Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-06-04, 08:13   #16
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Märkligt att det ofta i Sverige handlar om att vara besserwisser när man konstruktivt försöker svara på en fråga. Vad hade du förväntat dig för svar? "Spela alla dogs i Bundesliga 2 efter att liljekonvaljerna blommar?" Det finns inga enkla svar. Dessutom ställde du, som redan påpekats, en väldigt svårtolkad fråga. Men jag ska inte leka besserwisser och försöka uttyda den.

"Nån som vet om det går hitta statistik på i vilka ligor(fotboll, hockey etc) där underdogs vinner oftast? "

Vad är det som är svårt att förstå med denna fråga? Snälla berätta!

Påstår jag att jag vill veta vart flest underdogs vinner för att jag rakt av ska spela alla dogs just i dessa ligor? Snälla, berätta för mig hur i h-vetet du kan tyda min fråga så? Läser du det du vill läsa?

Att svara konstruktivt på min fråga är väl ändå att ge tips på vart jag ev kan hitta den statistiken, inte att säga att jag inte kan betting. Jösses....

Är det nu så att nån inte förstår min fråga, säg då det så ska jag försöka vara tydligare, men dra inte in spelteori i detta sammanhanget då du/många andra inte har en susning varför jag vill veta detta.
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-04, 10:53   #17
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

På det spelbolag jag jobbade 2006 gjorde vi en genomgripande undersökning på bla det TS frågar om. Fast vi hade en lite annan utgångspunkt då vi kollade alla 3 tipstecken (1X2)! Vi kollade även vilka ligor där avståndet mellan toppen och botten av tabellen var minst samt home-, draw- och away-rate och resultaten hade ungefär samma utfall.

Den liga som hade det högsta utfallet (procentuellt snittodds) var League 2 i England följt av League 1 också det i England. Dessa 2 ligor var också klart jämnast av all de 50-talet ligor vi kollade på, de hade i snitt lägst home-rate (andelen tagna poäng på hemmplan i förhållande till lagets totala poäng). 3:a det året var faktiskt Allsvenskan!

Sånt här kan givetvis förändras år från år men L1 och L2 ligger såvitt jag vet fortfarande i toppen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+5)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-04, 11:02   #18
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
På det spelbolag jag jobbade 2006 gjorde vi en genomgripande undersökning på bla det TS frågar om. Fast vi hade en lite annan utgångspunkt då vi kollade alla 3 tipstecken (1X2)! Vi kollade även vilka ligor där avståndet mellan toppen och botten av tabellen var minst samt home-, draw- och away-rate och resultaten hade ungefär samma utfall.

Den liga som hade det högsta utfallet (procentuellt snittodds) var League 2 i England följt av League 1 också det i England. Dessa 2 ligor var också klart jämnast av all de 50-talet ligor vi kollade på, de hade i snitt lägst home-rate (andelen tagna poäng på hemmplan i förhållande till lagets totala poäng). 3:a det året var faktiskt Allsvenskan!

Sånt här kan givetvis förändras år från år men L1 och L2 ligger såvitt jag vet fortfarande i toppen.
Tack för upplysningen!
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-04, 11:07   #19
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
"Nån som vet om det går hitta statistik på i vilka ligor(fotboll, hockey etc) där underdogs vinner oftast? "

Vad är det som är svårt att förstå med denna fråga? Snälla berätta!

Påstår jag att jag vill veta vart flest underdogs vinner för att jag rakt av ska spela alla dogs just i dessa ligor? Snälla, berätta för mig hur i h-vetet du kan tyda min fråga så? Läser du det du vill läsa?

Att svara konstruktivt på min fråga är väl ändå att ge tips på vart jag ev kan hitta den statistiken, inte att säga att jag inte kan betting. Jösses....

Är det nu så att nån inte förstår min fråga, säg då det så ska jag försöka vara tydligare, men dra inte in spelteori i detta sammanhanget då du/många andra inte har en susning varför jag vill veta detta.
Jag förstår den inte eftersom en underdog är alla lag med vinschans under 50% för två utfall, hur ska du räkna vilken sport underdogs oftast vinner? Det kommer bli den sport där lagen är jämnast eftersom de då vinner nära 50% av matcherna om det är jämnt mellan lagen.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-04, 11:35   #20
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Jag förstår den inte eftersom en underdog är alla lag med vinschans under 50% för två utfall, hur ska du räkna vilken sport underdogs oftast vinner? Det kommer bli den sport där lagen är jämnast eftersom de då vinner nära 50% av matcherna om det är jämnt mellan lagen.
Fint. Då ska jag absolut förtydliga mig.
Med "dogs" menar jag laget med högst odds.

