Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-13, 13:34   #1
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Seriösa touts - finns de?


Nu senast kunde man läsa att en av våra gamla profiler Offside har börjat sälja rekar, och det hela verkar ha gått åt råttorna redan efter ett par veckor.


Jag har alltid tänkt att den som verkligen behöver sälja rekar för att profitera från sportsbetting kanske inte gör så mycket pengar som personen skryter om. Nu kan jag visserligen förstå om en skicklig capper blivit limiterad på flera books där han inte kan spela längre, i det fallet kan jag förstå toutandet.


En annan grej jag lagt märke till bland många touts är att de visar upp sina resultat med ett högt roi kring 110-130% med ett sample på mindre än 100 spel - det känns bara extremt oseriöst. Kolla in det här slöddret exempelvis:

Citat:
Consistently sporting a betting win percentage over 60% and a return on investment in the 20-30% range, Luca Fury has the best documented MMA betting track record on the internet. Most professional bettors aim for a 55% win ratio with an ROI 10%, but Fury has been blowing those goals out of the water for years. Sadly, the pick-selling industry (also known as the “tout” business) is filled with frauds, scammers and liars who don’t track their bets because they lose longterm. That’s not the case with Luca Fury, which is why he’s proud to keep a record of all his bets.


http://furysfightpicks.com/about-premium/


En annan punkt är att en tout allt som oftast känner sig tvingad att leverera spel, även om de inte hittar några av värde, vilket resulterar i att -ev-spel säljs.

Den sista punkten är chasing kring slutet av en säsong, vilket vi såg hos han muppen Jimmie Boyd som slängde in betydligt större bets i slutet av säsongen eftersom han försökte jaga ikapp sina röda siffror.



Har jag en poäng i att Touts generellt är bedragare som försöker göra sig en hacka på att t(o)uta i folk att de är bättre än vad de egentligen är, eller finns det ö.h.t seriösa touts som har varit long term winning och levererat seriösa och bra picks under en längre tid?

Spoiler:

Mitt förtroende för touts ligger någonstans mellan zigenarna som säljer guld längs med e4an och en bilförsäljare.

__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-13, 13:49   #2
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Det finns ett fåtal seriösa och de har alla samma sak gemensamt. De publicerar sina spel efter matchstart, placerar sina spel på odds som finns tillgängliga på ordentliga bolag och har en transparent säsongsstatistik som är lätt att granska.

Till exempel dessa två:
http://handicapper.net/
http://www.sixthsensesports.com/

Inte för att det gått speciellt bra för SSS denna eller förra säsongen, men han har inte försökt att dölja det på något vis heller.

Sen finns de touts som enbart är ute efter att vilseleda sina köpare för att dem ska fortsätta tro dem är vinnande, typ Wunderdog som har en mjukvara där han kan plocka ut vilket segment av säsongs historik som är vinstgivande och bara visa den.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-13, 13:52   #3
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Ett tecken på seriös tout kan ju vara:

- att man lätt kan hitta öppen uppföljning flera år bakåt.
- att denne använder odds i sin uppföljning som kunderna får. (inte bara att spelen är lagda på marknader/bolag som har volym utan också nämner hur mycket kunderna i snitt tappar mot bokförda ROI:et i uppföljningen)
- att spelen kommer fasta tider på dygnet.
- att touten ger bedömnings-procenten i reken så kunden kan justera värderingen vid eventuell senare information samt vet hur långt ner spelet är spelbart.
- att touten har ett företag för ändamålet.

Många? Knappast.
Vet bara en som fyller alla punkter: våran finske vän Sukkela (NBA tout)
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."

Senast redigerad av boored den 2013-12-13 klockan 14:14.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-13, 13:54   #4
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Är man en duktig spelare håller man spelen för sig själv, det tjänar man mest på i längden. Något jag lärt mig efter att ha rekat i flera år tidigare.

Senast redigerad av sirlarsson den 2013-12-13 klockan 13:56.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-13, 14:36   #5
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Är man en duktig spelare håller man spelen för sig själv, det tjänar man mest på i längden. Något jag lärt mig efter att ha rekat i flera år tidigare.
Det behöver ju inte vara sant om marknaden håller, tex som ovan: NBA med en stabil mängd kunder.

Denna stabila mängd kan man ju dock aldrig få på eu-bolag, eller någon konstig liten marknad fast man skulle vara hur duktig som helst.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-13, 15:54   #6
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Är man en duktig spelare håller man spelen för sig själv, det tjänar man mest på i längden. Något jag lärt mig efter att ha rekat i flera år tidigare.
Om man är duktig men av olika anledningar har en begränsad spelkassa kan det vara vettigt att sälja speltips.

