Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-08-30, 10:51   #1
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Vad gör jag för fel?


Jag är själv inte insatt i sport och väljer därmed att rygga. Jag ryggar i princip bara folk med hög ROI, men trots detta går jag minus, i skrivande stund har jag förlorat 13 spel i rad och droppat från +65U till -4U på en dag där jag flattar 3.5U per spel. Har alltså backat 22 spels värde, helt jävla otroligt.

De jag främst ryggar är;
Djungelhjul - 20 % ROI över 600 spel
Stuckey - cirka 10 % ROI över 500 spel
Zebra - 7 % ROI över 1500 spel
Doko - 10 % ROI över 5500 spel
PKG - 15 % ROI över 550 spel

Utöver detta ett par extra cappers men ingen under 105 % ROI över minst 500 spel. Jag får ofta någon punkt under det cappersen rekat till, men inte så pass mycket att jag bör ligga på minus och de på +110 ROI. Hade förväntat mig åtminstone 105 % ROI ungefär.

En sak jag själv lagt märke till är att jag går tokminus på Pinnacle, spelar ingen roll vad jag spelar där, är spelet oddshögsta hos Pinnacle så går jag minus på det i längden.

Har 88.61 % ROI över 227 spel.

Å andra sidan plussar jag hos Marathon, har 109.02 % ROI över 301 spel där. Vissa säger att det är "slump" och "varians", och att man behöver 57.000 spels underlag innan man kan dra slutsatser, jag håller inte med, tycker det är rätt tydligt att Pinnys oddssättare ligger i princip rätt hela tiden och därmed dödar en lättare med deras juice. Är nu sedan ett par dagar helt limiterad på Marathon, på alla konton jag skapat, och efter det började det droppa, så misstänker att så länge jag inte har tillgång till Marathon så klarar jag inte av att plussa.

Någon annan som försökt sig på att rygga div. bra cappers men misslyckats lika hårt som jag?

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2013-08-30 klockan 10:53.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-30, 11:10   #2
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Jag är själv inte insatt i sport och väljer därmed att rygga. Jag ryggar i princip bara folk med hög ROI, men trots detta går jag minus, i skrivande stund har jag förlorat 13 spel i rad och droppat från +65U till -4U på en dag där jag flattar 3.5U per spel. Har alltså backat 22 spels värde, helt jävla otroligt.

De jag främst ryggar är;
Djungelhjul - 20 % ROI över 600 spel
Stuckey - cirka 10 % ROI över 500 spel
Zebra - 7 % ROI över 1500 spel
Doko - 10 % ROI över 5500 spel
PKG - 15 % ROI över 550 spel

Utöver detta ett par extra cappers men ingen under 105 % ROI över minst 500 spel. Jag får ofta någon punkt under det cappersen rekat till, men inte så pass mycket att jag bör ligga på minus och de på +110 ROI. Hade förväntat mig åtminstone 105 % ROI ungefär.

En sak jag själv lagt märke till är att jag går tokminus på Pinnacle, spelar ingen roll vad jag spelar där, är spelet oddshögsta hos Pinnacle så går jag minus på det i längden.

Har 88.61 % ROI över 227 spel.

Å andra sidan plussar jag hos Marathon, har 109.02 % ROI över 301 spel där. Vissa säger att det är "slump" och "varians", och att man behöver 57.000 spels underlag innan man kan dra slutsatser, jag håller inte med, tycker det är rätt tydligt att Pinnys oddssättare ligger i princip rätt hela tiden och därmed dödar en lättare med deras juice. Är nu sedan ett par dagar helt limiterad på Marathon, på alla konton jag skapat, och efter det började det droppa, så misstänker att så länge jag inte har tillgång till Marathon så klarar jag inte av att plussa.

Någon annan som försökt sig på att rygga div. bra cappers men misslyckats lika hårt som jag?
Av det jag sett dig skriva tidigare tror jag problemet är dina förväntningar. Du ryggade till exempel en av de bästa cappers som finns på tysk fotboll och om jag minns rätt så ryggade du bara 7 dagar. han hade sina värsta 7 dagar då på hela året.

sen gjorde du en tråd och gnällde över fusk och annat, slutade rygga honom och vips så blästrade han in över 100U de följande tre veckorna.

