Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-08-10, 11:31   #1
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 40
Sharp$: 741
Standard

högre ROI med H/A


Jag har förstått att man alltid (så vida man är vinnande) får en högre avkastning med att spela rena sides jämfört med att lira på AHCP. Stämmer detta och kan någon förklara hur det hänger ihop. Jag fattar att man lägger en del av värdet på att ta ett handikapp, men borde det inte jämna ut sig över tid?
zabroder är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-10, 12:01   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Så kan du inte generalisera, alla hcp hänger ihop. Du har högre payout på AHCP än på 1X2. Har du samma värde på -0.25 som på side 1 i EHCP så får du ju över tid exakt samma värde.

Det är väl dock lättare att hitta utstick på EHCP än på AHCP om det är det du menar?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-10, 12:13   #3
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kan det inte vara så att prissättningen helt enkelt är sämre för 1x2? Eller följer handicapp marknaderna alltid 1x2 marknaderna?

Ofta tycker jag pinnen kan sticka ut en del med sina sides, jämfört med till exempel sbo och 188, men vad gäller AHCP så ligger de ofta väldigt nära?

Senast redigerad av Semicolon den 2013-08-10 klockan 12:20. Anledning: tankefel
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-10, 13:27   #4
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Kan det inte vara så att prissättningen helt enkelt är sämre för 1x2? Eller följer handicapp marknaderna alltid 1x2 marknaderna?

Ofta tycker jag pinnen kan sticka ut en del med sina sides, jämfört med till exempel sbo och 188, men vad gäller AHCP så ligger de ofta väldigt nära?
Pinnen är väl det enda av de seriösa bolagen ( beroende på hur man räknar 5Dimes och Marathon) som ligger mer mot 97 % återbetalning på 1X2 medan bolag som Sbo, Dafa, 188 ligger runt 90-91 % återbetalning på 1X2
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-10, 13:58   #5
 
zorbas avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 101
Sharp$: 1263

Sharps.se VM-tävling 2014
Stats: 49 - 31 - 3
ROI: 115.35%
Vinstprocent: 61.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Kan det inte vara så att prissättningen helt enkelt är sämre för 1x2? Eller följer handicapp marknaderna alltid 1x2 marknaderna?

Ofta tycker jag pinnen kan sticka ut en del med sina sides, jämfört med till exempel sbo och 188, men vad gäller AHCP så ligger de ofta väldigt nära?
Oddsen för asian handicap beräknas med hjälp av oddsen för 1X2.
__________________
"It's a numbers game, but shit don't add up somehow"


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
zorba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 16:59   #6
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 19
Sharp$: 493
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Kan det inte vara så att prissättningen helt enkelt är sämre för 1x2? Eller följer handicapp marknaderna alltid 1x2 marknaderna?

Ofta tycker jag pinnen kan sticka ut en del med sina sides, jämfört med till exempel sbo och 188, men vad gäller AHCP så ligger de ofta väldigt nära?
1x2 marknaderna følger ah marknaderna.

Citat:
Ursprungligen postat av zabroder Visa inlägg
Jag har förstått att man alltid (så vida man är vinnande) får en högre avkastning med att spela rena sides jämfört med att lira på AHCP. Stämmer detta och kan någon förklara hur det hänger ihop. Jag fattar att man lägger en del av värdet på att ta ett handikapp, men borde det inte jämna ut sig över tid?
Ah er egentlig 2 spill, hvor du ved ah -0.25 garderer H eller B med X, så om det bare er värde i rak H vil den totale värden ikke være like høy i ah -0.25. Det er sjelden verdi i både H och X, som vel (delvis) gjør at asian har högre payout enn 1X2.
helten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td