Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-05-07, 00:36   #16
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
1. Försök hålla insatserna på en jämn nivå. Eftersom du inte har en bankrulle så skulle jag rekommendera att du sätter ett tak på hur mycket du kan tänka dig att förlora per månad. Sen sätter du 50 kr per spel och når du taket tar du spelledigt tills nästa månad. Att spela för mindre än 50 kr kommer att leda till låg motivation och då kommer du inte bli en bra spelare.

En bra ide med ett tak. Men som sagt, max 5% av din rulle på ett spel. Om du får låg motivation av spel med låga insatser, då ska du träna upp ditt tålamod.

2. Eftersom din kassa inte är så stor så försök plocka de 2 bästa spelen per dag. När du har en stor kassa kan man gott lägga 10-20 spel per dag om man hittar bra odds. Jag lägger ca 150 spel i veckan.

Tycker inte du ska låsa fast dig i ett visst antal spel per dag. Du ska spela de spel du tycker är bra, sen om det är 4 om dagen eller 4 i veckan, det kvittar. Börjar du sätta upp att du MÅSTE spela ex 2 spel om dagen kan det lätt hända att man inte tar spel som man egentligen skulle ha tagit.

3. Om oddset är >1,50 så spela en singel. Om du hittar två starka favoriter till odds under 1,50 (ja, de finns) så spela en dubbel. Tripplar kan du skippa.

4. Alla sporter är potentiellt lönsamma. Jag skulle framför allt rekommendera olika typer av specialspel, tex bollinnehav, antal hörnor eller antal gula kort.
Lycka till, du kan ju exempelvis föra en speldagbok här, så kan folk försöka att hjälpa dig
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-07, 00:42   #17
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

5% av 200 kr är 10 kr, då tycker jag TS kan panta burkar istället. Då får han frisk luft och tjänar mer pengar.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-07, 01:12   #18
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
5% av 200 kr är 10 kr, då tycker jag TS kan panta burkar istället. Då får han frisk luft och tjänar mer pengar.
Ska han sätta 25% av sin budget på ett bet tycker du alltså?

Betting är långsiktligt, oavsett summan. Har man inte insett det då kan man lika väl panta burkar och gå ute i solen....
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-07, 08:10   #19
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 22
Sharp$: 21
Standard

nu har jag fått ordentligt med feedback =D tack alla! Detta ska bli ett kul experiment!

Jag tänker fortsätta med min taktik som jag håller nu, dubblar och tripplar. och se hur långt jag kommer =) som kingscania sa:

Citat:
Ska du köra en taktik, gör det då under en LÄNGRE tid, inte byta taktik fram och tillbaka.
sedan kommer jag att börja spela singlar när/om jag har lite mer att satsa =)
jCedborger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-17, 22:01   #20
 
Forshems avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Götene
Inlägg: 187
Sharp$: 1564


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har också funderat lite över, ungefär hur lång tid har det tagit för er "lite större" lirare här att bygga upp en hyfsad rulle? Typ boone,icash o gänget?
Förstår att det inte finns något exakt svar men för att ligga o sikta på millen på ett år som Boone gör så är jag lite nyfiken på hur du gått tillväga för började du med en tusenlapp så måste du ju antingen hållt på i typ 25år eller haft en sinnessjuk streak
Forshem är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-17, 23:47   #21
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Forshem Visa inlägg
för började du med en tusenlapp så måste du ju antingen hållt på i typ 25år eller haft en sinnessjuk streak
Alltså, om du börjar med en tusing och slutar med 20k efter ett år, så tror du ju på din förmåga och lär ju då sätta in lite mer kapital. Vore ju bara dumt att wastea tid annars.
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-18, 06:49   #22
 
Forshems avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Götene
Inlägg: 187
Sharp$: 1564


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Alltså, om du börjar med en tusing och slutar med 20k efter ett år, så tror du ju på din förmåga och lär ju då sätta in lite mer kapital. Vore ju bara dumt att wastea tid annars.


Ja det klart att du måste tro på dej själv. Vart nog bara lite trött igår när jag skrev ihop allt skulle jag tro, fick väl bara känslan av att om man börjar på en tusenlapp och kör stenhårt på max 5% bets att man står o stampar lite på samma ställe. Små förluster men samtidigt små vinster.
Forshem är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-18, 08:12   #23
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

För vissa kan det säkert vara bra att satsa bra mycket mer än 5% av kassan i början av "karriären" om man har en jätteliten rulle. Då tänker man nog igenom liret mer än en gång innan man kastar ut pengarna.

Bra sätt att lära sig välja matcher kanske?

Food for thought.
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-20, 09:30   #24
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Ska han sätta 25% av sin budget på ett bet tycker du alltså?

Betting är långsiktligt, oavsett summan. Har man inte insett det då kan man lika väl panta burkar och gå ute i solen....
Betting ar visserligen langsiktigt, ja. MEN.

For den allra storsta majoriteten som spelar handlar det om pengar. Att lagga ner flera timmar om dagen for att spela 10 kronors bets ar inte ekonomiskt sunt. Darfor ar det battre att:

A) Spela aggressivt i borjan tills man har natt en rulle dar man anser sig fa ut "lön för mödan".
B) Anvanda de timmarna till nagot mer produktivt (kanske panta burkar, palla applen eller skrynkla russin) tills man har rad med att borja med en hyffsad rulle.

