Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-14, 09:18   #1
 
pecke01s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: St. Barts
Inlägg: 180
Sharp$: 60

Pecke01
Stats: 92 - 80 - 7
ROI: 104.81%
Vinstprocent: 53.00%

Standard

Tankar och tips för favoritlag


Jag har sysslat med betting ett antal år nu och jag är väldigt seriös i min statistikbokföring och analys av den. Jag tänkte här dela med mig lite av vad jag har lärt mig om att spela på mina favoritlag.

För ca ett år sedan så diskuterade jag med en bekant som också bettar mycket hur det faktum att man har favoritlag påverkar en när man placerar nya bets. Jag var ju av den uppfattningen att jag är så pass neutral när jag studerar matcher att jag inte låter mig påverkas av min kärlek till olika lag. Min kompis var av en annan åsikt och han förde fram linjen att man inte ska spela alls på sina favoritlag.

För att bevisa att jag hade rätt så satte jag mig med min databas där jag lagrar alla bets jag har gjort. Vid tillfället fanns det ca 5 år av bettande lagrat. Jag valde helt enkelt att titta på mina två favorit lag New York Rangers och Luleå Hockey. Till min förvåning så visar datat att jag endast har en 39% träffsäkerhet i det matcher som dessa lag spelar. Nu hade jag inte så jätte många spel med dessa med. Endast 162 st. Men det är ju ändå uppenbarligen inte bra spelat. Ännu värre blir det då jag allt som oftast haft dessa som vinnare när jag har haft fel. Alltså min övertro på mina favorit lag hade kostat mig en massa pengar.

Jag fick helt enkelt krypa till korset och erkänna att min kompis hade rätt i denna diskussion.

Nu spelar jag inte på matcher när mina favoritlag är delaktiga.

Hur gör ni? Har ni kontrollerat er statistik för era favoritlag? Är det bara jag som är dålig på hålla mina känslor utanför?

Senast redigerad av pecke01 den 2010-01-14 klockan 10:02. Anledning: Fixade min svenska :)
pecke01 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 09:21   #2
 
Maytos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 22
Sharp$: 53
Standard

Jag spelar aldrig på mina favoritlag, som du säger so faller det "analyserande och vettiga" delen bort då "dom ska ju vinna ffs!"
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Mayto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 09:47   #3
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Eftersom jag har så bra insyn/koll i mina lag så vet jag också när jag ska spela på dom och när jag inte ska avstå. Detta eftersom jag har per automatik mer information om dom och kan göra en mer korrekt oddsbedömning. Även mer intresserad kring skador etc.
Problemet många gör är att de spelar för ofta på lagen isåfall.

Jag spelar inte ofta på dessa lag men när jag gör det så brukar det sitta för det mesta.
Nu talar jag inte om stora lag som barcelona, utan de mindre klubbarna från div1 och nedåt.

Sen har alla självklart ett alterego, när arsenal spelar tex så brukar jag spela på matchresultat (hos svenska spel för att ha lappen i handen) ifall jag ska se på matchen, men vi talar om obetydliga insatser kontra min annars insatsnivå. Detta eftersom det alltid är kul att kunna visa upp spelkupongen bland grabbarna och skryta lite.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 10:11   #4
 
Kurt-Egons avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 196
Sharp$: 63

PremierLeague
Stats: 16 - 18 - 2
ROI: 123.43%
Vinstprocent: 47.00%

Standard

Spelar numera inte alls på pool, och det är ju bara att titta i tabellen och cuperna för att inse att det är ett bra beslut...
__________________
There´s only one United - the biscuit.
Kurt-Egon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 11:24   #5
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Ligger nog något i det. Jag drar mig för att spela mot LA Angels (MLB), men då tillfälle ges spelar jag VÄLDIGT gärna med dem, om än för att få lite extra spänning när jag kollar matchen.
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 12:04   #6
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Håller mig borta från att spela i matcher som mina favoritlag är med i. Man har en tendens att tippa mer med hjärtat än hjärnan i dem. Skulle jag tippa så blir det mot favoritlaget, har man alltid något att glädjas över OM de skulle förlora....
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 13:24   #7
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Stämmer. Den värsta boven för många svensson-bettare är absolut när Sverige deltar i diverse sporter, oftast har motståndaren överodds. Senast Sverige - USA i JVM. USAs seger gav skönt klirr till 3.30. De vann ju även senare mot Kanada i finalen så det var inget dåligt lag.

Min egen bov är nog Djurgården, men de går fint nu så ikväll provar jag dem mot Luleå. Hur ska detta sluta .
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 17:18   #8
 
skolmatsals avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 139
Sharp$: 354
Standard

Brukar spela emot mina favoritlag när det är ett bra spel. Spelar aldrig med dom, spelar aldrig stora summor. Spelar man mot ens favoritlag så kan man ju iallafall trösta sig med en liten slant när de förlorar.
skolmatsal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 17:22   #9
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av skolmatsal Visa inlägg
Brukar spela emot mina favoritlag när det är ett bra spel. Spelar aldrig med dom, spelar aldrig stora summor. Spelar man mot ens favoritlag så kan man ju iallafall trösta sig med en liten slant när de förlorar.
Ja med, spelar hellre emot om jag ska göra det. Avstår oftast.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 17:24   #10
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Senast idag petade jag in 1u på Luleå, det visar väl lite hur jag och mina favoritlag går ihop när det gäller bettandet. Men jag håller som sagt insatserna nere när det gäller dem. Så ingen större skada skedd.
__________________
Hard work takes the gamble out of gambling.
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 17:25   #11
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Jag hatar sport!

Ser ingen mening med sport så länge det inte finns deg på en match. Hjärta till sporten säger folk, ptja, funkar det för dig så, do it, gör hellre andra saker isf.
Enda jag personligen inte spelar på är Sverige, spelar ingen roll om det är damlandslaget mot Botswana flickor födda 2002, Zlatan elr om vi får en en ny Gunde Svan, Blågult är och förblir Blågult.
Jag har ett mål med betting, jag ska tjäna deg!

Pokern har ett bra tales sätt "Dont bring your feelings to the table", stämmer väldigt bra!

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=7ajHezlJq-A"]YouTube- Johnny Cash - The gambler[/ame]

Cash versionen är bättre än Kennys
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 19:24   #12
 
Betongbarns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Skåne!
Inlägg: 486
Sharp$: -1
Standard

Skulle aldrig betta emot mitt stolta AIK... däremot bettar jag gärna på dom, men bara när det finns en realtistisk chans att vinna till ett bra odds
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
REVENGE!
Betongbarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 21:52   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 363
Sharp$: 1368
Standard

man kan beta emot , så blir man glad hur det än går
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td