Jag undrar bara om det fanns någon sådan statistik, finns det inte så gör det inte.
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-04, 11:49   #21
 
Pipans avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 68
Sharp$: 180

Fotboll
Stats: 2 - 5 - 1
ROI: 83.31%
Vinstprocent: 28.57%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
...

Nej, jag tänker inte betting till 100 % "som man ska göra", för tillfället skiter jag i EV+, spela till bästa oddset/linan osv osv.

...
Om jag förstått det rätt är utgångspunkten för diskussionerna här på Sharps att man ska försöka vinna pengar på bettingen.

Ett tips är att i framtida trådar låta oss veta att du inte är ute efter att vinna pengar redan i början, det blir mindre förvirring så. Jag tror även att sådana trådar hör hemma i off-topic.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1), Wagner (+10)
Pipan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-04, 13:49   #22
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
Fint. Då ska jag absolut förtydliga mig.
Med "dogs" menar jag laget med högst odds.

Jag undrar bara om det fanns någon sådan statistik, finns det inte så gör det inte.

odds är väl %?
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-05, 06:13   #23
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pipan Visa inlägg
Om jag förstått det rätt är utgångspunkten för diskussionerna här på Sharps att man ska försöka vinna pengar på bettingen.

Ett tips är att i framtida trådar låta oss veta att du inte är ute efter att vinna pengar redan i början, det blir mindre förvirring så. Jag tror även att sådana trådar hör hemma i off-topic.
Har aldrig sagt att jag inte tänkt försöka vinna pengar, bara att jag inte kommer att betta alla dogs rakt av.

Men absolut ska jag i framtiden tänka på mina ordval så att jag inte irriterar vissa storheter här, det är ju ändå alla här med stor kunskap om betting som levererar alla vinnande tips och på ett bra sätt hjälper alla rookies.

Finns det nån här jag kan PM:a innan mitt nästa inlägg och dubbelkolla att det är ok att skriva som jag gör?
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-05, 10:15   #24
 
surrelitos avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: AIK
Inlägg: 117
Sharp$: 98


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
Har aldrig sagt att jag inte tänkt försöka vinna pengar, bara att jag inte kommer att betta alla dogs rakt av.

Men absolut ska jag i framtiden tänka på mina ordval så att jag inte irriterar vissa storheter här, det är ju ändå alla här med stor kunskap om betting som levererar alla vinnande tips och på ett bra sätt hjälper alla rookies.

Finns det nån här jag kan PM:a innan mitt nästa inlägg och dubbelkolla att det är ok att skriva som jag gör?
Men snälla rara sluta och känn dig så kränkt. Fattar du inte att folk vill hjälpa till?
surrelito är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-05, 11:01   #25
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av surrelito Visa inlägg
Men snälla rara sluta och känn dig så kränkt. Fattar du inte att folk vill hjälpa till?
Snälla söta du, lägg dig inte i och gå en kurs i ironi.

Min poäng är:

Låt mig och andra som vill ställa en fråga göra det utan att få en massa onödiga kommentarer. Svara på frågan eller skit i det. Jag skrev inte nåt om att jag skulle testa betta på alla dogs i de eftersökta ligorna....hade jag skrivet det så hade såklart en liten bump i rätt riktning varit på sin plats, nu frågade jag bara om statistik. DET är vad detta handlar om. Om du inte tycker det är en massa översittarsnack från vissa håll och kanter så är du blind. Personligen blir jag inte det minsta kränkt då jag bara är en glad amatör, bara så jävla less på sådana typer.

Om folk vill hjälpa till som du säger, då svarar de på frågan, punkt. Sen går det ju alltid höra sig för vad statistiken ska användas till och ta en diskussion om det sen.
__________________
Forza Löven
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3)
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-05, 14:18   #26
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Det du fragar om är som tidigare konstaterat var man hittar flest felsatta odds. Svaret är pa udda marknader som de omöjligt har lika bra koll pa som exempelvis en champions league final.

