Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-11, 17:30   #1
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spelinkomster


Alltid trevligt att prata om pengar, eller hur?

1. Hur många år tog det för er innan ni började tjäna pengar på betting/trading?

Jag vet inte exakt, men jag gick minus de tre första åren iaf. Spelade tripplar, jagade förluster, använde en bookie(svenskaspel<3). Stora insatser, inga värdeodds, gärna odds under 1.50. Tradade inte. Spelade för höga insatser på poolspel.


2. Timlön det senaste året?

Jag tradar alltid live. Det är där jag gör mest pengar. Det är tidskrävande och jag sitter nog minst 8 timmar om dagen och försöker vara ledig iaf 50 dagar om året. 8h x 300dagar = 2400h

400 000/ 2400 = 166sek/h

3.Hur ofta tar ni ut pengar från spelkontot?

Jag försöker att ta ut en större summa var trejde månad av den anledningen att jag inte går plus varje månad.

Ställ gärna fler frågor som vi kan svara på. Alltid intressant med pengar och MM.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-11, 17:35   #2
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

1. Hur många år tog det för er innan ni började tjäna pengar på betting/trading?

Har inte spelat i ett år ännu men går plus numera, har dock gjort alla möjliga dumma bets i min "tidiga-inlärningsperiod" vilket resulterat i monsterminus. Har dock alltid tagit lärdom av mina misstag och lyssnat på folk som vet mer så ändrar dåliga vanor snabbt, numera känner jag mig stabil i mitt spelande och har mycket bättre koll på grejorna vilket givetvis resulterar i mycket mindre misstag.


2. Timlön det senaste året?

Ingen aning, ännu.

3.Hur ofta tar ni ut pengar från spelkontot?

Aldrig, jag ser det som en ren och skär investering och mitt mål är att bygga upp ett ordentligt kapital. Exakta siffror ej bestämt men det ska vara så pass stort att en ökning på 10-20% motsvarar en bra månadslön. Jag jobbar heltid sidan om bettingen och klarar mig bra på pengarna jag har där, så vill jag resa, köpa TV eller något annat så köper jag det av mina "injobbade" pengar helt enkelt. Bettingpengarna lägger jag bara på hög.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-11, 18:00   #3
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Smart att inte ta ut några pengar när du bygger rulle. Så gjorde jag själv i början.
Hur stor kapital vill du jobba med? Över 100k?
Tänk på att det kan bli riktigt jobbigt att förlora några dagar i streck med ett stort kapital.
Jag jobbar själv med runt 100k och mina riktlinjer är ungefär såhär:
Betting 1%
Travspel 0.3%

Trading fotboll maxrisk runt 5%
Tennis max 2%
Galopp 0.5%

Jag kör alltid procentsatser utifrån startkassan. Blir för stora insatser annars.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-11, 18:06   #4
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bftrader Visa inlägg
Smart att inte ta ut några pengar när du bygger rulle. Så gjorde jag själv i början.
Hur stor kapital vill du jobba med? Över 100k?
Tänk på att det kan bli riktigt jobbigt att förlora några dagar i streck med ett stort kapital.
Jag jobbar själv med runt 100k och mina riktlinjer är ungefär såhär:
Betting 1%
Travspel 0.3%

Trading fotboll maxrisk runt 5%
Tennis max 2%
Galopp 0.5%

Jag kör alltid procentsatser utifrån startkassan. Blir för stora insatser annars.
Jag vill upp över 100k, givetvis, jag är sportintresserad men är här för pengarna. Visst det är någon typ av hobby också men hade inte degen funnits där hade jag gjort något annat. Kan tänka mig att det svider att torska ett par dagar i rad om man spelar med stora summor, men mitt mål är ju att ha ett kapital som är ihopspelat. Så om jag skulle förlora allt (eller mycket) så är det åtminstonde inte pengar jag har arbetat ihop som går till spillo.

Jag spelar själv med units, 1-10U per spel, en unit är ungefär 0.5% av rullens startsaldo. Höjer vid bestämda nivåer. Ett vanligt spel för mig ligger på 2% av rullens startsaldo. Sysslar inte med trading så där kan jag inte säga något tyvärr....

Målet är väl givetvis att få möjligheten att leva på det här eller att åtminstonde dra in stora extrapengar på det, det är dock ingenting jag stressar med. Är fortfarande ung och planerar att börja universitetet inom ett år eller två, men kommer sakta och disciplinerat bygga kapital under tiden
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 00:22   #5
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

1. Från det att jag började spela seriöst tog det 3-4 månader.

2. Jag stämplar inte in och ur, jag vet inte. Men den är helt ok.

3. Jag tar ut 20000 kr från Betfair och Pinnacle när saldot överstiger 70000 kr. Från andra spelbolag tar jag bara ut pengar när jag blivit så pass limiterad att kontot är oanvändbart.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td