Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-08-06, 13:59   #1
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Svenska "spelexperter" på twitter


Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi kan diskutera alla dessa personer som får för sig att de är bäst i världen när de har ett par vinstmånader bakom sig.

Det brukar börja på något forum, t.ex. rok. Sedan går det vidare till twitter och sedan en blogg vid sidan av twitter. Det allra sista brukar vara en betaltjänst som lever i ett par månader.

Kan väl börja med @OlofsBetting som nu har tagit det sista steget och bestämt sig för att ta betalt 50 kr om man vill följa honom på twitter Denna Olof påstod tidigare att anledningen till detta var att oddsen slashades så mycket innan alla hann rygga. Enligt han själv slashar han ofta oddsen i mindre ligor, men det har även även hänt i Bundesliga(!!!). Detta har även användaren @Spelvarde gjort ett par gånger. Detta var alltså sänkningar på 0.20-0.25.

Någon mer än jag som tvivlar på att Olof och hans följe kan sänka oddsen i Bundesliga med 0.25 punkter? Snarare höja oddsen ett snäpp.

Just det, Olof har inget spreadsheet vad jag kan hitta, men alla borde väl lita på honom ändå!

Fyll på med mer trevliga användare ni stött på!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+3), Migge (+1)
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 15:49   #2
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martinsson Visa inlägg
Just det, Olof har inget spreadsheet vad jag kan hitta, men alla borde väl lita på honom ändå!
http://www.spreadsheet.se/olofsbetting

Ett halvår från andra halvan av förra året. Vet dock inte vem som gjort det men var snabbt googlat.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 15:54   #3
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
http://www.spreadsheet.se/olofsbetting

Ett halvår från andra halvan av förra året. Vet dock inte vem som gjort det men var snabbt googlat.
Man borde väl kunna kräva ett sheet från han själv, om han ska börja ta betalt för sina spel.
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 18:04   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 558
Sharp$: 1303

AvejIshockey
Stats: 1336 - 1585 - 25
ROI: 106.97%
Vinstprocent: 45.74%

Standard

@NicolaOriena

Detta är greven inom betting.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
saman (+1), boored (+1), Boone (+20)
Avej är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 18:06   #5
 
RizZlas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Ume
Inlägg: 850
Sharp$: 718


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Thumbs down

Citat:
Ursprungligen postat av Avej Visa inlägg
@NicolaOriena

Detta är greven inom betting.
Troll. Står klart och tydligt under profilen. "Värsta sportpicksen på internet"
__________________
Jojo..
RizZla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 18:09   #6
 
RizZlas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Ume
Inlägg: 850
Sharp$: 718


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

@thore10_ e kingen på twitter!
__________________
Jojo..
RizZla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 20:19   #7
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6014
Standard

Jag förstår inte hur det finns så många som kan ta dessa herrar seriöst, för det finns det! Tex denna Jesper Rydh. Först kallar han sig spelexpert för att sedan när han förlorar säga att han mer är en informationskälla. Har för mig att jag läste ett blogginlägg där han skrev hur han hade gått minus de senaste månaderna. Vart är självkänslan!?

Sen att Olof tar 50 spänn för sin tjänst säger väl det mesta om hur den fungerar. Spelvärde som också kör betaltjänst är väl lite annorlunda då han har positiva och bokförda resultat att backa det mes?

För övrigt , har Amrish snott några pengar igen?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 20:25   #8
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Jag förstår inte hur det finns så många som kan ta dessa herrar seriöst, för det finns det! Tex denna Jesper Rydh. Först kallar han sig spelexpert för att sedan när han förlorar säga att han mer är en informationskälla. Har för mig att jag läste ett blogginlägg där han skrev hur han hade gått minus de senaste månaderna. Vart är självkänslan!?

Sen att Olof tar 50 spänn för sin tjänst säger väl det mesta om hur den fungerar. Spelvärde som också kör betaltjänst är väl lite annorlunda då han har positiva och bokförda resultat att backa det mes?