Vet själv att man kan hitta helt sinnessjukt satta odds inom mma ibland (har dock blivit ovanligare) där man undrar hur i helvete den ena kan vara underdog enligt oddssättarna.

Men kort sagt, skumma och för allmänheten relativt okända marknader.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-05, 14:22   #27
 
Pipans avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 68
Sharp$: 180

Fotboll
Stats: 2 - 5 - 1
ROI: 83.31%
Vinstprocent: 28.57%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
Har aldrig sagt att jag inte tänkt försöka vinna pengar, bara att jag inte kommer att betta alla dogs rakt av.

Men absolut ska jag i framtiden tänka på mina ordval så att jag inte irriterar vissa storheter här, det är ju ändå alla här med stor kunskap om betting som levererar alla vinnande tips och på ett bra sätt hjälper alla rookies.

Finns det nån här jag kan PM:a innan mitt nästa inlägg och dubbelkolla att det är ok att skriva som jag gör?
Om man i tänkarhörnan i ett bettingforum ställer en fråga som är helt ointressant ur bettingsynpunkt utan att förklara hur det enligt dig är relevant till betting riskerar man tyvärr att folk försöker hjälpa dig att tänka logiskt rätt.

Dåligt EV = Förlorande spel i längden
Bra EV = Vinnande spel i längden

Person som struntar i EV = Person som inte bryr sig om att vinna alt. inte förstår sig på logik/betting.


Med det sagt misstänker jag att den korrekt ställda frågan borde vara I vilka ligor finns det flest underskattade underdogs? (Den frågan skulle jag gärna se lite svar på)

Vill du bara ha jämna matcher finns det alltid asian handicap att ta hjälp av.

Senast redigerad av Pipan den 2013-06-05 klockan 14:26.
Pipan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-05, 17:22   #28
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pipan Visa inlägg
Om man i tänkarhörnan i ett bettingforum ställer en fråga som är helt ointressant ur bettingsynpunkt utan att förklara hur det enligt dig är relevant till betting riskerar man tyvärr att folk försöker hjälpa dig att tänka logiskt rätt.

Dåligt EV = Förlorande spel i längden
Bra EV = Vinnande spel i längden

Person som struntar i EV = Person som inte bryr sig om att vinna alt. inte förstår sig på logik/betting.


Med det sagt misstänker jag att den korrekt ställda frågan borde vara I vilka ligor finns det flest underskattade underdogs? (Den frågan skulle jag gärna se lite svar på)

Vill du bara ha jämna matcher finns det alltid asian handicap att ta hjälp av.
Eller så vill han bara se statistik på detta, för att veta vilka ligor han kan hålla lite extra koll på

Hur ska man ta fram statistik på vart det finns flest underskattade underdogs? Det är väl upp till var och en att värdera ett lag? Bara för att jag tycker att ett lag är underskattat behöver ju inte någon annan göra det.
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-05, 18:51   #29
 
Bramheds avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 19
Sharp$: 627
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
Snälla söta du, lägg dig inte i och gå en kurs i ironi.

Min poäng är:

Låt mig och andra som vill ställa en fråga göra det utan att få en massa onödiga kommentarer. Svara på frågan eller skit i det. Jag skrev inte nåt om att jag skulle testa betta på alla dogs i de eftersökta ligorna....hade jag skrivet det så hade såklart en liten bump i rätt riktning varit på sin plats, nu frågade jag bara om statistik. DET är vad detta handlar om. Om du inte tycker det är en massa översittarsnack från vissa håll och kanter så är du blind. Personligen blir jag inte det minsta kränkt då jag bara är en glad amatör, bara så jävla less på sådana typer.

Om folk vill hjälpa till som du säger, då svarar de på frågan, punkt. Sen går det ju alltid höra sig för vad statistiken ska användas till och ta en diskussion om det sen.
Det är klart att hela detta forumet kryllar av översittare, men hanterar man det så finns det massor med bra kunskap att få själv är jag bäst i världen på det jag gör (enligt mig själv..), till min stora förvåning har jag ändå lärt mig något här

Är du intresserad av att ta en diskussion kring hur statistiken kan användas så kör på, vi finns här!
Bramhed är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td