Disciplin och långsiktighet är A och O. Du måste avdela en bank som är din bettingbank. Detta ska vara pengar som du har råd att förlora utan att den ekonomiska, sociala eller mentala smällen av att förlora pengar knäcker dig.

För vissa är det 100k+ och för andra är det 10 kronor. Spel på en nivå där man kan försörja sig eller göra en bra inkomst är inte för alla.

Själv är jag relativt ny inom sportsbetting, men har framgångsrikt spelat poker i många år. Jag ryggar andra cappers som en investering av mina pokervinster.

Du måste ha långsiktighet. Ett sätt är att bygga en portfölj av cappers. avdela en fast bank till varje och flatta 1,2 eller 3 % av ursprungsbanken på varje spel.

Att hålla på och hatta hit och dit med insatser är road to ruin. Det funkar inte att bli scared money bara för att en av dina cappers hamnar på en losing run. Håll ut. Titta på djungelhjul till exempel, en ROI på 126% den här månaden. självklart kan han inte hålla det och börjar man rygga på toppen av en hot streak så är det klart att man blir besviken för därifrån kan det bara gå utför.

det omvända gäller också, höj inte insatsen i en hot streak. När säsongen är slut räknar du igenom banken och räknar om insatsen. Då blir varje räkenskapsår separat.

självklart är det väsentligt att de du följer faktiskt har en edge på de spel de lägger. Du måste också hinna lägga spelen till de odds de själva tar (+- någon % eller så).

Bra capppers med många följare kommer slakta små marknader hinner du inte rygga så låt bli.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+10), Farjkarlen (+5)
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-30, 11:20   #3
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

jag tittar snabbt på ditt sheet och hade du inte hattat runt och ändrat insatsen hade du varit plus. Betta flat, eller ännu hellre to win en given % (2,3 eller kanske 4%)
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-30, 11:35   #4
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4285
Standard

Jag sitter nästan exakt samma sits, visserligen ryggar jag ju andra och det kan ju göra stor skillnad även att jag också ta stabila cappers med bra ROI.

Jag kan klättra högt och helt plötsligt kan det bara rasa. Har lagt spel runt 3år och ligger väl pluss tack vare bonusar och lite sådär.

Om jag ska berätta om min erfarenheter är att det är lätt att man börjar leta efter fler cappers bara för det går bra, och med det kanske få för många och kanske inte så genomtänkta.

Jag har även börjat filtrera bra cappers för att hitta det som de verkligen är bra på köra bara på detta. Vet inte om det är bra eller dåligt men har funkat bra.

Är intresserad vad man kan få för tips av denna tråd...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-30, 11:45   #5
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Du menar 1komma7, ja alltså blogabet rättade hans förluster som vinster. Det var inte han själv, eftersom det är "redaktionen" som rättar paid services spel.

Han var dessutom omöjlig att rygga, så även om han drar in bra med pengar så skulle man själv sitta och rygga till 5-10 punkter under på Tipico med €. (Bara valutaomvandlingen dödade en del värde, + alltid sämre odds, han slaktade marknaden, så som du uttrycker det)

Visst har råd att förlora ett par tusen SEK men börjar bli tröttsamt att alltid gå minus. Tror jag är -20-25k på betting ungefär totalt. Visserligen +130-160k på bonustrading/affiliateverksamhet men ändå, nu är alla bonusar slut så hade hoppats kunna tjäna lite på betting men det var bra mycket svårare än jag föreställt mig.

Men det där med att jag missar cappers hotstreaks stämmer, jag kommer uppskattningsvis i 60-70 % av fallen in när deras downswing börjar. Ett exempel är Stuckey, som precis påbörjade den här säsongen för ett par dagar sedan och gick 14-2 på MLB. Jag tänkte "Oh, han verkar het, jag ryggar" och efter de två dagarna har det gått käpprätt utför, och han torskar i princip _ALLT_.