Jag undrar hur mycket en populär tout drar in per månad. Någon som vågar sig på en gissning?
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-13, 16:04   #7
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Jag sålde mina speltips för min kassa var för låg själv så där har du en klar poäng.

Jag vet bara vilka summor vi fick in när det gick som bäst men vet att riktigt populära drar in klart mer än så. Kan garantera summor över 10k om man är riktigt populär.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-13, 16:26   #8
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Om man är duktig men av olika anledningar har en begränsad spelkassa kan det vara vettigt att sälja speltips.

Jag undrar hur mycket en populär tout drar in per månad. Någon som vågar sig på en gissning?
En bra bit över halvmillen på halvåret(rekar endast NBA grundserien) drar sukkela in, ingen gissning, det framgår i hans blogg på finska forumet för den som kan språket.

(Han skattar och betalar sociala avgifter så det är ju inte vad han lämnar i hand med.)
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."

Senast redigerad av boored den 2013-12-13 klockan 16:28.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-13, 20:04   #9
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Det finns ett fåtal seriösa och de har alla samma sak gemensamt. De publicerar sina spel efter matchstart, placerar sina spel på odds som finns tillgängliga på ordentliga bolag och har en transparent säsongsstatistik som är lätt att granska.

Till exempel dessa två:
http://handicapper.net/
http://www.sixthsensesports.com/

Inte för att det gått speciellt bra för SSS denna eller förra säsongen, men han har inte försökt att dölja det på något vis heller.

Sen finns de touts som enbart är ute efter att vilseleda sina köpare för att dem ska fortsätta tro dem är vinnande, typ Wunderdog som har en mjukvara där han kan plocka ut vilket segment av säsongs historik som är vinstgivande och bara visa den.
Hatten har hittat någon med 116 %! Vad säger panelen om den? http://www.gamblersvardag.se/
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-15, 15:13   #10
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Touts är väl lite som spelare i allmänhet, 95% är förlorande och 3% varken upp eller ner i längden.

Personligen har jag genom åren fått flera erbjudanden om liknande äventyr (känns som alla som har haft en bra streak bör fått det) men i slutändan alltid tackat nej. Inget av de "öppna" svenska alternativ känns seriösa och de klarar sällan att hålla sig ovanför ytan länge.

Den senaste månaden har jag dock blivit tillfrågad att "sälja" resterande delen av vissa marknader jag spelar på och jag funderar faktiskt på det. Det handlar om NBA 1Q (~$3K tak hos Pinnacle), japansk baseboll (~$3K), MLB 1st 5 (~$20K). Jag når inte taket själv och flyttar inte ens linan, därför kan någon med större kassa spela till samma odds som mig. Detta är förstås en sorts toutning men begränsad till en person. Jag kan tänka mig att liknande sammarbeten existerar mer än man tror och har stora fördelar i mina ögon.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-15, 15:26   #11
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 120
Sharp$: 1736

ussports
Stats: 20 - 9 - 0
ROI: 126.82%
Vinstprocent: 68.97%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Hatten har hittat någon med 116 %! Vad säger panelen om den? http://www.gamblersvardag.se/
Gowi är bra, har köpt hans tjänst sedan augusti. Har inte plockat allt han gett men på 160spel som jag tagit roi på 119 56%, dock riktigt kall för tillfället men hade smekmånad i början på säsongen brasseboll o mls är han riktigt duktig på.
Riktigt seriös tjänst skall tilläggas och riktigt trevlig kille har jag fått intryck av.
eklund81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-15, 15:40   #12
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Hatten körde med kvällstidningsrubrik ser jag nu.

Fantastisk tipster 116& roi

Och så det finstilta. Resultatet varierar från 108 till årets 116% över dom sista fem åren.

Citat:
Detta är förstås en sorts toutning men begränsad till en person. Jag kan tänka mig att liknande samarbeten existerar mer än man tror och har stora fördelar i mina ögon.
Ja det finns så klart personer som dammsuger marknaden på investeringsmöjligheter och nu har du blivit drabbad själv.

Se bara till att du får bra/rätt betalt. Går säkert att luska rätt på ens marknadsvärde. Påminner lite om stejk i poker och har säkert funnits i alla tider. Minns själv att det förekom när man var högaktiv för över 20 år sen. Man gav "hästen" en bunt med pengar och satt han vid lämpligt bord, ja det kunde han oftast snoka upp själv då det låg i hans intressen också. Själv så kunde finansiären gå hem och syna kudden.

