Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-22, 23:14   #31
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
Kan stämma. Fast fortfarande väldigt få sådana tankegångar på forumet?
Det har du rätt i men sen hur många är det är aktiva i amerikanska sporter och skriver mkt om det egentligen kontra hur många som spelar på fotboll, svensk hockey, handboll, trav med mera? Tycker att trådarna i höst om USA sporterna mestadels bestått av Vlad, Arch, Avej, Lazio, Hetsarn + evenutellt några till medan tittar man i valfri speldagbok eller tråd om fotboll så är det avsevärt fler aktiva personer där. Och det är väl enklare att hitta sådan här statistik till de amerikanska sporterna?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-22, 23:16   #32
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Talys Visa inlägg
Det är inte så enkelt som det låter. Visserligen kan man ju alltid köpa Sportsinsights bet tracker och be applikationen varna för RLM. Jag har själv upptäckt att det krävs en hel del arbete för att vinna med den här metoden. Det gäller att läsa på precis som alltid och läsa oddsen/marknaden.
Det låter väldigt enkelt i det som jag läst igenom nu. Därför jag är så skeptisk till det. Men om du Talys använder dig av det här kanske du bara kan snabbt berätta ett spel du tagit inatt och förklara varför?
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-22, 23:40   #33
 
Talyss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boston, Massachusetts
Inlägg: 495
Sharp$: 554
Standard

Well, inatt har jag egentligen bara Jets @ Caps som kan få gå under RLM. Som tidigare förklarat i tråden är public på Caps (jag har just nu 86% på en sida och 62% på en annan) ändå har oddset på Jets Moneyline sjunkit från att ha öppnat på 2.55 ner till 2.42 om vi tar pinnens odds (såg 2.37 ett tag).

Jag kan inte se någon speciell förklaring till varför Jets skulle sjunka trotts att det större antalet spel kommer in på Caps. Därför kan vi anta att "smart money" är på Jets.

Viktigt att komma ihåg är dock att man ska vara försiktig med RLM tidigt, speciellt nu när vi har den här korta, kompakta säsongen. Framförallt när det är andra sporter som drar mycket spel (NFL-playoffs osv.). Vidare vet jag från tidigare säsonger att underdogs på bortaplan med ett odds som öppnat på över 2.2 har genererat fina pengar. Hade 111.3% ROI på dessa under förra säsongen t.ex. (med RLM)

Så det är mer än bara RLM i varje spel, autobettar absolut inte RLM.

Tidigare idag kunde man se Carolina sjunka från 1.77 till 1.72 med endast 38% av spelen, den linan har nu jobbat sig ner till 1.65 och nu får jag det till ungefär 45% av spelen. Här skulle man alltså kunna tänka sig att de sänkte linan för att få in mer pengar på Canes. Public gillar att slänga in dessa favoriter med "bra odds" i parlays. Samtidigt ska man inte glömma bort att en större del spel läggs timmar innan matchstart och det kan vara det som påverkat oddset i det här fallet.

Edit: tog bort ett par länkar till olika bet-trackers men det är bara o leta reda på, finns en hel hög därute. Visste inte vad man får posta o inte.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+3)

Senast redigerad av Talys den 2013-01-22 klockan 23:46.
Talys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-23, 07:20   #34
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kan ji tillägga att Jets vann med 4-2!

Detta känns som en intressant modell, men precis som Talys skriver så gäller det ju att veta VARFÖR oddset droppar. Beror det på att smart money har kommit in eller har det t ex blivit skador hos det andra laget.

Den lilla erfarenhet jag har av RLM är att det krävs lika mycket jobb som att betta på andra saker, däremot kan RLM vara ett nyttigt hjälpmedel i jakt på vinsterna.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-23, 11:11   #35
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Man ska inte använda det som det enda redskapet. Dock kan det nog vara bra att titta på innan man lägger sitt spel. Till exempel om man tänkt spela på Washington inatt, så hade man struntat i det på grund av RLM.

Väldigt bra tråd som fick en uppmärksammad på detta!
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+1)
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-23, 18:47   #36
 
hetsarns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 382
Sharp$: 1736

hetsarn NFL
Stats: 238 - 208 - 14
ROI: 110.76%
Vinstprocent: 53.36%

Standard

Jag spelar uteslutande RLM i allt utom NFL. Har lirat NBA och CFB en säsong tidigare, MLB 1.5 säsong (gav upp pga tidsbrist under sommaren). Testar CBB och NHL den här säsongen. Man bör dock inte autobetta som Talys påpekade, utan hålla koll på skador och liknande för att se hur/om det påverkar linan. Man bör även hålla koll på services som automatiskt ändrar linan med deras spel, t.ex. RAS i CBB.

Vad jag tror så är det mycket mer sharp money överlag i CBB, March Madness undantaget.
__________________
"Are you gonna bust somebody in their mouth!?"
hetsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-24, 10:19   #37
 
droids avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 82
Sharp$: 1625
Standard

Tack för en intressant tråd!

Citat:
While the example we used above was for the point spread, reverse line moves also occur with the money line used in baseball and hockey betting. But instead of the point spread moving, the odds will change.

If the Yankess are -150 against the Angels and the majority of bets are coming in on New York, you would expect to see the odds change to New York -155 or New York -160. In a reverse line move, the odds would instead drop and the money line would become New York -140.
Har samlat på mig väldigt mycket data från Betfair för tennismatcher och blir nyfiken om det går att applicera detta tänk på ML-marknaden för en tennismatch.

Det känns som att man har missuppfattat något för det kan ju inte vara så enkelt som att man loggar respektive spelares odds och matchad volym vid ett skede (t.ex. så snart overround och total matchad volym blir rimlig), och jämför värdena vid ett annat skede (t.ex. strax innan matchstart).

Det som kan vara desto intressantare att veta är ju t.ex. antalet unika spel och individuella insatser. T.ex. kan man anta att average Joe inte lägger 10 000 kr på en match, medans om en spelare gör det kan man betrakta denne som "sharp"/"smart money". Min undran är således hur fasiken dessa sidor kan få ut information om detta? Enda tillförlitliga sättet jag kan komma på är att dom (VegasInsider mm.) har samarbeten med olika spelbolag som tillhandahåller denna "rådata"?

Om ja, leder det mig till min nästa fråga. Varför tillhandahåller spelbolagen denna information om det på något vis skulle missgynna dom? Måste ju även ses som att man ger upp konkurrensfördelar gentemot andra spelbolag genom att avslöja spelmönster hos sina kunder. Reklam är bra, men någonstans måste gränsen gå tycker man.

Tack på förhand!

// Droid
droid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 21:25   #38
 
Khans avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 172
Sharp$: 2322
Standard

Ni som fortfarande är inne på detta kan spana in matchen Raptors - Clippers i NBA inatt. Enligt thespread.com (om jag har tolkat allt rätt) så är 76% av alla bets på Clippers, trots det har de gått från -5 till -3.5. Vet inte om det är tillräckligt intressant med ett tapp på 1.5p dock, men om det droppar mer inför matchstart kan det kanske vara något.

Senast redigerad av Khan den 2013-02-01 klockan 21:26.
Khan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 22:33   #39
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Rudy Gay ska göra debut för Raptors inatt. Tidigare var han tveksam, men det är bekräftat att han spelar. Troligen har det med rörelsen att göra.
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td