Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-08-30, 21:46   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 248
Sharp$: 979


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bonushora från samma bolag flera gånger


Hej!

Jag funderar över om det är olagligt att bonushora från samma bolag flera gånger. Man har ju en del kort och det går att göra moneybooker och liknande så att göra 10+ konton i samma namn men olika betalningsmetoder eller olika kreditkort skulle för mig vara möjligt.
Vad jag funderar över är ifall det är lagligt, givetvis antar jag att de spärrar mina konton men vad får det för konsekvenser? Pengarna på kontonen som blir spärrade antar jag blir låsta? Är det bedrägeri? Blir det polisanmält?

Vill få lite info så dela gärna med er av vad ni vet och egna erfarenheter.

Tack!
Tallroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 21:51   #2
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Jag känner till en person som gjorde något liknande och unibet spärrade alla hans 14 konton eller vad stollen hade öppnat i sitt egna namn och behöll pengarna. Hans advokat sa att det var lönlöst för han att försöka processa för att få tillbaka pengarna eftersom han i så fall skulle kunna bli anmäld för bedrägeriförsök. Jag skulle personligen inte rekommendera att du gjorde på detta viset. Skapa på flera olika personer och datorer är däremot inget som spelbolagen kan göra någonting åt.
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 22:33   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 248
Sharp$: 979


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ok. Olika personer = olika kreditkort? Eller kan man köra sitt eget till flera namn?

Om han inte haft pengar på kontona då? Hade de endast blivit spärrade då?
Tallroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 22:58   #4
 
Maxies avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 58
Sharp$: 136


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

https://www.sharps.se/forums/taenkarh...nan-identitet/

Jag plöjde igenom 5 identiteter innan jag tröttnade men det fungerar om du är noga. Du bryter mot deras regler & villkor, inte någon lag.
Maxie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 10:21   #5
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maxie Visa inlägg
Du bryter mot deras regler & villkor, inte någon lag.
Urkundsförfalskning?
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td