För övrigt , har Amrish snott några pengar igen?
Läste på twitter idag att Spelvärde fuskar en hel del med sitt sheet, och de som skriver något om det blockar han. Tror det var Overplayer som skrev det.
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 20:27   #9
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Det sjuka är att han kan tjäna rätt mycket pengar på det här, räcker ju att knappt hälften av hans nuvarande följare betalar så tjänar han en hel del.
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 20:54   #10
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6014
Standard

Okej då känns inte han helt schyst heller.

På tal om spelexperter, är det någon som använder sig utav Football UTD som Thomas Wilbacher ligger bakom? Han har ju även börjat köra prebet och livebet i på Serie A i TV4 sport xtra.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 22:59   #11
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Har hängt på twitter de senaste året och lite till. Har lärt mig rätt mycket.

Olofsbetting - En jävla pajas med noll koll. Att han ens kan klämma ur sig att han slashar oddsen i Bundesliga säger väl det mesta.

Spelvärde - Var först av de svenska "twitter-experterna" att starta en betaltjänst. Killen hade en grym höst och har väl gått hyfsat sedan han startade betaltjänsten. Problemet är ju bara det att han rekar mycket HÖRNSPEL. Hur man kan ta betalt för en sådan tjänst är för mig ett mysterium och de som köper det tänker jag inte uttala mig om. Dessutom kommer ibland rekar enbart på H2H-statistik. T.ex. så drog han en gång en rek på Gefle - Helsingborg (Om jag minns rätt) där det bara var H2H-statistik och syftade mycket på en match som var 2008. Vad det är för något relevant idag har jag svårt att se.

Tilläggas ska också att dessa 2 personer absolut inte kan ta kritik och är fullkomligt insnöade i sin expert-bubbla. Båda är dåliga, amatörer med ett alldeles för stort självförtroende som de har fått från sina R&K-groupies.

Om jag ska säga något om vilka som man ska följa så kan jag absolut rekommendera en av mina polare vid namn https://twitter.com/domeijen. En av de bästa livespelarna i Sverige enligt mig. Sen har vi även Brasse-experten: https://twitter.com/Jonasfurbo.

Alla på Football UTD är också ruskigt bra. Om jag förstått allt rätt så är det grundaren av Unibet som även är grundare här aka https://twitter.com/WhaleBetting. Väldigt seriöst sida med mycket kvalité.
__________________
Twitter: @AndreasB1897
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), eddieh (+3), KP (+5), hultmaniac (+10)
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 23:09   #12
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Kan väl tillägga att Mr Spelvärde körde en makalös motivering angående Copa Sudamericana förra veckan. Gällde Nacional Asuncion - The Strongest. Där hade Strongest i LIGAN spelat en jävla massa matcher där båda lagen gjorde mål. Han använde enbart det som argument till att matchen mot Nacional skulle bli BLGM. Det är ju hur många parametrar som helst som skiljer mellan cuplir till ligan som dessutom är Bolivia. Den nivån är det och det får man BETALA 99kr för. Skänker hellre pengarna.

OBS! Våga in kritisera dessa, groupies kan attackera, fråga mig, jag vet.
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-07, 08:08   #13
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasB1897 Visa inlägg
Alla på Football UTD är också ruskigt bra. Om jag förstått allt rätt så är det grundaren av Unibet som även är grundare här aka https://twitter.com/WhaleBetting. Väldigt seriöst sida med mycket kvalité.
Stämmer, Football UTD är riktigt bra. Whalebetting har bra koll, särskilt på NFL.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-07, 16:26   #14
 
axelrooss avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: gbg
Inlägg: 118
Sharp$: 148

Svensk boll 2013
Stats: 29 - 38 - 5
ROI: 86.19%
Vinstprocent: 43.28%

Standard

Nordahl (@xnordahl) är ju den tveklöst största kungen, men han verkar inte köra något längre. Mycket synd!
axelroos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-07, 16:37   #15
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6014
Standard

Hur konstigt det än låter så finns det en kille från RoK som är helt okej, Simon Johansson som leverar stadigt med pluss. Han för även sheet. Han rekar speedway.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td