Ett fenomen jag märkt bland en del cappers är att när de vunnit massor under en winning streak, så börjar de lägga mer och mer oigenomtänkta spel varpå de börjar förlora igen. Tar Stuckey ovan som ett exempel igen, jag kom in efter att han hade sina 14-2 på MLB och han bara pumpade in spel dagen efter, säkert 20-25 stycken, han brukar väl lägga 5-10. Det gick såklart åt helvete, nästan varenda spel förlorades.
Märkt att jag är likadan själv när jag bettar på det enda jag kan vilket är NHL, har jag plussat massor en kväll, så börjar jag ofta slänga iväg lite spontanspel dagen efter eftersom "jag har råd att förlora det".

Sedan tror jag det jag nämnde ovan är viktigt, bookies. Pinnacles oddssättare är sylvassa, och deras juice dödar helt enkelt, förutom för de 2-5 % som är först på oddsen innan de droppar.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2013-08-30 klockan 11:48.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-30, 11:50   #6
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Btw vad betyder "hatta runt"? Att man varierar insatser?
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-30, 11:57   #7
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Du menar 1komma7, ja alltså blogabet rättade hans förluster som vinster. Det var inte han själv, eftersom det är "redaktionen" som rättar paid services spel.

Han var dessutom omöjlig att rygga, så även om han drar in bra med pengar så skulle man själv sitta och rygga till 5-10 punkter under på Tipico med €. (Bara valutaomvandlingen dödade en del värde, + alltid sämre odds, han slaktade marknaden, så som du uttrycker det)

Visst har råd att förlora ett par tusen SEK men börjar bli tröttsamt att alltid gå minus. Tror jag är -20-25k på betting ungefär totalt. Visserligen +130-160k på bonustrading/affiliateverksamhet men ändå, nu är alla bonusar slut så hade hoppats kunna tjäna lite på betting men det var bra mycket svårare än jag föreställt mig.

Men det där med att jag missar cappers hotstreaks stämmer, jag kommer uppskattningsvis i 60-70 % av fallen in när deras downswing börjar. Ett exempel är Stuckey, som precis påbörjade den här säsongen för ett par dagar sedan och gick 14-2 på MLB. Jag tänkte "Oh, han verkar het, jag ryggar" och efter de två dagarna har det gått käpprätt utför, och han torskar i princip _ALLT_.

Ett fenomen jag märkt bland en del cappers är att när de vunnit massor under en winning streak, så börjar de lägga mer och mer oigenomtänkta spel varpå de börjar förlora igen. Tar Stuckey ovan som ett exempel igen, jag kom in efter att han hade sina 14-2 på MLB och han bara pumpade in spel dagen efter, säkert 20-25 stycken, han brukar väl lägga 5-10. Det gick såklart åt helvete, nästan varenda spel förlorades.
Märkt att jag är likadan själv när jag bettar på det enda jag kan vilket är NHL, har jag plussat massor en kväll, så börjar jag ofta slänga iväg lite spontanspel dagen efter eftersom "jag har råd att förlora det".

Sedan tror jag det jag nämnde ovan är viktigt, bookies. Pinnacles oddssättare är sylvassa, och deras juice dödar helt enkelt, förutom för de 2-5 % som är först på oddsen innan de droppar.
1komma7 spelar väl även en del spel på ligorna med större limits? Är ju inget krav att rygga alla spel på microligorna. Hur fungerar det förresten med blogabet market, får man ett mail med alla spelen eller måste man gå in och kolla hela tiden på hans sida? Då kan jag förstå om det blir omöjligt att rygga.

vad gäller stuckey så håller jag inte med om att det var ogenomtänkta spel. han lirar nästan alltid massor va matcher på MLB. självklart är det ingen höjdare att börja rygga någon som precis gått 14-2 på vad som i grund och botten är bet kring 50%.

Slumpen har inget minne, men en ROI på 170% på MLB är det INGEN som klarar att hålla. han är förresten fortfarande rejällt pluss på MLB sen han började igen. Om du är 130k pluss på bonushorandet vad är problemet?

Ta en summa av det som du tycker är ok och avsatt på en bank med cappers.

se sen till att följa den uppsatta planen oavsett vad som händer.