Inget jag sysslade med själv dock då jag knappt litade på mig själv då det gällde pengar. Man skulle bara ha legat sömnlös och grubblat och då kunde man ju lika gärna spela själv.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-15, 15:43   #13
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
En bra bit över halvmillen på halvåret(rekar endast NBA grundserien) drar sukkela in, ingen gissning, det framgår i hans blogg på finska forumet för den som kan språket.

(Han skattar och betalar sociala avgifter så det är ju inte vad han lämnar i hand med.)
Är det bara på prenumerationer eller är det med spelvinsterna inräknade?
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-15, 16:09   #14
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Det handlar om NBA 1Q (~$3K tak hos Pinnacle), japansk baseboll (~$3K), MLB 1st 5 (~$20K).

ROI: 122.91%
ROI: 113.74%
ROI: 109.28%

Han har valt ut det gottaste ser jag.

Det där MLB 1st 5 vet jag inte vad det är så du kanske har bättre än 109 på det? 10 € per rek tycker jag inte är orimligt. Ger en bra slant för dig men säkert en skitsumma för den andre som säkerligen spelar det som går.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-15, 16:44   #15
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Det handlar om NBA 1Q (~$3K tak hos Pinnacle), japansk baseboll (~$3K), MLB 1st 5 (~$20K).

ROI: 122.91%
ROI: 113.74%
ROI: 109.28%

Han har valt ut det gottaste ser jag.

Det där MLB 1st 5 vet jag inte vad det är så du kanske har bättre än 109 på det? 10 € per rek tycker jag inte är orimligt. Ger en bra slant för dig men säkert en skitsumma för den andre som säkerligen spelar det som går.
Ja, tänk om man låtit bli att spela på rugby, amerikansk fotboll och annan skit. Som tur är har man kanske inte spelat flat privat, men det är väl inte långt ifrån om jag ska vara ärlig.

MLB 1st 5 = första 5 innings (1ST5 i spreadsheetet under period). Litet underlag på NBA bör jag understryka (har betydligt fler spel än de på Sharps när det gäller de andra två).

Vi får se vad som händer men jag kommer vara tillbaka i Sverige om tre veckor och (frivilligt) arbetslös så det hade inte skadat med lite tillskott.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-15, 16:57   #16
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Jag hade djävligt svårt att få dom där fina siffrorna att gå ihop med bara 104.70%

Så jag fick räkna på det. Av dina 634 totalt är det bara 539 som syns här. https://www.sharps.se/spreadsheet/maddmax

Det betyder att dom där andra 95 spelen måste gått lite mindre bra för att uttrycka sig milt.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-15, 17:37   #17
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Jag hade djävligt svårt att få dom där fina siffrorna att gå ihop med bara 104.70%

Så jag fick räkna på det. Av dina 634 totalt är det bara 539 som syns här. https://www.sharps.se/spreadsheet/maddmax

Det betyder att dom där andra 95 spelen måste gått lite mindre bra för att uttrycka sig milt.
Visst är det så.

Erbjudandet gäller en klumpsumma per grön månad och betyder i runda tal 7-9€ per spel. Summan motsvarar ungefär 0.35 units för personen som följer.

Edit: bör också nämna att det var på tal om exklusivitet för ett par hundringar till. Dom är väl rädda för spelmönster men allt är ju på Pinnen så förstår inte hur det skulle kunna vara ett problem.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10)

Senast redigerad av maddmax den 2013-12-15 klockan 17:42.
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-16, 11:44   #18
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Maddmax: Hur uppstar ett intresse för japansk baseball?

Det är förmodligen den mest udda marknaden jag sett ngn lira pa.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-16, 13:57   #19
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Är det bara på prenumerationer eller är det med spelvinsterna inräknade?
prenumerationerna
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+5)
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-16, 14:38   #20
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Maddmax: Hur uppstar ett intresse för japansk baseball?

Det är förmodligen den mest udda marknaden jag sett ngn lira pa.
Det finns sina orsaker, eller hur Maddåmaxå?

http://www.youtube.com/watch?v=Kte-irGDPjE
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+5), Grnvit (+5)

Senast redigerad av boored den 2013-12-16 klockan 14:42.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-17, 18:08   #21
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Maddmax: Hur uppstar ett intresse för japansk baseball?

Det är förmodligen den mest udda marknaden jag sett ngn lira pa.
Steget från MLB till Japan är inte så stort, det är ändå världens näst största liga. Marknaden är tillräckligt liten för att kunna vinna i längden, och tillräckligt stor för att man ska kunna få igenom det man vill och lite till.

ps. lyssna inte på boored. ds.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td