking systems med olika parametrar för varje och jämför. Exempelvis hur stor chansen är för bankrutt, inte gå med vinst, variansen m.m. givet parametrarna (oddsnivå, edge). Har gett mig bra underlag för att bestämma strategi.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Semicolon (+5), RobinD (+5), thom321 (+5)
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-17, 19:25   #10
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Förespråkar också Flatbet. Har testat både units system och 2-6 men gillar klart bäst flat. Besparar en grymt mycket tid med för som någon sa innan antingen är matchen spelbar eller inte. Självklart behöver inget vara skrivet i sten så skulle du hitta sjukaste över oddset så är det ju inget som hindrar dig från att spela dubbelt på den matchen.
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-19, 06:24   #11
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Kör Fixed Profit staking. Istället för att alltid betta 1 unit, betta to win 1 u. Det håller nere variansen. Det blir större insatser på högre sannolikheter (lägre decimalodds) och vice versa. Joseph Buchdahls bok på ämnet är en mycket bra referens, han har Monte Carlo-simulerat olika staking systems med olika parametrar för varje och jämför. Exempelvis hur stor chansen är för bankrutt, inte gå med vinst, variansen m.m. givet parametrarna (oddsnivå, edge). Har gett mig bra underlag för att bestämma strategi.
Brukar du spela med units ändå eller för att vinna samma belopp varje omgång? Hur stor andel av rullen är det i så fall? 1%?
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-19, 07:12   #12
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rehn108 Visa inlägg
Brukar du spela med units ändå eller för att vinna samma belopp varje omgång? Hur stor andel av rullen är det i så fall? 1%?
Vinna samma belopp varje spel. Beloppet brukar ligga på 2-4 % av startkassan. Den satsen är en fråga om individuell riskpreferens, högre belopp = högre varians. De beloppen ligger sen fasta. När jag känner att ekonomin klarar av en höjning av beloppen höjer jag totala bankrullen vilket alltid är maxbeloppet jag kan tänka mig förlora på betting.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rehn108 (+5)

Senast redigerad av Juret den 2012-07-19 klockan 07:14.
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td