Dock är uppfattningen jag får när jag läser ditt inlägg att det här med proffesionellt spelande kanske inte är något för dig. Det kräver ett mycket speciellt psyke och är faktiskt inte för alla. Inget konstigt med det
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-30, 12:10   #8
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Btw vad betyder "hatta runt"? Att man varierar insatser?
ja, det är alltid dumt, har själv lärt mig det den hårda vägen en gång i tiden...
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-30, 12:12   #9
 
hardballss avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 477
Sharp$: 1340
Standard

Personligen skulle jag aldrig ge mig in i en bettinggren som jag inte har någon koll på. Bettar på det jag känner att jag kan. Skulle aldrig bara rygga, skulle läst på. Stödhjulen måste av nångång.

Bon courage
__________________
sharp dig!
hardballs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-30, 12:41   #10
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
1komma7 spelar väl även en del spel på ligorna med större limits? Är ju inget krav att rygga alla spel på microligorna. Hur fungerar det förresten med blogabet market, får man ett mail med alla spelen eller måste man gå in och kolla hela tiden på hans sida? Då kan jag förstå om det blir omöjligt att rygga.

vad gäller stuckey så håller jag inte med om att det var ogenomtänkta spel. han lirar nästan alltid massor va matcher på MLB. självklart är det ingen höjdare att börja rygga någon som precis gått 14-2 på vad som i grund och botten är bet kring 50%.

Slumpen har inget minne, men en ROI på 170% på MLB är det INGEN som klarar att hålla. han är förresten fortfarande rejällt pluss på MLB sen han började igen. Om du är 130k pluss på bonushorandet vad är problemet?

Ta en summa av det som du tycker är ok och avsatt på en bank med cappers.

se sen till att följa den uppsatta planen oavsett vad som händer.

Dock är uppfattningen jag får när jag läser ditt inlägg att det här med proffesionellt spelande kanske inte är något för dig. Det kräver ett mycket speciellt psyke och är faktiskt inte för alla. Inget konstigt med det
Visst gör han det, men det var mycket lägre ligor, mycket Tipico. Dessutom svängde han de större ligorna också, fick sämre odds där också.
Yepp man fick mail, men oddsen hade som sagt droppat inom ett par sekunder.

Jo det var inte lika genomtänkta spel som han brukar ha, var mycket "I'm taking a shot here" "Someone please talk me out of this bet, but oh well" osv. och han brukar inte spela 25 spel per dygn nej, utan runt 5-10. Men strunt i Stuckey, han är plus i längden, poängen var att jag träffar alla cappers downswings eftersom jag går in när jag ser hur bra de presterar.

Har självklart inte kvar dessa 150k, är student utan inkomst så det kommer i princip inte in några pengar. Har allt som allt 85-90k kvar, vilket är alla pengar jag har.

Men nej, jag kanske inte har psyket för professionellt spelande. Skall försöka börja med affiliatetrams istället igen, där plussar jag i alla fall ett par tusen per månad istället för att backa.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-30, 12:49   #11
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hardballs Visa inlägg
Personligen skulle jag aldrig ge mig in i en bettinggren som jag inte har någon koll på. Bettar på det jag känner att jag kan. Skulle aldrig bara rygga, skulle läst på. Stödhjulen måste av nångång.

Bon courage
Jo men då kan man ju säga att du rekar dina egna spel vilket tar mycket tid + kräver intresse. Jag gjorde så på NHL under vårsäsongen, men då behövde jag se 2-3 matcher per natt, totalt satt jag cirka 10 timmar per dygn med NHL för 104 % ROI över 430 spel efter säsongens slut.

Är inte lika intresserad/duktig på sport så att jag kan slänga ett getöga på 5 minuter i veckan och lägga vinnande spel.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-30, 13:06   #12
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Visst gör han det, men det var mycket lägre ligor, mycket Tipico. Dessutom svängde han de större ligorna också, fick sämre odds där också.
Yepp man fick mail, men oddsen hade som sagt droppat inom ett par sekunder.