Jag skulle rekommendera B, men har sjalv anvant mig av A vid ett par tillfallen. A ar sjalvfallet ingen skottsaker metod men om man nodvandigtvis vill betta ar det en utvag.

En vis spelteoretiker brukar anvanda c.a. 5000 SEK som minimum for startkassa och 1-2% spel.
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-20, 09:44   #25
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Betting ar visserligen langsiktigt, ja. MEN.

For den allra storsta majoriteten som spelar handlar det om pengar. Att lagga ner flera timmar om dagen for att spela 10 kronors bets ar inte ekonomiskt sunt. Darfor ar det battre att:

A) Spela aggressivt i borjan tills man har natt en rulle dar man anser sig fa ut "lön för mödan".
B) Anvanda de timmarna till nagot mer produktivt (kanske panta burkar, palla applen eller skrynkla russin) tills man har rad med att borja med en hyffsad rulle.

Jag skulle rekommendera B, men har sjalv anvant mig av A vid ett par tillfallen. A ar sjalvfallet ingen skottsaker metod men om man nodvandigtvis vill betta ar det en utvag.

En vis spelteoretiker brukar anvanda c.a. 5000 SEK som minimum for startkassa och 1-2% spel.
+1 på den.

Börjar du exempelvis med 500 spänn så skulle jag nog spela 100 kr flat. Då kan du sätta in 500 kr 4 månader irad och spela färre spel under perioden, följa en vinnande spelare och med lite flyt så hinner du inte gula "delbetalningarna" och vips har du investerat 2000 och kanske fått lite avkastning på det och har en roligare rulle.

Att sitta med 10 kronors bets blir är ju inte värt tiden, har själv gjort det, i lärosyfte. Det skulle väl vara det.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-20, 11:09   #26
 
Forshems avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Götene
Inlägg: 187
Sharp$: 1564


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
+1 på den.

Börjar du exempelvis med 500 spänn så skulle jag nog spela 100 kr flat. Då kan du sätta in 500 kr 4 månader irad och spela färre spel under perioden, följa en vinnande spelare och med lite flyt så hinner du inte gula "delbetalningarna" och vips har du investerat 2000 och kanske fått lite avkastning på det och har en roligare rulle.

Att sitta med 10 kronors bets blir är ju inte värt tiden, har själv gjort det, i lärosyfte. Det skulle väl vara det.
¨

Dom första pengarna jag satt in har varit mer som "läropengar" som du säger, vilket har varit väldigt nyttigt på ett sätt men samtidigt lite långtråkigt.
Hade tänkt att hålla mej med läropengarna tills skatteåterbäringen o sen dega in nånstans 4-5 tusen och försöka ha som målsättning att dubbla detta tills nyår.
Forshem är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-20, 11:27   #27
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Forshem Visa inlägg
¨

Dom första pengarna jag satt in har varit mer som "läropengar" som du säger, vilket har varit väldigt nyttigt på ett sätt men samtidigt lite långtråkigt.
Hade tänkt att hålla mej med läropengarna tills skatteåterbäringen o sen dega in nånstans 4-5 tusen och försöka ha som målsättning att dubbla detta tills nyår.
Låter som en vettig plan, dubbla kan du nog klara snabbare än ett halvår med lite bra mm och sunda spel/ryggar.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-20, 11:31   #28
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Forshem Visa inlägg
¨

Dom första pengarna jag satt in har varit mer som "läropengar" som du säger, vilket har varit väldigt nyttigt på ett sätt men samtidigt lite långtråkigt.
Hade tänkt att hålla mej med läropengarna tills skatteåterbäringen o sen dega in nånstans 4-5 tusen och försöka ha som målsättning att dubbla detta tills nyår.
Later vettigt, sa lange du har rad med att forlora de pengarna du riskerar.

5.000/50 = 100 kronor

Lat oss saga for enkelheten att du spelar 2% flatbets och har tva spel per dag. Du omsatter da 6.000 kronor i manaden. Under ett halvar har du omsatt 36.000 kronor och med en aterbetalning precis under 115% sa har du gatt 5K plus.

Att ha 115% som malsattning tyckerjag inte ar mer an ratt.
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-20, 11:39   #29
 
Forshems avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Götene
Inlägg: 187
Sharp$: 1564


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Later vettigt, sa lange du har rad med att forlora de pengarna du riskerar.

5.000/50 = 100 kronor

Lat oss saga for enkelheten att du spelar 2% flatbets och har tva spel per dag. Du omsatter da 6.000 kronor i manaden. Under ett halvar har du omsatt 36.000 kronor och med en aterbetalning precis under 115% sa har du gatt 5K plus.

Att ha 115% som malsattning tyckerjag inte ar mer an ratt.


Hade jag inte haft råd att förlora hade jag hållt mej kvar på småpengarna istället. Att stå o falla om pengarna man spelar för försvinner är man ute på bra tunn is.

Robin: Jo kan säkert dra in mer pengar än att bara dubbla, vilket jag givetvis hoppas på men bättre o sätta ribban lite lägre till att börja med iaf
Forshem är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-20, 11:43   #30
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Forshem Visa inlägg
Hade jag inte haft råd att förlora hade jag hållt mej kvar på småpengarna istället. Att stå o falla om pengarna man spelar för försvinner är man ute på bra tunn is.

Robin: Jo kan säkert dra in mer pengar än att bara dubbla, vilket jag givetvis hoppas på men bättre o sätta ribban lite lägre till att börja med iaf
Givetvis, det är ett maraton och inte en sprint som någon klok så fint uttryckte det
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td