Jo det var inte lika genomtänkta spel som han brukar ha, var mycket "I'm taking a shot here" "Someone please talk me out of this bet, but oh well" osv. och han brukar inte spela 25 spel per dygn nej, utan runt 5-10. Men strunt i Stuckey, han är plus i längden, poängen var att jag träffar alla cappers downswings eftersom jag går in när jag ser hur bra de presterar.

Har självklart inte kvar dessa 150k, är student utan inkomst så det kommer i princip inte in några pengar. Har allt som allt 85-90k kvar, vilket är alla pengar jag har.

Men nej, jag kanske inte har psyket för professionellt spelande. Skall försöka börja med affiliatetrams istället igen, där plussar jag i alla fall ett par tusen per månad istället för att backa.
alltså jag vill inte tjafsa, men det mesta han la var 18 spel en av dagarna annars var det mellan 5-10-ish. Han skriver ju också, "taking a shot at berdych, Monfils etc. Självklart får du justera dina stakes då. Just därför man bör betta to win%. han skriver ju själv att han finansierade Berdych bettet och några parleys med växelpengar.

Inte fan menar han att du ska kötta in en unit på 41 gånger pengarna på berdych eller på 6.50 på någon av dogsen i WTA. Du kan ju inte avsäga dig ditt sunda förnuft bara för att du ryggar.

Om du har 85k och det är alla pengar du har och du inte har någon annan inkomst, då skulle jag definitivt inte lägga det på betting.

första prio måste ju vara å skaffa en riktig inkomst. Jag hade inte känt mig bekväm med att ha 85k och vara beroende av att lira för den summan och hämta ut till levnadsomkostnader. det är alldeles för lite. Det funkade på poker back in the days, men dom tiderna är över.

Om du tycker det är kul att spela. ta då en summa som du tycker är ok att förlora, 10K. Välj dina cappers. betta to win 2%, följd dom slaviskt. Du blir inte rik men dina chanser att gå pluss lär ju öka.

Senast redigerad av Semicolon den 2013-08-30 klockan 13:08.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-30, 13:29   #13
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Jo men då kan man ju säga att du rekar dina egna spel vilket tar mycket tid + kräver intresse. Jag gjorde så på NHL under vårsäsongen, men då behövde jag se 2-3 matcher per natt, totalt satt jag cirka 10 timmar per dygn med NHL för 104 % ROI över 430 spel efter säsongens slut.

Är inte lika intresserad/duktig på sport så att jag kan slänga ett getöga på 5 minuter i veckan och lägga vinnande spel.
Dom där 104% är ju i ärlighetens namn rätt bra, men då kanske marathon-utsticken är en stor del av det?
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-30, 13:45   #14
MK
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 16
Sharp$: 156
Standard

Min erfarenhet är att det är otroligt svårt att gå ordentligt plus endast genom att rygga andra spelare.

Jag har testat det i flera omgångar utan att lyckas. Även om det tar tid och kanske inte alltid är lönsamt har jag lyckats bättre med "egna" spel.

Finns ju flera parametrar att ta hänsyn till men med tanke på att det är en otroligt liten del av alla spelare som går plus i längden och långt ifrån alla lägger spel offentligt så bör ju utbudet av de man kan rygga (och lita på att de verkligen sköter sin bokföring) inte vara speciellt stort. Sedan bör det ju ta en hel del tid att kolla upp andra spelare och se att de verkligen är plusspelare, tid som jag personligen hellre lägger på att hitta egna spel.
MK är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-30, 15:02   #15
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Dom där 104% är ju i ärlighetens namn rätt bra, men då kanske marathon-utsticken är en stor del av det?
Nej otroligt nog så hade jag 89 % ROI på Marathon och 113 % ROI på Pinnacle på NHL-spelen. Men litet sample.

Hade ju varit OK om jag haft kapital till att köra kanske 1000 SEK per unit. Plussade totalt 100 units under säsongen, 80 på sheetet i min signatur samt 20 på slutspelet. Medelinsatsen låg på 4.24U så hade behövt satsa 4240 SEK per spel för att plussa 100k.

Men med mina fjuttinsatser blir det småpotatis, plussade 10.000 SEK på hela vårens NHL.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td